Schumi - Schumacher - MS - Skummen - Skomakarn

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
PC:

Schumi - Schumacher - MS - Skummen - Skomakarn

Inlägg av PC: »

Jag tror att någon redan har påpekat detta, men det bör upprepas.

Varenda tråd som startas på detta forum urartar i diskussioner och pajkastning rörande en viss tysk.

Oerhört tröttsamt... :zz: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Bild
Världens genom tidernas bästa racerförare!
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Fjant.
RacerBice

Re: Schumi - Schumacher - MS - Skummen - Skomakarn

Inlägg av RacerBice »

PC: skrev:Varenda tråd som startas på detta forum urartar i diskussioner och pajkastning rörande en viss tysk.
Inte så konstigt, kanske, att världens genom tiderna mest framgångsrika förare (därmed inte sagt att han är bäst också genom tiderna) genererar uppmärksamhet och kommentarer, särskilt som han fortfarande är aktiv och dominerar lika mycket som någonsin. Men i princip håller jag med dig, fokus ligger lite på fel ställe här tycker jag. Visserligen kanske man kan tycka att jag ska låta bli att kasta pil i kuvös nu, eftersom jag startade tråden Schumi vs Senna. Å andra sidan startade du själv den HÄR tråden.... :wink:
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Om det var någon onödig tråd så var det denna?. Och eftersom att denna tråden.. är så onödig är detta svar ännu onödigare... och alla svar på detta svar. Är ÄNNU onödigare!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Fp730a skrev:Om det var någon onödig tråd så var det denna?. Och eftersom att denna tråden.. är så onödig är detta svar ännu onödigare... och alla svar på detta svar. Är ÄNNU onödigare!
Det blir så här onödigt när det finns massa drömmare som inte har vett nog att inse att Schumi är bättre en alla andra F1-förare som någonsin har funnits.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
k.k

Inlägg av k.k »

Pepparkvarnen skrev:Bild
Världens genom tidernas bästa racerförare!
Han ser t.o.m. stilig ut på fotot!
:crie:
Goran

Inlägg av Goran »

Pepparkvarnen skrev:
Fp730a skrev:Om det var någon onödig tråd så var det denna?. Och eftersom att denna tråden.. är så onödig är detta svar ännu onödigare... och alla svar på detta svar. Är ÄNNU onödigare!
Det blir så här onödigt när det finns massa drömmare som inte har vett nog att inse att Schumi är bättre en alla andra F1-förare som någonsin har funnits.
Det är kanske du som är en drömamre som inte har vett nog att inse att Senna är tidernas bäste F1-förare.
Ankan

Inlägg av Ankan »

Goran skrev:
Pepparkvarnen skrev:
Det är kanske du som är en drömamre som inte har vett nog att inse att Senna är tidernas bäste F1-förare.
Dom var bäst under olika tidsepåkar. men jag tittar man statestik så får man nog räkna Ms som störst iaf.
Goran

Inlägg av Goran »

Ankan skrev:
Goran skrev:
Pepparkvarnen skrev: Det blir så här onödigt när det finns massa drömmare som inte har vett nog att inse att Schumi är bättre en alla andra F1-förare som någonsin har funnits.
Dom var bäst under olika tidsepåkar. men jag tittar man statestik så får man nog räkna Ms som störst iaf.
Ja om man kollar på statestik så är ju Schumacher överlägset bäst, men du får inte glömma att varken Prost eller Senna hade en så överlägsen bil som Schumacher har och att kanske dom två bästa genom tiderna (Senna, Prost) kämpade mot varnadra under samma tidsepåk.
Transalp

Inlägg av Transalp »

Jag tycker nog att Slim Borgudd är den bäste F1-föraren genom tiderna..
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

schumacher har i alla fall bästa privat flyget http://www.airliners.net/open.file/394119/L/
redhot

Inlägg av redhot »

Bästa argumetet hitills. :D
F1-4-EVER

Inlägg av F1-4-EVER »

Arne Hegerfors var en enastående förare på sin tid!
redhot

Inlägg av redhot »

Ja visst, det kommer man ju ihåg, man skulle nästan kunna säga överlägsen, synd att han la av så tidigt.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Vi kör väl på här i vår hjältedyrkan :P

Schumacher är en stor förare som ensam har orsakat fler skandaler än nån annan på banan såsom 1994 & 1997 med desperata påkörningar av konkurrenter med flit i sista loppet för att försöka vinna titeln på ett oärligt sätt. Under de år då konkurrenterna har haft jämförbara bilar så har han alltid fått stryk. Han tål inte trycket. Till och med förra året så höll hans nerver på att svika honom och han fick återigen lita på en teamkompis för att ro hem titeln. Lite korta fakta för er som tror att ni ser den "bäste genom tiderna". 1996 förlorade han titeln mot Hill trots att Hill gjorde flera grova misstag och är en rätt medioker förare. 1997 fick han stryk mot Villeneuve - i en enligt Schumacherfantaster totalt överlägsen bil. Williamsbilen var så överlägsen;-) så att 3 förare hade exakt samma poletid inför sista loppet. 1998 och 1999 fick Schumacher åter smörj. Nu av Mika Häkkinen - en fantastisk förare som inte bara var tvungen att tävla mot Schumacher utan även mot sin teamkompis. När Schumi som aldrig gör ett misstag låg hemma och var skadad 1999 så kom plötsligt en annan av världens bästa genom tiderna fram - Eddie Irvine och var snubblande nära att vinna VM. Dessutom imponerade Mika Salo i Ferrarin så allt tjat om att McLaren hade bäst bil det året känns ganska tramsigt. Ferrarin var redan då ganska överlägsen. Tack och lov för Schumachers fans så byggde Ferrari från 2000 en totalt överlägsen bil i allt. Och därefter har vi sett skådespelet "bäst genom tiderna" och "alla F1-rekord ska vara mina" upprepa sig varje säsong. Komplett med "det var ett tufft lopp" när han har haft en "hård" kamp mot sin teamkompis. Aldrig har en sport haft en så stor förare att tacka för så lite.
jAsO

Inlägg av jAsO »

Håller med El Scorcho, man ska titta på poltiden. Eftersom att Button tog polen för något GP sedan så kan vi konstatera att Schumachers Ferrari inte är överlägsen :wink:.

Dessutom visar väl Rubens lopp i år att Ferrarin är långt från överlägsen i sig själv. Den kräver världens bästa förare genom tiderna för att vinna. Och då vinner den också stort.

Vi ska komma ihåg att Rubens inte är någon dålig förare, alla som följde honom sista året i Stewart-stallet såg hur bra han var. Men Schumacher är något alldeles speciellt.

-jaso
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Ska jag vara fullkomligt ärligt så tycker jag också att han är en väldigt stor förare :) det var han även när han satt i sämre bilar...
F1-4-EVER

Inlägg av F1-4-EVER »

El Scorcho skrev:Vi kör väl på här i vår hjältedyrkan :P

Schumacher är en stor förare som ensam har orsakat fler skandaler än nån annan på banan såsom 1994 & 1997 med desperata påkörningar av konkurrenter med flit i sista loppet för att försöka vinna titeln på ett oärligt sätt. Under de år då konkurrenterna har haft jämförbara bilar så har han alltid fått stryk. Han tål inte trycket. Till och med förra året så höll hans nerver på att svika honom och han fick återigen lita på en teamkompis för att ro hem titeln. Lite korta fakta för er som tror att ni ser den "bäste genom tiderna". 1996 förlorade han titeln mot Hill trots att Hill gjorde flera grova misstag och är en rätt medioker förare. 1997 fick han stryk mot Villeneuve - i en enligt Schumacherfantaster totalt överlägsen bil. Williamsbilen var så överlägsen;-) så att 3 förare hade exakt samma poletid inför sista loppet. 1998 och 1999 fick Schumacher åter smörj. Nu av Mika Häkkinen - en fantastisk förare som inte bara var tvungen att tävla mot Schumacher utan även mot sin teamkompis. När Schumi som aldrig gör ett misstag låg hemma och var skadad 1999 så kom plötsligt en annan av världens bästa genom tiderna fram - Eddie Irvine och var snubblande nära att vinna VM. Dessutom imponerade Mika Salo i Ferrarin så allt tjat om att McLaren hade bäst bil det året känns ganska tramsigt. Ferrarin var redan då ganska överlägsen. Tack och lov för Schumachers fans så byggde Ferrari från 2000 en totalt överlägsen bil i allt. Och därefter har vi sett skådespelet "bäst genom tiderna" och "alla F1-rekord ska vara mina" upprepa sig varje säsong. Komplett med "det var ett tufft lopp" när han har haft en "hård" kamp mot sin teamkompis. Aldrig har en sport haft en så stor förare att tacka för så lite.
Hur kommer det sig att han de senaste tio åren alltid krigat om titeln ???(förutom -99) och dessutom vunnit 6 gånger!!!

Efter ha läst El Schosrcos inlägg så finns bara två möjliga förklaringar. Antingen utövar MS "svart magi" på andra stall, förare, teamkompis och även på sin bror eller så är El Schosrco född bakom en byrå, saknar verklighetsförankring fullkommligt och sitter förmodligen inlåst på något hem!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Efter ha läst El Schosrcos inlägg så finns bara två möjliga förklaringar.
Var det nåt som inte var sant..?
Goran

Inlägg av Goran »

Jag håller helt och hållet med El Scorcho. Ferrari bilen är helt överlägsen nu, förutom på kvalen där Michelin kan ha en stor betydelse att dom inte är så dominanta där eftersom Michelin är väldigt snabba första varvet. Och Rubens är inte någon kanonförare presic, med en så bra bil så borde han komma 2:a varje lopp och inte vara nere och slåss om 4-5e platsen varannat lopp.
Budo

Inlägg av Budo »

El Scorcho skrev:Vi kör väl på här i vår hjältedyrkan :P

En san expert har talat! Alltså, ärligt? Har du verkligen följt F1 dom senaste 10 år?
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

10 år..? :lol:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Men allvarligt, Schumacher är givetvis en av tidernas största och bästa förare. Ingen tvekan om det. Tycker bara det är intressant att ingen längre kommer ihåg det som kanske inte är riktigt så fantastiskt.

Likaväl som att allt som t.ex. Senna gjorde inte alls var fantastiskt. Han gjorde bort sig rätt många gånger m.m. Egentligen är det hans "fel" att t.ex. Schumacher kan ha tyckt att det var helt i sin ordning att köra på Hill m.m.

"Bäst genom tiderna" är nog ett sånt där epitet som kanske är lite väl tungt för en vanlig människa att bära, jag vet inte. Mina personliga favoritförare är INTE bäst genom tiderna utan bara jävligt bra ibland och ger en sprakande underhållning som t.ex. Mansell, Villeneuve, Montoya, Mika Häkkinen, Keke Rosberg, Ronnie m.m...jag är helt enkelt jävligt svag för racers med en kanske aningen mer korkad inriktning mot att köra så fort som möjligt hela tiden än att ligga och vänta på ett depåstopp..visst..jag erkänner.
AMG

Inlägg av AMG »

I princip alla team gör ju 3 depåstopp detta året, då måste du ju tycka att alla dagens förare är ganska kassa.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

goddag yxskaft..
F1-4-EVER

Inlägg av F1-4-EVER »

El Scorcho skrev:Men allvarligt, Schumacher är givetvis en av tidernas största och bästa förare. Ingen tvekan om det. Tycker bara det är intressant att ingen längre kommer ihåg det som kanske inte är riktigt så fantastiskt.

Likaväl som att allt som t.ex. Senna gjorde inte alls var fantastiskt. Han gjorde bort sig rätt många gånger m.m. Egentligen är det hans "fel" att t.ex. Schumacher kan ha tyckt att det var helt i sin ordning att köra på Hill m.m.

"Bäst genom tiderna" är nog ett sånt där epitet som kanske är lite väl tungt för en vanlig människa att bära, jag vet inte. Mina personliga favoritförare är INTE bäst genom tiderna utan bara jävligt bra ibland och ger en sprakande underhållning som t.ex. Mansell, Villeneuve, Montoya, Mika Häkkinen, Keke Rosberg, Ronnie m.m...jag är helt enkelt jävligt svag för racers med en kanske aningen mer korkad inriktning mot att köra så fort som möjligt hela tiden än att ligga och vänta på ett depåstopp..visst..jag erkänner.
Det finns väl hyfsat gott om racers idag oxå, men med enbart den kunskapen så vinner du inte race längre, vilket jag iof håller med dig är trist tråkigt synd, you name it, men tyvärr sant! Men orsaken till detta förhållande är väl lite orättvist att personifiera med M.Schumacher, han gör det han ska utifrån de förutsättningar som ges.

Tebaks med bromsskivor av stål och på med slicksen igen och tillåt bara ett däcksbyte under racet så får vi förhoppningsvis en annan karaktär på racen. Jag är rätt övertygad att Schumacher hävdar sig lika bra ändå, men mer racing blir det förhoppningsvis.