Frankrikes GP
-
Frankrikes GP
Eftersom jag inte hittar någon topic om helgens lopp, så får jag väl skapa en själv.
På dagens presskonferens såg man hur Coulthards "föraroverall" såg ut
Har alla stall dessa "jackor" för att se snygga och propra ut till presskonferensen?
På dagens presskonferens såg man hur Coulthards "föraroverall" såg ut
Har alla stall dessa "jackor" för att se snygga och propra ut till presskonferensen?
Keep on Boppin´
-
-
-
-
-
Japp, dels för att sponsorerna skulle synas tydligare och dels så att det skulle ge ett rent och propert intryck eftersom en ljusgrå föraroverall inte alltid är i renaste skick efter 2 timmars racing ...
McLaren införde det här redan 98 vad jag kommer ihåg så det har synts rätt tydligt under många besök på podiet under de 5-6 åren ...
McLaren införde det här redan 98 vad jag kommer ihåg så det har synts rätt tydligt under många besök på podiet under de 5-6 åren ...
-
-
Okey han är imponerande MS ner på 1,15 tider så fort han kom upp i ledningen. Men ack så tråkig, racet hade varit mycke roligare om han åtminstonde försökt att köra om Alonso på banan och inte i depån för farten finns ju.
Fick iaf se en bra omkörning när Rubens passerade Trulli.
Fick iaf se en bra omkörning när Rubens passerade Trulli.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
Första halvan var helt okej. Andra halvan var ett sömnpiller med en massa hyllningar av Michael Schumacher och Ferrari från kommenatorerna. Var dom inte lite väl tjatiga om allt sitt snack om Schumacher idag? Jag mådde faktiskt llite dåligt av det ett tag och var på väg att byta kanal för att undvika och spy(Jo, jag menar det bokstavligen!) Janne och Eje är en bra kombination, men idag blev det för mycket hyllningssnack.
Varför får man inga jämförelser av varvtider mellan förare i rutan längre?
"No risk, no fun" sade Schumacher för att i meningen efter säga att dom kunde bara gå framåt om dom bytte strategi. Vad var det som var risken undrar man?
McLaren fick man endast se när dom var i depå. Williams också, förutom när Montoya snurra eller var vid sidan av banan. .
Varför får man inga jämförelser av varvtider mellan förare i rutan längre?
"No risk, no fun" sade Schumacher för att i meningen efter säga att dom kunde bara gå framåt om dom bytte strategi. Vad var det som var risken undrar man?
McLaren fick man endast se när dom var i depå. Williams också, förutom när Montoya snurra eller var vid sidan av banan. .
-
Jag gillar Eje och kombinationen Eje/Blomman, men ibland kan det bli lite fånigt när de kommenterar Schumachers framfart på banan. Se bara på fighten med Alonso idag. När Schumacher tar in fem sex tiondelar på ett varv är han oerhört imponerande. När han några varv senare tappar de där tiondelarna igen måste det vara något fel på bilen. Och det är samma visa lopp efter lopp. I dagens lopp, strax efter ett av depåstoppen, noterade Schumacher två 15-varv - 15,6 och 15,3 eller vad det var. Det visade enligt Eje varför Schumacher är sexfaldig världsmästare. Varvet därpå noterade Alonso 1.15,5.Sami skrev:Första halvan var helt okej. Andra halvan var ett sömnpiller med en massa hyllningar av Michael Schumacher och Ferrari från kommenatorerna. Var dom inte lite väl tjatiga om allt sitt snack om Schumacher idag? Jag mådde faktiskt llite dåligt av det ett tag och var på väg att byta kanal för att undvika och spy(Jo, jag menar det bokstavligen!) Janne och Eje är en bra kombination, men idag blev det för mycket hyllningssnack.
-
Och hyllandet av Ross Brawn börjar bli tröttsamt. Visst krävs det kyla och flexibilitet för att lägga om strategin mitt under pågående tävling, men det är väl inte så att Ross Brawn sitter med miniräknare och block och penna och gör avancerade kalkyler vid depåmuren. Jag antar att han snarare trycker lite nätt på ett tangentbord och får fram möjliga scenarion - inklusive varvtider, trafik och varvningar - utifrån den aktuella ställningen i loppet. Men jag kan ju ha helt fel.
-
-
Coolt...men håll med om att det är svårt att inte hylla MS o Ferrari. Vi gör det ju inte varje gång precis, men idag var det mästerlig taktik i kombination med STORT självförtroende som var en stor del av behållningen.
Att den som inte håller på Ferrari blir spyfärdig kan jag leva med, dennes team får väl köra bättre då?!
Nu far jag till Silverstone o ser eländet på nära håll, via Spanien o familjen ska tilläggas.
Puss
Janne b
Att den som inte håller på Ferrari blir spyfärdig kan jag leva med, dennes team får väl köra bättre då?!
Nu far jag till Silverstone o ser eländet på nära håll, via Spanien o familjen ska tilläggas.
Puss
Janne b
-
-
Jag förstår inte riktigt vad ni menar att Eje/Janne hyllar MS. Visst var det mycket snack idag men jag tycker att snacket idag var ett trevligt undantag. Tidigare har det känts mest tvärtom, att det har rackats ner på Ferrari och MS och istället har Kimi framhävts som kung och favorit.
Hur man tolkar det som sägs varierar säkert mycket men för mig var som sagt dagens snack positivt. Märk väl att jag är varken MS-fan, Tifosi eller Jannes rövslickare.
Hur man tolkar det som sägs varierar säkert mycket men för mig var som sagt dagens snack positivt. Märk väl att jag är varken MS-fan, Tifosi eller Jannes rövslickare.
-- The Dude
-
-
-
-
Jag håller helt med Blomman. Klart man skall hylla Schumacher när han kör som han gör.
ANFRAN, har en känsla av att MS hade några fler 1:15 varv än vad Alonso hade. I alla fall tillräckligt många fler för att det skulle räcka med ett depåstopp mer och komma ut som ledare. Hylla den som hyllas bör.
Teorin om den blinda hönan och kornet är applicerbar på Alonsos varvtider i jämförelse med MS. Hade Alonso inte bara gjort några enstaka 1:15 varv så hade MS inte övertagit ledningen på ett så oerhört imponerande sätt.
Läste i en gammal topic att någon nämnde JPM och "car control" i samma mening. Kul läsning så här med facit i hand. Inte mycket av den varan där inte.
Jag tycker att Blomman och Eje gör ett lysande arbete.
Kanske borde man spy lite mer galla över de stall och förare som trots astronomiska finnansiella resurser underpresterar.
ANFRAN, har en känsla av att MS hade några fler 1:15 varv än vad Alonso hade. I alla fall tillräckligt många fler för att det skulle räcka med ett depåstopp mer och komma ut som ledare. Hylla den som hyllas bör.
Teorin om den blinda hönan och kornet är applicerbar på Alonsos varvtider i jämförelse med MS. Hade Alonso inte bara gjort några enstaka 1:15 varv så hade MS inte övertagit ledningen på ett så oerhört imponerande sätt.
Läste i en gammal topic att någon nämnde JPM och "car control" i samma mening. Kul läsning så här med facit i hand. Inte mycket av den varan där inte.
Jag tycker att Blomman och Eje gör ett lysande arbete.
Kanske borde man spy lite mer galla över de stall och förare som trots astronomiska finnansiella resurser underpresterar.
-
-
Cuscino skrev:Antar att du nyligen börjat titta på F1, Gösta?Gösta skrev:Läste i en gammal topic att någon nämnde JPM och "car control" i samma mening. Kul läsning så här med facit i hand. Inte mycket av den varan där inte.
Jag började småkika på det förra året. Innan dess var det mest konstsim och ett och annat bridgeparti som påkallade min uppmärksamhet. Men det verkar vara kul det där med F1. Försöker ta mig tid att se ett och annat lopp och helst då i repris. De går ju på så tokiga tider. Mitt på dagen, det liksom förstör den övriga planeringen i mitt liv. Vill gärna hinna med att se rytmisk gymnastik vid den tiden på Eurosport. Trist att det krockar med F1.
-
Rytmisk gymnastik genomgår ju nu lite av en renässesans med de nya reglerna, och underhållningen och tävlingsmomentet är verkligen på topp. Så jag förstår prioriteringen, jag har det likadant.Gösta skrev:Cuscino skrev:Antar att du nyligen börjat titta på F1, Gösta?Gösta skrev:Läste i en gammal topic att någon nämnde JPM och "car control" i samma mening. Kul läsning så här med facit i hand. Inte mycket av den varan där inte.
Jag började småkika på det förra året. Innan dess var det mest konstsim och ett och annat bridgeparti som påkallade min uppmärksamhet. Men det verkar vara kul det där med F1. Försöker ta mig tid att se ett och annat lopp och helst då i repris. De går ju på så tokiga tider. Mitt på dagen, det liksom förstör den övriga planeringen i mitt liv. Vill gärna hinna med att se rytmisk gymnastik vid den tiden på Eurosport. Trist att det krockar med F1.
-
Det handlar inte om att spy galla. Utan det handlar om att vädra sin åsikt om vad man tyckte om kommenteringen av loppet/loppen. Det måste man väl ändå kunna få göra?Gösta skrev:
-
-