Tystnaden talar

Kungaklassen av motorsport...
RacerBice

Tystnaden talar

Inlägg av RacerBice »

Jag är inte särskilt förvånad över alla uteblivna kommentarer från Ferrari-hatarna om att Williams skaffat sig fördel inför Bahrein av att i samband med invigningsceremonien i förra veckan köra några varv på banan. Jag tror som Todt att om Ferrari gjort samma sak, hade kritiken varit massiv och reaktionerna omedelbara. :P
Budo

Inlägg av Budo »

Vad ska man säga då? Om 2 veckor när Williams & co msslyckas igen får ju nog Ferrari stallet skit för att dom andra har fått testa lite tidigare/längre :).
The Dude

Inlägg av The Dude »

Jäkligt dåligt att ett stall får chans att testa mer än de övriga. Även om det inte skulle vara någon fördel (kan inte jag avgöra) så ger det i mina ögon konstiga signaler om sportens rättvisa. :shake:

edit:
Hoppsan, ämnet fanns visst med i en till tråd. Nåja det skadar kanske inte.
-- The Dude
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

The Dude skrev:Även om det inte skulle vara någon fördel (kan inte jag avgöra) så ger det i mina ögon konstiga signaler om sportens rättvisa.
Kom igen, F1 är varken sport eller rättvist!
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Har faktiskt inte hört detta förut, men det är inte så snyggt, det kan jag hålla med om!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Alla stall blir erbjudna att köra några varv på en ny bana - har hänt förut och kommer att hända igen. Den här gången blev bland annat Williams och McLaren erbjudna. McLaren valde dock att inte köra, men kommer istället att köra på Shanghai-banan senare i år.

FIA erbjuder alla stall den här möjligheten vid olika tillfällen, så det är inget konstigt med det.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Racerbice..du lever ju upp till din signatur..helt klart;-)
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

LuckyStrike1 skrev:Alla stall blir erbjudna att köra några varv på en ny bana - har hänt förut och kommer att hända igen. Den här gången blev bland annat Williams och McLaren erbjudna. McLaren valde dock att inte köra, men kommer istället att köra på Shanghai-banan senare i år.

FIA erbjuder alla stall den här möjligheten vid olika tillfällen, så det är inget konstigt med det.
Det är ju inte det som är konstigt, dvs att stall för testköra på nya banor.

Det som ÄR konstigt att det inte finns kritik mot Williams att de fått det, kontra diskussionen om Ferrari fått göra det och hur mycket de fuskar då.
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
The Dude

Inlägg av The Dude »

LuckyStrike1 skrev:Alla stall blir erbjudna att köra några varv på en ny bana - har hänt förut och kommer att hända igen. Den här gången blev bland annat Williams och McLaren erbjudna. McLaren valde dock att inte köra, men kommer istället att köra på Shanghai-banan senare i år.

Aha, är det så det ligger till. Då låter det hela mycket rimligare. Jag håller ändå med LOL nedan, skulle varit kul att höra hur det låtit om det varit Ferrari som hade fått testa... :roll:
-- The Dude
RacerBice

Inlägg av RacerBice »

:-? Som jag tolkat informationen på olika håll och kanter, så har McLaren inte alls erbjudits samma möjlighet som Williams i Bahrein. Varför skulle man i så fall vara så upprörda? Tvärtom så var det väl Shanghai man hoppades på att få smygtesta när nu Williams/Bahrein-incidenten slagit an på en ny(?) ton, men bil och annan utrustning släpptes inte igenom tullen. Som sagt, de här uppgifterna jag slänger ur mig nu kommer inte direkt ur hästens mun, så rätta mig hjärna om jag har fel.... :help:
RacerBice

Inlägg av RacerBice »

El Scorcho skrev:Racerbice..du lever ju upp till din signatur..helt klart;-)
Har du inte missat pottan nu...? :moon:
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Cuscino skrev:
Kom igen, F1 är varken sport eller rättvist!

Vad intresserar dig då på detta forum där väl de flesta tycker F-1 hör till kategorin motorsport.
Förövrigt finns det ingen sport som är helt rättvis!
En del människor föds med en genetisk uppsättning som är mer gynnsam än andras det kan väl aldrig vara rättvist?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Nej sprt är inte rättvist jämt...titta bara på semin mellan HV ich VF.

HV har varit det klart bättre laget i 4/5 matchern och leder ändå bara med 3-2...
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Crazy F1 skrev:Nej sprt är inte rättvist jämt...titta bara på semin mellan HV ich VF.

HV har varit det klart bättre laget i 4/5 matchern och leder ändå bara med 3-2...
Nu är det rättvist :P
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sant Manson, nu är det rättvist :D :D :D

HV 71 Mot SM-GULD!