Spa-Francorchamps 2004
-
Spa-Francorchamps 2004
Ska för första (och sista...?) gången se F1-loppet på Spa i augusti. Har flera gånger varit vid, på och runt banan men aldrig sett ett F1-lopp där. Kommer enbart att vara där på söndagen (anländer sent lördag kväll). Har någon förslag på hur jag köper biljetten där? Bra platser förutom läktare? Enklaste parkeringen? Vi kommer vara tre eller fyra personer som gärna sällskapar på plats med liksinnade (läs Ferrariglada!
"I am not here to make it interesting, I'm here to win." (Michael Schumacher 2001)
-
-
-
Jag var där 2001 och hade brons biljetter (weekend). Inte för att de var så billiga utan för att man kände sig friare att knalla runt på de olika sektionerna. Pressen att sitta kvar på sin "dyra" läktar plats förtar i bland känslan av att knalla runt mellan träningarna och hitta sin favorit sektion till söndagens lopp. Lyckades att gå runt hela banan under F1 träningarna och bäst upplevelse tycker jag själv att jag fick i Eau Rouge (kräver nästan läktar plats för att komma till sin rätt), Kemmel samt Blanchimont (satt själv i slänten franför en jumbotronic skärm på Kemmel rakan på söndag). Parkerade i anslutning till Stavelot på fredag och lördag och där fick man gå ca 1½km för att komma på plats. Bättre var det i Malmedy på söndag där man nästan kunde parkera i närheten av staketet. Bry dig inte om att de försöker vifta in dig på vägen upp (alla vill ju försöka att fylla sin egen parkering) utan kör så högt upp du kan. På flera ställen runt banans närhet kan du tälta. Jag föredrar själv hotell och dessa kan du nog i daxläget hitta lediga i närheten av Liege om du börjar boka nu.
Biljetter beställde jag här : http://www.spa-francorchamps.be/fr/tick ... orm_f1.htm . Brons finns nog lediga till söndagen och kan nog (om du har is i magen) köpas vid huvud entrén i La Source. Kolla på deras sida och maila för uppgifter.
Hoppas att du får det kul. Glöm inte regnstället/paraply bara !
Biljetter beställde jag här : http://www.spa-francorchamps.be/fr/tick ... orm_f1.htm . Brons finns nog lediga till söndagen och kan nog (om du har is i magen) köpas vid huvud entrén i La Source. Kolla på deras sida och maila för uppgifter.
Hoppas att du får det kul. Glöm inte regnstället/paraply bara !