Giancarlo Fisichella

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Giancarlo Fisichella

Inlägg av Pastis »

Fan vad glad jag skulle bli ifall han kunde få en toppstyrning. Anser han vara minst lika bra som Kimi Räikkönen! Skulle helst vilja se honom i Ferrari istället för Barrichello, man det går inte 2005.

Williams vore en bra alternativ! :bang:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Williams skulle ju passa Fisichella, som alltid byter till stall som är på dekis.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Just därför vore det oroväckande om Fisichella gick till Williams.

Ferrari har ju vunnit så mycket nu, så varför kan han inte gå dit så de börjar sjunka ner lite ...?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag tror att Fisi saknar den hårdhet som krävs för att överleva i Williams. Och det är väl just det som har gjort att han har kört för medlemåttiga stall under sin karriär. Mark Webber verkar ha precis de egenskaper som Fisi saknar - att få med sig teamet åt rätt håll.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Intressant att 20 procent tycker att han ska sluta. Är han så pass impopulär? Det trodde jag inte. Jag tycker synd om Fisichella att han fått så usla bilar och anser han vara tuffare (i bilen) än många tror.

Tyvärr ska hans manager Enrique Zanerini inte vara så uppskattad i depån. Varför vet jag inte.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Folk tycker kanske att han har gjort sitt. Det blir väl så när man kör i mer eller mindre kassa stall i åtta säsonger...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tror att hans "gnäll" sista åren om att han förtjänar en plats i ett toppstall, att han vill köra för ett toppstall och att Ferrari borde vilja ha honom har påverkat en del. Det är ju rätt anmärkningsvärt när det första han säger som officiell Sauberförare är att han nu snabbt hoppas kunna gå till ett toppstall - inte att han är glad att han är hos Sauber ...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Vore UNDERBART om Fisichella fick ratta en Ferrari, Williams eller McLaren nästa år. :up:

Att han är bättre än JPM är jag helt övertygad om, även Kimi skulle få det ytterst tufft med Fisichella i samma stall.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det som talar emot Fisichella är att han inte är en talang längre. Man kan vara en talang i ett par, tre säsonger, men därefter måste man utvecklas vidare, annars kastas viktiga utvecklingsår bort - år man aldrig kan ta igen. Fisichella är inte en färdigutvecklad förare. Han har ännu inte lärt sig vad som behövs för att plocka segrar kontinuerligt. Att satsa på en förare med Fisichellas bakgrund är ett vågspel. Lyckas det, så har man relativt få år att plocka ur det gottaste ur honom.

Jag ser hellre att Williams satsar på Heidfeld. Heidfeld riskerar annars att gå samma väg som Fisichella men om man plockar honom nu så finns fortfarande möjligheten att hans utveckling tar ny fart.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666