Monaco
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Monaco
Vad tror ni..hur går det..vem vinner motorcykelloppet i badrummet..? Känns lite skönt med en trång gammal bana där mycket mer kan hända..eller..?
Ferrari går ut hårt på första fria träningen för att markera och så vidare..mitt tips inför loppet är:
1. M. Schumacher
2. Montoya 5 sekunder efter
3. R. Barrichello 10 sekunder efter
4. J. Button 40 sekunder efter Schumi
5. J. Trulli
6. F. Alonso
7. D. Coulthard minst 1 varv efter
8. O. Panis
flera förare får bryta..naturligtvis kör Sato in i räcket någonstans och tar med sig minst en bil. Klien får det svårt och Jaguar skulle egentligen vilja ha in Björn i det här loppet eftersom han dominerade F3000 här förra året.
Ferrari går ut hårt på första fria träningen för att markera och så vidare..mitt tips inför loppet är:
1. M. Schumacher
2. Montoya 5 sekunder efter
3. R. Barrichello 10 sekunder efter
4. J. Button 40 sekunder efter Schumi
5. J. Trulli
6. F. Alonso
7. D. Coulthard minst 1 varv efter
8. O. Panis
flera förare får bryta..naturligtvis kör Sato in i räcket någonstans och tar med sig minst en bil. Klien får det svårt och Jaguar skulle egentligen vilja ha in Björn i det här loppet eftersom han dominerade F3000 här förra året.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: sön feb 29, 2004 15:37
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Montoya vann väl ifjol ifrån tredje, så man vet aldrig. Panis startade ju bra mycket längre bak när han vann -96, åtminstone i den andra halvan av gridden.
Frågan är när någon vann ifrån pole de senaste åren? Senna tog väl flera pole-vinnar kombinationer i slutet av 80-talet och början av 90-talet, men efter det kan det inte hänt ofta, eller? Kanske Schumi ifrån nån enstaka av hans vinster och möjligen Häkkinen när han vann, han brukade ju kvala bra, men annars?
Så pole känns inte som någon given vinnarposition, konstigt nog. Andra-tredje är nog vanligare. Å andra sidan verkar Ferrarin så överlägsen så om ingen gör nån tokchansning och kvalar med lätt bil så borde det bli både pole och vinst för Herr Skum i helgen.
Annars vore en teamchansning kanske en bra ide, där t.ex. Trulli kvalar lätt och tar pole, med Alonso snortung på säg 5:e. Trulli tar starten men håller sedan igen, så pass att Alonso hänger med tills Trulli måste gå i depå. Då får inte Schumacher allt för många varv på sig att dra ifrån och med en längre stint går det kanske att få till en ledning som kan behållas m.h.a. kortare depåstopp. Svårt, men kan ju vara värt en chansning. Frågan är varför t.ex. Trulli skulle gå med på det?
Frågan är när någon vann ifrån pole de senaste åren? Senna tog väl flera pole-vinnar kombinationer i slutet av 80-talet och början av 90-talet, men efter det kan det inte hänt ofta, eller? Kanske Schumi ifrån nån enstaka av hans vinster och möjligen Häkkinen när han vann, han brukade ju kvala bra, men annars?
Så pole känns inte som någon given vinnarposition, konstigt nog. Andra-tredje är nog vanligare. Å andra sidan verkar Ferrarin så överlägsen så om ingen gör nån tokchansning och kvalar med lätt bil så borde det bli både pole och vinst för Herr Skum i helgen.
Annars vore en teamchansning kanske en bra ide, där t.ex. Trulli kvalar lätt och tar pole, med Alonso snortung på säg 5:e. Trulli tar starten men håller sedan igen, så pass att Alonso hänger med tills Trulli måste gå i depå. Då får inte Schumacher allt för många varv på sig att dra ifrån och med en längre stint går det kanske att få till en ledning som kan behållas m.h.a. kortare depåstopp. Svårt, men kan ju vara värt en chansning. Frågan är varför t.ex. Trulli skulle gå med på det?
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Monacos GP 2004
Slutresultat:
1 : Schumi
2 : Button +7,210
3 : Montoya +23,790
4 : Webber +1.10,109
5 : Fisi + 1 varv
6 : Sato + 1 varv
7 : Alonso + 1 varv
8 : Heidfelt + 2 varv
9 : Räikkönen + 3 varv
10 : Trulli + 4 varv
11 : Bruni + 7 varv
12 : Baumgartner + 8 varv
Ej klassificerade:
Klien Kontakt varv 1
Coulthart Motor varv 3
Damatta Kontakt varv 15
Massa Kontakt varv 15
Pantano Kontakt varv 31
R.Schumacher Växellåda varv 64
Barrichello Bromsar varv 65
Panis Motor varv 69
Slutresultat:
1 : Schumi
2 : Button +7,210
3 : Montoya +23,790
4 : Webber +1.10,109
5 : Fisi + 1 varv
6 : Sato + 1 varv
7 : Alonso + 1 varv
8 : Heidfelt + 2 varv
9 : Räikkönen + 3 varv
10 : Trulli + 4 varv
11 : Bruni + 7 varv
12 : Baumgartner + 8 varv
Ej klassificerade:
Klien Kontakt varv 1
Coulthart Motor varv 3
Damatta Kontakt varv 15
Massa Kontakt varv 15
Pantano Kontakt varv 31
R.Schumacher Växellåda varv 64
Barrichello Bromsar varv 65
Panis Motor varv 69
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
träningen sänds nu på http://www.n-tv.de/ klicka på live streaming till vänster
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
Re: Monaco
Efter som jag inte kommer in på F1 championgame tippar jag här då
1. Michael Schumacher
2. Rubens Barrichello
3. Jarno Trulli
4. Juan Pablo Montoya
5. Jenson Button
6. David Coulthard
7. Fernando Alonso
8. Kimi Räikkönen
Pol: Michael Schumacher
snabbaste varv: Michael Schumacher
brutna: 6
Bästa stallförare:
1 Michael Schumacher Ferrari
3 Juan Pablo Montoya Williams
5 David Coulthard McLaren
7 Jarno Trulli Renault
9 Jenson Button BAR
12 Felipe Massa Sauber
14 Mark Webber Jaguar
16 Cristiano da Matta Toyota
18 Nick Heidfeld Jordan
21 Zsolt Baumgartner Minardi
1. Michael Schumacher
2. Rubens Barrichello
3. Jarno Trulli
4. Juan Pablo Montoya
5. Jenson Button
6. David Coulthard
7. Fernando Alonso
8. Kimi Räikkönen
Pol: Michael Schumacher
snabbaste varv: Michael Schumacher
brutna: 6
Bästa stallförare:
1 Michael Schumacher Ferrari
3 Juan Pablo Montoya Williams
5 David Coulthard McLaren
7 Jarno Trulli Renault
9 Jenson Button BAR
12 Felipe Massa Sauber
14 Mark Webber Jaguar
16 Cristiano da Matta Toyota
18 Nick Heidfeld Jordan
21 Zsolt Baumgartner Minardi
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
Hjärnsläppens tid är tillbaka på TV4. När Klein kör sitt kval så lägger de in reklam. Det finns ju för f--n pauser mellan kvalgrupperna, lägg reklamen där.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
- Inlägg: 238
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
Jag har hört rykten. Om att Blomman får lägga in reklamen när han vill. Och... Han la den troligen där han la den eftersom han inte ville att vi skulle missa skummens varv!SunnyRikard skrev:Hjärnsläppens tid är tillbaka på TV4. När Klein kör sitt kval så lägger de in reklam. Det finns ju för f--n pauser mellan kvalgrupperna, lägg reklamen där.
För övrigt, vilken hejdundrans kval av Trulli. Hoppas han har mer bensin än vad man kan misstänka. Men han kanske vågade köra nu med tanke på sin fina placering i Barcelona.
Synd att KR och MS inte fick starta i samma led. Det hade varit roligt.
Bänkad imorn. Javisst!
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Nu står iof inte TV4 för produktionen, de kommenterar och ploppar in reklam.Bernie skrev:tycker inte heller att tv produktionen var bra, det var inget flyt i bilderna runt varje varv....
Rykten som florerar är bara rykten, men jag tycker blomman hade bra reklamtajming, vi fick se Webbers varv vilket torde rönja större intresse än Kleins.
Det har sagt förut men tål att återupprepas, reklamen är med och finansierar sändningarna, den måste vi stå ut med eller enbart titta på myrornas krig!
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
Återigen.....
Reklambraket vi hade var 4.36, luckan som finns är 2 min + utvarv vilket inte räcker till. Därför valde jag att ta bort Kliens avslutning för att inte riskera att missa någon "större" förare. Jag bedömde t ex att Webber är mer intressant än sin teamkompis, därav mitt beslut.
Jag är lessen om någon "Klienfan" inte fick hela sitt lystmäte men något hjärnsläpp var det inte, snarare kalkylkerat.
Jag ger mej fan på att någon skulle bli förbannad om vi tog bort Baumgartner oxå, så hur man gör har arslet där bak.
JB
Reklambraket vi hade var 4.36, luckan som finns är 2 min + utvarv vilket inte räcker till. Därför valde jag att ta bort Kliens avslutning för att inte riskera att missa någon "större" förare. Jag bedömde t ex att Webber är mer intressant än sin teamkompis, därav mitt beslut.
Jag är lessen om någon "Klienfan" inte fick hela sitt lystmäte men något hjärnsläpp var det inte, snarare kalkylkerat.
Jag ger mej fan på att någon skulle bli förbannad om vi tog bort Baumgartner oxå, så hur man gör har arslet där bak.
JB
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 238
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
Blomman,
Tycker att det var klockrent att ta reklamen där du tog den. Liksom få den överstökad redan där så att det var reklamfritt efter det.
Men jag måste fråga: är det någon policy att avbryta om bilden försvinner (trots att ljud är kvar)? Förstår att TV inte är TV om man inte har någon bild, men när det blir ett fel (sånt händer, inget mer med det), kan man då inte göra det bästa av situationen?
Men, ingen fara på taket, presskonferenserna går ju att läsa på internet.
PS: "fotboll är ingen sport, det är en ledsjukdom" - mer sådant!
Tycker att det var klockrent att ta reklamen där du tog den. Liksom få den överstökad redan där så att det var reklamfritt efter det.
Men jag måste fråga: är det någon policy att avbryta om bilden försvinner (trots att ljud är kvar)? Förstår att TV inte är TV om man inte har någon bild, men när det blir ett fel (sånt händer, inget mer med det), kan man då inte göra det bästa av situationen?
Men, ingen fara på taket, presskonferenserna går ju att läsa på internet.
PS: "fotboll är ingen sport, det är en ledsjukdom" - mer sådant!
-
- Inlägg: 25
- Blev medlem: mån aug 25, 2003 15:51
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
Med facit i hand blev det väl rätt bra eftersom det bara blev ett inslag. Men ändå, Ni hade 4,36 minuter reklam att sända, varför inte då som (JQ säger) dela upp dom när möjligheten finns. Reklam behövs men när det finns bra avbrott att sända reklamen i ska man förstås sända den där. Förstår inte varför kanalerna i Sverige stönar sig med att ha så långa reklamavbrott (trean är uppe i 8 - 9 minuter nu) Det är t.o.m så att kortare avbrott gör att mer tittare sitter kvar och faktiskts ser reklamen istället för att göra en massa annat.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
reklamen kom lagom tycker jag. klien är inget att se ändå.
satt o fundera på strategin i loppet, det spås ju regn så skulle man vid regn i starten kanske tjäna på o ställa ena bilen i depå, fylla upp den, på med regn däck o starta från depån. o försöka med en ren chansning. ta RB som ex. killen kommer ju ändå aldrig kunna köra om nån så varför inte chansa?
satt o fundera på strategin i loppet, det spås ju regn så skulle man vid regn i starten kanske tjäna på o ställa ena bilen i depå, fylla upp den, på med regn däck o starta från depån. o försöka med en ren chansning. ta RB som ex. killen kommer ju ändå aldrig kunna köra om nån så varför inte chansa?
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Och så tjänade Button en placering. Återbetalning kanske?
Jenson Button had been well placed in sixth place for the re-start, but got caught out when the field slowed behind Schumacher as he braked to warm-up his brakes. "I had to swerve to avoid the car in front and went onto the grass and clipped the barrier. I must have damaged the car because then it went straight on when I got to the Parabolica," explained a disappointed Button after crashing out of the race, Schumacher later apologizing for any problems that his actions had caused.
http://www.atlasf1.com/news/2000/sep/re ... 2897/.html
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Stänga dörren efter Pace-car? Tror inte det, behövs inte.
Och att värma bromsar i en lång, snabb högersväng? Tror inte det heller, det hade han flera raksträckor efter tunneln på sig till. Han fick väl hjärnsläpp förmodligen, det är inte första gången i så fall.
Åsså håller jag med Joakim Q. MS håller alltid på att strula och jävlas när han inte har ett betryggande försprång, så i det här fallet har han sig helt själv att skylla.
Och att värma bromsar i en lång, snabb högersväng? Tror inte det heller, det hade han flera raksträckor efter tunneln på sig till. Han fick väl hjärnsläpp förmodligen, det är inte första gången i så fall.
Åsså håller jag med Joakim Q. MS håller alltid på att strula och jävlas när han inte har ett betryggande försprång, så i det här fallet har han sig helt själv att skylla.
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
nu snackade ju rubens på prsskonferansen något om att hans bakre fjädring gått paj. Han sa att han var glad att han tog sig i mål, men det kan ju vara en bortförklaring. Killen har väl haft mycket "trubbel" med bilen i år? För övrigt så var jag ju inte precis nära i min förutsägelse att schumacher skulle vinna tack oh lov....
Schmacher 50p button 32p, lever mästerskapet än?
Schmacher 50p button 32p, lever mästerskapet än?
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4
- Blev medlem: sön maj 23, 2004 15:36
Typiskt att Montoya ska ligga och tävla (jävlas) med schu bakom pace car!Bernie skrev:Jarno Trulli, following the incident, said: 'I tend to leave a gap to the car in front but Montoya did not seem to. Already at Mirabeau they almost crashed and I thought: hey, something might happen here. And it did!'"
kommer att bli intressant att se onboard filmer
Killen låg ett varv efter och är långsam, vad hade han och vinna?
Väntar gladeligen på hans straff!
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: sön feb 16, 2003 01:00
- Ort: Norrköping
Tror Schumi ärlig talat satt o småfes lite i bilen och var okoncentrerad och när pacecaren bromsar så gör Schumacher det oxå. HÅRT. Men det är ju klart att här i obektivitetens högborg så är det ju givetvis MONTOYAS fel som åkte för nära Schumi och därmed orskade Michaels bottenkänning. Att han vågar :rolleyes:
Hur som helst såg det underligt ut så nåt kan mycket väl ha gått sönder på Schumis bil, han brukar inte göra såna misstag direkt.
Hur som helst såg det underligt ut så nåt kan mycket väl ha gått sönder på Schumis bil, han brukar inte göra såna misstag direkt.
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Jag är då i alla fall glad för att få se det överlägset roligaste F1-loppet hittils i år. Och det var inte bara för att Schmacher inte tog sig i mål(är jävligt glad för det) utan för att det för första gången i år var kamp om första platsen. Hoppas det kommer fler sånna race och inte nå fler race där man får se Ferrari(Schumacher) köra raka vägen i mål och sedan se kampen om andra plasten bara.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
M.Schumacher har aldrig kört CART serien som JPM, där stadslopp och pacecar är vanliga. I CART hör det till att skaffa sig så bra utgångsläga som möjligt för första bil efter pacecar som där kommer ut stup i kvarten (gäller givetvis F1 oxå men de är inte lika van vid pacecar). Montoya blev väl lite överraskad (?) av att Schumacher försökte få lite värme i bromsarna så de rök ihop. Trulli var lite överraskad av att JPM låg så nära, som han sa "de höll på att slå ihop straxt innan oxå!
Med tanke på att det var JPM (som inte är MS bästa kompis precis) som låg bakom så skulle han sett till och haft ett större avstånd till honom innan han värmde bromsarna. (Trulli hade som sagt inte legat så nära) Nu gick det som det gick och personligen tror jag JPM smålog lite i hjälmen, trots allt så vann han mest på det. Williams nya nos tycks vara en sjusärdeles stark och pålitlig konstruktion!
Elakt av JPM, klantigt av MS.
Alonso - R.Schumacher
Ralf lurade Alonso till ett grymt mistag (nu var det payback time), han saktade ned i tunneln, Alonso trycker pellen i botten och kör om, omkörning i träskfilen kan bara sluta på ett sätt där. Fast jag tror att Ralf inte trodde Alonso skulle vara så korkad att han faktiskt skulle köra om där!
Elakt av RS, klantigt av Alonso.
De tuffaste grabbarna den här helgen körde i Williams bilar!
Med tanke på att det var JPM (som inte är MS bästa kompis precis) som låg bakom så skulle han sett till och haft ett större avstånd till honom innan han värmde bromsarna. (Trulli hade som sagt inte legat så nära) Nu gick det som det gick och personligen tror jag JPM smålog lite i hjälmen, trots allt så vann han mest på det. Williams nya nos tycks vara en sjusärdeles stark och pålitlig konstruktion!
Elakt av JPM, klantigt av MS.
Alonso - R.Schumacher
Ralf lurade Alonso till ett grymt mistag (nu var det payback time), han saktade ned i tunneln, Alonso trycker pellen i botten och kör om, omkörning i träskfilen kan bara sluta på ett sätt där. Fast jag tror att Ralf inte trodde Alonso skulle vara så korkad att han faktiskt skulle köra om där!
Elakt av RS, klantigt av Alonso.
De tuffaste grabbarna den här helgen körde i Williams bilar!
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Kommentar
Michael Schumacher : 'Firstly I must congratulate Jarno. He did a fantastic job and I am very happy for him as I work closely with him in the GPDA and we meet on the football pitch. Today, I don’t think I could have really challenged him, but nevertheless when the accident with Montoya happened I was leading the race. So the situation is that the race leader was knocked out of the race after being hit by a back marker. I am sure there was no deliberate intention on his part and I accept the Steward’s decision. I was accelerating and braking just as we do when we go to the grid and in the standard way when running behind the Safety Car. The tunnel was not even the first place I had done it as I had used the same procedure earlier in the lap. A bit of smoke off the wheels is quite normal in these situations as you try to get heat into the front tyres and the brakes. After not the most successful weekend for us, I am really looking forward to next weekend when we will already be at the Nurburgring for one of my home races.'
backmarker
Michael Schumacher : 'Firstly I must congratulate Jarno. He did a fantastic job and I am very happy for him as I work closely with him in the GPDA and we meet on the football pitch. Today, I don’t think I could have really challenged him, but nevertheless when the accident with Montoya happened I was leading the race. So the situation is that the race leader was knocked out of the race after being hit by a back marker. I am sure there was no deliberate intention on his part and I accept the Steward’s decision. I was accelerating and braking just as we do when we go to the grid and in the standard way when running behind the Safety Car. The tunnel was not even the first place I had done it as I had used the same procedure earlier in the lap. A bit of smoke off the wheels is quite normal in these situations as you try to get heat into the front tyres and the brakes. After not the most successful weekend for us, I am really looking forward to next weekend when we will already be at the Nurburgring for one of my home races.'
backmarker
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Sitter precis i Monaco och har kollat lite på fransk tv. Nog fan tycker jag att det mer ser ut som om Schumacher har ett problem med vänster fram. Det ser snarare ut som om han släpar vänster framhjul i backen än att han bromsar. Att låsa upp bromsarna under en så lång sträcka utan att släppa på bromsen? Ska det vara bra för däcken? Tror inte det. Something is fishy.
För den som undrar så kan jag meddela att jag inte såg ett skit av loppet trots att jag inte var mer än 100 meter från banan. Satt instängd i ett garage hela helgen... Men det lät för jävla bra när hela startfältet kom dånande ner i hamnen. Jösses, jävlar... Den som inte har hört en F1:a i Monaco har inte hört en F1:a. Mega!
Tärnström
För den som undrar så kan jag meddela att jag inte såg ett skit av loppet trots att jag inte var mer än 100 meter från banan. Satt instängd i ett garage hela helgen... Men det lät för jävla bra när hela startfältet kom dånande ner i hamnen. Jösses, jävlar... Den som inte har hört en F1:a i Monaco har inte hört en F1:a. Mega!
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
Och som vanligt behöver du inte dra alla över en kant i detta fall. enbart Shumi som tycker det va enbart montys fel, dra inte oss övriga Ms fans i det där. Jag tycker båda va klantar, Ms som lallar, det finns bättre ställen att värma däcken på + monty som inte håller koll på vad som händer framför honom när han är 1 varv efter. slutsatsen blir : race incident. = nästa slutsats blir = finns inget mer o säga. 2 klumpedunsar har agerat idag.PC: skrev:Hörru, ShumI...
Såg inte du som vi andra vad din hjälte gjorde?
Värma bromsar säger du, men då lämnar man väl inte lakritsremmar efter sig på asfalten.
Men som vanligt är med ni Schumi-fans, ni verkar tro att han är ofelbar.
Vakna upp...
Ska också bli kul o höra från Ferrari om det visar sig att han fick punka eller att det va en fram upphängning som paja eller om det va MS som klanta sig.
Senast redigerad av Ankan den sön maj 23, 2004 20:59, redigerad totalt 2 gånger.
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Kallar du dig Black Star på f1bb Gonzo?Gonzo skrev:M.Schumacher har aldrig kört CART serien som JPM, där stadslopp och pacecar är vanliga. I CART hör det till att skaffa sig så bra utgångsläga som möjligt för första bil efter pacecar som där kommer ut stup i kvarten (gäller givetvis F1 oxå men de är inte lika van vid pacecar). Montoya blev väl lite överraskad (?) av att Schumacher försökte få lite värme i bromsarna så de rök ihop. Trulli var lite överraskad av att JPM låg så nära, som han sa "de höll på att slå ihop straxt innan oxå!
Med tanke på att det var JPM (som inte är MS bästa kompis precis) som låg bakom så skulle han sett till och haft ett större avstånd till honom innan han värmde bromsarna. (Trulli hade som sagt inte legat så nära) Nu gick det som det gick och personligen tror jag JPM smålog lite i hjälmen, trots allt så vann han mest på det. Williams nya nos tycks vara en sjusärdeles stark och pålitlig konstruktion!
Elakt av JPM, klantigt av MS.
Alonso - R.Schumacher
Ralf lurade Alonso till ett grymt mistag (nu var det payback time), han saktade ned i tunneln, Alonso trycker pellen i botten och kör om, omkörning i träskfilen kan bara sluta på ett sätt där. Fast jag tror att Ralf inte trodde Alonso skulle vara så korkad att han faktiskt skulle köra om där!
Elakt av RS, klantigt av Alonso.
De tuffaste grabbarna den här helgen körde i Williams bilar!