Tystnaden talar
-
Tystnaden talar
Jag är inte särskilt förvånad över alla uteblivna kommentarer från Ferrari-hatarna om att Williams skaffat sig fördel inför Bahrein av att i samband med invigningsceremonien i förra veckan köra några varv på banan. Jag tror som Todt att om Ferrari gjort samma sak, hade kritiken varit massiv och reaktionerna omedelbara.
-
-
-
-
-
Alla stall blir erbjudna att köra några varv på en ny bana - har hänt förut och kommer att hända igen. Den här gången blev bland annat Williams och McLaren erbjudna. McLaren valde dock att inte köra, men kommer istället att köra på Shanghai-banan senare i år.
FIA erbjuder alla stall den här möjligheten vid olika tillfällen, så det är inget konstigt med det.
FIA erbjuder alla stall den här möjligheten vid olika tillfällen, så det är inget konstigt med det.
-
-
Det är ju inte det som är konstigt, dvs att stall för testköra på nya banor.LuckyStrike1 skrev:Alla stall blir erbjudna att köra några varv på en ny bana - har hänt förut och kommer att hända igen. Den här gången blev bland annat Williams och McLaren erbjudna. McLaren valde dock att inte köra, men kommer istället att köra på Shanghai-banan senare i år.
Det som ÄR konstigt att det inte finns kritik mot Williams att de fått det, kontra diskussionen om Ferrari fått göra det och hur mycket de fuskar då.
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
Aha, är det så det ligger till. Då låter det hela mycket rimligare. Jag håller ändå med LOL nedan, skulle varit kul att höra hur det låtit om det varit Ferrari som hade fått testa...LuckyStrike1 skrev:Alla stall blir erbjudna att köra några varv på en ny bana - har hänt förut och kommer att hända igen. Den här gången blev bland annat Williams och McLaren erbjudna. McLaren valde dock att inte köra, men kommer istället att köra på Shanghai-banan senare i år.
-- The Dude
-
Som jag tolkat informationen på olika håll och kanter, så har McLaren inte alls erbjudits samma möjlighet som Williams i Bahrein. Varför skulle man i så fall vara så upprörda? Tvärtom så var det väl Shanghai man hoppades på att få smygtesta när nu Williams/Bahrein-incidenten slagit an på en ny(?) ton, men bil och annan utrustning släpptes inte igenom tullen. Som sagt, de här uppgifterna jag slänger ur mig nu kommer inte direkt ur hästens mun, så rätta mig hjärna om jag har fel....LuckyStrike1 skrev:Alla stall blir erbjudna att köra några varv på en ny bana - har hänt förut och kommer att hända igen. Den här gången blev bland annat Williams och McLaren erbjudna. McLaren valde dock att inte köra, men kommer istället att köra på Shanghai-banan senare i år.
-
-
Cuscino skrev:
Kom igen, F1 är varken sport eller rättvist!
Vad intresserar dig då på detta forum där väl de flesta tycker F-1 hör till kategorin motorsport.
Förövrigt finns det ingen sport som är helt rättvis!
En del människor föds med en genetisk uppsättning som är mer gynnsam än andras det kan väl aldrig vara rättvist?
Kom igen, F1 är varken sport eller rättvist!
Vad intresserar dig då på detta forum där väl de flesta tycker F-1 hör till kategorin motorsport.
Förövrigt finns det ingen sport som är helt rättvis!
En del människor föds med en genetisk uppsättning som är mer gynnsam än andras det kan väl aldrig vara rättvist?
-
-
-