Börja med att Bernie släpper lite på tv-rättigheterna så vi alla kan se det på direktsänd tv.
Jag tyckte det var riktigt bra med det "gamla"kvalet men jag förstår dom mindre stallen (tv-tid) kanske skulle korta tiden till 30min.
Men kom igen nu sprint race i F1.....Skulle inte tro det va!!
Nää
2x60min fredags träning (helst 1 pass i tv)
2x45min lördags träning (helst 1 pass i tv)
1x30min 12varvskval (i tv)
1x30min uppvärming (sön)
RACE!! Som det är
Självklart Direktsändning!
Inte alls, varvade förare ska hålla sig undan och tack och lov för blåa flaggor. Varför ska de påverka resultaten enligt egen lust? Nej, vi vill inte ha slumpartade segrar ala USA, där vem som helst kan vinna med tur.
Borttagandet av blåflaggor är ett utmärkt tillfälle för snabba förare att visa att de även kan rejsa om positioner. Och faktiskt, publiken tycker om det. En inte oväsentlig del i sammanhanget.
/Jan
En varvning handlar inte om att rejsa om positioner. Sniglar ska hålla sig undan på racerbanan helt enkelt.
Artificiell spänning och konstgjord andning är det sista F1 behöver - nästa steg är väl omvänd startordning och straffvikter och gulflagg runt en hel bana pga av smuts på banan när någon har fått en för stor ledning.
Det handlar definitivt inte om någon "Artificiell spänning och konstgjord andning". Det handlar om att en förare som ligger ett varv före även får anstränga sig för att köra om varvade konkurrenter.
Ingenting alls konstigt med det.
/Jan
Minardi skulle ju kunna tjäna sig en bra hacka på det? Eftersom man antagligen kommer köra om dem mest under ett lopp.. Skulle man kunna skriva ett lukurativt motoravtal med dem om man hette Ferrari, så skulle man kanske ha en gulligare attityd jämte varrandra