Golf GTI '81 insprutningsproblem eller nåt i den stilen

Allmänt om bilar och motorcyklar.
Användarens profilbild
Mad Mako

Golf GTI '81 insprutningsproblem eller nåt i den stilen

Inlägg av Mad Mako »

Jag håller på och mekar i ordning brorsans gamla Golf GTI som stått ett tag. Allting var frid och fröjd tills den skulle startas. Inte en tändning. Bränsleledningar och filter är bytta. Soppa pumpas fram med gott tryck. Som jag och några kompisar har lyckats klura ut ligger felet hos luftmängdmätaren eller vad den heter. Den där stora skivan i luftburken som skall lyftas med vakuum. Om man lyfter av slangar och sånt och ger den lite hjälp startar bilen galant. Vi hade den igång på några provrundor häromkvällen också. Men nu är den stendöd igen. Vi har försökt justera så den ligger på rätt nivå, men nåt apskaft till konstruktör har gjort den där känsliga konstruktionen jäkligt klumpig att justera. Frågan är om felet verkligen ligger där eller någon annanstans? Blir det för dåligt vakuum? Alla slangar verkar fräscha och täta.
Är det någon här som har nån koll på sånt häringa?
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Nu går biljäveln igång iallafall. Men den är tjurig som tusan på varmstart och rycker och jäklas vid motorbroms samt är slö på gasen när den är kall. Jag är helt ny på det här, men skulle det kunna tänkas att den får för mycket soppa?
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Jaha?! Ska man behöva göra allt själv nu eller? :x :wink:
Nu går bilfan hyfsat skapligt ska jag be att få tala om.
Besiktning imorgon. Tyvärr är höger bakbroms duktigt risig, men det är nog det enda de kommer klanka ner på. Hoppas jag.
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Sådärja, det var tydligen en praktikant som jobbade på bilbesiktningen i Flen, för bilaset gick igenom!!!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hehe, du lyckades! Själv mekar jag aldrig.
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Jepp, med lite hjälp från några kompisar så ;) Batteriet är sopslut och eftersom den är lite tjurig att starta laddas det ur med blixtens hastighet. Fick cykla till jobbet i morse :x Måste köpa nytt.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Mad Mako skrev:Sådärja, det var tydligen en praktikant som jobbade på bilbesiktningen i Flen, för bilaset gick igenom!!!
Var han klasskompis med pryon som gav dig körkortet? :P :D
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

HEhehe... där fick du allt till det :D