Personligen hoppas jag på det ända ut i fingertopparna, han förtjänar det verkligen, men å andra sidan har jag inte hört ett knyst om att det skulle vara på tal på länge. Det sista konkreta möjligheten var väl när det spekulerades i att han skulle ta över för herr Webber om han hade gått till Williams innan säsongens slut.
I engelska F1 racing har det ju talats fram och tillbaka om vem som går var, vilka nya som kommer in, vilka som försvinner bort o.s.v. Wirdheim namn har inte nämts i någon av flertaliga spekulationer, inte ens som en outsider.
Nu är ju den engelska tidningen väldigt mycket för engelska förare som Ants Davidson och Gary Paffet, men om det skulle vara på tal för något team så har de ju trots allt en otrolig insyn i F1 och då hade han nog nämts på ett sätt eller annat.
Man kan tycka att han egentligen inte har varit så imponerande i form av varvtider, anledningen till det är nog på grund av att han gör exakt som Jaguar vill och inte har fått lov att verkligen trycka på så mycket han orkar (om man bortser från Spa). Hans jobb är att hjälpa Klien och Webber, inte imponera på teamchefer.
Därför tror jag att hans största chans ligger i Jaguar för nästa säsong. Hoppas nästan att de behåller Klien så de har råd att ta in en icke betalande förare. Skulle de välja Coulthard så blir det nog svårt för Björn, i och med Jaguars ekonomi. Annars kan man ju hoppas på att andra teamchefer ser igenom hans tider och väljer honom för hans consistency och skicklighet. Jag håller tummarna!
Wirdheim i F1 2005?
-
Att vara F3000 möstare verkar inte vara någon merit och det är som med Fame factory nu kommer en ny kull ut. Klien körde bra nu och det är väl om du säger om Björn att han inte har någon direkt chans att imponera och tredje bilen i Jaguar är ju säkerligen inte den bäst preparerade.
En kul sak för Björn är att det fanns en omrörtning på Jaguars hemsida för ett tag sedan och där fick man rösta vilka man ville se som jaguarförare nästa är och där vann kmbinationene DC ihop med BW.
Samtidigt har Jaguar sagt att de vill ha en föraresom vnnit ett GP nästa år och det har ju inte BW gjort men inte heller Webber som jag tycker känns lite överskattad.Hans startmiss igår var väl ingen höjdare och BW har ju nästan alltid varit lika snabb som hann..
En kul sak för Björn är att det fanns en omrörtning på Jaguars hemsida för ett tag sedan och där fick man rösta vilka man ville se som jaguarförare nästa är och där vann kmbinationene DC ihop med BW.
Samtidigt har Jaguar sagt att de vill ha en föraresom vnnit ett GP nästa år och det har ju inte BW gjort men inte heller Webber som jag tycker känns lite överskattad.Hans startmiss igår var väl ingen höjdare och BW har ju nästan alltid varit lika snabb som hann..
-
Det känns helt klart som Jaguar är Björns enda chans till en riktig styrning nästa år! Men chansen finns..Jaguar har flera säsongar i rad plockat in dåliga andraförare med darriga insatser och jag tror de ogärna vill chansa nästa år..de vet att Björn är väldigt bra och de vet vad de kommer få.
Björn skulle behöva lite mer sponsorer och kunna ta med sig åtminstone en symbolisk summa in i stallet.
Ifall Jaguar blir Ford nästa år så tror jag också på en uppryckning och bättre resultat över huvudtaget. Det kan bli skitbra med tiden.
Jag kan iofs tänka mig att Björn är ett aktat namn bland teamchefer..för han är väldigt analytisk, duktig, och mästare i F-3000..och var överlägsen i Monaco förra året. Och ifall någon får möjlighet så tror jag han ligger nära till hands att ta in.
Björn skulle behöva lite mer sponsorer och kunna ta med sig åtminstone en symbolisk summa in i stallet.
Ifall Jaguar blir Ford nästa år så tror jag också på en uppryckning och bättre resultat över huvudtaget. Det kan bli skitbra med tiden.
Jag kan iofs tänka mig att Björn är ett aktat namn bland teamchefer..för han är väldigt analytisk, duktig, och mästare i F-3000..och var överlägsen i Monaco förra året. Och ifall någon får möjlighet så tror jag han ligger nära till hands att ta in.