F1-spel för 2005?
-
F1-spel för 2005?
Kommer det att komma något F1-spel för den här säsongen? Jag har ännu inte sett något, så vi får väl hoppas på att det blir ett eftersäsonsspel.
/Viktor
-
- Varnad
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
-
- Varnad
Inte bara barn utan de mest lättlurade barnen, så det så...woodi skrev:Vad menar Du? Är det bara barn som kör Microsofts saker?
F1Ferrari, be att få pengarna tillbaka och byt till PS2 eller vänta till PS3, så får du välja bland massor av spel, till exempel F1 2005, eller snart 2006.
En Xbox kanske är bättre på megaflops men som spelkonsoll totalt får den pisk av allt annat.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Xbox har tillexempel:
Forza motorsport - Bra bilspel, bättre än GT4
Halo, Halo 2 - Bra skjutspel
Hårddisk som det går att spara musik och extra innehåll till spelen
Xbox Live - Spela mot andra, Ps2 tror jag har något liknande men inte lika bra och inte lika många spel
Ps2 har fler spel men Xbox har bättre spel, bättre grafik.
Det enda dåliga med Xboxen är kvaliteten, har lämnat in den på lagning en gång men fick tillbaka den väldigt fort. Sen gick en handkontroll "sönder", ringde xbox fick en ny utan att behöva skicka tillbaka den trasiga så blev man en kontroller rikare...
Forza motorsport - Bra bilspel, bättre än GT4
Halo, Halo 2 - Bra skjutspel
Hårddisk som det går att spara musik och extra innehåll till spelen
Xbox Live - Spela mot andra, Ps2 tror jag har något liknande men inte lika bra och inte lika många spel
Ps2 har fler spel men Xbox har bättre spel, bättre grafik.
Det enda dåliga med Xboxen är kvaliteten, har lämnat in den på lagning en gång men fick tillbaka den väldigt fort. Sen gick en handkontroll "sönder", ringde xbox fick en ny utan att behöva skicka tillbaka den trasiga så blev man en kontroller rikare...
-
Hittade ett kommande spel http://www.webhallen.com/prod.php?id=46520
-
- Utvisad
Attackerar du andras barn nu Jari??? Trodde du stod över sånt!Jari skrev:Inte bara barn utan de mest lättlurade barnen, så det så...woodi skrev:Vad menar Du? Är det bara barn som kör Microsofts saker?
F1Ferrari, be att få pengarna tillbaka och byt till PS2 eller vänta till PS3, så får du välja bland massor av spel, till exempel F1 2005, eller snart 2006.
En Xbox kanske är bättre på megaflops men som spelkonsoll totalt får den pisk av allt annat.
Allt handlar väl om vilka spel man vill och om man vill kunna se t.ex. HD-video på sin platta tv. För det klara t.ex. en Xbox. Teknisk sett är Xbox överlägsen alla andra befintliga spelkonsoler idag. Sedan beror det som sagt påvilken typ av spel man vill ha. Men hårdvaran är mycket bättre.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Jag funderar på att skaffa en PS3 när den kommer (eller heter det "ett" PS3?). Det blir i så fall min första spelkonsol. Hur funkar det att köra racingspel med den handkontroll som medföljer? Måste man ha en ratt?
Jag har inte kört så mycket racingspel sedan jag körde GP2 på PC och där funkade det bra med en joystick!
Jag har inte kört så mycket racingspel sedan jag körde GP2 på PC och där funkade det bra med en joystick!
-
Mycket aktivitet här ?!?
Någon som provat detta spel till PSP:n F1 Grand Prix
http://www.gametronics.se/shop/?artnr=PSP5008
Någon som provat detta spel till PSP:n F1 Grand Prix
http://www.gametronics.se/shop/?artnr=PSP5008
-
-
-
rFactor är väl marknades bästa Sim racingspel just nu. Det är så nära verkligheten något motorspel kommit hittills och så långt ifrån arkad man kan komma.
http://www.swedishsimracers.com/ är en svensk sida som anordnar racing i bland annat rFactor. Exempelvis har Björn Wirdheim och Alx Danielsson deltagit i lopp på denna sida. Här kan ni se resultatet i loppet med Alx Danielsson: http://www.swedishsimracers.com/index.php?page=resultat
http://www.swedishsimracers.com/ är en svensk sida som anordnar racing i bland annat rFactor. Exempelvis har Björn Wirdheim och Alx Danielsson deltagit i lopp på denna sida. Här kan ni se resultatet i loppet med Alx Danielsson: http://www.swedishsimracers.com/index.php?page=resultat
-
Re: .
Nu är du nog ute och cyklar. Jag antar att du inte har testat några av alla tusen moddar som finns till spelet? De få originalbilarna är inte så mkt att hurra för men F1 moddarna är t.ex. fantastiska.Redbullgerdigvingar skrev:Rfactor har kasst ljud och grafik, ingen spelkänsla heller, om man nu vill gämnföra med det högre prisklassade ps3 formula one chamionship edition.
Många klassar spelkänsla i dessa i rFactor som de bästa F1-moddar som gjorts inkl. aktiva förare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Vad funkar inte? Det är svårkört och kräver en hel del av inställningar av bilar för att man ska vara snabb. Men det gör det också väldigt bra och verklighetstroget, det är en simulator och ingen Playstationarkad.
Testa några av de senaste F1-moddarna så ska du få se på svårkört som ställer krav men som är väldigt realistiskt.
Testa några av de senaste F1-moddarna så ska du få se på svårkört som ställer krav men som är väldigt realistiskt.
-
http://www.rfactorcentral.com/ är en utmärkt sida för att ladda ner verklighetstrogna moddar. Men om du vill hålla dig till ögongodiset på PS3:an så visst. En konkurrent mindre!
-
Tackar så mycket, och LS1.. har du testat F1 Chamionship ed på en HD Full ready tv ? Ska testa en mod nu. men jag tycker att PS3:an är lite mer verklig på något sätt, men det är väll jag som laddar hem fel mod då ljudet är ju förskräckligt om du till expempel kollar på Youtube. Mclaren's bil låter ju som en gammal arrows utan växlarpulverapa skrev:http://www.rfactorcentral.com/ är en utmärkt sida för att ladda ner verklighetstrogna moddar. Men om du vill hålla dig till ögongodiset på PS3:an så visst. En konkurrent mindre!
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
-
Jag kör överhuvudtaget inte SIM-racing på spelkonsoler eftersom det inte är simulator.
Det absolut viktigaste i en sim anser jag vara att körkänsla och grepp är så verklighetstroget som möjligt och det har jag ännu inte upplevt att någon spelkonsol lyckats återskapa.
Fina bilder och ljud är sekundärt lull-lull till körkänsla, grepp och svårighetsgrad om det är sim-racing man är ute efter.
Men grafik och ljud är fantastiskt i många moddar till rFactor, och GTR 2 är en sim som också är fantastiskt skön i körkänsla.
Det som också höjer känslan i dessa är att det många gånger inte bara är att ta en bil och köra. Man måste arbeta med inställningarna av bilen för att det ska gå att få till tider och bra körning.
Det absolut viktigaste i en sim anser jag vara att körkänsla och grepp är så verklighetstroget som möjligt och det har jag ännu inte upplevt att någon spelkonsol lyckats återskapa.
Fina bilder och ljud är sekundärt lull-lull till körkänsla, grepp och svårighetsgrad om det är sim-racing man är ute efter.
Men grafik och ljud är fantastiskt i många moddar till rFactor, och GTR 2 är en sim som också är fantastiskt skön i körkänsla.
Det som också höjer känslan i dessa är att det många gånger inte bara är att ta en bil och köra. Man måste arbeta med inställningarna av bilen för att det ska gå att få till tider och bra körning.
-
Re: .
http://www.rfactorcentral.com/series_de ... rix%201979Redbullgerdigvingar skrev:Tack. Tror jag hittat det rätta nu
Ständig ståpäls när du kör. Helt jävla underbar
-
Kollade lite men fattade inte riktigt.pulverapa skrev:http://www.rfactorcentral.com/ är en utmärkt sida för att ladda ner verklighetstrogna moddar. Men om du vill hålla dig till ögongodiset på PS3:an så visst. En konkurrent mindre!
Köper man rfactor där och som är själva simulatormotorn och sedan laddar man ned mods på den ...eller behöver man ytterligare program?
...allt för PC antar jag?
Kör idag EA sports F1 challange 99-02 (eller vad det heter) med en mod som heter typ RH2005. Använder bara för att köra före loppet ett par timmar så jag kan banan när jag kollar på TV. Funkar bra men motståndet är ngt ojämt mellan olika banor (eller så är det jag som är ojämn mellan olika typer av banor?) och jag saknar flera banor på årets kalender.
Jag vill sedan alltså köra en F1 mod med alla aktuella banor och relativt klara bil setups som jag bara justerar lite.
-
Det där är problemet med F1 spel. Det är så komplicerat att komma igång att man tappar lusten innan man startar.Lelle skrev:Jag vill sedan alltså köra en F1 mod med alla aktuella banor och relativt klara bil setups som jag bara justerar lite.
Finns det ett bra tips på F1-spel för dummies. Jag vill ha snygg grafik hyfsat realistiska "skador" men körglädje alla Toca2.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister