Sporten på morgonteven...
-
Sporten på morgonteven...
I statliga teven hade dom ett pyttelitet "inför" imorse. Dom malde på om att i år får stallen bara ha en motor per helg istället för som förra säsongen två. Vaddå två? Dom fick väl ha så många dom ville förra säsongen?
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
// Hood.
-
-
Sarskilt SVT sporten. Dar ar de motorsportshatare och har varit under en mycket lang tid! Den lilla motorsport som visas klipps sonder och sand pa valdigt suspekta tider!Goran skrev:Svenska medier kan inte F1 så bra så du ska inte tro på allt dom säger!
SVT sporten suger fett! Med tanke pa hur mycket utrymme innebandy far kan man tro att det ar Sveriges mest populara sport, vanlig seriematch har val typ 100 askadare!
/Peppe
-
Nu är väl innebandy sveriges andra största sport så helt fel är väl inte det. Och vad gäller motorsport så har de gjort en mycket trevlig satsning på rally som håller mycket hög klass även om de valt en tomte som inte är påläst som programledare, tur att de har en kunnig expertkommentator.
F1 har ju TV4 tagit så de vill väl inte få upp intresset och tappa tittare till reklam-TV...
F1 har ju TV4 tagit så de vill väl inte få upp intresset och tappa tittare till reklam-TV...
-
Om någon är intresserad :
"The Drivetime Show. Tonight, ahead of the Formula One 2004 Grand Prix season which starts this weekend, Johnnie talks to F1 supremo Bernie Ecclestone, and motorsport writer Neil Roebuck."
kl 17:00 engelsk tid på
http://www.bbc.co.uk/radio2/r2music/playlist/
"The Drivetime Show. Tonight, ahead of the Formula One 2004 Grand Prix season which starts this weekend, Johnnie talks to F1 supremo Bernie Ecclestone, and motorsport writer Neil Roebuck."
kl 17:00 engelsk tid på
http://www.bbc.co.uk/radio2/r2music/playlist/
-
Att innebandy skulle vara Sveriges andra storsta sport ar fel. For de flesta i Sverige sa ar innebandy en fritidssysselsattning!KGB skrev:Nu är väl innebandy sveriges andra största sport så helt fel är väl inte det. Och vad gäller motorsport så har de gjort en mycket trevlig satsning på rally som håller mycket hög klass även om de valt en tomte som inte är påläst som programledare, tur att de har en kunnig expertkommentator.
Satsningen pa rally tycker jag inte haller speciellt hog klass. De fardiginkopta programen ar sonderklippta till oigenkannlighet! Rally ar en valdigt stor sport. Nar en vm deltavling halls i Sverige tycker jag man kan forvanta sig mer fran den statliga tv-kanalen an vad som faktiskt visades pa Tv for nagon manad sedan......men smaken ar som baken..
Star_Peppe
-
Med andra ord, de har inte forstatt sitt publicservice uppdrag. Alltsa muppar!KGB skrev:F1 har ju TV4 tagit så de vill väl inte få upp intresset och tappa tittare till reklam-TV...
Det har klagats mycket pa Tv4, men da ska man komma ihag nar SVT hade sandningsratterna for F1. For att uttrycka sig milt...Det var ju inte alltid jattebra....nar man val fick se
/Peppe
-
-
Så du tycker inte att SVTs satsning på SM håller hög klass?
Att de sedan tvingas köpa in biler från VM och sedan faktiskt gör en bättre produktion än vad Eurosport gör (som har lika lång sändningstid men en jäkla massa reklam inbakat. Jag kan tycka att det skulel vara ännu bättre om de sköt på inslagen och så att de hann klippa ihop dem ordentligt och kanske herr nattmössa Thörnberg kunde läsa in sig på vad han pratar om...
Men som du skrev är smaken som baken, jag tycker som sagt att SVT gjort ett bra jobb förutom val av programledare.
Vad gäller SVT och F1 så tycker jag inte att det är rätt, men jag skulle tro att det är så de resonerar. Och TV4 gör ett bra jobb, de kan nog inte mäkta med så mycket mer.
Att de sedan tvingas köpa in biler från VM och sedan faktiskt gör en bättre produktion än vad Eurosport gör (som har lika lång sändningstid men en jäkla massa reklam inbakat. Jag kan tycka att det skulel vara ännu bättre om de sköt på inslagen och så att de hann klippa ihop dem ordentligt och kanske herr nattmössa Thörnberg kunde läsa in sig på vad han pratar om...
Men som du skrev är smaken som baken, jag tycker som sagt att SVT gjort ett bra jobb förutom val av programledare.
Vad gäller SVT och F1 så tycker jag inte att det är rätt, men jag skulle tro att det är så de resonerar. Och TV4 gör ett bra jobb, de kan nog inte mäkta med så mycket mer.
-
-
-