Oj, vilket rabalder...
-
Oj, vilket rabalder...
... det blev om Williams och Toyotas diskning...
...inte...
Hade det däremot varit Ferrari... ja, ni vet själva..
Då hade MS fått skulden, för att han hade fuskat..
Han hade hoppat ur bilen vid första depåbesöket och bytt bromsar...
jojo....
Jag säger iaf, BUUU, för W & T.
Sen kommer dom och påstår att dom inte visste... det är väl ingen ursäkt?
Dom sitter ju och lusläser reglementet för att finna kryphål och andra genvägar.
Jag tror inte för fem (5) öre på vad dom säger.. sanna mina ord.
/Upprörd Martin
...inte...
Hade det däremot varit Ferrari... ja, ni vet själva..
Då hade MS fått skulden, för att han hade fuskat..
Han hade hoppat ur bilen vid första depåbesöket och bytt bromsar...
jojo....
Jag säger iaf, BUUU, för W & T.
Sen kommer dom och påstår att dom inte visste... det är väl ingen ursäkt?
Dom sitter ju och lusläser reglementet för att finna kryphål och andra genvägar.
Jag tror inte för fem (5) öre på vad dom säger.. sanna mina ord.
/Upprörd Martin
-
-
eh..vi som vill ha lite spänning i F1-serien 2004 tappade sugen för längesedan..så sorry..vi orkar inte bli så upphetsade av den här skitserien som kallas F1 2004..fusk..? slarv snarare..och talande för hur desperata alla är att nå ikapp Ferrari. F1 är i kris och det är bara Ferrarifans som inte fattar det.
-
Varför klaga på någon som redan blivit fälld och straffad?Ankan skrev:det e ju detta som e komiskt, förstå om det vart Ferrari, då hade vi haft en tråd som vart kilometer lång men när det e Williams o toyota e det o princip tyst. Tycker ni kan va konsekventa ni som gnäller på Ferrari för deras fusk och klaga på andra som blir fällda för fusk.
När Ferrari och fusk nämns i samma mening så har inget rättmätigt eller orättmätigt straff utmätts.
Ferrari hamnar sällan under synglaset fast en del tycker att så borde ha varit fallet. Det är därför det klagas...
-
Det mest fascinerande med alla händelser som inte direkt involverar Ferrari/MS är allt gnällande ifrån Ferrari/MS-fansen om vad som hade hänt om deras idol varit inblandad. Det slår aldrig fel att den typen av inlägg alltid dyker upp. Kretsar hela er värld kring en persons förehavanden, eller varför ständigt dessa ovidkommande påpekanden?
-
Ferrari och M.Schumacher verkar röra upp mer känslor hos folk, både positiva och negativa men det är nog så för alla som ständigt vinner, däri har vi förmodligen förklaringen!Ankan skrev:det e ju detta som e komiskt, förstå om det vart Ferrari, då hade vi haft en tråd som vart kilometer lång men när det e Williams o toyota e det o princip tyst. Tycker ni kan va konsekventa ni som gnäller på Ferrari för deras fusk och klaga på andra som blir fällda för fusk.
Fans brukar dessutom heller inte kännetecknas av någon större objektivitet.
-
Det positiva är väl att besiktningarna fungerar, man upptäcker överträden av tekniska reglementet och man dömer ut straff för det. Tänk om bedömningen av racingsituationer kunde vara lika konsekvent.
Å andra sidan drar man ju sig till minnes bargeboards-affären med Ferrari Malaysia 1999 där det inte blev något straff efter överklagande ...
Å andra sidan drar man ju sig till minnes bargeboards-affären med Ferrari Malaysia 1999 där det inte blev något straff efter överklagande ...
-
-
Jag vet inte det, jag, McLaren hade väl en del domslut emot sig som var lite diskutabla, där FIA sa att det visserligen inte var mot reglerna men reglernas anda, eller nåt sånt, trots förhandsbesked om annat. Kommer inte ihåg mo det gällde den extra bromspedalen ellef om det var något med deras diff, som båda blev förbjudna.LuckyStrike1 skrev:Det positiva är väl att besiktningarna fungerar, man upptäcker överträden av tekniska reglementet och man dömer ut straff för det. Tänk om bedömningen av racingsituationer kunde vara lika konsekvent.
Det var väl nåt plankslitage i Brasilien också, som slutade med att enbart Coulthard blev diskad, har jag för mig. Men det var på den tiden McLaren utgjorde ett hot, nu kan de väl få en liters cylindervolym i handikapp innan nån reagerar...
-
Jag sa att ni borde gnälla lika mkt på dom andra stallen när dom åker dit/anklagas för fusk. För kom inte o påstå att vi inte haft en JÄTTE tråd om det vart ferrari som blivit anklagade. Jag betvivlar inte att ferrari fuskat. sen vad Ms gjort och inte gjort skiter jag fullständigt i. Jag vill bara se min ferrari bilar, sen om det e apor lr Ms som kör e helt ointressant för mig.
-
Klart dom visste. Dom måste väl för tusan ha koll på vad de sätter för prylar på sina bilar och om dom ligger inom reglementet eller inte? Om jag fattar saken rätt så tjafsar dom ju inte emot heller.
/Zeke
En sund inställning tycker jag. Jag har ungefär samma inställning till Williams. (Hmm… Undrar ifall någon kommer att hoppa på ämnet förare i Williams och apor?)Ankan skrev:Jag vill bara se min ferrari bilar, sen om det e apor lr Ms som kör e helt ointressant för mig.
/Zeke
-
Man kan väl objektivt säga att FIA oftare straffar andra team än Ferrari. Vissa gånger kan det iofs bero på att Ferrari är skickligare på att utnyttja kryphålen men andra gånger känns det som ett skämt..från målgången i depån på Silverstone och framåt..Förra året borde inte Ferrari vunnit VM men nog gjorde man det..främsta skäl..däckcirkusen som kom fram inför Monza..Montoyas bestraffning på Indy. Jag vet inte vad Ferrari betalar..men när man nu börjar prata om att Todt ska efterträda Mosley så är det fullkomligt logiskt.
-
Som sagt: Fans brukar dessutom heller inte kännetecknas av någon större objektivitet.El Scorcho skrev:Man kan väl objektivt säga att FIA oftare straffar andra team än Ferrari. Vissa gånger kan det iofs bero på att Ferrari är skickligare på att utnyttja kryphålen men andra gånger känns det som ett skämt..från målgången i depån på Silverstone och framåt..Förra året borde inte Ferrari vunnit VM men nog gjorde man det..främsta skäl..däckcirkusen som kom fram inför Monza..Montoyas bestraffning på Indy. Jag vet inte vad Ferrari betalar..men när man nu börjar prata om att Todt ska efterträda Mosley så är det fullkomligt logiskt.
Däremot kan de spekulera vilt utan någon egentlig fakta som stödjer tankegångarna!
-
-