Storbritanniens GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Bopper

Storbritanniens GP

Inlägg av Bopper »

Hittar ingen topic om helgens GP denna vecka heller, så jag får väl ta på mig att skapa denna också
(jag har ju ändå semester :) :up: )

Stämmer tiderna för kval (14.00) och loppet (15.00-17.00)?
TV4 har tvärtom, dvs. 15.00 på lördag och 14.00 på söndag. Kanske inte mycket att lita på... TV4 alltså... men i alla fall... :-? :roll:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Sorry det var fel av mig. Så här ska det vara.

Fredag 2004-07-09, CET
1 träningen 12:00-13:00
2 träningen 15:00-16:00

Lördag 2004-07-10, CET
3 träningen 10:00-10:45
4 träningen 11:15-12:00
Förkval 14:00-15:00
Kvalificering 15:00-16:00

Söndag 2004-07-11, CET
Loppet 14:00-16:00
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Ska bli spännande. Tror Ferrari kan ha en bra chans den här helgen... :zz:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jaså? Kul! :up:
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Schumi tycker tydligen iaf att F1 är spännande. För nu har han stuckit ut hakan igen.
"Formel 1 är inte tråkigt, det kommer alltid att vara bättre än MotoGP. Det är som att jömföra fotboll med basketboll. Fotboll och F1 kommer alltid att dra mer publik"

Lilla Schumi fotboll spelas på stora utomhusarenor och basketboll i små (stora i US) inomhusarenor, det är bara en sak i jämförelsen som felar.

Just nu så är MotoGP sååååå mycket roligare än F1 att titta på.

http://www.crash.net/uk/en/news_view.as ... &nid=95503
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Är det en Ferraritröja du har på bilden ANFRAN?
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Där satt den.
Ankan

Inlägg av Ankan »

Ledsen o behöva säga det men jag tror det blir en dubbel imorn. Visst, Räkan först o button men jag tror Ferrari tar detta. om inte en dubbel, förmodligen 1.a.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Barrichello lär bli svårslagen imorgon. Men det är ändå den bästa dagen hittills denna säsong för McLaren och det var ett trivsamt kval.

Undra vad Ross Brawns mystiska flin berodde på? Kan det vara så att han gladdes lite åt dom glädje scener som visades på tvn när McLaren jublade över Räikkönens pole. Eller var det ett tecken på att han var viss om att det kommer se annorlunda ut imorgon?

Han är lite kuslig den där Ross Brawn.
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Jag är tror också att Ferrari har något ess i rockärmen.
Michael skojade med en mekaniker och Ross flinade stort, de såg inte särskilt besvikna ut.
Eller gladdes de så åt Mclaren och Kimis framgång?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det blir en femstoppare i morgon. Schumacher slipper köra om, men sänker varvtiderna med två och en halv sekund när han får köra i sitt eget tempo. Det räcker för att hinna varva alla utom Trulli. Givetvis sker alla varvningar i samband med depåstopp. Det gäller att inte ta några onödiga risker om man ska vinna mästerskap.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pepparkvarnen skrev:Är det en Ferraritröja du har på bilden ANFRAN?
Nej, det är en Deutsche Vermögensberatung/Vodafone-tröja.
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

ANFRAN skrev:
Pepparkvarnen skrev:Är det en Ferraritröja du har på bilden ANFRAN?
Nej, det är en Deutsche Vermögensberatung/Vodafone-tröja.
Se inte så deppig ut för det :wink:
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Missat ett kval under hela säsongen och G I V E T V I S var det då räkan skulle ta pole. Får ont i hjärtat! Av att jag missade det.
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Fp730a skrev:Missat ett kval under hela säsongen och G I V E T V I S var det då räkan skulle ta pole. Får ont i hjärtat! Av att jag missade det.
får trösta dig med att det var nästintill ett perfekt kvalvarv av kimi :dance:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Hmm, får Schumacher vänta till första depåstoppet med att passera Barrichello eller kan han "köra om" i Stowe på typ tredje varvet? Spännande det här...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Asch, Button kom emellan.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jaaa, det gick vid första stoppet! Fan vad kul! :youpi:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Snart får Kimi en drive-through för att han inte fegade och klagade i samband med varvningarna.
Ankan

Inlägg av Ankan »

Min profetia slog in :D
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Med tanke på dagens väder så tror jag faktiskt att det blir regn i morgon också.
/Jan
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ron Dennis borde raka flinten. :zz:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:Ron Dennis borde raka flinten. :zz:
Nu tycker jag du är utseendefixerad och objektifierar Ron Dennis, och inte ser honom som en människa.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag tycker Ron Dennis borde raka pungen.
/Jan
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

LuckyStrike1 skrev:
Nu tycker jag du är utseendefixerad och objektifierar Ron Dennis, och inte ser honom som en människa.
Just ja. Ron Dennis är en duktig stallchef, menar jag.
Audi Sportsline

Inlägg av Audi Sportsline »

ANFRAN skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Just ja. Ron Dennis är en duktig stallchef, menar jag.
Men vad har det med pungrakning att göra????
M-Ekström rules!!!!!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag har väl inte föreslagit någon pungrakning. Jag vill inte tänka på Ron Dennis pung.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ron Dennis verkade riktig glad idag och det kändes nästan som en seger att se McLaren komma tvåa.

McLaren kommer nog att klättra förbi Williams i WCC inom snar framtid.

Rubens Barrichello var ovanligt blek på silverstone. Han verkar köra för pengarna numera. Till skillnad mot Ralf!
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Barren var ju som vanligt helt borta när SC gick in, hade han skärpt sig där kunde han försökt gå om kimi
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Undrar varför Rubens hela tiden är på en långsammare strategi än Schumi? Det gick bra för Ferrari2(Sauber) också. Heja Bridgestone?
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

AndersF1 skrev:Undrar varför Rubens hela tiden är på en långsammare strategi än Schumi? Det gick bra för Ferrari2(Sauber) också. Heja Bridgestone?
Det verkar inte hjälpa vilken strategi han har Rubens han är alltid långsammare.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det skulle ju inte se bra ut om en gammal trött dussinförare visade sig vara lika snabb som Michael Schumacher. :cool2:
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

AndersF1 skrev:Undrar varför Rubens hela tiden är på en långsammare strategi än Schumi? Det gick bra för Ferrari2(Sauber) också. Heja Bridgestone?
Om Schumi och Rubens skulle byta strategi så skulle Rubens fortfarande vara på en långsammare strategi.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Ankan skrev:Min profetia slog in :D
Min med!
Cuscino skrev: Ska bli spännande. Tror Ferrari kan ha en bra chans den här helgen...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det är för att Michael Schumacher är ett geni!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Cuscino, du verkar inte tycka som Jan-Erik Berggren
http://www.expressen.se/index.jsp?a=157953
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Sami skrev:Cuscino, du verkar inte tycka som Jan-Erik Berggren
Klockrent :up:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

öh, nej. Jag tyckte det var mest tok.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Pepparkvarnen skrev:
Om Schumi och Rubens skulle byta strategi så skulle Rubens fortfarande vara på en långsammare strategi.
Right! Att inte folket fattar det, ni ser något historisk nu! Njut bara.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Klart snabbast även på en tvåstoppare. Vilka tider hade han inte satt på en trestoppare? Kolla in snabbaste varven:

https://f1.tauzero.se/main.php?url=resu ... 370&flap=1
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Nej, verkligen. Expressen-journalister rankar jag inte speciellt högt vad gäller begåvning...

Antagligen har den pojken nyligen börjat titta på F1 så han har nog inte mycket att jämföra med.
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Cuscino skrev:
Nej, verkligen. Expressen-journalister rankar jag inte speciellt högt vad gäller begåvning...

Antagligen har den pojken nyligen börjat titta på F1 så han har nog inte mycket att jämföra med.
Tycker att Eriks artikel var begåvad så du måste vara ett geni eller underbarn :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Rubens och Schumi svarade faktiskt på frågan själva igår på presskonferensen.

Q: (Richard Williams - The Guardian) Michael, when did you made the decision on the strategy for today’s race and what were your reasons for it?
MS: Basically yesterday, when we decided that strategy. We thought it was the best one and we did not get the car sorted out completely until qualifying. We didn’t feel so comfortable to be able to go for pole position after seeing the lap times of the competitors around - and there were quite a few - so we thought it was better to then swap around and try a different approach.

Q: (Richard Williams) Was fourth on the grid more or less what you were expecting?
MS: It was actually better than I thought. We managed to get in a very nice lap. We finally sorted the car out for qualifying but I didn’t know that beforehand because I didn’t have a normal qualifying session, let’s say, to find out and therefore I just thought maybe to be sixth/seventh, somewhere there, but it worked out better than I thought.

Q: (Mike Doodson - Mike Doodson and Associates) Rubens, when you are faster than Michael, on those occasions when you are, do you get the first choice if there are two strategies, do you get to chose what you are going to take or are you instructed which one you are going to take?
RB: We have a team that show us many papers and many ways of doing things. It’s common sense. We were talking, I was the one that was really sorted out with the set up, especially for the new tyres so everyone thought OK, let’s put Rubens to try to be on pole. Michael wasn’t so happy with his car and let’s try to have a race this way. You know we had a tyre which was really good in terms of wear, so the three stops could have been marginal in terms of if you think two stops was the right way to go. But we knew people were going to go for pole position so with me the team decided to go for two different strategies.

Q: (Mike Doodson - Mike Doodson and Associates) If you had the choice again would you do the same strategy?
RB: (Laughs) But if I knew the fuel level of everyone right now then I would probably have changed but if I had to do it all over again and not knowing the details again, I probably would have made the pressures of my tyre differently, and I wouldn’t have done it again, yes, no problem.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Lemon skrev:Q: (Mike Doodson - Mike Doodson and Associates) If you had the choice again would you do the same strategy?
RB: (Laughs) But if I knew the fuel level of everyone right now then I would probably have changed but if I had to do it all over again and not knowing the details again, I probably would have made the pressures of my tyre differently, and I wouldn’t have done it again, yes, no problem.
Va? Ja eller nej eller njaejoej eller jo, självklart inte?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Med facit i hand finns det ju alltid något man kan ändra på.

Jag tror inte Rubens under pistolhot tvingades till en trestopps-strategi. Han är vuxen nog att själv bestämma tillsammans med stallet hur han ska lägga upp sitt lopp. Det är en av flera punkter där han är sämre än Schumacher.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

F1-fan skrev: Tycker att Eriks artikel var begåvad så du måste vara ett geni eller underbarn
Mycket möjligt. Men att påstå att Årets F1-säsong är den bästa på många år är ju bara löjligt. Speciellt som just förra säsongen verkligen var den bästa på länge. Men den aktuella journalisten kanske inte hade börjat följa F1 då.
Goran

Inlägg av Goran »

Det var en av dom sämsta artiklarna jag läst på länge! Varken Aftonbladet eller Expressen har någon skribent som kan nått om F1. Dom borde ta och skaffa sig skribenter som följt F1 ett bra tag och inte låta sånna som först nu börjat följa F1 när det är en svensk med i leken.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Äh, Jan-Erik Berggren har ju skrivit om F1 i Expressen hur länge som helst nästan (nåja). Och visst, det är väl kul att BAR och Renault har tagit Williams och McLarens plats som utmanarstall. Och det hade ju kunnat bli en jämn och spännande avslutning mellan de fyra stallen. Synd bara att Ferrari är med...
Goran

Inlägg av Goran »

Jamen hur kan man tycka att årets säsong är det bästa på mycket länge när det är en förare som vunnit 10 av 11 race och sedan tycka att förra årets säsong inte alls var nå spännande!
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Om man vill skapa artificiell debatt så är det ganska så effektivt - och tyvärr alltför vanligt. Ofta för att skapa egen publicitet. Jag säger bara Erik Zsiga.
/Jan