Autosport vill ha betalt
-
Autosport vill ha betalt
Så har även Autosport börjat ta betalt för sina nyheter på webben. Vart är världen på väg?
-
-
-
Hur fungerar utdelningen av tidningen nu för tiden då?
Jag slutade prenumerera när vissa nummer till slut var så sena att de kom i fel ordning flera veckor efteråt. Dessutom blev det standard med en dryg veckas försening. Väldigt synd för under många år fick jag den på fredag samma vecka, eller i värsta fall måndag veckan efter nån enstaka gång, typ 1 av 10. Autosport är ju lite mer av nyhetstidning än vad t.ex. F1 Racing eller Motorsport är, så det är inte så kul om den alltför sen.
Jag slutade prenumerera när vissa nummer till slut var så sena att de kom i fel ordning flera veckor efteråt. Dessutom blev det standard med en dryg veckas försening. Väldigt synd för under många år fick jag den på fredag samma vecka, eller i värsta fall måndag veckan efter nån enstaka gång, typ 1 av 10. Autosport är ju lite mer av nyhetstidning än vad t.ex. F1 Racing eller Motorsport är, så det är inte så kul om den alltför sen.
-
-
-
Utdelningen fungerar ojämnt ... efter en tid av problem bytte de leverantör eller något och untdelningen fungerade utmärkt men nu är den ojämn igen och fungerar dåligt tyvärr.AndersF1 skrev:Hur fungerar utdelningen av tidningen nu för tiden då?
Men jag tycker fortfarande tidningen håller alldeles för hög klass för att jag ska överväga att avbeställa prenumerationen pga av leveransproblemen någon gång emellanåt. När den kommer är det en höjdare att koppla av och sätta sig och läsa den - de små nyhetsnotiserna kan man få på annat sätt och där är internet oslagbart pga av att nyheterna kan komma ut direkt, men krönikorna, artiklarna, intervjuerna, racerapporterna, clubracingsidorna etc. får man inte någon annanstans och det är de jag betalar för.
-
-
Haymarket som ger ut Autosport har blivit helt galna och gått ned sig i prostitutionsträsket. De ger ut en skittidning som heter Indycar om en skitserie som heter likadant. Den skulle ha varit nedlagd för länge sedan om det inte var för att "The Idiot Grandson" Tony George betalar dem $300 000 i månaden för det.
/Jan
/Jan
-
-
-
Jag har också erfarenhet av att Autosport kommer senare än vanligt. Att den som förut kom samma vecka (fredag) var toppen, med plötsligt blev det mycket mycket sämre.
Jag har klar klagat flera gånger, och nu är det bättre. Oftast kommer tidningen på måndagen veckan efter, inte lika bra som förut och en hel
helg emellan, men ändå åt rätt håll.
Att tycka att det är konstigt att Autosport tar betalt för sin dyrbart insamlade information tycker jag är konstigt. De vill väl ha betalt för sina kostnader och tjäna en slant som alla andra.
Bättre med bra information som kostar lite än, gratis som är sämre (utan att göra några jämförelser med andra sidor).
Jag har klar klagat flera gånger, och nu är det bättre. Oftast kommer tidningen på måndagen veckan efter, inte lika bra som förut och en hel
helg emellan, men ändå åt rätt håll.
Att tycka att det är konstigt att Autosport tar betalt för sin dyrbart insamlade information tycker jag är konstigt. De vill väl ha betalt för sina kostnader och tjäna en slant som alla andra.
Bättre med bra information som kostar lite än, gratis som är sämre (utan att göra några jämförelser med andra sidor).
-
Jag har försökt luska reda på just de där $300,000 per månad i stöttning/sponsring/mutor (vad man nu vill kalla det) från Tony George eller IRL till Haymarket/Indycar men har inte stött på den informationen.jajo skrev:Haymarket som ger ut Autosport har blivit helt galna och gått ned sig i prostitutionsträsket. De ger ut en skittidning som heter Indycar om en skitserie som heter likadant. Den skulle ha varit nedlagd för länge sedan om det inte var för att "The Idiot Grandson" Tony George betalar dem $300 000 i månaden för det.
/Jan
Kanske letar jag dåligt - var har du läst det någonstans?
-
http://www.autoracing1.com/
De har korrigerat uppgifterna och lagt till att det består i gratisprenumerationer och lösnummer som betalas av bl.a. Toyota och Honda och Marlboro.
/Jan
De har korrigerat uppgifterna och lagt till att det består i gratisprenumerationer och lösnummer som betalas av bl.a. Toyota och Honda och Marlboro.
/Jan
Senast redigerad av jajo den ons jul 28, 2004 21:48, redigerad totalt 1 gång.
-