Ayrton Senna da Silva
-
Ayrton Senna da Silva
Bernie Ecclestone
Formel 1-guru:
- "Han var en sann vän och tidernas störste förare. Om han inte hade dött hade Michael Schumacher inte haft sex VM-guld."
Behöver inte säga nått mer!
Ayrton Senna är tidernas störste F1-förare!
Formel 1-guru:
- "Han var en sann vän och tidernas störste förare. Om han inte hade dött hade Michael Schumacher inte haft sex VM-guld."
Behöver inte säga nått mer!
Ayrton Senna är tidernas störste F1-förare!
-
Hade inte jaques villeneuve, Mika och Hill funnits så hade schumi haft ännu flera titlar.....
Vad jag menar är.....OM.....Om Fbk hade vunnit mot HV så hade de varit svenska mästare istället!
Vad Senna hade gjort och inte gjort om han hade levt får vi aldrig veta, men visst, sanolikheten att schumi skulle haft någon titel mindre är ju ganska så stor.
Vad jag menar är.....OM.....Om Fbk hade vunnit mot HV så hade de varit svenska mästare istället!
Vad Senna hade gjort och inte gjort om han hade levt får vi aldrig veta, men visst, sanolikheten att schumi skulle haft någon titel mindre är ju ganska så stor.
-
Det är inte det jag syftar på, det jag menar är att självaste Bernie Ecclestone anser att Ayrton Senna är tidernas största F1 förare!Crazy F1 skrev:Hade inte jaques villeneuve, Mika och Hill funnits så hade schumi haft ännu flera titlar.....
-
Nja, är faktiskt lite tveksam till att Senna skulle ha tagit fler titlar. Han var ju trots allt 35 när han dog och både 1992, 1993 och 1994 innan olyckan visade ju han att han också är bara mänsklig och kunde förlora. Men visst var han en stor förare oavsett antal titlar. Det kan man inte komma ifrån.
-
-
Eurosport på Lördag Första Maj 09:00 Formel 1 (10:00)
Ayrton Senna - Racing is in my blood. [980246
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
-
Liklaledes!Martin Sohlberg skrev:Själv så är man ett stort Senna fan... men hur många pinnar körde han in -94 egentligen ?
...
Saknar honom!
Inte en pinne. Om jag minns rätt var Imola 4:e loppet det året. De 3 första loppen bröt han. Hade pole i alla 3 tror jag....
Bäst genom tiderna utan tvekan. Ett mycket talande ex är ett kval i monaco ett år. Då utkvalade Senna sin stallkompis Prost med nästan 2 sek och resten av fältet med 3 sek eller mer. Jag tycker det säger det mesta....
det finns en video från det kvalet med en incar kamera från detta magiska varv, som avslutas med inklipp av Ron Dennis (stort asgarv!) och Alain Prost (mycket toooom blick!) Motorsporthistoria...... För att inte tala om Donington -93. oj oj oj....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
Nja, Imola var lopp nummer tre efter Interlagos och Aida.
Vid Interlagos ledde Senna från Pole när han gjorde ett väldigt otypiskt misstag och parkerade bilen i gruset. Vid Aida hade han pole igen men blev påkörd av Häkkinen strax efter starten och hamnade i gruset igen.
Så vad hände vid Donington -93?
Vid Interlagos ledde Senna från Pole när han gjorde ett väldigt otypiskt misstag och parkerade bilen i gruset. Vid Aida hade han pole igen men blev påkörd av Häkkinen strax efter starten och hamnade i gruset igen.
Så vad hände vid Donington -93?
-
Donington 93..McLaren hade usel bil det året..Senna hade något konstigt kontrakt och körde tävling för tävling så att säga..kommer inte nu direkt ihåg om han startade trea eller fyra men jag har för mig han körde om Schumacher..Hill och Prost på första varvet av Donington..det var lite blött...men efter ett varv så ledde han loppet..
-
Senna startade 4 där men fick en dålig start och vart omkörd av en(Wendlinger tror jag), han bromsade sedan sig förbi Schumacher i första kurvan och körde sedan om dom 3 andra (Wendlinger, Hill och Prost) som låg före honom på första varvet. Han vann det racet med över en minut före Hill som var den enda föraren som inte vart varvad av Senna det loppet! Han varvade dessutom 5:an (Petrese, om jag kommer ihåg rätt) 2 gånger!!!
Inget kunde stoppa Senna den dagen!
Inget kunde stoppa Senna den dagen!
-
-
Tack för allt du gav oss Senna, ditt minne lever kvar och kommer så alltid att göra, jag glömmer aldrig den 1:a maj -94, vila i frid oc ta hand om dagens förare, jag vet att du tittar till dom då och då...
www.ayrton-senna.com
'Blurring green, blue and yellow,
Never turned at Tamburello,
Formula One's saddest ever day,
Saw The Greatest Ever taken away'
www.ayrton-senna.com
'Blurring green, blue and yellow,
Never turned at Tamburello,
Formula One's saddest ever day,
Saw The Greatest Ever taken away'
FORZA MINARDI
-
...flyttades i sista stund till 12.30-13.30CLO skrev:Vad hände med det programmet?SunnyRikard skrev:Eurosport på Lördag Första Maj 09:00 Formel 1 (10:00)
Nu ere ju nån ämlans fopåll istället...
Missade inspelning på videon
Håll utkik på repris...
PS. AB Motuers sänder en timmes minnesprogram ikväll kl 20.50 (repris imorgon 18.00) Endast franska , men det kan ju sevärt ändå
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
Mera Senna
National Geographic 19:00 Några sekunder från döden (19:30) Programbeskrivning:
Ayrton Sennas dödskrasch. Enligt många är Ayrton Senna den störste racerföraren genom tiderna. 1994 bevittnade miljoner tv-tittare hur han omkom i en krasch mot en betongbarriär. Detta är sanningen bakom hans omdebatterade död. [3975734
National Geographic 19:00 Några sekunder från döden (19:30) Programbeskrivning:
Ayrton Sennas dödskrasch. Enligt många är Ayrton Senna den störste racerföraren genom tiderna. 1994 bevittnade miljoner tv-tittare hur han omkom i en krasch mot en betongbarriär. Detta är sanningen bakom hans omdebatterade död. [3975734
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!