Nurburgring

Kungaklassen av motorsport...
The Dude

Nurburgring

Inlägg av The Dude »

Vad tror ni om detta race då?

Själv tror jag Ferrari kommer dominera stort med både Rubens och Schumi i topp.
-- The Dude
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag vet inte vad jag ska tro. Ferrari borde vara bra med, men jag har en konstig känsla av att Renault-bilarna och BAR-bilarna kommer vara lite närmare än vad Ferrari förväntar sig och då kan det bli lite nerver med i racet. Utöver det så hade jag en konstig föraning om att Ralf skulle gå fram och vinna i år igen, men det känns som ett skämt - en outsider kanske.

Troligast så vinner Ferrari i dominerande stil..visst..men jag drar till med ett personligt tips.

1. Ralf
2. Alonso
3. M. Schumacher
4. Button
5. Montoya
6. Rubens
7. Webber
8. Fisichella

Ett konstigt race där t.ex Trulli tyvärr bryter..Schumacher och Button touchar och tappar tid..Montoya har problem med bilen..Rubens är lika bra som han har varit den här säsongen och Webber går in och tar poäng.
GMD

Inlägg av GMD »

Förhoppningsvis får vi se en repris av Montoyas omkörning från ifjol, men tyvärr kommer han nog aldrig ens vara i närheten av att kunna attackera Schumacher bortsett från första varvet om karln klarar av att kvala medelmåttigt. Vilket han iofs borde göra eftersom han varit ganska bra med på kvalet de senaste historierna, bortsett då från Monaco.
Förhoppningsvis får vi även se ytterligare en liten uppryckning från McLaren och då gärna i racet också den här gången, och förhoppningsvis kan Renault vara lika bra med här som i Monaco. Förhoppningsvis kan även BAR vara med och slåss och avslutningsvis får även Schumi bryta det här loppet också så han nollar igen så någon kan blåsa liv i mästerskapet igen.
Naturligtvis kommer ju ingenting av det här att hända och Schumacher kommer att sin mest överlägsna seger hittills i år. Button eller någon av Renaultförarna kommer in på en distanserad andraplats. Montoya trea. Ralf kör som vanligt någon av banan och den här gången har jag en känsla av att det slutar ganska illa för den inblandade och Rubens leker runt med de kassa McLarenbilarna i de låga poängpositionerna (detta naturligtvis innan McLarenbilarna bryter då förstås). Allt annat lämnar jag åt slumpen. Det blir alltså med andra ord ganska mycket tid till att :smash: på huset (om ni har något sådant att göra hemma) och sedan :zz: under söndagseftermiddagen. Goddag!
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Schumi vinner , Barren två efter att ha fått ett konstigt fel på bilen som gjorde den jätte svårkörd ibland och Montoya kör upp sig och slutar trea, trots lidit av understyrning hela helgen....
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Davidson toppade första fria tror jag..och ligger bra nu med. Webber är ovanligt högt upp :)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

En bit in i andra fria toppar Kimi;-) före Button och Ralf och Coulthard..och sedan Trulli..Barri är förste Ferrari på 6:e plats..verkar kunna bli riktigt intressant..
lazyboy

Inlägg av lazyboy »

nu ska vi inte börja hoppas för mycket,
Användarens profilbild
Ainisse

Inlägg av Ainisse »

Tänk på att detta är
- Raffes hemmabana
- McLarens hemmabana
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

1 6 K.Räikkönen McLaren-Mercedes M 1.29,355
2 9 J.Button BAR-Honda M 1.29,618 0,263
3 4 R.Schumacher Williams-BMW M 1.29,677 0,322
4 5 D.Coulthard McLaren-Mercedes M 1.29,700 0,345
5 7 J.Trulli Renault M 1.29,919 0,564
6 2 R.Barrichello Ferrari B 1.29,943 0,588
7 35 A.Davidson BAR-Honda M 1.30,028 0,673
8 8 F.Alonso Renault M 1.30,163 0,808
9 1 M.Schumacher Ferrari B 1.30,227 0,872
10 10 T.Sato BAR-Honda M 1.30,283 0,928
11 3 JP.Montoya Williams-BMW M 1.30,337 0,982
12 14 M.Webber Jaguar-Ford Cosworth M 1.30,466 1,111
13 17 O.Panis Toyota M 1.30,497 1,142
14 16 C.da Matta Toyota M 1.30,531 1,176
15 38 R.Zonta Toyota M 1.30,949 1,594
16 11 G.Fisichella Sauber-Petronas B 1.30,974 1,619
17 37 B.Wirdheim Jaguar-Ford Cosworth M 1.31,780 2,425
18 39 T.Glock Jordan-Ford Cosworth B 1.32,080 2,725
19 15 C.Klien Jaguar-Ford Cosworth M 1.32,217 2,862
20 12 F.Massa Sauber-Petronas B 1.32,310 2,955
21 20 G.Bruni Minardi-Ford Cosworth B 1.32,643 3,288
22 21 Z.Baumgartner Minardi-Ford Cosworth B 1.32,986 3,631
23 18 N.Heidfeld Jordan-Ford Cosworth B 1.33,175 3,820
24 19 G.Pantano Jordan-Ford Cosworth B 1.33,393 4,038
25 40 B.Leinders Minardi-Ford Cosworth B 1.34,538 5,183

ser ju inte så dumt ut :crazy: ........... om det skulle ha varit söndags
kvalet. troligt........ nä
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja, så var ordningen återställd...för ett tag i af. Kungen är tillbaka där han ska vara och vilket kval killen gör!
6tiondelar till tvåan! Och en sekund före en mycket pinsam Barrichello, han blir ju krossad, ytterligare ett bevis på att det är Schumi som GÖR en bra Ferrari till den bästa bilen!

Lyckas han bara hålla trulli (som gjorde ett mycket bra kval) bakom sig i starten så tror jag säsongens sjätte vinst är ett faktum.
Har någon vunnit 6/7 tävlingar innan under en säsongsöppning? jag tror inte det faktiskt!

jaja, jag ser iaf fram emot ett roligt lopp imorgon!
Ankan

Inlägg av Ankan »

Crazy F1 skrev:Ja, så var ordningen återställd...för ett tag i af. Kungen är tillbaka där han ska vara och vilket kval killen gör!
6tiondelar till tvåan! Och en sekund före en mycket pinsam Barrichello, han blir ju krossad, ytterligare ett bevis på att det är Schumi som GÖR en bra Ferrari till den bästa bilen!

Lyckas han bara hålla trulli (som gjorde ett mycket bra kval) bakom sig i starten så tror jag säsongens sjätte vinst är ett faktum.
Har någon vunnit 6/7 tävlingar innan under en säsongsöppning? jag tror inte det faktiskt!

Han kommer tappa starten men tar igen det vid depå stoppen. saken e biff, MS vinner imorn om bilen håller.
Goran

Inlägg av Goran »

Ankan skrev:
Crazy F1 skrev:Ja, så var ordningen återställd...för ett tag i af. Kungen är tillbaka där han ska vara och vilket kval killen gör!

Han kommer tappa starten men tar igen det vid depå stoppen. saken e biff, MS vinner imorn om bilen håller.
Tror också det blir så, för loppets bästa så kanske både Sato och Trulli tar sig förbi honom, men det lär ju inte ske. Om Schumacher tar starten kan man stänga av TV:n. För Ferrari bilen har inte pajat på hundra år nu, i alla fall inte Schumachers bil, och han lär ju knappast köra av banan då han vet att han kan varva alla om han vill med den bilen han sitter i. Och Barrichelo som för tillfället är bland dom sämsta förarna i startfältet är ju en riktig besvikelse. Visst Schumacher är en förjävligt bra förare men så långt som han ligger efter ska man inte göra.
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Barri är ingen dålig förare men är inte i
klass med Michael.
Men jag tror att vi kan vara säkra på att Rubens satsat på en tvåstoppare!!
Vilket kan innebära om han hänger med någorlunda i början av loppet att han kan bli en vinnare.
Så man skall inte räkna bort Rubens bara för att han inte är lika bra som Michael för det är det ingen som är för tillfället. :)
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

det börjar bli mycket moln på himlen där nere nu..... :crazy:
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Är det solen som håller på att gå ner :D
GMD

Inlägg av GMD »

Trulli leder fram till första depåstoppet.
Schumacher vinner... överlägset.
Sato trea bakom Trulli.
Kimis bil går för ovanlighetens skull sönder.
Montoya fyra.
Barrichello femma.
Ralf och Alonso kör varandra av banan.
Jag sitter här i soffan och dricker mina öl och tänker på någonting helt annat än F1.
Sprint RS

Inlägg av Sprint RS »

'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Jag tror det blir en framgång för Honda. Fast.. Det innebär inte att Skummen vinner och att Rabbinen kommer tvåa och är "ASDÅLIG" trots... att han ligger tvåa i mästerskapet .. Men vi ber för ett spännande race!
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Jag vet inte men det gör ont i mitt hjärta att se två svartsilvriga spjutspetsar gå upp i rök (bokstavligt talat).. Det är som Ejje säger. Det är nästan lite.. Tjatigt och så man inte vet vad man ska säga.

För övrigt. Sato kör ju som en gud. En Galen gud... Lite för Galen i sitt försök på Rabben, han kunde ju väntat och tagit honom som plockpotatis senare när hans däck började ta slut! Hade ialf jag gjort. Fast å andra sidan är det han som är F1 föraren och inte jag :wave:
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

here we go again...agian

när montoya tar en schumacher i sidan istället för bakifrån som i monaco...
http://f1.tottoro.hu/2004/07_europe/01_montoya.avi
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Inte såg jag att Montoya blev knuffad mot Ralf!!
Får kolla videon lite senare.

Juan Pablo Montoya
"Even though I was starting from eighth I had a good start, but the accident at the first corner obviously compromised my race. When I made it to the first corner Rubens Barrichello, who was in front of me, braked quite early and both Ralf and I locked the tyres. Then Ralf went for the outside and I stayed behind Rubens but when I was going around the corner Panis dived up the inside hitting my front tyre which threw me straight into Ralf. A hairpin is always going to cause problems in a racing start. After that I had obviously a tough race, having to recover from 18th place. I still could collect one point, but I know there was more in the car."
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

"When I made it to the first corner Rubens Barrichello, who was in front of me, braked quite early and both Ralf and I locked the tyres. Then Ralf went for the outside and I stayed behind Rubens but when I was going around the corner Panis dived up the inside hitting my front tyre which threw me straight into Ralf."

Haha, jo just det. Fast när Panis träffade framhjulet hade Montoya redan torpederat Ralf och var på väg att klippa framvingen på honom. Men annars stämmer det ju. :lol:
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Frank måste bara bänka sina förare till nästa race, dom är ju ändå borta från mästerskapet.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

ANFRAN skrev:"When I made it to the first corner Rubens Barrichello, who was in front of me, braked quite early and both Ralf and I locked the tyres. Then Ralf went for the outside and I stayed behind Rubens but when I was going around the corner Panis dived up the inside hitting my front tyre which threw me straight into Ralf."
Låter som om JPM beskriver hur det borde gått till, för inte kan väl han själv klantat till det??? :lol: :lol:

Han får nog oxå ta en titt på videosnutten, fast faen vet om han ändrar sin utsaga för det!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Frågan är väl om han fick se bilderna innan de gick ut med pressmeddelandet. :)
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

ANFRAN skrev:Frågan är väl om han fick se bilderna innan de gick ut med pressmeddelandet. :)
Skulle inte tro det :crazy:
Ankan

Inlägg av Ankan »

Hade det där varit MS hade hela forumet gormat dynga men nu vart det inte mkt klagomål.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sant, men vad ska man säga, det är ju så tragiskt, jag har aldrig varit en stor fann av den snubben många kallar ska vara schumis efterträdare, men i detta fallet tycker jag synd om honom och inte minst om Ralf.

Det måste vara pinsamt att man inte har speeden/bilen som krävs, att man inte har rätt strategi som verkar, men framförallt att man inte har kylan att ta sig runt ett varv utan att krocka med sin teamkamrat(!).

Måste var ett mycket frustrerat huvud på den mannen just nu.

McLeren då, vad ska man säga om dem, det är ännu mera synd om Kimi och David, de kämpar och sliter, men vad tjänar det till så länge inte stallet kan få bilen att hålla en distans ut :smash:

RB gjorde det han skulle och tog en hedrande 2a plats, men 17.5 sek efter MS vid mål gång(vilket kunnat vara över en 20 sek=ett stopp till :D )är lite i värsta laget, men en 2a plats är alltid en andra plats.

Japp, då bär det av över den stora pölen till andra sidan världen, Schumi har rekordet över antalet vunna lopp i Montreal så det lär inte heller bli en alltför spännande historia, men den som lever får se!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Sista gången man ska tippa för skojs skull..skitdåligt lopp..skitdålig underhållning. Michael var helt suverän. Alla konkurrenter körde som riktiga amatörer och bjuder på det ena misstaget efter det andra. Lite fler såna här lopp så försvinner sporten om ca 10 år.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

El scorocho, jag tror inte att du behöver oroa dig eftersom Schui kör nog inte tio år till och ja gtvivlar på att någon kommer att dominera på det sättet han gör just nu på mycket länge! Så om två år så tror jag att vi har spänningen tillbaka, fast jag håller inte me dig helt, jag tycker att det var några sköna fighter i söndags, så om man räknar bort första platsen så hade loppet ändå sina eldiga ögonblick...tex som när Kimi bröt med brinnande motor och när David bröt och när Sato bröt och när... :D