Blomman!
-
Blomman!
Detta har säkert diskuterats tidigare och jag förstår att det är inte du som bestämmer men du kanske ändå kan svara på följande:
Varför måste TV4 ha reklamavbrott i ett direktsänt F1-lopp. Det ser man inte under t.ex. fotboll eller ishockey. Visst, där är betydligt fler tittare på dom två men ändå. Jag menar eftersom F1 i förhållande till t.ex fotboll har en relativt liten publik, är det då verkligen lönt att vissa en massa reklam för den lilla skaran som sitter där och glor. Man blir ju enbart irriterad på både Tv4 och på dom produkter som visas i reklamavbrotten personligen går jag antingen ifrån tvn eller slår över till en annan kanal under tiden.
Jag vet inte, andra kanske tycker annorlunda men jag tycker det är ett stort minus till en för övrigt helt ok sändning.
Varför måste TV4 ha reklamavbrott i ett direktsänt F1-lopp. Det ser man inte under t.ex. fotboll eller ishockey. Visst, där är betydligt fler tittare på dom två men ändå. Jag menar eftersom F1 i förhållande till t.ex fotboll har en relativt liten publik, är det då verkligen lönt att vissa en massa reklam för den lilla skaran som sitter där och glor. Man blir ju enbart irriterad på både Tv4 och på dom produkter som visas i reklamavbrotten personligen går jag antingen ifrån tvn eller slår över till en annan kanal under tiden.
Jag vet inte, andra kanske tycker annorlunda men jag tycker det är ett stort minus till en för övrigt helt ok sändning.
-
Det finns i F1-lopp ingen naturlig paus, i fotboll och andra direktsända sporter finns sådana. Jag försöker ändå lägga dom där dom minst stör, viilket i allmänhet är direkt efter depåstoppen, sen kan det alltid vara så att du missar något men mej veteligen, så länge jag har kommenterat, har inget avgörande hänt under ett reklamavbrott. Jag förstår att känslan av att något KAN hända medans man är borta en stund är väldigt frustrerande.
Varför vi har reklam är väl uppenbart.
Jag tror att det är väldigt få bolag i världen som inte sänder reklam under loppet, undantaget ev public service bolag.
JB
Jag tror att det är väldigt få bolag i världen som inte sänder reklam under loppet, undantaget ev public service bolag.
JB
-
Jag tycker fyrans F1-sändningar är kanonbra och Eje är utan tvekan Sveriges genom tiderna bästa expertbisittare, och några reklamavbrott gör inte mig någonting iallafall, måste ju ändå ha åtminstånde en kisspaus, och så en sättapåkaffepaus.
Men det finns en liten detalj som jag tror skulle förbättra kvaliten på sändningen avsevärt, och det är om ni skulle kunna dra upp ljudet från banan litegrann, så att man hör det där fantastiska ljudet från motorerna bättre.
Men det finns en liten detalj som jag tror skulle förbättra kvaliten på sändningen avsevärt, och det är om ni skulle kunna dra upp ljudet från banan litegrann, så att man hör det där fantastiska ljudet från motorerna bättre.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Nej, det är klart, som du säger så är där en naturlig paus i hockey och fotboll och visst förstår jag att ni måste tjäna pengar i form av reklamintäkter men ett avbrott hade väl kunnat räcka åtminstonde. Det är ju inte bara det att man kan missa något under avbrotten utan det stör själva stämningen också.Blomman skrev:Det finns i F1-lopp ingen naturlig paus, i fotboll och andra direktsända sporter finns sådana. Jag försöker ändå lägga dom där dom minst stör, viilket i allmänhet är direkt efter depåstoppen, sen kan det alltid vara så att du missar något men mej veteligen, så länge jag har kommenterat, har inget avgörande hänt under ett reklamavbrott. Jag förstår att känslan av att något KAN hända medans man är borta en stund är väldigt frustrerande.
JB
Det är ju iaf positivt att du själv får bestämma när det ska brytas för reklam och att det inte är tidsbestämt från början.
Annars får jag säga att ni gör ett bra jobb, du och Eje.
-
-
-
Nää, då skulle man ju tvingas sitta kvar och titta på reklamen.PJ skrev:Varför inte göra som RTL och fälla in loppet i det ena hörnet under reklamen(bild i bilden). Mkt. smart lösningtycker jag ivf.
Jag tycker faktiskt att reklamen inte är så störande längre utan helt OK. Heller två korta än en lång. Inte så korrekt kanske, men för min del skulle det gärna få vara en reklamsnutt mellan målgång och presskonferensen också. Det brukar inte hända så jättespännande saker på prisutdelningarna...
Vad det gäller ishockey så har jag för mig att de i USA brukar ha reklampaus i åtminstone en del sändningar. För att inte tala om NASCAR-loppen. Där är det snarare lite racing mellan reklamen...
-
Visst är det så, i NHL pausar dom spelet för reklamavbrott. Och NASCAR är ju som du säger.AndersF1 skrev:
Vad det gäller ishockey så har jag för mig att de i USA brukar ha reklampaus i åtminstone en del sändningar. För att inte tala om NASCAR-loppen. Där är det snarare lite racing mellan reklamen...
Vi får hoppas att vi slipper ha det så här på ett tag iaf. Sett ur det perspektivet ska man nog ge fan i att klaga
-
Det är nog bara en tidsfråga innan vi får in en pace car för reklambreak var tjugonde minutMclarenII skrev:Visst är det så, i NHL pausar dom spelet för reklamavbrott. Och NASCAR är ju som du säger.AndersF1 skrev:
Vi får hoppas att vi slipper ha det så här på ett tag iaf. Sett ur det perspektivet ska man nog ge fan i att klaga
-
-
-
Reklamen för produkter kan jag fatta att man måste ha för att få det att gå ihop. Det jag inte förstår är varför man måste peta in "reklam" för kommande program. Denna "reklam" tar nästa lika mycket tid som produktreklamen. Kan inte TV4 åtmistone fimpa den delen mitt i sändningen?
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
// Hood.
-
Håller med, ljudet från banan bör höjas så man kan höra mer motorljud!Pepparkvarnen skrev:Men det finns en liten detalj som jag tror skulle förbättra kvaliten på sändningen avsevärt, och det är om ni skulle kunna dra upp ljudet från banan litegrann, så att man hör det där fantastiska ljudet från motorerna bättre.
/Peppe