Ralf till Renault?

Kungaklassen av motorsport...
Budo

Ralf till Renault?

Inlägg av Budo »

Vad säger ni? Ganska överaskande trots allt tycker jag. Undrar vem som får gå i så fall? Alonso till Ferrari kanske?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Väldigt överaskande. Men det ska bli intressant att se honom mot Alonso nästa år.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Montoya igen.......det är hans fel att "löjliga" säsongen redan börjat......!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Gonzo skrev:Montoya igen.......det är hans fel att "löjliga" säsongen redan börjat......!
:-? Är det Montoyas fel att Weber snackar en massa för att försöka få in bra med kulor åt honom och ralf. Jag tror Raffe och Willy Wonka skjuter sig själva i foten genom att ränna omkring och gapa om kontrakt hit och dit.
Budo

Inlägg av Budo »

Sami skrev:Väldigt överaskande. Men det ska bli intressant att se honom mot Alonso nästa år.
Han har inte en chans mot Alonso. Det är han nog medveten om. Han byter aldrig till Reno om Alonso är kvar där.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Budo skrev:
Sami skrev:Väldigt överaskande. Men det ska bli intressant att se honom mot Alonso nästa år.
Han har inte en chans mot Alonso. Det är han nog medveten om. Han byter aldrig till Reno om Alonso är kvar där.
Även om jag inte gillar Ralf så tror jag han är bra mycket bättre och snabbare än Trulli.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Sami, nej inte därför....men det var Montoya som gjorde klart sitt kontrakt redan förra sommaren med McLaren och därmed satt bollen i rullning betydligt tidigare än vanligt. :crazy:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Gonzo skrev:Sami, nej inte därför....men det var Montoya som gjorde klart sitt kontrakt redan förra sommaren med McLaren och därmed satt bollen i rullning betydligt tidigare än vanligt. :crazy:
Ja, men Raffes gapande i pressen är väl ändå anledningen till att det skrivis så mycket om hans vara eller icke vara Williamsförare 2005.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Ok, indirekt Montoya och direkta orsaken Raffe.....fast det var inte så allvarligt menat.

Williamsteamet verkar gunga rejält, Adrian Newey missnöjd, Montoya till McLaren, Raffe kanske på väg bort, Franks rullstol har fått punka...(ujdå)Det är rena vilda västern hos Williams i år.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Var arbetar Adrian Newey sa du?
Budo

Inlägg av Budo »

Gonzo skrev:Ok, indirekt Montoya och direkta orsaken Raffe.....fast det var inte så allvarligt menat.

Williamsteamet verkar gunga rejält, Adrian Newey missnöjd, Montoya till McLaren, Raffe kanske på väg bort, Franks rullstol har fått punka...(ujdå)Det är rena vilda västern hos Williams i år.
Och på så sätt vill man vinna VM! Lycka till säger jag bara.
Budo

Inlägg av Budo »

jajo skrev:Var arbetar Adrian Newey sa du?
Arbetar är nyckel ordet :)
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Jamen det hade varit vilda om han trott att han skulle varit där, eller...öh, fel växel i lådan.

Nä det är klart han arbetar ju för Mac, och faktum är ju att de har sin egna lilla cirkus....
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Gonzo skrev:
Jamen det hade varit vilda om han trott att han skulle varit där, eller...öh, fel växel i lådan.

Nä det är klart han arbetar ju för Mac, och faktum är ju att de har sin egna lilla cirkus....
"lilla cirkus"...
Hmmm... det e nog det minsta man kan kalla det...
Jag förstår iof varför man frågar var Adrian jobbar. Har nån sett honom gjort nåt hos Mclaren senaste tiden? :x
Man kan väl inte skulla motorproblemen på honom, men kärrorna e ju inte direkt lättkörda.

De e ju klart att det här gänget har superstort tryck på sej att prestera nåt. Men med tanke på tid och pengar spenderade borde det ju ialla fall inte bli sämre... Arrrrrrggggggggggghhhhhhhhhh!!!!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ett år hos Renault med Flavio Briatore skulle nog knäcka Ralf rätt ordentligt. Kan inte se dessa två komma överens när Flavios egna lilla Alonso också finns i samma stall.
Ankan

Inlägg av Ankan »

Jag tycker personligen att Williams slarvat bort en av dom bästa F1 line-uperna som funnits i F1.
Användarens profilbild
Jepson

Inlägg av Jepson »

Så nu när vi vet att Williams inte, i dagsläget :o , har några förare till nästa säsong. Vilka kan de tänkas vilja ha? Några nya förmågor från andra ställen, t.ex. IRL o.s.v. eller kommer de försöka 'värva' någon av dagens toppförare.. å hur ska de då lyckas med det? :roll:
Budo

Inlägg av Budo »

Williams är ju kända för att ha en viss omsättning på förarna så det där löser dom utan problem. Tippar även på att Alonso kommer att va en sån kille alla vill ha nästa år, därmed W oxo. Flavio kommer aldrig att kunna behålla honom.
Erik75

Inlägg av Erik75 »

Är jag bara naiv när jag tänker Björn Wirdheim till Williams?
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

webber till williams och björn blir ordinarie förare
Erik75

Inlägg av Erik75 »

Flavio förnekar: Saxat ur Autosport

"Renault's Formula 1 team principal Flavio Briatore has shot down a story in the German media that Ralf Schumacher will drive for the team in 2005.

Tuesday's edition of German tabloid Bild featured quotes from Schumacher's manager Willi Weber, saying: "Every point of the contract has already been discussed. The signing of the contract is now a mere formality."

Briatore, however, has denied this subject has been discussed, but did admit that he spoke to Weber in Melbourne.

"I saw Willi Weber in Melbourne," said Briatore, "And we certainly talked to each other – we are friends, so that is perfectly normal. However, at no time did we discuss, or have we discussed, a possible future for Ralf Schumacher in a Renault car." AUTOSPORT

Hmm. Vem ska man tro på
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Erik75 skrev: Hmm. Vem ska man tro på
Skall man tolka det efter vad som hänt de senaste åren med förnekanden om övergångar och likande så skulle det vara ett bekräftande från Flavio, men jag varken tror eller hoppas på det, jag är inget större fan av Raffe.
Sprint RS

Inlägg av Sprint RS »

Saxat från
http://www.grandprix.com/ns/ns12591.html

Ralf and Renault F1

Willi Weber, Ralf Schumacher's manager, says that he is close to a deal to put Ralf at Renault F1 in 2005. One has to be a little sceptical about such a deal given that it is not entirely clear why Renault would want an expensive driver like Ralf when there are other cheaper youngsters available. Ralf has had a lot of opportunities to be successful with Williams but has so far failed to put together a proper title challenge.

Williams, while being very polite about the situation, does not appear to care very much about Ralf as his idea of his own worth is rather more than the team seems to think and the gap between the two figures is more than $5m a year.

Toyota is willing to do a deal with Ralf on the right terms and it may be that Weber's comments are designed to get Toyota to accept terms which the team does not wish to accept.

Renault has been expected to drop Jarno Trulli at the end of this year and the original plan was to replace him with Mark Webber. The Australian, however, is at the top of the Williams list and in recent weeks there have been signs that Renault might put France's Franck Montagny into the second car in order to try to drum up more interest (and money) in the F1 programme in France.

:lick: Nice try, Willi
'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Det där ökar ju egentligen tron att antingen Montoya eller Ralf vinner titeln i år eftersom Williams de senaste gångerna de tagit hem mästerskapet blivit av med föraren nästa säsong. Hill, Villenueve var senast i raden...

/gringo
Goran

Inlägg av Goran »

gringo skrev:Det där ökar ju egentligen tron att antingen Montoya eller Ralf vinner titeln i år eftersom Williams de senaste gångerna de tagit hem mästerskapet blivit av med föraren nästa säsong. Hill, Villenueve var senast i raden...

/gringo
Villenueve var väll kvar i Williams efter det att han vunnit VM, eller är jag helt ute och cyklar?
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Det är väl själva tusan att man aldrig får vara riktigt glad. Här sitter jag hyfsat nöjd med Renaults insatser efter helgen och så kommer såna här vansinnesrykten! Vad i hela fridens namn skulle Ralf kunna kunna göra i Renault som han inte fått chansen att göra i Williams? Om jag hade tid skulle jag starta en förening för främjandet av Raffes F1-pensionering. Han har inte tillfört ett skvatt och de ljuspunkter han haft hade vilken förare som helst klarat av att matcha i samma vagn.
Sprint RS

Inlägg av Sprint RS »

Goran skrev:
gringo skrev:Det där ökar ju egentligen tron att antingen Montoya eller Ralf vinner titeln i år eftersom Williams de senaste gångerna de tagit hem mästerskapet blivit av med föraren nästa säsong. Hill, Villenueve var senast i raden...

/gringo
Villenueve var väll kvar i Williams efter det att han vunnit VM, eller är jag helt ute och cyklar?
Jo, han körde även -98 för Williams
'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
MikeSolo

Inlägg av MikeSolo »

Är det inte fantastiskt trist att "silly season" startar redan nu? Är det sån't här som förarna ska koncentrera sig på efter ett lopp?

Det kommer inte gå bra för Williams i år, som sagt. Sannolikt två förare som redan koncentrerar sig på nästa säsong.

Tråkigt om detta skulle bli ett mellanår i F1!
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Erik75 skrev:Är jag bara naiv när jag tänker Björn Wirdheim till Williams?
Den frågan skulle kunna besvaras med ja...
Erik75

Inlägg av Erik75 »

Cuscino skrev:
Den frågan skulle kunna besvaras med ja...
Det var väl det jag trodde :roll:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

men vänta lite nu..jag tror Willi Weber är helt desperat och har hittat på hela grejen..

Renault har ju nu satsat på yngre hungrigare förare med framgång..varför ta Ralf som är på väg att bli en föredetting..han kommer inte tillföra teamet ett dugg..

Jag tror Ralf söker med ljus och lykta och försöker få in en fot hos t.ex. Toyota eller något annat lättlurat team och ett sätt att komma in där är att låtsats att ha anbud från Renault..
Zeke

Inlägg av Zeke »

MikeSolo skrev: Det kommer inte gå bra för Williams i år, som sagt. Sannolikt två förare som redan koncentrerar sig på nästa säsong.
Man undrar ju hur motiverade de verkligen är. Tror inte att Williams kommer att sakna dem speciellt mycket när säsongen är över.

Hur som helst så kan man ju alltid hoppas på att de har käbblat färdigt i alla fall.
Då kan de kanske försöka ta upp jakten på de där röda bilarna som dom brukar se i starten…

/Zeke
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Budo skrev:Williams är ju kända för att ha en viss omsättning på förarna så det där löser dom utan problem. Tippar även på att Alonso kommer att va en sån kille alla vill ha nästa år, därmed W oxo. Flavio kommer aldrig att kunna behålla honom.
Säg inte det, vad är det som säger att Williams är ett "bättre" stall än Renault nästa år, eller i år för den delen. Jag tror Alonso vill bli mästare i Renault och kan bli det!
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

från planetf1, tillsammans med DC??

Ralf to join Toyota next week - but can't block DC

Ralf Schumacher is set to announce at next weekend's European GP that he is moving to Toyota - but according to reports he has attempted to block David Coulthard from also joining the team.
Ralf's departure from Williams has appeared inevitable for some time. With his contract expiring at the end of the season, the team are unwilling to match his salary demands and his insipid performances have done little to persuade them otherwise. In the past week the younger Schumacher has been involved in a public-slagging match with Williams Technical Director Patrick Head, and a split would appear to be beneficial for both parties.

Toyota, based in Schumacher's native Germany, apparently believe that Ralf is capable of delivering the type of improvement that his older brother inspired when he joined a Ferrari team stuck in the doldrums in 1996.