DTM
-
-
-
Jag vet inte om 18-19 kan räknas som runt 22, men det är just 18-19 som DTM sänds i SVT24 imorgon, enl. deras tablå.
Mattias bra som vanligt. Annars ser Merca starka ut i år och förhoppningsvis hänger även Opel med. Fässler på en fjärdeplats är ju inte så illa.
Häkkinens prestation kan nog däremot räknas som illa, men det blir förhoppningsvis bättre under året. 15:e och näst sista Merca med endast en grekisk paydriver-rookie några hundradelar bakom var inte mycket att skriva hem om. Åtminstone antar jag att Margaritis inte fått en DTM-styrning på enbart tidigare meriter. Att hålla till i trakterna kring 14-15 plats i F3 och FBMW är ju inte direkt superimponerande om man vill in i DTM utan att betala.
Jamie Green gjorde en bra rookie-prestation som kvalade 3:a.
Mattias bra som vanligt. Annars ser Merca starka ut i år och förhoppningsvis hänger även Opel med. Fässler på en fjärdeplats är ju inte så illa.
Häkkinens prestation kan nog däremot räknas som illa, men det blir förhoppningsvis bättre under året. 15:e och näst sista Merca med endast en grekisk paydriver-rookie några hundradelar bakom var inte mycket att skriva hem om. Åtminstone antar jag att Margaritis inte fått en DTM-styrning på enbart tidigare meriter. Att hålla till i trakterna kring 14-15 plats i F3 och FBMW är ju inte direkt superimponerande om man vill in i DTM utan att betala.
-
-
-
Ja, det var kanske på SVT som man fick se DTM... konstigt, jag har bestämt för mig att det var på Eurosport men jag håller nog på att bli gaggig
Jag såg nu att SVT2 sänder 30 minuter DTM på måndag kväll, kl 22:30.
Jag såg nu att SVT2 sänder 30 minuter DTM på måndag kväll, kl 22:30.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Det var väl som väntat med Mika. Har han egentligen presterat något annat än när han fick det uppkört i F1?AndersF1 skrev:Häkkinens prestation kan nog däremot räknas som illa, men det blir förhoppningsvis bättre under året. 15:e och näst sista Merca med endast en grekisk paydriver-rookie några hundradelar bakom var inte mycket att skriva hem om. Åtminstone antar jag att Margaritis inte fått en DTM-styrning på enbart tidigare meriter. Att hålla till i trakterna kring 14-15 plats i F3 och FBMW är ju inte direkt superimponerande om man vill in i DTM utan att betala.
-
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
-
-
Jo eurosport sänder lite från DTM och SVT2 på måndagLuckyStrike1 skrev:Jag såg ialla fall aldrig skymten av det på Eurosport. I år sänder de inte heller DTM.
Vad gäller svenska kanaler, är det nog tyvärr bara 24 och SVT som sänder DTM. Gissar att det i ditt fall blir SVT på måndagarna.
Söndag:
SVT 24 Sport, kl 18.00-19.00.
Eurosport, 23.00, Motorsport Weekend
Måndag:
TV2 Race, kl 22.30
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
Var det någon merca efter Häkkinen, som fortfarande gick?
Kanske Spengler, men annars hade han nog alla före sig, inkl rookien Green. Så en hel del skärpning vill det nog till om DTM-satsningen inte skall ses som ett praktfiasko ifrån den f.d. världsmästaren.
Göransson var visst snabbare när de testade i höstas, så om det var resultat Merca var ute efter hade det varit bättre att tagit honom, men pengarna och uppmärksamheten är säkert större med Häkkinen, så det blev väl som vanligt i motorsporten att pengar går före talang.
Kanske Spengler, men annars hade han nog alla före sig, inkl rookien Green. Så en hel del skärpning vill det nog till om DTM-satsningen inte skall ses som ett praktfiasko ifrån den f.d. världsmästaren.
Göransson var visst snabbare när de testade i höstas, så om det var resultat Merca var ute efter hade det varit bättre att tagit honom, men pengarna och uppmärksamheten är säkert större med Häkkinen, så det blev väl som vanligt i motorsporten att pengar går före talang.
-
Ja, men det var bara första loppet i serien så man får ge honom lite tid. Men det var inte direkt en imponerande debut, snarare en ganska dålig i klass med Frentzens debut ifjol.
Med tanke på att Alesi kom trea och var bästa MB-förare i sin DTM-debut kanske man kunde vänta sig lite bättre än det vi såg idag av en dubbel världsmästare.
Med tanke på att Alesi kom trea och var bästa MB-förare i sin DTM-debut kanske man kunde vänta sig lite bättre än det vi såg idag av en dubbel världsmästare.
-
Häkkinen hade ett drive trough straff då han körde för fort vid första depåstoppet.Sami skrev:Han är ju gammal och har inte tävlat på många år.
Körningen i övrigt var helt ok.
Drar man av den tiden i sammandraget så inser man att det det gick skapligt fort .
http://sbs.dtm.garnierstreamingmedia.com/
Följ länken så kan ni se hela loppet och alla kval
-
-
- Varnad
Om jag fattat det rätt så körde han sin första stint på så många som 20 varv under fredagen och i kvalet gjorde han sitt första försök med bilen med lite soppa i tanken.
Han har liten vana med bilen och erkänner själv att det inte är helt lätt att hitta känslan för biltypen, men också att det har satt sina spår att ha varit ledig så länge.
Han har liten vana med bilen och erkänner själv att det inte är helt lätt att hitta känslan för biltypen, men också att det har satt sina spår att ha varit ledig så länge.
-
-
-
Det borde ju ha varit detsamma för Alesi i dennes första DTM-race .... lite vana vid bilen, och svårt att hitta känslan för biltypen ...Jari skrev:Om jag fattat det rätt så körde han sin första stint på så många som 20 varv under fredagen och i kvalet gjorde han sitt första försök med bilen med lite soppa i tanken.
Vi får hoppas att det finns mer att komam från Häkkinen, för debuten var inget vidare.
-
-
- Varnad
Ja, det var jag som ursäktade mig för att jag inte vet exakt hur mycket Mika testat, men som jag förstått är det väldig tlite och väldigt korta stintar.AndersF1 skrev:Hör jag om-andet och ursäkterna hagla - underbart!
Ingen av oss hade väntat oss att han skulle slåss om segern direkt.
Jag tycker han gjorde ett bra jobb från femtonde till åttonde och poäng direkt när vi vet att det kanske skiljer en halv sekund i varvtider mellan bilarna.
Vänta bara...
-
- Varnad
Om jag inte minns helt fel så testade Alesi riktigt hårt innan sin premiär på alla möjliga sätt.LuckyStrike1 skrev:
Det borde ju ha varit detsamma för Alesi i dennes första DTM-race .... lite vana vid bilen, och svårt att hitta känslan för biltypen ...
Vi får hoppas att det finns mer att komam från Häkkinen, för debuten var inget vidare.
-
Försäsongstesterna är begränsade i DTM, och Mika har testat ganska flitigt under vintern så det är nog relastiskt att anta att de innan premiären haft ungefär lika mycket tid i bilen.
Kanske har effekten på Mika att vara borta från racing i några år haft en större effekt än väntat.
För i jämförelse med Alesis, Paffets och Jamie Greens debuter i serien (alla tagit klivet från Formelbil till DTM) var Häkkinens debut ganska svag.
Kanske har effekten på Mika att vara borta från racing i några år haft en större effekt än väntat.
För i jämförelse med Alesis, Paffets och Jamie Greens debuter i serien (alla tagit klivet från Formelbil till DTM) var Häkkinens debut ganska svag.
-
-
- Utvisad
Men så här lät det ju från dig tidigare:
"Med tanke på det allvar Mika lagt ner på förberedelserna inför kommande säsong..."
"Med tanke på det allvar Mika lagt ner på förberedelserna inför kommande säsong..."
Jari skrev:Ja, det var jag som ursäktade mig för att jag inte vet exakt hur mycket Mika testat, men som jag förstått är det väldig tlite och väldigt korta stintar.AndersF1 skrev:Hör jag om-andet och ursäkterna hagla - underbart!
Ingen av oss hade väntat oss att han skulle slåss om segern direkt.
Jag tycker han gjorde ett bra jobb från femtonde till åttonde och poäng direkt när vi vet att det kanske skiljer en halv sekund i varvtider mellan bilarna.
Vänta bara...
-
- Utvisad
Vänta bara, snart kommer stallorder från högre ort och då kommer också mer framskjutna placeringar för Mika. Jag för min del är nöjd att man får se vilken klass Mika egentligen har... men det är ju inget nytt för dem med lite koll på grejerna...
LuckyStrike1 skrev:Försäsongstesterna är begränsade i DTM, och Mika har testat ganska flitigt under vintern så det är nog relastiskt att anta att de innan premiären haft ungefär lika mycket tid i bilen.
-
- Varnad
-
- Varnad
-
Att köra för fort i depån kan vara farligt. Hade man haft en regel som diskvalificerar depåfortkörare så hade han inte kvalificerat sig alls. Om en ko haft en snopp och kulor så hade den varit en tjur!!! Det är mycket som kan hända om och men!Jari skrev:Som sagt...
Jag vilar min väska.
Förresten anser visst den hyggligt sakliga Frankfurter Allgemeine att Mika hade kommit fyra utan sitt depåstraff.
-
-
-
-
-
-
- Varnad
-
Vill du hävda att du inte blev tillfrågad att delta????Jari skrev:Det förutsätter ju att du kommer i mål också.Gösta skrev:Hade jag ställt upp, och de övriga i startfältet fick bilar utan motorer så skulle jag varit snabbast och vunnit.
Med tanke på att de frågade dig om du ville vara med i programmet "Sveriges sämsta bilförare", så är ingenting säkert.
-
- Varnad
-
- Varnad
-
Kan hända att jag är fullständigt värdelös på att hitta i fjollträsk med omnejd, men mitt register gällande körning (p-böter och en och annan liten fartöverträdelse) är fullständigt klanderfritt. Till skillnad från dig, LS1 med flera här på forumet. Som blivit av med lappen både en och flera gånger.
Fickparkerar gör jag alldeles utmärkt, och hör och häpna, jag kan backa med släp.
Fickparkerar gör jag alldeles utmärkt, och hör och häpna, jag kan backa med släp.
Denna enastånde bedrift gör dig kvalificerad till att bedöma hur te.x Mika Häkkinen rattar sin dtm bil?Gösta skrev:Kan hända att jag är fullständigt värdelös på att hitta i fjollträsk med omnejd, men mitt register gällande körning (p-böter och en och annan liten fartöverträdelse) är fullständigt klanderfritt. Till skillnad från dig, LS1 med flera här på forumet. Som blivit av med lappen både en och flera gånger.
Det är för sorgligt.
Testa själv på en gocart bana att köra fort någon gång.
I trafiken bör du nog unvika att backa med släp även om Essingeleden ser inbjudande ut.
Att Håna oss som bor i huvudstaden är en sak men du lär skita i byxan om du tror att du kan hantera något som liknar första kurvan vid stora Essingen.
De senaste 2 åren har jag blivit påtryckt i häcken hårt av bonndjävlar som inte inser att man bör ett visst avstånd till bilen framför.
Att köra bil i "fjollträsk"är knepigare än du tror.
Det finns värdelösa bilförare i Sthlm men konstigt nog så har jag personligen mest erfarenhet av män ca 50 bast från småland som berättar förklarande att "du barra brommmsade"
Slutsats:
Kan du köra i Stockholm utan att krocka är du bra.
krocka är inte samma sak som att bli påkörd
-
-
Shoestring skrev:Denna enastånde bedrift gör dig kvalificerad till att bedöma hur te.x Mika Häkkinen rattar sin dtm bil?Gösta skrev:Kan hända att jag är fullständigt värdelös på att hitta i fjollträsk med omnejd, men mitt register gällande körning (p-böter och en och annan liten fartöverträdelse) är fullständigt klanderfritt. Till skillnad från dig, LS1 med flera här på forumet. Som blivit av med lappen både en och flera gånger.
Det är för sorgligt.
I trafiken bör du nog unvika att backa med släp även om Essingeleden ser inbjudande ut.
Att Håna oss som bor i huvudstaden är en sak men du lär skita i byxan om du tror att du kan hantera något som liknar första kurvan vid stora Essingen.
De senaste 2 åren har jag blivit påtryckt i häcken hårt av bonndjävlar som inte inser att man bör ett visst avstånd till bilen framför.
Det finns värdelösa bilförare i Sthlm men konstigt nog så har jag personligen mest erfarenhet av män ca 50 bast från småland som berättar förklarande att "du barra brommmsade"
Slutsats:
Skosnöret, jag bedömmer Hakkinen utifrån sitt resultat, vilket även motorsportförbundet som delar ut poängen i tävlingen också gör. Har du någon annan dedömningskriterium så är det dig fritt att göra det.
Har kört gocart massor med gånger, fort som fan gick det.
Var skall man backa med släp om inte i trafiken???? Kör du till något inhägnat område och backar där eller hägnar in det område där du behöver backa??
Kör Essingeleden dagligen, hanterar både första och sista kurvan alldeles utmärkt!
Bonnjävlar? Är det de människor som bor utanför Stockholm stads tullar?? Ingen du hånar hoppas jag, sådant skulle du inte göra. eller hur??
Jag har även kört bil i New York, Rom, Kuala Lumpur, Havana, Kairo samt i Kivik och detta utan att varken bli påkörd eller köra på någon!!
"Kör Essingeleden dagligen, hanterar både första och sista kurvan alldeles utmärkt!"Gösta skrev:Shoestring skrev:Denna enastånde bedrift gör dig kvalificerad till att bedöma hur te.x Mika Häkkinen rattar sin dtm bil?Gösta skrev:Kan hända att jag är fullständigt värdelös på att hitta i fjollträsk med omnejd, men mitt register gällande körning (p-böter och en och annan liten fartöverträdelse) är fullständigt klanderfritt. Till skillnad från dig, LS1 med flera här på forumet. Som blivit av med lappen både en och flera gånger.
Det är för sorgligt.
Slutsats:
Skosnöret, jag bedömmer Hakkinen utifrån sitt resultat, vilket även motorsportförbundet som delar ut poängen i tävlingen också gör. Har du någon annan dedömningskriterium så är det dig fritt att göra det.
Har kört gocart massor med gånger, fort som fan gick det.
Var skall man backa med släp om inte i trafiken???? Kör du till något inhägnat område och backar där eller hägnar in det område där du behöver backa??
Kör Essingeleden dagligen, hanterar både första och sista kurvan alldeles utmärkt!
Bonnjävlar? Är det de människor som bor utanför Stockholm stads tullar?? Ingen du hånar hoppas jag, sådant skulle du inte göra. eller hur??
Jag har även kört bil i New York, Rom, Kuala Lumpur, Havana, Kairo samt i Kivik och detta utan att varken bli påkörd eller köra på någon!!
Varför inte leta dig innanför tullarna någon gång då och då.
Jag måste fråga en sak ? Vad fan körde du i Havana ?
At hyra bil där är väl lite svårt med tanke på embargot.
-
Shoestring:
Jag har kört nåt tusental mil med bil i Los Angeles och mer trafik än så går nog inte att hitta, så betyder det att jag är speciellt kvalificerad till att bedömma Häkkinens insats?
Då skulle jag vilja säga att han suger i DTM hittills.
(jag kör även dagligen i stockholms innerstad, samt nån gång i veckan på Essingeleden. Ger det extrapoäng i Häkkinenbedömningskvalite?)
Finns det förresten kurvor på Essingeleden som är svåra att klara av? I vilken fart då, 300 km/h?
Du driva med oss, va?
Jag har kört nåt tusental mil med bil i Los Angeles och mer trafik än så går nog inte att hitta, så betyder det att jag är speciellt kvalificerad till att bedömma Häkkinens insats?
(jag kör även dagligen i stockholms innerstad, samt nån gång i veckan på Essingeleden. Ger det extrapoäng i Häkkinenbedömningskvalite?)
Finns det förresten kurvor på Essingeleden som är svåra att klara av? I vilken fart då, 300 km/h?
Du driva med oss, va?
Fan vad alla är bra på att köra bil i den här tråden.AndersF1 skrev:Shoestring:
Du driva med oss, va?
Jag försöker enbart att undvika att bli påkörd av folk som kör i 300 km/h på essingeleden i rusning som undrar efter smällen på bred dialekt varför man bromsade.
"jögg såg ingen kööö"
"Då skulle jag vilja säga att han suger i DTM hittills."
Ett lopp lilla vän kan aldrig bli hittills.
Jo !
Jag skojar lite med er !