Rubens år i år

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Rubens år i år

Inlägg av JTarnstrom »

Trots rollen som hjälpryttare till Schumacher tror jag att Barrichello kommer att göra sin bästa säsong någonsin. Killen utstrålar en helt annan självsäkerhet än tidigare. Om han kan bygga vidare på den form han stundtals visade upp under förra året kan han faktiskt blanda sig i slutstriden om mästerskapet. Dock tror jag inte att Rubens kapacitet räcker till för att han av egen kraft ska lyckas med det, men om han har stolpe in samtidigt som Schumacher har stolpe ut ett par gånger under säsongen kan han bli en utmanare. Det nuvarande poängsystemet gynnar ju också killar som Rubens.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag säger som Nigel Roebuck på frågan vad som krävs för att Ferrari ska skifta sitt fokus från Schumacher och till Barrichello.

"It would take a lead over Michael in the championship with 70-80 points. With two races to go ..."

Jag tror inte Rubens kan besegra Michael över en säsong, och han får definitivt inte göra det för Ferrari. Så hur mycket det här kan bli hans år så kommer han som bäst att vara näst bäste Ferrari-förare så länge Schumacher är skadefri och köra hela året.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Samma tanke har slagit mig faktiskt..men det kan vara önsketänkande..men nog är Rubens mer självsäker i år..håller med.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag medger att det ska väldigt mycket till för att Rubens ska kunna utmana.

Jag tror inte att det är så att Rubens inte FÅR vinna för Ferrari. Att han har haft sämre förutsättningar än Schumacher har ju stått klart men det innebär ju inte att han inte får vinna. Jag tror inte ens att Ferrari har behövt fundera över den frågan, det har löst sig själv tidigare säsonger. Men delvis har det också berott på att Rubens inte har maximerat de möjligheter han trots allt har haft. Om han kan höja sin lägstanivå ett par snäpp så är avståndet fram till Schumacher inte längre än att det hela kan avgöras i ett enda lopp mellan de två. Det är bara att kolla på differens dem emellan förra säsongen. Hade Rubens höjt sin nivå redan då och plockat tio poäng mer och Schumacher hade haft en motsvarande otur och tagit tio poäng mindre, ja då hade ställningen dem emellan kunnat avgöras i ett enda lopp.

Tärnström

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Rubens år? Mja, jag är rätt säker på att om det är en av Ferrari bilarna som får bryta så lär det vara Rubens. Redan nu har han kört 12 varv mer än Michael med sin motor.

Nä, allt är som vanligt hos Ferrari.

Men förhoppningsvis så är Rubens den bättre av dom två i år.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Rubens är ju betydligt stabilare nu än vad han var ibörjan av sin Ferrari karriär och han kan blixra till då och då, men sett över en säsong så är han INTE snabbare än Schumi, men så värst långt efter är han inte.
Så som någon sa....om Schumi har stollpe ut och Barren har stolpe in så kan det bli tight.

Det är där teamorder kommer in i bilden :D
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jo, allt är som vanligt i Ferrari. Min poäng är att Rubens trots detta kan utmana om titeln - om han höjer sig ett snäpp, har lite tur, samtidigt som Schumacher har stolpe ut.

Tärnström

Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Jag önskar inget hellre än att Rubens någon gång ska få visa sin storhet! Om han är kvar när Schumi slutar skulle det ju bara bli fånigt. "Jaha, nu får han minsann vara med och leka"...

/gringo