Undergången är nära

The American zone...
Användarens profilbild
jajo

Undergången är nära

Inlägg av jajo »

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

http://www.autosport.com/newsitem.asp?id=40716&s=18

Toyota verkar inte vara så säkra på att fortsätta heller
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

IRL-serien riskerar att snart stå utan motorleverantör då förmodligen även Honda lämnar serien om Toyota väljer att dra sig ur. Honda ser antagligen ingen anledning att vara kvar då man inte får jämföra sig med värst konkurrenten.

För Champ Car ser det betydligt ljusare ut. Kevin Kalkhoven köper Cosworth av Ford mitt framför näsan för Tony George och Chip Ganassi som också lämnat bud på motorteknik-företaget. Men deras bud har inte fallit Ford på läppen eller så är Ford fortfarande sura för att de inte fick leverera motorer till IRL när de då ville.

/Jan
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Användarens profilbild
k.k

Inlägg av k.k »

Läste att en ny tillverkare är på väg till IRL. Kom dock inte ihåg vilken.
:crie:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ilmor kanske med Mercedes? Det sägs att Ilmor håller på att ta fram en IRL-motor åt Mercedes för tillfället
Burt

Inlägg av Burt »

korrekt. Ilmor jobbar med en motor till IRl sägs det enligt ryktena. Chrysler-badge?
...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hehe, lycka till att få dem i mål nån gång.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det låter oroväckande inför 2005 års F1 då Ilmor ska få MB-motorerna att hålla i två lopp .....

Själv tyckte jag det var snyggt med MB-loggan på CART-bilarna på 90-talet :up:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Finns mycket snyggt i CART också, men de duger bara till att ligga på rygg...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Menar du koskenkorva och plastdelfiner? :up:

Har aldrig förstått poängen med CART. Man kör med F1 liknande bilar delvis på riktiga banor. Vore det inte bättre om tex Cadilac eller någon annan amerikansk tillverkare ställde upp med ett stall eller två i F1. Jag förstår det som att IRL kör uteslutande på ovaler, medan CART blandar lite och inte kan bestämma sig hur dom vill ha det. Det bästa vore att ha IRL som ovalracing och CART stallen sadlade om till F1! Saknas teknologin? Är det kostnaderna?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

IRL kör i år både på vanliga banor och ovalbanor, och formelbilar på ovalbanor är tycker jag både fascinerande och händelserikt (i positivt mening).

De amerikanska biltillverkarna har inte lust att vara med i F1 - prislappen är för hög i förhållande till marknadspotentialen. De är med i NASCAR istället där de får betydligt mer reklam och exponering för pengarna, och där publikunderlaget är enormt. NASCAR är för övrigt också fascinerande och kul att se på, men så är jag ju lite av en motorsportsallätare.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jänkare gillar inte World Series som i huvudsak INTE avgörs i USA...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

CART var ju fantastiskt i början av 90-talet med Andretti, Mansell och många andra och en fantastiskt tät och jämn racing med omväxlande banor. Framför allt kunde föraren göra skillnaden vilket inte alltid är fallet i F1.

Spännande och nästan brutalt upphetsande racing på bästa sändningstid;-) 2200 på Eurosport på söndagkvällarna.

CART var väldigt bra ändå till 2001-2002..första åren Kenny körde där var det fortfarande klass.

CART kan vara på väg tillbaka dit..svårt att säga. IRL kör pråmar och jag vet inte..det är helt enkelt inte samma sak..jag är gammalmodig och IRL kanske kan förändras men de som bestämmer i IRL har inte samma känsla för racing. Ifall det skulle förändras vore bra - men det dröjer.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:Jänkare gillar inte World Series som i huvudsak INTE avgörs i USA...
Vad tycker du om den där "världsserien" som en finne vann ifjol då och som främst avgörs i Spanien?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Inget särskilt, förutom att det verkade vara relativt potenta bilar och att det inte var något större fel på killens kvaliteter. När han kommer till F1 ser vi vad han går för egentligen.