Eftersom Canal Digital nu inte verkar ha några större ambitioner att sända
F1 i den superba utformningen med sex olika kameror samtidigt finns det ingen annan som kan använda det systemet? Det finns fortfarande eftersom jag har sett en del F1 team ha det på sina skärmar.Är det någon som vet?
canal digital split screen
-
Bernie Ecclestone la ner hela den där sändningen efter 2002 och inga TV-kanaler har tillgång till sändningarna.
En liten del av verksamheten finns kvar med kameror som enbart stallen har tillgång till.
Så för Canal Digital finns det helt enkelt ingenting att sända. De har hela tiden haft ambitionerna att sända det, men det är ju omöjligt sedan Bernie Ecclestone lagt ner produkten.
En liten del av verksamheten finns kvar med kameror som enbart stallen har tillgång till.
Så för Canal Digital finns det helt enkelt ingenting att sända. De har hela tiden haft ambitionerna att sända det, men det är ju omöjligt sedan Bernie Ecclestone lagt ner produkten.
-
Tyska PREMIERE (betal-TV) hade en "light" version förra året med en huvudfeed, en onboardfeed och en depåfeed och sände rubbet hela Grand Prix helgen inkl förtest mm. Hade en polare som lyckades "fixa" deras sändningar ifjol via parabol. I år har dom bytt kodsystem så det går inte längre.....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
canal digital split screen
Det stämmer att Bernie Ecclestone la ner sändningarna efter 2002 men han återupptog sändningarna ingen inför årets säsong, anledning till att Canal Digital inte sänder är för dom tycker det var för dyrt, det var det svar jag fick när jag ringde och frågade.
-
Det jävliga är att om man går in på Canal Digitals hemsida kan man läsa följande under "Bonustjänster":
KIOSK är Canal Digitals Pay-Per-View tjänst och omfattar hela 22 kanaler inklusive en kanal med information och filmtrailers. På KIOSK kan du se färska biosuccéer och specialevenemang som Formel 1 tävlingar med Supersignal som visar loppen på sju kanaler samtidigt.
Detta tycker jag är falsk marknadsföring och har givetvis klagat via mail till dom, fick följande svar:
Hej och tack för ditt mail
Vi beklagar våra dåliga uppdatering av vår hemsida, inom en snar
framtid kommer vi att lansera en ny hemsida.
Med vänlig hälsning
Hannah
Canal Digital Kundservice
KIOSK är Canal Digitals Pay-Per-View tjänst och omfattar hela 22 kanaler inklusive en kanal med information och filmtrailers. På KIOSK kan du se färska biosuccéer och specialevenemang som Formel 1 tävlingar med Supersignal som visar loppen på sju kanaler samtidigt.
Detta tycker jag är falsk marknadsföring och har givetvis klagat via mail till dom, fick följande svar:
Hej och tack för ditt mail
Vi beklagar våra dåliga uppdatering av vår hemsida, inom en snar
framtid kommer vi att lansera en ny hemsida.
Med vänlig hälsning
Hannah
Canal Digital Kundservice