Vad tror ni om detta då?! Låter ju jäkligt skojj ! Hoppas det inte bara är dravel och skitsnack När tror ni vi får se dem på gridden? (OM)
Tror ni det funkar med en Italiensk biltiverkare, en bas i england och ett ryskt företag som ägare?
Midland F1
-
Det låter ju bra,men det finns lite väl många frågetecken. Inget klart motorkontrakt mm,hur är det med chassiet,kommer Dallara vara en del av teamet eller kommer man att köpa chassiet från dom? Såvitt jag förstår är det (ännu) inte tillåtet att köpa chassiet från utomstående,vad gäller budgeten,som ryktas vara $100m så kanske det räcker en bit om man satsar på "billiga" förare,lite personal (man behöver ingen stor fabrik om man köper chassiet och motorn). Nåt toppteam kan det väl knappast bli,men man kanske kan spöa Minardi iallafall. Personligen tror jag att det sista F1 behöver,är fler "backmarkers".
-
jag tycker också 100 000 000$ låter lite lite.. (Hur sjukt det en låter )
men som du säger. Dom har ju bara utgifter för att driva stallet...
Att få til llicens att köpa chassin tror jag inte är några problem. Advokater och byråkrater är bäst på att förvränga lagar och avtal
Att dem blir backmarkers tror jag inte. Kanske förstå åren men jag tror inte det blir minardiklass på dem. Snarare Sauber/Jaguar klass! och i min mening behövs även sådana stall!
men som du säger. Dom har ju bara utgifter för att driva stallet...
Att få til llicens att köpa chassin tror jag inte är några problem. Advokater och byråkrater är bäst på att förvränga lagar och avtal
Att dem blir backmarkers tror jag inte. Kanske förstå åren men jag tror inte det blir minardiklass på dem. Snarare Sauber/Jaguar klass! och i min mening behövs även sådana stall!