Mclarens framtid...
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Mclarens framtid...
Enligt rykten kommer Hans-Ulrich MD for Ilmor att sluta. Det e ocksa bekraftat att Jurgen Hubbert lamnar sin post i Juli.
Det ser ut som om detta ars fiasko satter sina spar i Mclaren.
Dennis har nyligen sagt att han inte vet var felet ligger och att det darfor ar svart att gora nagot at det.
Det gar ocksa rykten om att Mercedes funderar pa att lagga F1 pa hyllan.
Det ar ju inte konstigt med tanke pa hur dalig PR det ar nar spisarna rasar pa lopande band.
Fragan e ju da vart Mclaren skulle vanda sej.
Jag tror det kommer att ta atskilliga ar innan Mclaren e konkurenskraftiga igen (3~4).
Det ser ut som om detta ars fiasko satter sina spar i Mclaren.
Dennis har nyligen sagt att han inte vet var felet ligger och att det darfor ar svart att gora nagot at det.
Det gar ocksa rykten om att Mercedes funderar pa att lagga F1 pa hyllan.
Det ar ju inte konstigt med tanke pa hur dalig PR det ar nar spisarna rasar pa lopande band.
Fragan e ju da vart Mclaren skulle vanda sej.
Jag tror det kommer att ta atskilliga ar innan Mclaren e konkurenskraftiga igen (3~4).
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
Att det kommer att ta så lång tid innan McLaren får fart i bilarna igen tror inte jag. Jag kan mycket väl tänka mig att de har fått upp farten igen mot slutet av denna säsong. Angående Mercedes så kan man ju aldrig veta. De har ju varit med några år nu sen senaste satsningen, men jag tror iallafall att de är kvar i F1 ett bra tag till.
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: mån apr 07, 2003 00:13
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
Jag tror inte heller att Mercedes drar sig ur men något måste göras å det snabbaste! McLaren verkar mer som mitt kära Leksand som bytte tränare inför kvalserien o.s.v. Nej, räfs och rättarting är nog medicinen, Ron måste ägna sig åt det han alltid varit bra på och sluta glassa i sitt nybygge. Likaså måste ledningen på Mercedes slå näven i bordet, stödja sina anställda och ge gärnet!
Men, för mig gör det inget... Schumi-Räkan 30-0 är fin läsning. Men, det får inte fortgå för då blir det ju repris på 2002 och det vill inte ens jag!
Men, för mig gör det inget... Schumi-Räkan 30-0 är fin läsning. Men, det får inte fortgå för då blir det ju repris på 2002 och det vill inte ens jag!
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: mån apr 07, 2003 00:13
- Ort: Stockholm
Kan det inte vara så att Mercedes har släppt för mycket av utvecklingen av motorerna till Ilmor? Kan medicinen vara så enkel att Mercedes själva måste ta mer ansvar för utvecklingen av motorerna? För man kan ju trots allt påstå att mercedes verkligen kan bygga motorer, dock inte F1 motorer för tillfället!
Peppe
Peppe
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Fran www.f1-live.comGoran skrev:Och var har du hört att Mercedes ska lägga F1 på hyllan?
"England's authoritative 'The Observer' newspaper claims that engine building firm Ilmor's managing director, Hans-Ulrich Maik, is to shortly depart the team.
Moreover, Ilmor owner Mercedes is to order a review of its F1 involvement."
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Man kan ju alltid hoppas pa att nasta karra (slutet av Juli?) kommer att hjalpa upp situationen lite. Forresten ar det nagon som vet om dom nu kor 19 eller 19A?
Jag tycker det ocksa ar markligt att det har surrat rykten om dom flesta i ledningen i Mclaren, men det har varit javligt tyst om Adrian!
Han borde val vara ratt sa ansvarig vad galler utvecklingen av karrorna?
Eller har ni hort nagot om honom?
Jag tycker det ocksa ar markligt att det har surrat rykten om dom flesta i ledningen i Mclaren, men det har varit javligt tyst om Adrian!
Han borde val vara ratt sa ansvarig vad galler utvecklingen av karrorna?
Eller har ni hort nagot om honom?
-
- Inlägg: 37
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:54
Re: Mclarens framtid...
Jurgen Hubbert är väl VD för hela DaimlerChrysler? Att han avgår har nog andra anledningar, F1 är är en rätt liten del i det hela (Tror inte Bill Ford var nära att få sparken förra året pga Jaguars dåliga säsong... ).Mr T skrev:Enligt rykten kommer Hans-Ulrich MD for Ilmor att sluta. Det e ocksa bekraftat att Jurgen Hubbert lamnar sin post i Juli.
Det ser ut som om detta ars fiasko satter sina spar i Mclaren.
Dennis har nyligen sagt att han inte vet var felet ligger och att det darfor ar svart att gora nagot at det.
Det gar ocksa rykten om att Mercedes funderar pa att lagga F1 pa hyllan.
Det ar ju inte konstigt med tanke pa hur dalig PR det ar nar spisarna rasar pa lopande band.
Fragan e ju da vart Mclaren skulle vanda sej.
Jag tror det kommer att ta atskilliga ar innan Mclaren e konkurenskraftiga igen (3~4).
Enligt GP2004.com vill inte M-B dra sig ur, tvärtom:
"On top of all the technical problems one party is blaming the other at McLaren-Mercedes. As a consequence of the disaster Mercedes tries to speed up the purchase of the remaining 60 percent of McLaren. Apparently 400 million dollars was offered to Ron Dennis and Mansour Ojjeh. Dennis, so the rumours, is asking for almost double this amount.
"
'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Jag haller fullstandigt med dej. Bruce Mclaren skulle snurra atskilliga varv i kistan om Merca tar over Mclaren...lazyboy skrev:Hoppas verkligen att mercedes inte köper resten av stallet! Isåfall kanske man måste börja hålla på williams istället , för stallet lär inte bli sig likt med mercedes (läs: en hop torra tyskar) som ägare.
Daremot var det nytt det Sprint RS kommer med. Jag fattar ingeting langre... Kanske inte meningen att man ska gora det heller...
Jag tror ocksa att du har en point med att det kan vara andra saker an F! som gor att Jurgen slutar..
Iofs skrev dom "Moreover, Ilmor owner Mercedes is to order a review of its F1 involvement."
Det behover ju faktiskt inte betyda att dom funderar pa att lagga av...
Jag var val for snabb med mina egna slutsatser...
-
- Inlägg: 37
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:54
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: mån apr 07, 2003 00:13
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
-
- Inlägg: 37
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:54
Kan du utveckla det där?Peppe skrev:Huvudägaren i Mercedes är väl inte Tysk! Han är Arab!lazyboy skrev:Hoppas verkligen att mercedes inte köper resten av stallet! Isåfall kanske man måste börja hålla på williams istället , för stallet lär inte bli sig likt med mercedes (läs: en hop torra tyskar) som ägare.
Peppe
'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det är McLaren och Mansour Ojjeh (med reservation för stavningen) som du tänker på, inte Mercedez.Peppe skrev:Huvudägaren i Mercedes är väl inte Tysk! Han är Arab!lazyboy skrev:Hoppas verkligen att mercedes inte köper resten av stallet! Isåfall kanske man måste börja hålla på williams istället , för stallet lär inte bli sig likt med mercedes (läs: en hop torra tyskar) som ägare.
Peppe
McLarens tre huvudägare är Mercedes-Benz, Mansour Ojjeh och Ron Dennis. Ojjeh äger därmot ingenting i Mercedes-Benz som numera heter Daimler-Chrysler AG för övrigt.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Äger de lika stora andelar allihop?LuckyStrike1 skrev:Det är McLaren och Mansour Ojjeh (med reservation för stavningen) som du tänker på, inte Mercedez.Peppe skrev:Huvudägaren i Mercedes är väl inte Tysk! Han är Arab!lazyboy skrev:Hoppas verkligen att mercedes inte köper resten av stallet! Isåfall kanske man måste börja hålla på williams istället , för stallet lär inte bli sig likt med mercedes (läs: en hop torra tyskar) som ägare.
Peppe
McLarens tre huvudägare är Mercedes-Benz, Mansour Ojjeh och Ron Dennis. Ojjeh äger därmot ingenting i Mercedes-Benz som numera heter Daimler-Chrysler AG för övrigt.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Gothenburg, Sweden
Vet någon nåt mer om bråket mellan den nye BMW rekryten och Mario Illien? Har hört att BMW snubben vill ha in helt andra ideér än vad Illien vill och att de inte alls kommer överens. Vad jag har förstått så är BMW snubben på väg ut. Men jag tycker resultaten tyder på att det borde vara precis tvärt om! Äger Illien något av Illmor? Jag har för mig att Daimler-Chrysler köpte upp alla aktier i Illmor. Kanske är det dags att kicka Illien? Kan det gå sämre? Eller är det tack vara att Mercedes har tagit över Illmor som det har gått åt skogen?
Jag tror att eftersom de har problem med både tillförlitlighet OCH prestanda så är de ganska långt efter Renault, Ferarri, Toyota och BMW. De enda som bröt i förra loppet var båda McLaren och en Minardi! Hur kul är det?
Jag tror att eftersom de har problem med både tillförlitlighet OCH prestanda så är de ganska långt efter Renault, Ferarri, Toyota och BMW. De enda som bröt i förra loppet var båda McLaren och en Minardi! Hur kul är det?
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Det var lite nyheter i HBL som var intressant läsning.
Bl.a. "Mclarens nya vindtunnels lär vara felkalibrerad. Man har fått fel värden. För att vara helt säkra skall man göra ett test i den gamla och jämföra informationen."
- Det kan ju i så fall förklara en del av problemen dom har.
"Ferrari fortsätter att ösa ut pengar trots att det går dåligt för ägaren Fiat. Man vill inte spara utan kräver i stället mer pengar från Ecclestone."
- Hmmmm
"De tre stora sägs stoppa alla förslag om att spara pengar och påstås vilja ha en större del av intäkterna. Ferrari lär ha förhandlat till sej två procent extra och BMW, Mercedes, Ford och Renault en procent var. Dessutom lär Scuderia Ferrari ha lyckats förhandla till sig en extra intäkt på 100 miljoner dollar för lång och trogen tjänst i F1. Williams och Mclaren skulle få 20 miljoner. De små teamen tycker med all rätt att det är orättvist och hotar med åtgärder."
- No comments!
Med tanke på hur mycket fördelar Ferrari har så är det ju egenteligen konstigt att nåt stall kan ta nån poäng överhuvudtaget från dom. Dom måste ju se det som ett misslyckande att det inte blir dubbla segrar varje lopp...
"Också Räikkönen hoppas på bättring i Barcelona den 9 maj.
- Då kommer vi att ha en ny motor. Hoppas den gör bilen snabbare och uthålligare, sade Kimi."
- Vågar man börja hoppas på lite bättring!
Bl.a. "Mclarens nya vindtunnels lär vara felkalibrerad. Man har fått fel värden. För att vara helt säkra skall man göra ett test i den gamla och jämföra informationen."
- Det kan ju i så fall förklara en del av problemen dom har.
"Ferrari fortsätter att ösa ut pengar trots att det går dåligt för ägaren Fiat. Man vill inte spara utan kräver i stället mer pengar från Ecclestone."
- Hmmmm
"De tre stora sägs stoppa alla förslag om att spara pengar och påstås vilja ha en större del av intäkterna. Ferrari lär ha förhandlat till sej två procent extra och BMW, Mercedes, Ford och Renault en procent var. Dessutom lär Scuderia Ferrari ha lyckats förhandla till sig en extra intäkt på 100 miljoner dollar för lång och trogen tjänst i F1. Williams och Mclaren skulle få 20 miljoner. De små teamen tycker med all rätt att det är orättvist och hotar med åtgärder."
- No comments!
Med tanke på hur mycket fördelar Ferrari har så är det ju egenteligen konstigt att nåt stall kan ta nån poäng överhuvudtaget från dom. Dom måste ju se det som ett misslyckande att det inte blir dubbla segrar varje lopp...
"Också Räikkönen hoppas på bättring i Barcelona den 9 maj.
- Då kommer vi att ha en ny motor. Hoppas den gör bilen snabbare och uthålligare, sade Kimi."
- Vågar man börja hoppas på lite bättring!
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Det finns massor med felkällor i en vindtunnel och det krävs verkligen mycket kunskap att kalibrera och tyda märresultaten. Det är lätt att bli "lurad" av felaktiga värden...
McLarens problem kan bland annat hänvisas till deras fokusering till den nya Paragon-fabriken/lokalerna. Man har pjöjt ner en massa arbete och pengar på det skrytbygget. Att bara flytta en F1-fabrik, tar på krafterna...
Förhoppningsvis kan man nu få arbetsro och åter koncentrera sig på att bygga racingbilar. SLK-projektet lär också tagit mycket resurser.
McLarens problem kan bland annat hänvisas till deras fokusering till den nya Paragon-fabriken/lokalerna. Man har pjöjt ner en massa arbete och pengar på det skrytbygget. Att bara flytta en F1-fabrik, tar på krafterna...
Förhoppningsvis kan man nu få arbetsro och åter koncentrera sig på att bygga racingbilar. SLK-projektet lär också tagit mycket resurser.
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Jaa det e ju förbannat skönt att anläggningen är färdig.
Få se hur länge det tar innan den ger resultat?
Det går hur mycket rykten som helst runt Mclareans fiasko.
Här är ett till där det påstås att Adrian inte har varit den drivande källan bakom utvecklingen av den senaste skiten.
Visst kan det ju låta troligt då Adrian har varit relativt konsekvent med sina kärror (största problemet dom har ju genomgående varit den där tyska skitmaskinen dom har i kärran).
Men varför skulle inte Adrian vara den drivande vid utvecklingen av en ny kärra???
Winning Adrian Newey/Neil Oatley designs usually take a long time to build, are launched late, and head off to the Australian GP with virtually no track-time.
But '19,' a de-bugged version of the un-raced 18, was the first car to surface.
Then, said the analyst, close inspection revealed that 19 had 'a little too much' in common with the '03 'anteater-nose car' that was plagued with problems.
Former Arrows and Lola designer Mike Coughlan, not Newey and Oatley, was the guiding force behind both dreadfully slow and unreliable silver F1 versions.
Få se hur länge det tar innan den ger resultat?
Det går hur mycket rykten som helst runt Mclareans fiasko.
Här är ett till där det påstås att Adrian inte har varit den drivande källan bakom utvecklingen av den senaste skiten.
Visst kan det ju låta troligt då Adrian har varit relativt konsekvent med sina kärror (största problemet dom har ju genomgående varit den där tyska skitmaskinen dom har i kärran).
Men varför skulle inte Adrian vara den drivande vid utvecklingen av en ny kärra???
Winning Adrian Newey/Neil Oatley designs usually take a long time to build, are launched late, and head off to the Australian GP with virtually no track-time.
But '19,' a de-bugged version of the un-raced 18, was the first car to surface.
Then, said the analyst, close inspection revealed that 19 had 'a little too much' in common with the '03 'anteater-nose car' that was plagued with problems.
Former Arrows and Lola designer Mike Coughlan, not Newey and Oatley, was the guiding force behind both dreadfully slow and unreliable silver F1 versions.
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Jag läste nyss att Mclaren planerar att köra med 19D på Nurnbourgring.
Vaa??
Körde dom med 19B i Monaco???
Vaa??
Körde dom med 19B i Monaco???
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00