Ferrari = överlägsna, eller kanske ändå inte?

Kungaklassen av motorsport...
Budo

Ferrari = överlägsna, eller kanske ändå inte?

Inlägg av Budo »

Jag förstår inte det här. Om Ferrari är så överlägsna, varför är RB så otroligt slö? Att han skulle ha en slöare bil eller teamorders köper jag inte och en bra förare är han. Så varför är han så mycket efter MS? Undrar om Ferrari inte är en anning överskattade trots allt. Blir väldigt spännande att se hur dom klarar sig den dagen MS slutar.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Jaså du tycker en förare som blivit tvåa två gånger i år och ligger på andra plats efter MS är slö???
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Budo

Inlägg av Budo »

Med tanke på att dom köra samma bil, ja det tycker jag.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

MS är en bättre förare än RB och får därför bättre resultat. Är väl ungefär det samma i alla stall, Williams t.ex. Montoya är bättre än Ralf ändå kör de likadana bilar.
Däremot kan jag hålla med dig att Ferrari får problem när MS slutar och det inte bara för att han försvinner utan att flera andra duktiga medarbetare försvinner med Schumacher.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Det kan väll ligga till så att bilen är byggd för MS också? RB är trots allt bara andreförare i Ferrari. Vill MS att rubens ska backa hela SPA då gör han det.

8)
Sprint RS

Inlägg av Sprint RS »

Bilen är byggd för Schuey. Dessutom är däcken anpassade till Schuey. Faktum är att han är den ende föraren på gridden med en egen däcktillverkare.
'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Har de övriga däck överhuvudtaget :crazy:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

F1-fan skrev:Har de övriga däck överhuvudtaget :crazy:
Frank har en ny strategi för Ralf. Ralf har fått nya däck, med nabbar ungefär som motocross däck, alltför att kunna bli snabbare på gräset! :crazy:

Nej det var taskigt för jag har inget emot Frank, Ralf eller någon förare på gridden egentligen!
Goran

Inlägg av Goran »

Gonzo skrev:
F1-fan skrev:Har de övriga däck överhuvudtaget :crazy:
Frank har en ny strategi för Ralf. Ralf har fått nya däck, med nabbar ungefär som motocross däck, alltför att kunna bli snabbare på gräset! :crazy:

Nej det var taskigt för jag har inget emot Frank, Ralf eller någon förare på gridden egentligen!
:lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Nu kan det avslöjas..Rubens har en egen motor också..naturligtvis specialanpassad för att han ska vara ungefär en halv sekund långsammare än Schumi. Och när Schumi slutar så har Ross Brawn ett eget hemligt kontrakt med honom som säger att bilen som kommer när han har slutat måste bli ett riktigt fiasko så att Schumi kan glorifieras ännu mer..så funkar det helt enkelt..;-)

Äh..men Rubens är rätt slö..jag har aldrig tyckt han har varit pigg..lille Rubinho..jag skulle ge nästan vad som helst för att få se Schumi i samma team som t.ex. Montoya..Villeneuve..Räikkönen..kort sagt..som en riktigt tjurig vinnartyp.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Det är nog bäst Barret får upp farten nu när Ferrari siktar på 18 segrar i år. För även om Schumi är Gud så kan han nog få problem att fixa dom segrarna själv.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Brawn went on to reveal that the current F2004 will not evolve much more over the course of this year. "We have already started work on next year's car," he declared. "Now our aim with the current car is to score enough points to win both championships and that requires reliability. So we are now concentrating our efforts on next year's car."

"Apart from a new aerodynamic package we hope to introduce at Hockenheim (the next race in Germany) and a special low downforce package necessary for Monza, evolution on the F2004 will mainly be restricted to work on tyres and engine. This means that the opposition could catch us up or even overtake us sometimes before the end of the season."

http://www.motorsport.com/news/article. ... 9514&FS=F1