Bäst bilar 2004?
-
Bäst bilar 2004?
OK..vad tror vi nu..om säsongen?
Mina korta reflektioner är att Williams verkar gå som ett spjut..Renault verkar bra..medan Ferrari och McLaren kämpar lite..
Vidare verkar BAR ha ryckt upp sig..Jaguar verkar också vara något bättre än hur de var under fjolåret..medan Toyota..nja..det blir nog inte så mycket därifrån i år heller..Felipe Massa i Sauber ser rätt grym ut..
Mina korta reflektioner är att Williams verkar gå som ett spjut..Renault verkar bra..medan Ferrari och McLaren kämpar lite..
Vidare verkar BAR ha ryckt upp sig..Jaguar verkar också vara något bättre än hur de var under fjolåret..medan Toyota..nja..det blir nog inte så mycket därifrån i år heller..Felipe Massa i Sauber ser rätt grym ut..
-
-
-
-
-
-
-
Förra säsongsstarten var Williams bil belamrad med olika problem och sågs mer eller mindre som ett misslyckande. Mitt i säsongen tog Williams fram trollspöt och förvandlade den till en av de bästa, om inte "den" bästa bilen på gridden!
Skulle inte förvåna mig mycket om McLaren är en av dem som krigar om 1:a platsen till slut i år! Om inte, så kanske det är dags för Ron att läsa lusen av Adrian och hans gäng. .
Dessutom kan man ju ifrågasätta riktigheten i alla uppgifter från McLaren håll, detta är försäsong, kan man invagga fienden i falsk säkerhet så är det aldrig fel.
Ferraris nya (toppmonterade) vinge är väl egentligen ingen ny idé, lite bredare, lite högre monterad men visst har vi väl sett sånt förr!
Nä, i höst handlar det nog ändå mest om "röda faran", Maccen, o Frasses blåvita alternativ (frontlastaren) i alla fall!
Skulle inte förvåna mig mycket om McLaren är en av dem som krigar om 1:a platsen till slut i år! Om inte, så kanske det är dags för Ron att läsa lusen av Adrian och hans gäng. .
Dessutom kan man ju ifrågasätta riktigheten i alla uppgifter från McLaren håll, detta är försäsong, kan man invagga fienden i falsk säkerhet så är det aldrig fel.
Ferraris nya (toppmonterade) vinge är väl egentligen ingen ny idé, lite bredare, lite högre monterad men visst har vi väl sett sånt förr!
Nä, i höst handlar det nog ändå mest om "röda faran", Maccen, o Frasses blåvita alternativ (frontlastaren) i alla fall!
-
Håller med dig till fullo Gonzo!!
Fast jag har farhågor om Mclaren.
Om de kör med mörkningstaktik har de lyckats iofs gick det väl bra idag.
Men problemen har varit lite väl många.
Tror att de reder ut dem en bit in på säsongen.
Man får inte glömma att 2003 bilen aldrig kom till start.
Kan faktiskt vara så att de varit lite väl innovativa även med årets bil.
Fast jag har farhågor om Mclaren.
Om de kör med mörkningstaktik har de lyckats iofs gick det väl bra idag.
Men problemen har varit lite väl många.
Tror att de reder ut dem en bit in på säsongen.
Man får inte glömma att 2003 bilen aldrig kom till start.
Kan faktiskt vara så att de varit lite väl innovativa även med årets bil.
-
Läser man autosport så kan man se att Ferrari kommer att vara mycket farliga.
Man var ca sekunden snabbare per varv än Williams på en femtonvarvs stint.
Michael var nere på 1.19 tider ett flertal gånger och han är mycket tillfreds med bilen.
Mclaren hade problem med kopplingen som vanligt.
Har de kört ett test utan problem ännu.
Melbourne närmar sig, stallen har inte mycket testid kvar nu.
Skall bli intressant vem som gjort läxan bäst.
Man var ca sekunden snabbare per varv än Williams på en femtonvarvs stint.
Michael var nere på 1.19 tider ett flertal gånger och han är mycket tillfreds med bilen.
Mclaren hade problem med kopplingen som vanligt.
Har de kört ett test utan problem ännu.
Melbourne närmar sig, stallen har inte mycket testid kvar nu.
Skall bli intressant vem som gjort läxan bäst.
-
Mclaren verkar ha problem att få spisen att passa i kärran. Hur faan kan detta va möjligt? Kommer dom dragande med spisen och "Va de en F1-kärra, trodde de va till en EPA traktor!" eller e de tum och millimeter som jäklas.
Hur som helst så hade man ju hoppats att dom skulle få till det i år, nu tyder det ju på att det blir ännu ett år av underlägsen prestanda i kärran. Fan va trött jag blir...
Hur som helst så hade man ju hoppats att dom skulle få till det i år, nu tyder det ju på att det blir ännu ett år av underlägsen prestanda i kärran. Fan va trött jag blir...
-
-
jag har tänkt lite mer..jag tror att Ferrari mörkar en hel del..medan McLaren har verkliga problem..ska man vara ärlig..lätt att glömma..så har faktiskt McLaren haft jävligt dåliga och otillförlitliga bilar i flera år..de var sopiga från 93 till 97 och det är egentligen bara 98-99 som de hade mer tillförlitlighet..
-
-
Jag tror det kommer stå mellan Ferarri och Williams den här säsongen. Och där får man se vem av förarna som har den största hungern.
Men harmonin i Ferrari-stallet verkar vara större än i williams.....
Att MacLaren-stallet skulle mörka formen tror inte jag på, jag har svårt att se vad dom skulle vinna på det. Tråkigt för Kimi som jag tycker både är hungrigare och hetare än M.S nu.
Och så tror jag att Renault kommer att ta ett kliv framåt och vara med där uppe och slåss om pallplatser.
Grymt djärva spekulationer!
Men harmonin i Ferrari-stallet verkar vara större än i williams.....
Att MacLaren-stallet skulle mörka formen tror inte jag på, jag har svårt att se vad dom skulle vinna på det. Tråkigt för Kimi som jag tycker både är hungrigare och hetare än M.S nu.
Och så tror jag att Renault kommer att ta ett kliv framåt och vara med där uppe och slåss om pallplatser.
Grymt djärva spekulationer!
-
Efter första fria träningen..var uppe i natt och kollade:-)
Det är precis som man har börjat ana sista tiden. Ferrari har mörkat formen..de är grymt bra förberedda och kommer bli ytterst svårslagna på söndag..Jag är mäkta imponerad..BAR är betydligt bättre än förra året..Williams..svårt att säga..kan kanske vara med..hoppas det!Renault är bra men har för sopiga förare....hrm..
McLaren däremot kommer vara skitdåliga..urkassa..värdelösa..
De har en skitdålig bil helt enkelt..fy fan.
Det är precis som man har börjat ana sista tiden. Ferrari har mörkat formen..de är grymt bra förberedda och kommer bli ytterst svårslagna på söndag..Jag är mäkta imponerad..BAR är betydligt bättre än förra året..Williams..svårt att säga..kan kanske vara med..hoppas det!Renault är bra men har för sopiga förare....hrm..
McLaren däremot kommer vara skitdåliga..urkassa..värdelösa..
De har en skitdålig bil helt enkelt..fy fan.
-
-