Montoya !!
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Montoya !!
Har altid gillat killen, men nu har han börjat slänga ut sig minst sagt dumma påstående alldeles för ofta. Senast nu på dailyf1 kan man läsa hans åsikt om att M.S. har aldrig stött på "really strong opposition" och därav hans titlar. Han kan inte ha höga tankar om sig själv då eftersom han är ju en av dom som har blivit slagen inte mindre än 3 år i rad av just M.S.
Var bara tvungen att skriva ett inlägg och avreagera mig.
Var bara tvungen att skriva ett inlägg och avreagera mig.
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Egentligen undrar jag vad Juan menar, mest pga av det inte finns något annat sättt att jämföra än mot sin egen samtid! Är Juan avundsjuk, tycker han inte Michael är värdig titlarna?
Om Michael titlar är ett utslag av ovanligt dåligt motstånd eller om det beror på Michaels kvaliteter som förare är naturligtvis omöjligt att leda i bevis.
Eftersom bilarna aldrig kommer vara likvärdiga så tillhör väl även det prestationen, dvs den som skaffar sig snabbaste bil och dessutom är snabb själv har en god chans att vinna titeln. Så då har han väl varit bättre på det än alla andra oxå då de senaste åren.
Juans subjektiva uppfattning om "dåligt" motstånd är dock ett dåligt betyg åt sin egen förmåga, där det ingår att sitta i "rätt" bil!
P.S Detta kan ju vara värt att nämna som motvikt till Juans slarviga kommentarer!
- När Michael flera gånger korsade målsnöret före Senna så körde Juan fortfarande Colombian Swift GTI Championship.
Om Michael titlar är ett utslag av ovanligt dåligt motstånd eller om det beror på Michaels kvaliteter som förare är naturligtvis omöjligt att leda i bevis.
Eftersom bilarna aldrig kommer vara likvärdiga så tillhör väl även det prestationen, dvs den som skaffar sig snabbaste bil och dessutom är snabb själv har en god chans att vinna titeln. Så då har han väl varit bättre på det än alla andra oxå då de senaste åren.
Juans subjektiva uppfattning om "dåligt" motstånd är dock ett dåligt betyg åt sin egen förmåga, där det ingår att sitta i "rätt" bil!
P.S Detta kan ju vara värt att nämna som motvikt till Juans slarviga kommentarer!
- När Michael flera gånger korsade målsnöret före Senna så körde Juan fortfarande Colombian Swift GTI Championship.
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Som någon sa, bilen är en del av förarna. En viktig sådan! Man tar inte 6 titlar pga dåligt motstånd, så är det bara. Har märkst också att "många" förare verkar koncentrera sig på snack istället för utveckling och testkörning av bilarna. Blir inte det minsta förvånad om han M.S. nu tar även den sjunde.
Själva M.S. slänger aldrig ut sig dumma påstående. Likadan var Mika, saknar den killen även om han var ganska dålig på engelska .
Själva M.S. slänger aldrig ut sig dumma påstående. Likadan var Mika, saknar den killen även om han var ganska dålig på engelska .
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Haha! -Hill försökte döda mig! Är väl bara ett av alla klassiska. Kommer ihåg nåt tidigt gnäll mot Senna, typ -92 -93 när han lekte lite med Schumi och han var tvungen att gråta ut hos pressen om hur osportslig den flerfaldige världsmästaren var. Frågan är väl om någon har gnällt och klagat så mycket på andra förare som Schumi?
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Hoppsan, kom det lite kritik mot den "ofelbare" Montoya. Raskt kliver kalenderbitaren AndersF1 in i ringen...
92-93 var Schumacher ung och rookie. Montoya är ganska gammal i gamet nu...
Så särskilt gnällig är väl ändå inte Schumacher även om han inte är guds bästa barn...
Men du har väl dina blåvita skygglappar på som vanligt, gnäller man på nåt som har den minsta BMW-anknytning så blir det så här...
92-93 var Schumacher ung och rookie. Montoya är ganska gammal i gamet nu...
Så särskilt gnällig är väl ändå inte Schumacher även om han inte är guds bästa barn...
Men du har väl dina blåvita skygglappar på som vanligt, gnäller man på nåt som har den minsta BMW-anknytning så blir det så här...
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
AF1, hur gnällig Michael Schumacher var för 8 - 12 år sedan är väl ändå inte särskilt relevant (du mindes inget nyare eller?) att ta upp i en tråd som handlar om 7:an P Montoya. Men ok jag kör vidare i samma spår.
Hur som helst så tyder starka ord på att MS var upprörd. Och det är väl inget fel i det. För visst har väl MS rätt att bli upprörd även fast han själv inte alltid föregår med gott exempel! Vinnarna är inga gentlemän, det är alldeles för jämt för sånt dravvel!
På tal om gott exempel ja, och Senna (R.I.P), Senna den store läromästaren i hur man kör av sina motståndare från banan så man säkrar titeln.
När Michael gör likadant (påkörning av Villeneuve -97) så blir det ramaskri, kanske något för 7:an P Montoya att ge sig på om han ska vinna!
Se och lär 7:an...
Hur som helst så tyder starka ord på att MS var upprörd. Och det är väl inget fel i det. För visst har väl MS rätt att bli upprörd även fast han själv inte alltid föregår med gott exempel! Vinnarna är inga gentlemän, det är alldeles för jämt för sånt dravvel!
På tal om gott exempel ja, och Senna (R.I.P), Senna den store läromästaren i hur man kör av sina motståndare från banan så man säkrar titeln.
När Michael gör likadant (påkörning av Villeneuve -97) så blir det ramaskri, kanske något för 7:an P Montoya att ge sig på om han ska vinna!
Se och lär 7:an...
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Intressant inlägg Gonzo.....Det visar att det är okej att köra fult....så länge personen som gör det inte heter något speciellt....typ schumacher
Skämt åsidå, men visst tycker jag att det blev ett himla rabalder då om man jämför mot när senna och prost höll på att sabba för varandra...
Missförstå mig inte, det var fult det schumi gjorde mot Ville, men förr var detta endel av sproten, nu är allting mycket mesigare...
Skämt åsidå, men visst tycker jag att det blev ett himla rabalder då om man jämför mot när senna och prost höll på att sabba för varandra...
Missförstå mig inte, det var fult det schumi gjorde mot Ville, men förr var detta endel av sproten, nu är allting mycket mesigare...
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Ja det är så mycket tjafs om det där nuförtiden, och de tycks vara de förare med stor käft och gott om självförtroende som brölar mest! Vill du vara en vinnare så måste du armbåga dig fram lite, F1 är ingen tebjudning. Kolla på förare som Panis, snabb javisst, vinnartyp, inte mycket. Montoya fokuserar för mycket på andra.
Därför saknar man förare som Mika Hakkinen, hans kommentarer var sparsmakade o mycket träffande men han lät åkningen tala mest av allt!
Därför saknar man förare som Mika Hakkinen, hans kommentarer var sparsmakade o mycket träffande men han lät åkningen tala mest av allt!
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: tis feb 24, 2004 21:21
- Ort: Umeå
Det finns en liten film snutt...
På montoya när en kameraman gjör någon interjuv ,plötsligt stöter
han in kameran in i montoyas huvud varvid Mo blir som tokig typ svär
och tänker nästan slå ner killen .montoya är ju ganska het av sig
och det kanske inte passar sig alla gånger !! och sådant kommer "folk"
ihåg...
han in kameran in i montoyas huvud varvid Mo blir som tokig typ svär
och tänker nästan slå ner killen .montoya är ju ganska het av sig
och det kanske inte passar sig alla gånger !! och sådant kommer "folk"
ihåg...
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Tycker inte att Sennas "avkörning" på Prost var lika grov som Schumachers på Villneuve 97, och Schumacher har försökt köra av folk flera gånger, om jag inte mins fel så var det Hill, 94 då han själv snurrade eller krockde, Hill var då en meter före honom in i kurvan men Schumacher försökte ändå stänga igen och det blev ju som det blev, Schumacher åkte av.Gonzo skrev:AF1, hur gnällig Michael Schumacher var för 8 - 12 år sedan är väl ändå inte särskilt relevant (du mindes inget nyare eller?) att ta upp i en tråd som handlar om 7:an P Montoya. Men ok jag kör vidare i samma spår.
Hur som helst så tyder starka ord på att MS var upprörd. Och det är väl inget fel i det. För visst har väl MS rätt att bli upprörd även fast han själv inte alltid föregår med gott exempel! Vinnarna är inga gentlemän, det är alldeles för jämt för sånt dravvel!
På tal om gott exempel ja, och Senna (R.I.P), Senna den store läromästaren i hur man kör av sina motståndare från banan så man säkrar titeln.
När Michael gör likadant (påkörning av Villeneuve -97) så blir det ramaskri, kanske något för 7:an P Montoya att ge sig på om han ska vinna!
Se och lär 7:an...
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Du måste skämta...Sennas avkörning av Prost på Suzuka -90 var en klockren smäll, rakt in i baken på Prost bara. -94 fick han av Hill från banan, dock inte lika bryskt, -97 var en fis i sidan av MS som misslyckades.
Poängen är att dessa händelser rapas som om han vore ensam i världshistorien om det. Det var tuffare, på gott och ont!
Poängen är att dessa händelser rapas som om han vore ensam i världshistorien om det. Det var tuffare, på gott och ont!
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Att med flit köra en konkurrent av banan kan väl aldrig anses vara okay? Förstår inte ens hur det kan anses vara tufft ...
Senna -90 och Schumacher -97 var båda fullkomligt oacceptabla händelser som inte hör hemma på en racingbana och det borde vid båda tillfällena ha delas ut betydlitgt hårdare straff. Senna 1990 bestraffades inte ens för sin hemska manöver och Schumachers straff för Jerez -97 var alldeles för milt och tandlöst.
Adelaide -94 är jag däremot mer tveksam över om det verkligen var så medvetet gjort av Schumacher eller ej ... tycker det är väldigt svårt att avgöra, och hade Hill inte varit så ivrig just då hade han aldrig behövt hamna i den situation han nu hamnade i.
Men Suzuka -90 och Jerez -97 är för alltid svarta plumpar i F1-historien.
Senna -90 och Schumacher -97 var båda fullkomligt oacceptabla händelser som inte hör hemma på en racingbana och det borde vid båda tillfällena ha delas ut betydlitgt hårdare straff. Senna 1990 bestraffades inte ens för sin hemska manöver och Schumachers straff för Jerez -97 var alldeles för milt och tandlöst.
Adelaide -94 är jag däremot mer tveksam över om det verkligen var så medvetet gjort av Schumacher eller ej ... tycker det är väldigt svårt att avgöra, och hade Hill inte varit så ivrig just då hade han aldrig behövt hamna i den situation han nu hamnade i.
Men Suzuka -90 och Jerez -97 är för alltid svarta plumpar i F1-historien.
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Kanske för att han aldrig har suttit i en sådan sits, alltså verkligen varit tvungen till att ta till fula knep för att vinna VM. Om man ser på hela M.S. kariärr så är det inte så där jättemånga incident vi pratar om. Killen har ju trots allt fightat om sisådär 10 VM.Sami skrev:Men som tur är håller inte Montoya på med sådana dumheter. Williams verkar ha ordning på sina grejer så det blir nog Montoyas år i år. WDC och si så där 10-12 segrar kanske.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Blev felciterad så här kommer ett klargörande!
1. Vissa förare klagar, andra vinner!
2. Det är varken tufft eller okay att köra av någon annan från banan!
3. Raceklimatet var tuffare på 90 - talet, dvs mindre tolerant!
4. Utan lite hårda nyper så blir du inte Champ!
Nä nu tillbaks till Montoya!
Eller till det "andra" forumet...
1. Vissa förare klagar, andra vinner!
2. Det är varken tufft eller okay att köra av någon annan från banan!
3. Raceklimatet var tuffare på 90 - talet, dvs mindre tolerant!
4. Utan lite hårda nyper så blir du inte Champ!
Nä nu tillbaks till Montoya!
Eller till det "andra" forumet...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Goran...En meter Före???? Han var aldrig före, varför tror du han åkte in i sidan på MS då och varför tror du Schumi åkte på en luft färd på två hjul?
Nej 94 är jag tveksam till om det var något fult med, utan där höll schumi sitt spår och Hill var inte kall nog att planera sin omkörning bättre....Hade han väntat att schumi bara skulle lyfta av och vika förbi Honom på innern eller? Snälla Damon....vi talar WC.
Nej 94 är jag tveksam till om det var något fult med, utan där höll schumi sitt spår och Hill var inte kall nog att planera sin omkörning bättre....Hade han väntat att schumi bara skulle lyfta av och vika förbi Honom på innern eller? Snälla Damon....vi talar WC.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Han har en poäng den gode Montoya..sen kanske man inte ska förstora upp det..men visst känns ett par av Schumachers titlar som om vem som helst hade kunnat köra hem dem. Motståndet kändes lite klenare från andra stall och förare ett par år..framför allt 2000-2002 än när t.ex. Prost, Mansel, Senna m.m. höll på. Tycker det har ändrat sig på senaste tiden..Dessutom har han en uttalad hjälpryttare i Barrichello..det har inte Montoya. Hade Williams kört på det sättet tror jag Montoya hade tagit titeln förra året.
Men, poängen framför andra är att han gör rätt som sticker ut hakan lite..så att det blir lite drag i F1-cirkusen..det är för många gråa tysta förare på banan.
Men, poängen framför andra är att han gör rätt som sticker ut hakan lite..så att det blir lite drag i F1-cirkusen..det är för många gråa tysta förare på banan.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Jovisst har 7:an en poäng, men hur gör det honom själv till en bättre förare? Han lyssnade nog trots allt inte särskilt väl på Frank förra året - bli lite proffsigare, lite mer som Michael! Nä Monty, fokusera på dig själv, du behöver 100% av den varan om du ska lyckas, annars nyper någon annan bucklan före dig...El Scorcho skrev:Han har en poäng den gode Montoya..sen kanske man inte ska förstora upp det..men visst känns ett par av Schumachers titlar som om vem som helst hade kunnat köra hem dem. Motståndet kändes lite klenare från andra stall och förare ett par år..framför allt 2000-2002 än när t.ex. Prost, Mansel, Senna m.m. höll på. Tycker det har ändrat sig på senaste tiden..Dessutom har han en uttalad hjälpryttare i Barrichello..det har inte Montoya. Hade Williams kört på det sättet tror jag Montoya hade tagit titeln förra året.
Men, poängen framför andra är att han gör rätt som sticker ut hakan lite..så att det blir lite drag i F1-cirkusen..det är för många gråa tysta förare på banan.
Villeneuve klarade av att i Williams vara stor i käften och omsätta det i poäng (fast det börjar bli länge sedan), 7:an fixar det inte!
7:ans avslutningen på förra säsongen var bedrövlig. När han insåg att han kunde bli champ så försökte han intala sig själv och alla andra att han minsann bara tog ett lopp i taget, men att han inte klarade pressen var uppenbart, att hela universum dessutom gjorde allt för just han inte skulle vinna gjorde ju inte saken bättre!
Han var ju grymt bra i USA men vart har denna Montoya tagit vägen, eller var motståndet där så dåligt att det ställde honom i oförtjänt bra dager? (Är det på samma sätt han ser på Michael?)
Javisst ska han sticka ut hakan, se bara så mycket som blir skrivet bara för det...dj..la Monty!El Scorcho skrev:Men, poängen framför andra är att han gör rätt som sticker ut hakan lite..så att det blir lite drag i F1-cirkusen..det är för många gråa tysta förare på banan.
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Men jag tycker inte den var lika "tydlig" som Schumachers på Villneueve 97 eftersom Senna och Prost hade högre fart så såg det mer ut som en kollision, tycker jag då. Men när Schumacher körde in i Villineueve som var en meter före in i kurvan så såg man att det verkligen var meningen att försöka köra in i Villineueve eftersom dom inte hade samma fart in i kurvan så var det mer tydligt.Gonzo skrev:Du måste skämta...Sennas avkörning av Prost på Suzuka -90 var en klockren smäll, rakt in i baken på Prost bara. -94 fick han av Hill från banan, dock inte lika bryskt, -97 var en fis i sidan av MS som misslyckades.
Poängen är att dessa händelser rapas som om han vore ensam i världshistorien om det. Det var tuffare, på gott och ont!
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Förlåt, jag menade 97 då Villneueve var en meter före in i kurvan än Schumacher.Crazy F1 skrev:Goran...En meter Före???? Han var aldrig före, varför tror du han åkte in i sidan på MS då och varför tror du Schumi åkte på en luft färd på två hjul?
Nej 94 är jag tveksam till om det var något fult med, utan där höll schumi sitt spår och Hill var inte kall nog att planera sin omkörning bättre....Hade han väntat att schumi bara skulle lyfta av och vika förbi Honom på innern eller? Snälla Damon....vi talar WC.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Anledningen till 7:ans frispel över radion i sommras berodde enligt nya obekräftade uppgifter på Williams egna teamorder.
Detta förklarar varför ingen i Williams teamet i detalj vill gå in på varför bråket uppstod, pablo skulle isf göra ett grovt kontraktsbrott, han är belagd med munkavle. Williams har utåt sett en policy att både förarna skulle ha samma matrial, inofficiellt kanske man insåg att det inte var optimalt för att vinna förarVM, förra året var Ralfs?
Pablo klarade inte av denna situation, han inte kunde acceptera denna roll och med sitt lite överdimisionerade temprament freakade han ut.
Finns det något som talar för att han ska få 1:e förar rollen i McLaren...och hur ska klara rollen där som andreförare?
McLaren får det kul, en ismaskin och en glödhet over rated maniac i samma team.
Detta förklarar varför ingen i Williams teamet i detalj vill gå in på varför bråket uppstod, pablo skulle isf göra ett grovt kontraktsbrott, han är belagd med munkavle. Williams har utåt sett en policy att både förarna skulle ha samma matrial, inofficiellt kanske man insåg att det inte var optimalt för att vinna förarVM, förra året var Ralfs?
Pablo klarade inte av denna situation, han inte kunde acceptera denna roll och med sitt lite överdimisionerade temprament freakade han ut.
Finns det något som talar för att han ska få 1:e förar rollen i McLaren...och hur ska klara rollen där som andreförare?
McLaren får det kul, en ismaskin och en glödhet over rated maniac i samma team.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
De kanske är gamla obekräftade rykten, jag kan ju ha missat det. Om de är gamla så påpekar du säkert det för mig LucyLuckyStrike1 skrev:Vilka nya obekräftade uppgifter (rykten?) tänker du på?
http://www.autosport.com/newsitem.asp?id=26177&s=5
Plötsligt fick Pablo minnesförlust.......så lägligt.Autosport skrev:What does not add up is why Montoya should have been so upset in Magny Cours. After all, Schumacher Jr had taken the pole and was leading the race and therefore logically entitled to do whatever necessary to protect his lead. So, what had upset the Colombian?
“There was a lot of things happening in that race and I'm not going to say no, it didn't happen, but I'm not going to say what happened either,” he explained in Melbourne. “Yes, he (Ralf) did piss me off. I can tell you that, I'm honest. And I can tell you I was talking to Ron before that race.”
Could it perhaps have been team orders, something which neither the team nor Montoya could not have admitted to as they are technically against the rules?
Montoya smiled: “Er, no, no, no. I don't remember…
Senast redigerad av Gonzo den fre mar 05, 2004 20:51, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Jag ser fram emot att Montoya kommer till Mclaren. Men Mclaren e väl ett av stallen som inte har någon utvald försteförare.
Det var ju lite incidenter förut när t.ex. DC körde på Mika i omkörningsförsök. Så taktiken e väl kanske inte alltid den rätta, men det e ju faan så mycket roligare både för förare och fans. Well, kanske inte just den gången om man e ett Mika fans.
Att se MS tar över Barrens kärra om den e snabbare och Barrens inbromsningar framför mållinjen e inte nåt speciellt exalternade att se.
Eller varför inte Salos inhopp i Ferrari!! Samma sak där.
MS fansen kanske kan tycka att det e OK, men Ferrari fansen måste väl också tycka att de e på gränsen.
Mclarens taktik verkar vara att avvakta och se tills slutet på säsongen hur det ligger till med förarna.
MYCKET sportsligt!
För övrigt verkar det va mycket gnissel i Willims...
Det var ju lite incidenter förut när t.ex. DC körde på Mika i omkörningsförsök. Så taktiken e väl kanske inte alltid den rätta, men det e ju faan så mycket roligare både för förare och fans. Well, kanske inte just den gången om man e ett Mika fans.
Att se MS tar över Barrens kärra om den e snabbare och Barrens inbromsningar framför mållinjen e inte nåt speciellt exalternade att se.
Eller varför inte Salos inhopp i Ferrari!! Samma sak där.
MS fansen kanske kan tycka att det e OK, men Ferrari fansen måste väl också tycka att de e på gränsen.
Mclarens taktik verkar vara att avvakta och se tills slutet på säsongen hur det ligger till med förarna.
MYCKET sportsligt!
För övrigt verkar det va mycket gnissel i Willims...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Klart han var förbannad på Ralf - Ralf var ju bättre än honom hela den helgen och besegrade honom.
Jag tror mer på de mer eller mindre bekräftade uppgifterna från mer insatta personer som Peter Windsor, Matt Bishop och Nigel Roebuck som har rapporterat att Montoya var mest förbannad på chefsingenjören Sam Michael. Montoya ska ha känt länge att Sam Michael, raceingenjör åt Ralf i Jordan, gav Ralf fördelar. På Magny-Cours ifjol menade han att Sam berättade för Ralf över radion att Montoya gick i depå tidigare än planerat för att försöka få några fria varv efter och passera Ralf. Ralf svarade smart nog på draget med att också gå i depå tidigare, varvet efter Montoya, och kunde knaptt behålla sin ledning. Därefter skällde Montoya ut Sam Michael över radion under lång tid samtidigt som han slog av på temport och därmed missade att dra nytta av Ralfs misstag i sista chikanen senare i loppet då han hade kunnat passera.
Någon vecka senare besökte Montoya och hans manager Julian Jakobi, Sennas manager på sin tid, Frank Williams och Patrick Head och de fyra hade en lång, vid stunder livlig, diskussion där de redde ut situationen och gav sina syner på förhållandet i stallet. Därmed skulle problemet vara löst. Istället gjorde Williams, som så ofta förr, bort sig lite grann. De valde efter samtalet att skriva ett brev till Montoya där de förklarade att de inte accepterar att stallets personal skälls ut på det sättet över radion som Montoya gjort - just de som hade diskuterats på mötet. När Montoya fick brevet efter mötet, där allt hade diskuterats och lagts bakom, ansåg han och Jakobi att det var droppen. Förhandlingarna med Ron Dennis, som pågått under ganska lång tid vid det laget, gick in i ett avgörande skede och de skrev på ett kontrakt med McLaren bara dagar senare.
Det är den version av händelsen för 8 månader som har berättats av många mycket initierade källor, bland dem de tre jag nämnde inledningsvis. Jag har inte sett annat än lösa rykten, gärna med det populära inslaget stallorder, på diverse hemsidor utan någon synbar substans som skulle antyda något annat händelseförlopp.
Hur som helst - det börjar bli lite gamla nyheter över det. Jag tror det är bra både för Montoya och Williams att få nya utmaningar. Williams skulle nog må mycket bra av nytt friskt blod i förarsätena och även byta ut Ralf vilket verkar vara på gång.
För Montoyas del tror jag McLaren är helt rätt ställe (med undantag för att Kimi kör där också ...) - McLaren är sedan Senna tiden mycket vana vid förare med impulsivt temperament och ser stora likheter mellan Montoya och Senna i det avseendet. McLaren känner att de kan hantera det, och jag tror att McLaren om något stall kan hantera det alldeles utmärkt. Williams är bra på mycket, men att vårda och skämma bort de själviska jätteegon alla duktiga racingförare är, det är ett område har mycket att lära om. Montoyas manager Julian Jakobi är också mycket välbekant i McLaren-organisationen både som tidigare manager för Senna och innan dess som anställd hos McLaren. Så i Jakobi har Montoya en manager och rådgivare som kan och känner McLaren, Ron Dennis och vet hur organisationen fungerar.
Jag tror mer på de mer eller mindre bekräftade uppgifterna från mer insatta personer som Peter Windsor, Matt Bishop och Nigel Roebuck som har rapporterat att Montoya var mest förbannad på chefsingenjören Sam Michael. Montoya ska ha känt länge att Sam Michael, raceingenjör åt Ralf i Jordan, gav Ralf fördelar. På Magny-Cours ifjol menade han att Sam berättade för Ralf över radion att Montoya gick i depå tidigare än planerat för att försöka få några fria varv efter och passera Ralf. Ralf svarade smart nog på draget med att också gå i depå tidigare, varvet efter Montoya, och kunde knaptt behålla sin ledning. Därefter skällde Montoya ut Sam Michael över radion under lång tid samtidigt som han slog av på temport och därmed missade att dra nytta av Ralfs misstag i sista chikanen senare i loppet då han hade kunnat passera.
Någon vecka senare besökte Montoya och hans manager Julian Jakobi, Sennas manager på sin tid, Frank Williams och Patrick Head och de fyra hade en lång, vid stunder livlig, diskussion där de redde ut situationen och gav sina syner på förhållandet i stallet. Därmed skulle problemet vara löst. Istället gjorde Williams, som så ofta förr, bort sig lite grann. De valde efter samtalet att skriva ett brev till Montoya där de förklarade att de inte accepterar att stallets personal skälls ut på det sättet över radion som Montoya gjort - just de som hade diskuterats på mötet. När Montoya fick brevet efter mötet, där allt hade diskuterats och lagts bakom, ansåg han och Jakobi att det var droppen. Förhandlingarna med Ron Dennis, som pågått under ganska lång tid vid det laget, gick in i ett avgörande skede och de skrev på ett kontrakt med McLaren bara dagar senare.
Det är den version av händelsen för 8 månader som har berättats av många mycket initierade källor, bland dem de tre jag nämnde inledningsvis. Jag har inte sett annat än lösa rykten, gärna med det populära inslaget stallorder, på diverse hemsidor utan någon synbar substans som skulle antyda något annat händelseförlopp.
Hur som helst - det börjar bli lite gamla nyheter över det. Jag tror det är bra både för Montoya och Williams att få nya utmaningar. Williams skulle nog må mycket bra av nytt friskt blod i förarsätena och även byta ut Ralf vilket verkar vara på gång.
För Montoyas del tror jag McLaren är helt rätt ställe (med undantag för att Kimi kör där också ...) - McLaren är sedan Senna tiden mycket vana vid förare med impulsivt temperament och ser stora likheter mellan Montoya och Senna i det avseendet. McLaren känner att de kan hantera det, och jag tror att McLaren om något stall kan hantera det alldeles utmärkt. Williams är bra på mycket, men att vårda och skämma bort de själviska jätteegon alla duktiga racingförare är, det är ett område har mycket att lära om. Montoyas manager Julian Jakobi är också mycket välbekant i McLaren-organisationen både som tidigare manager för Senna och innan dess som anställd hos McLaren. Så i Jakobi har Montoya en manager och rådgivare som kan och känner McLaren, Ron Dennis och vet hur organisationen fungerar.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Detta är ytterligare ett uttryck för Montoyas omogna sätt, han skulle väl i så fall vara arg på sig själv som misslyckats istället för att vara arg på sin teamkamrat!LuckyStrike1 skrev:"Klart han var förbannad på Ralf - Ralf var ju bättre än honom hela den helgen och besegrade honom."
Men nu var det snarare så att han var arg på alla i teamet och i synnerhet på Sam Michaels, arg är dessutom nog en underdrift i detta sammanhang, rasande är nog mer träffande.
Sam Michaels direktiv var ju ren och skär 1:e förar taktik i detta fall, med avsikt att ge Ralf bättre förutsättningar. Detta gjordes knappast bakom ryggen på Frank och Head.
Hursomhelst så klarade inte Montoya av denna situation, han inte kunde acceptera detta och med sitt lite överdimisionerade temprament så skällde samtliga istället för att lägga detta åt sidan till efter racet. Nu kom han 2:a pga av detta istället för 1:a.
Men jag instämmer faktiskt med det mesta i din version bakgrunden till Montoyas raseriutbrott.
Montoyas talang som förare är bland de bästa på gridden, han får dock mycket svårt att bli WDC pga sin labila läggning. Idag måste du vara ett proffs i allt för att lyckas fullt ut, förarens mentala styrka är minst lika viktig som talang, tekniska kunskaper mm mm. Även utanför banan måste du vara ett proffs, Montoya visade än en gång hur illa han kan bete sig när ilsakn steg honom åt huvudet under tv-show i Australien för ett par dagar sedan. Han lämnade showen samt alla sponsoruppdrag den dagen. Allianz var väl inte allt för glada...
Huruvida Montoya kommer passa in i McLaren återstår att se.
Det är trots allt 11 år sedan Senna körde för McLaren, den senaste hetsporren i teamet.
Många har den uppfattningen att Ron Dennis trivs ypperligt bra med de iskalla finnarna, Mika och nu Kimi, raceförare som gör jobbet istället för leva rövare när de inte får som de vill. Ingen kan väl påstå att Coulthard är en hetsporre heller.
Jag hoppas verkligen Montoya att moget sätt analyserar det inträffade och drar "rätt" slutsatser så att han i framtiden inte hämmas i lika stor grad av sina negativa personlighetsdrag.
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Skitsnack. Ifjol var Williams bättre, men Montoya vet att han var och är för dålig så han klarade inte av trycket. Fröken som han är. Schumi har aldrig haft bättre bil, ok kanske iförfjol. Ifjol var dock bilen så dålig att det var en ren förnedring av Schumacher mot de andra förarna att ändå vinna. Får se om Coulthard försöker göra en Spa 98 på Schumi och på samma patetiska sätt försöka hjälpa sin finska stallkamrat, men de är veklingar. Kan inte vinna på lika villkor.Det kanske beror på att han har haft en sämre bil.
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
[quote="FerrariSchumi Får se om Coulthard försöker göra en Spa 98 på Schumi och på samma patetiska sätt försöka hjälpa sin finska stallkamrat, men de är veklingar. quote]
Vem menar du är veklingar inom formel1-sporten?
Vem menar du är veklingar inom formel1-sporten?
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Montoya måste göra sig av med sina primadonnatakter. Han gör sig bara till en lätt måltavla för psykningar. Nu tror jag dock inte att han har några planer på att mogna, för det krävs lite självinsikt och det ser snarare ut som om han är alldeles för självgod för det. Framgång kan stiga en åt huvudet och det verkar det ha gjort i Montoyas fall. Incidenten medn kameramannen är ju ett typexempel på hur fjollig grabben är.
Montoyas chanser hos Mclaren är obefintliga. Dels passar han inte in i kulturen, dels riskerar han att dra på sig Dennis ogillande om det uppstår konflikt med Räikkönen. Dennis har ju en viss faiblesse för finländare...
Tärnström
Montoyas chanser hos Mclaren är obefintliga. Dels passar han inte in i kulturen, dels riskerar han att dra på sig Dennis ogillande om det uppstår konflikt med Räikkönen. Dennis har ju en viss faiblesse för finländare...
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Oavsett vad andra tycker så kan jag bara säga att Montoya har mer racing i sig än någon annan förare på gridden. Ifall dagens bilar inte var så otroligt tekniskt avancerade så skulle det visa sig.
Men idag är ju F1 också ett väldigt samarbete mellan teknik och förare och man har inte så stora möjligheter att köra runt ett problem m.m. visst..men alltså..det finns skäl till att Montoya t.ex. satte så många poles 2002 när Ferrari ändå var överlägsna..det finns skäl till att just han gjorde det.
Jag hoppas McLaren får fram en bra bil till nästa säsong..tyvärr så kommer i så fall Kimi inte alls att räcka till mot Montoya. Trots att han har suttit där i flera år.
Men idag är ju F1 också ett väldigt samarbete mellan teknik och förare och man har inte så stora möjligheter att köra runt ett problem m.m. visst..men alltså..det finns skäl till att Montoya t.ex. satte så många poles 2002 när Ferrari ändå var överlägsna..det finns skäl till att just han gjorde det.
Jag hoppas McLaren får fram en bra bil till nästa säsong..tyvärr så kommer i så fall Kimi inte alls att räcka till mot Montoya. Trots att han har suttit där i flera år.
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Kunde inte sagt det bättre själv.LuckyStrike1 skrev:Att med flit köra en konkurrent av banan kan väl aldrig anses vara okay? Förstår inte ens hur det kan anses vara tufft ...
Senna -90 och Schumacher -97 var båda fullkomligt oacceptabla händelser som inte hör hemma på en racingbana och det borde vid båda tillfällena ha delas ut betydlitgt hårdare straff. Senna 1990 bestraffades inte ens för sin hemska manöver och Schumachers straff för Jerez -97 var alldeles för milt och tandlöst.
Adelaide -94 är jag däremot mer tveksam över om det verkligen var så medvetet gjort av Schumacher eller ej ... tycker det är väldigt svårt att avgöra, och hade Hill inte varit så ivrig just då hade han aldrig behövt hamna i den situation han nu hamnade i.
Men Suzuka -90 och Jerez -97 är för alltid svarta plumpar i F1-historien.
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Hmmm.....vad menar du då med racing? För mig inbegriper begreppet såååå mycket mer än att bara vara snabb på enstaka varv och fräck vid omkörningar. Så ur mitt perspektiv har JPM inte mer racing i sig än nästan vem som helst på startlinjen, vilket ju också visat sig i var och varannan tävling. Senast i Melbourne. Och detta TROTS att bilarna är tekniskt otroligt avancerade.....El Scorcho skrev:Oavsett vad andra tycker så kan jag bara säga att Montoya har mer racing i sig än någon annan förare på gridden. Ifall dagens bilar inte var så otroligt tekniskt avancerade så skulle det visa sig.
Men idag är ju F1 också ett väldigt samarbete mellan teknik och förare och man har inte så stora möjligheter att köra runt ett problem m.m. visst..men alltså..det finns skäl till att Montoya t.ex. satte så många poles 2002 när Ferrari ändå var överlägsna..det finns skäl till att just han gjorde det.
Jag hoppas McLaren får fram en bra bil till nästa säsong..tyvärr så kommer i så fall Kimi inte alls att räcka till mot Montoya. Trots att han har suttit där i flera år.
Fast vad menar du med det där sista? JPM har ju under hela sin (relativt korta) F1-karriär suttit i en av de tekniskt mest avancerade bilarna. I fjol hade han ju dessutom tveklöst den bästa. Även om aerodynamikutveckling m m gör omkörningar svåra sedan flera år tillbaka, så tycker man ju därför att han haft resurser nog att blända med sin "racing" ändå. Men inte fan har han lyckats med det. T.ex. så var det StorSkummi, inte 7an, som blev mästare 2003, i en sämre bil. Det var t.o.m. bara tillfälligheter som gjorde att stallkollegan Ralf inte kom före i tabellen och jag som så många andra här verkar göra betraktar inte RaffeSlim som någon direkt stjärna. Nä, JPM är kul med sitt skitsnack, men bäst....?! Tillåt mig le....
Möjligen har JPM däremot det största egot av alla förare och det är ju intressant nog en ganska nyttig egenskap när det gäller att ta sig fram snabbt på en F1-bana.
Ska man spekulera i hur det kommer se ut i McLaren nästa år, så tror jag till skillnad från dig att 7an kommer få det rätt jobbigt i Kimis sällskap. Men oavsett hur det blir med den inbördes kampen, har jag en stark känsla av att ingen av de två är särskilt bra på att hantera stress och problem relaterade till att sitta i en långsam bil. Det vill m.a.o. till att McLaren får ordning på prylarna, annars kommer man nog tvingas se på hur två missnöjda och osande surburkar klagar runt och inte presterar max i sittbrunnen. På den punkten kan de nog faktiskt båda två lära en hel del av DC (vilket väl är det enda positiva jag kan komma på att säga om hans kvaliteter som F1-förare).
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Jag menar att Montoya är en racer..begreppet racer är för mig en central del av bilsporten. Ifall ni inte förstår uttrycket så förstår jag det..skämt åsido. Jag menar att bilarna i F1 idag har utvecklats till att de måste köras på ett väldigt försiktigt sätt för att gå snabbt..ifall man jämför med förr då kanske föraren hade en aning mer inverkan på materialet. Sen var naturligtvis vissa bilar bättre förr också.
Håller inte med om att Montoya hade bästa bilen hela förra året. Under delar av året kanske, men både på våren och sen höst var Ferrari bättre. Hade Montoya haft en hjälpryttare i sitt stall i stället för en konkurrent hade han också blivit världsmästare förra året.
Montoyas kvaliteter har man inte bara sett i F1..Han har vunnit CART-serien..han har vunnit Indy500. Två saker som Schumacher aldrig kommer göra.
Och till skillnad från andra förare kan jag just nu inte komma på ett enda tillfälle där Montoya med FLIT har kört av en konkurrent av banan. Till skillnad från många andra
Håller inte med om att Montoya hade bästa bilen hela förra året. Under delar av året kanske, men både på våren och sen höst var Ferrari bättre. Hade Montoya haft en hjälpryttare i sitt stall i stället för en konkurrent hade han också blivit världsmästare förra året.
Montoyas kvaliteter har man inte bara sett i F1..Han har vunnit CART-serien..han har vunnit Indy500. Två saker som Schumacher aldrig kommer göra.
Och till skillnad från andra förare kan jag just nu inte komma på ett enda tillfälle där Montoya med FLIT har kört av en konkurrent av banan. Till skillnad från många andra
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Inte jag heller. Däremot kan jag komma på en hel hög med tillfällen då han av vårdslöshet eller t.o.m. grov vårdslöshet gjort det. Vilket är värst? Dessutom är han ju en mästare på att köra sig själv av banan....El Scorcho skrev: Och till skillnad från andra förare kan jag just nu inte komma på ett enda tillfälle där Montoya med FLIT har kört av en konkurrent av banan. Till skillnad från många andra
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Nä, det kommer han knappast göra. Varför skulle han gå från kungaserien till en Kalle Anka-serie? Och med tanke på att Nigel Mansell gick raka spåret över atlanten och totaldominerade och på att Nigel knappast kan mäta sig med StorSkummi som förare i egentligen något enda avseende (missförstå mig inte nu, Nigel är min all-time favourite alla kategorier), är jag osäker på hur högt Montoyas segrar där egentligen smäller.El Scorcho skrev: Montoyas kvaliteter har man inte bara sett i F1..Han har vunnit CART-serien..han har vunnit Indy500. Två saker som Schumacher aldrig kommer göra.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Da Matta hur ju inte precis rosat F1 sen han kom hit från amerikat, det finns ingen automatik i att lyckas i F1 bara för att man var en hejjare i CART. Därför blir det svårt att avgöra hur mycket de titlarna där över egentligen är värda precis som RacerBice säger (vilket nick föresten..).
Jag brukar inte vara sen att kasta sten (snyggt rim...) på 7an, men hans förartalang hållar jag till en av de främsta på gridden faktiskt, men som alla vet räcker det inte enbart med talang, man måste ha en mängd andra goda kvaliteter utöver det för att bli riktigt framgångsrik.
Jag brukar inte vara sen att kasta sten (snyggt rim...) på 7an, men hans förartalang hållar jag till en av de främsta på gridden faktiskt, men som alla vet räcker det inte enbart med talang, man måste ha en mängd andra goda kvaliteter utöver det för att bli riktigt framgångsrik.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Ni får tycka vad ni vill och jag tycker vad jag tycker..jag baserar inte mitt tyckande enbart efter känslor utan efter ett jävligt stort intresse för motorsport som jag har haft hela livet..även sen tiden före Michael Schumacher och långt tillbaka.
Racerbice..när Montoya vann CART var den inte en Kalle Anka serie..när Mansell gick över dominerade han inte fullständigt..han satt i ett av de bästa teamen och lyckades vinna serien i hård konkurrens..för Mansell var som allra bäst då..och han var en riktig racer. Visst..i Sverige kanske vi inte fattar vad Indy500 är för något..men det krävs något alldeles extra av en förare för att köra varv efter varv i 350-380 km/h i trafik..något som t.ex. Schumacher själv har sagt att han aldrig skulle göra...och visst det håller jag inte emot honom. Han är en fantastisk förare..själv skulle jag aldrig komma på tanken att köra Indy500..men det är ändå något enormt stort.
Det är en ganska allmänt och objektiv uppfattning att Montoya är en racer..tycka vad man vill om honom..han ger järnet..han bryr sig inte om att halva depån och sådär 14 förare står med mössan i hand och bockar och bugar när Schumacher är i närheten. Det uppskattar jag. Sporten behöver sånt..och sporten behöver konkurrens.
Racerbice..när Montoya vann CART var den inte en Kalle Anka serie..när Mansell gick över dominerade han inte fullständigt..han satt i ett av de bästa teamen och lyckades vinna serien i hård konkurrens..för Mansell var som allra bäst då..och han var en riktig racer. Visst..i Sverige kanske vi inte fattar vad Indy500 är för något..men det krävs något alldeles extra av en förare för att köra varv efter varv i 350-380 km/h i trafik..något som t.ex. Schumacher själv har sagt att han aldrig skulle göra...och visst det håller jag inte emot honom. Han är en fantastisk förare..själv skulle jag aldrig komma på tanken att köra Indy500..men det är ändå något enormt stort.
Det är en ganska allmänt och objektiv uppfattning att Montoya är en racer..tycka vad man vill om honom..han ger järnet..han bryr sig inte om att halva depån och sådär 14 förare står med mössan i hand och bockar och bugar när Schumacher är i närheten. Det uppskattar jag. Sporten behöver sånt..och sporten behöver konkurrens.
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Njaaeoouuu.....alltså, det finns massor av positivt att nämna om Juan som förare (och säkert som människa också) och jag håller med om om det mesta du säger (faktiskt). Men totalt sett är helt enkelt MS mer komplett och därmed även bättre som förare och i sina bästa stunder (vilka vi nog tyvärr inte kommer få återse) har han på alla plan nått nivåer JPM inte verkar ha kapacitet att nå. Men so what? Det är helt ok att heja på någon som inte är bäst, varför skämmas över det.....? Jag själv hejade ju t.ex. med en dåres envishet och hela min själ på Nigel, men inte fan var han sammantaget en bättre förare än exempelvis Senna och Prost.El Scorcho skrev:Racerbice..när Montoya vann CART var den inte en Kalle Anka serie..när Mansell gick över dominerade han inte fullständigt..han satt i ett av de bästa teamen och lyckades vinna serien i hård konkurrens..för Mansell var som allra bäst då..och han var en riktig racer. Visst..i Sverige kanske vi inte fattar vad Indy500 är för något..men det krävs något alldeles extra av en förare för att köra varv efter varv i 350-380 km/h i trafik..något som t.ex. Schumacher själv har sagt att han aldrig skulle göra...och visst det håller jag inte emot honom. Han är en fantastisk förare..själv skulle jag aldrig komma på tanken att köra Indy500..men det är ändå något enormt stort.
Det är en ganska allmänt och objektiv uppfattning att Montoya är en racer..tycka vad man vill om honom..han ger järnet..han bryr sig inte om att halva depån och sådär 14 förare står med mössan i hand och bockar och bugar när Schumacher är i närheten. Det uppskattar jag. Sporten behöver sånt..och sporten behöver konkurrens.
RB
Ps 1. CART/Indy/IRL är och har alltid varit Kalle Anka-serier.
Ps 2. Är Buddy Lazier, Eddie Cheever Jr, Kenny Bräck och Arie Luyendyk (för att nämna några) också överlägsna StorSkummen....?
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Jag menar egentligen att sporten och tekniken kanske inte alltid gynnar racers som jag då menar att Montoya är en av..Vi kan ta Senna som exempel..vad hade han kunnat göra i en bil idag..ganska mycket..men kanske inte så mycket som runt 89-90.
Sen har ju F1 alltid varit lite konstigt..galna bränsleregler i mitten på 80-talet gynnade vissa och missgynnade andra..som t.ex. Keke Rosberg som nog är den mest undervärderade mästaren någonsin. Han var fantastisk.
CART har inte alltid varit en Kalle Anka serie..
Fråga 2 är så korkad så jag säger bara..blä;-)
Sen har ju F1 alltid varit lite konstigt..galna bränsleregler i mitten på 80-talet gynnade vissa och missgynnade andra..som t.ex. Keke Rosberg som nog är den mest undervärderade mästaren någonsin. Han var fantastisk.
CART har inte alltid varit en Kalle Anka serie..
Fråga 2 är så korkad så jag säger bara..blä;-)
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom