Sponsring

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
brerkanin

Sponsring

Inlägg av brerkanin »

Hej på Er allesammans,
Min son tävlar i karting, där många topp-förare inledde sin karriär. Visst, Schumaker mfl. fortfarande kör go-kart för att hålla sig i trim under året, och därför att känslan är ganske så nära att köra F1. Det gäller även Touring Car [både tysk och svensk], CART [i U.S.A.] mfl. Min son placerade i topp 5 [i den störste och tuffaste Mellansvenska Kartracingserien] i år, då vi gjorde vår förste allvarlig satsning i karting. Eftersom framtidens bilsportsstjärnor utvecklar sin skicklighet under dagens karting tävlingar, är det viktig att vi ger de vårt stöd redan idag. Nu söker vi till ett nystartat stall, "Team Forsman/Birel", med hjälp av karthandlaren Forsman Motor AB, sponsring till ett flertal lovande förare i klasser Micro och Mini. Sponsring behöver ej vara dyrt, det kan bestå av produkter såsom verktyg eller bensin. Vi ska satsa hårt för att ge företagssponsorer en bra utdelning för sin investering. Även privat sponsring, totalt räknat, kan vara betydelsefull. Om vi lyckas få flera sponsorer till stallet vill vi jättegärna organisera ett riktigt spännande evenemang då alla har möjlighet att provköra riktiga kartar. Vi välkomnar kontakt från företag, stora som små, och hoppas att bilsportsentusiaster [även Forza Motorsport] inser värdet av duktiga och finslipade talanger som går mot morgondagens tävlingar i F1, STCC, DTCC etc.
Under kommande säsongen ska klubbarna från Stockholm försöka ordna en Distriktsmästerskap, och jag ska föreslå en "stadsrace" [Göteborg och Kristinehamn också satsar på stadsrace] som en del av mästerskapet. En enorm sponsring jippo, då alla har möjlighet att vara med och synas.
Jag tycker att samarbete mellan ett flertal team från olika motorsport [läs utökad kontaktnätverk] ska kunna ge fördelaktig avkastning [för sponsorer], utan extra kostnad. "Team Forsman/Birel" representeras av företag med många kunder, samt redan har många bra kontakter inom motorsport [även på international nivå] genom Forsman Motor AB.

Ring eller maila mig så får jag berätta mer om karting och "Team Forsman/Birel".
M.V.H.
Rick Shreiner
rshreiner@telia.com
08-646 42 43 eller 070-433 70 72