Blockering på banan!!!

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1

Blockering på banan!!!

Inlägg av Crazy F1 »

Ja just det....jag la märke till att det var en jaguarförare(webber tror jag)som höll på att bli omkörd på start och målrakan och då gick han över väldigt långt till vänster för att försöka stänga(var det alonso)den andra föraren, vilket är fullt tillåtet och inte så mycket att snacka om.

Anledningen till att jag kommenterar detta är att när MS gjorde en liknande sak på RS för några år sedan(Nurbourg Ring)så blev det ett fasligt liv och då var det regelvidrigt, hemskt etc...Varför klagar ingen nu??? Bara en liten tanke...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Webber var tuff men det fanns plats kvar för Alonso. Fick inte inte Webber ett drive through straff för något? Kanske var det den grejen?

Jag har i alla fall för mig att han fick ett straff. Fast han tyckte nog hela loppet var ett enda stort straff.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jo, men straffet gällde speeding i depån...

Jo det var synd om Webber idag!
Användarens profilbild
Gonzo

Re: Blockering på banan!!!

Inlägg av Gonzo »

Crazy F1 skrev:Ja just det....jag la märke till att det var en jaguarförare(webber tror jag)som höll på att bli omkörd på start och målrakan och då gick han över väldigt långt till vänster för att försöka stänga(var det alonso)den andra föraren, vilket är fullt tillåtet och inte så mycket att snacka om.

Anledningen till att jag kommenterar detta är att när MS gjorde en liknande sak på RS för några år sedan(Nurbourg Ring)så blev det ett fasligt liv och då var det regelvidrigt, hemskt etc...Varför klagar ingen nu??? Bara en liten tanke...
Fy påse Webber, inte lära dig hyss av MS! :crazy:
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Du får göra som webber gjorde, skillnaden är att när du blockat åt ett håll måste du hålla det spåret sedan. Webber gjorde det helt korrekt medans MS vid nämnda tillfälle driftade tillbaka mot ursprungs spåret och därmed gjorde ett regelbrott.

/mopar
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ja, det var inget fel på manövern.
Flavio Briatore satte nog sitt sydeuropeiska tantkaffe i vrångstrupen, när han fick se sina små gunstlingar kubbas på banan.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

tycker nog att webber drog sig en aning tillbaka atill höger... :D
Goran

Inlägg av Goran »

Crazy F1 skrev:tycker nog att webber drog sig en aning tillbaka atill höger... :D
Han drog sig kanske lite tillbaka men knappst ända till ursprungsspåret vilket Schumacher brukar göra. Och det var ju en stor anledning till att Webber blev omkörd. Han var tvungen att bromsa i det skitiga spåret och Alonso körde genast om honom.