En klassiker

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Cuscino

En klassiker

Inlägg av Cuscino »

Det var det! Frågan vi nu kan diskutera är:

Var detta historiens tråkigaste F1-lopp? :zz:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag vet inte, jag städade. Men det lät inte speciellt spännande.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja, det var ett tråkigt lopp och tom med jag som inbiten schumifan tycker att det var segt...
Mrn ärligt tala, det vi får se nu ska vi faktiskt vara glada att vi får uppleva(ok loppen blir inte kul)för en sådan här uppvisning av ett stall och en förare undrar jag om vi någonsin får se igen.Det här är något alldelles speciellst som Ferrari och Michael Schumacher visar upp på banan och då vet i tusan om det ändå inte är värt ett sådant här tråk lopp ibland...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

För första gången sedan jag började kolla på F1 så bytte jag kanal mitt under loppet och kollade i stället på när några åkte sidovagn genom Georgien. Det var betydligt mer spännande och intressant.
MikeSolo

Inlägg av MikeSolo »

Detta var riktigt trist. Ett tecken på det: producenterna visade repriser i slowmotion när det blev varvningar! Bah!

Visst är det fascinerande att se Ferraris/Schumis dominans, men det är inte roligt! :zz:
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Hur många varv var Minardi efter egentligen???
4 varv!!! Fattar ni att de är långsamma. 4.38 km x 4 = 17.5 km efter.
Jag börjar inse att de hör nog inte hemma i F1 om de inte får fart på prylarna. Hoppas 107 % gränsen kommer tillbaka nästa år.
-Red Bull Racing
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Freddan skrev:Hur många varv var Minardi efter egentligen???
4 varv!!! Fattar ni att de är långsamma. 4.38 km x 4 = 17.5 km efter.
Jag börjar inse att de hör nog inte hemma i F1 om de inte får fart på prylarna. Hoppas 107 % gränsen kommer tillbaka nästa år.

Jag tycker inte att dom ska åka ur F1. Så många stall som möjligt.

Jo .. Detta var nog säsongens tråkigaste lopp. Jag stängde av efter första depåstoppet. Har nog aldrig hänt förut. Jag gjorde något så konstruktivt som att sova istället...
GMD

Inlägg av GMD »

Äh... Snart vänder det. :roll:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Men det är kul att vi får vara med om det här! Jag menar, varför skulle vi nöja oss med stundtals överlägsna Williamsbilar i början på 90-talet, stundtals överlägsna McLarenbilar några år senare, stundtals överlägsna Ferraribilar för ett par år sedan? Vi vill så klart se ÄNNU MER ÖVERLÄGSNA BILAR! Nu ser jag fram emot en jämn och spännande säsong nästa år, sedan får 2006 gärna bli än ÄNNU STÖRRE UTKLASSNING av ett av stallen. Och då får man gärna köra 20 lopp. Ju mer F1 som visas på TV desto roligare blir det! :bang:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Ungern var ungefär lika skoj som vanligt..jag såg starten faktiskt..sen gjorde jag bättre saker..

Hur som helst är jag allvarligt orolig över vad som händer när leksaksbilarna kommer till en riktig F1-bana som Spa.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ja jösses. Eau Rouge kan bli riktigt... intressant.
HASSE

Inlägg av HASSE »

Jag minns på 70-talet då Frank Williams var en uselt stall uder diverse namn som ISO och Reine Wisell blev tillfrågad om han ville köra några lopp men det hade han inte lust till.Udrar vad Bw hade svarat på motsvarande fråga idag? Jag tycker nog inte Minardei idagens form har i F1 att göra och att någon betalar för att bli förnedrad kan jag knappst försåt. Dom är sämre än vad Jo Bonnier var då han i egetstall körde några lopp 1971 i en gammal MCLaren som han sedan hängde upp på väggen i sin bostad. :bang:
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Re: En klassiker

Inlägg av Pepparkvarnen »

Cuscino skrev: Var detta historiens tråkigaste F1-lopp? :zz:
Jag tyckte att det var fruktansvärt spännande när ferrarimekarna mekade med tankriggen.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pepparkvarnen skrev:
Cuscino skrev: Var detta historiens tråkigaste F1-lopp? :zz:
Jag tyckte att det var fruktansvärt spännande när ferrarimekarna mekade med tankriggen.
Det var ungefär då jag gav upp och började städa i stället, när jag insåg att de inte bara har en bil som inte kan gå sönder - mekarna upptäcker fel på tankutrustningen innan de ska tanka också.

"I Formel 1 kan vad som helst hända. Och oftast gör det det också."
GMD

Inlägg av GMD »

Men vad hade det gjort om de ställt till med grillfest i depån igen? Schumacher vinner ju iallafall. Det gjorde han då senast.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Han kanske inte hade fått någon bensin. Och blivit tvungen att göra ett extra stopp. Och så hade det kanske dröjt fram till andra stoppet innan han tog ledningen igen.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Pepparkvarnen skrev:Jag tyckte att det var fruktansvärt spännande när ferrarimekarna mekade med tankriggen.
Ja, det var verkligen fängslande. Precis som när Ross Brawn tog en klunk vatten. Och såg ni den där killen i publiken som viftade med en flagga också? Om jag tänker efter så var det kanske inte så tråkigt egentligen...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Zontas snurrning! :bang:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Vafan, du städade ju?
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Du får ta och skaffa dig ett fruntimmer ANFRAN så slipper du att städa och diska o sånt.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Cuscino skrev:Ja, det var verkligen fängslande. Precis som när Ross Brawn tog en klunk vatten.
För att inte tala om när han käkade banan, vilken dramatik!!!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Nu har ni räknat upp jättemånga ljuspunkter, alltså F1 är jättekul :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:Vafan, du städade ju?
Inte förrän efter första depåstoppet. ;)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pepparkvarnen skrev:Du får ta och skaffa dig ett fruntimmer ANFRAN så slipper du att städa och diska o sånt.
Jag ska överväga det när du skaffar dig en riktig karl med sunda värderingar.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Man får gå ihop och titta tillsammans om en sån här säsong skall vara uthärdlig. Att sitta för sig själv och se ett sånt här lopp är ju helt omöjligt, eftersom man somnar efter max halva tiden. Jag har upptäckt att det det är få saker som är så sövande som just tråkiga F1-lopp, där det går runt-runt i en seg monotoni utan förändring eller ens ett uns hopp om förändring.

Vi var fem stycken som istället pratade om egna eller andras mer eller mindre bra (som enda icke-racevinnare tillhörde jag det mindre bra spektrat i soffan, men nån skall ju göra det också :D ) racingerfarenheter samt allt annat racingskitprat man kan komma på när loppet inte är värt att nämna (soffbilden är inte direktlänkbar): http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12085

Egentligen är ju behovet av att gå ut på krogen och titta på F1 över en bit mat större när det är så tråkigt som nu än vad det är när det är jättespännande.