Race-Car Aerodynamics på KTH i Stockholm

Kungaklassen av motorsport...
rtr

Race-Car Aerodynamics på KTH i Stockholm

Inlägg av rtr »

Hej,

Jag tänkte passa på att göra reklam för en föreläsning på kursen Fordonsaerodynamik på KTH i Stockholm. Den kursansvarige har den föredömligt goda smaken att varje år bjuda in intressanta gästföreläsare till några tillfällen som också är öppna för alla att komma och lyssna till, ingen anmälan och ingen avgift.

I fredags förra veckan kom ett antal personer från Ferrari och Ducati och berättade om aerodynamik hos Ducatis motorcyklar och Ferraris gat-racers och F1-bilar. Nästa måndag den 2:a maj mellan kl 10-12 kommer Matthew John Laight från RenaultF1-team och talar om deras aerodynamikarbete.

Ämnet som sådant är jätteintressant och viktigt och givetvis svårt att djuploda i under en föreläsning på två timmar, men den i fredags var otroligt intressant och välbesökt (>100 pers) och de snuddade vid många olika delar och avslutades sedan med frågestund.

Så om det är någon som tycker aerodynamik är intressant, och inte har för långt till KTH i Stockholm, så rekommenderar jag varmt denna föreläsning. Följ denna länk http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/Kursram.htm
och klicka på "External Lectures 2004/2005" där man får en kort abstract om vad de kommer prata om.

Jag kan så klart inte garantera att det är bra, men hoppas för egen del att det är det. :wink: Ska bara gå in till chefen och berätta att jag måste ta en lååång lunch nästa måndag...

/Robert