Italiens GP på Monza
-
Italiens GP på Monza
Jag är tacksam för tips kring Italiens GP. Var är bästa stället att sitta? Eller skall man skippa läktare? Bästa sättet att köpa biljett på? I förväg online eller på plats? Någon som har erfarenhet av att köpa biljetter via gpticket.com? Alla tips tas tacksamt emot...
-
Till Monza är det bäst att förbeställa biljetter. Det finns på flera ställen på Internet. Omfattande svarthandel sker i Monza och i Monzaparken.
Det är underbart att sitta på någon av läktarna under tak mitt emot pitlane, dock ganska dyrt. Jag rekomenderar läktaren vid första chikanen efter startrakan eller på någon av läktarna vid "ascari" Billigare och lika trevligt.
Var försiktig med att inte exponera plånbok och dyl. I trängseln i Italien så är ficktjuvarna oerhört kreativa.
Underbar stämmning på Monza, brukar vara fint väder.
Det är underbart att sitta på någon av läktarna under tak mitt emot pitlane, dock ganska dyrt. Jag rekomenderar läktaren vid första chikanen efter startrakan eller på någon av läktarna vid "ascari" Billigare och lika trevligt.
Var försiktig med att inte exponera plånbok och dyl. I trängseln i Italien så är ficktjuvarna oerhört kreativa.
Underbar stämmning på Monza, brukar vara fint väder.
-
-
Jag funderar också på att åka dit, skulle vara kul att se Schumi vinna där innan han lägger av.Gösta skrev:så, nu är Monza 2004 preliminärbokat. 8Tribuna centrale destra.
(har fortfarande tid att avboka utan kostnad i den händelse att M. Schumacher skulle avgöra WDC som 2002)
Hoppas nu att Button / Alonso / Räikönen kan utmana honom ordentligt så att resan blir av.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
-
Är det fler än jag som är lite småsugna på en liten Monzaresa 2005?
Tänkte om sässongen utvecklar sig till en "rysare" (Maestro , Button och Fisichella ligger på samma poäng inför Monza) så kanske man skulle masa sig ner och lyfta fram sin hjälte till en seger på denna klassiska bana?
Vi skulle kunna vara ett litet gäng (privat boende) eller en lite större grupp (hotel) för att göra denna pilgrimsfärd.
Någon som är småsugen?
Tänkte om sässongen utvecklar sig till en "rysare" (Maestro , Button och Fisichella ligger på samma poäng inför Monza) så kanske man skulle masa sig ner och lyfta fram sin hjälte till en seger på denna klassiska bana?
Vi skulle kunna vara ett litet gäng (privat boende) eller en lite större grupp (hotel) för att göra denna pilgrimsfärd.
Någon som är småsugen?
-
Här var det ett brinnande intresse???
Jag föreställer mig att en sådan resa kan vara både trevlig och angenäm.
Lyssna här: Vi tar en tur söderut. Stannar till i smygehuk där vi avnjuter en sillamacka med rå lök. Kör vidare ner till Kasseltrakten där vi tar in på ett prisvärt hotel (ca 20 Euro /natt) . Avnjuter det lokala ölet med en liten bit mat. Kör vidare till Italien. Bosätter os hos någon annhörig (max 7 pers) eller på något prisvärt pansionat (ca 15-20 Euro / natt) . Njuter av de lokala delikatesserna. Tar en morgonpromenad i Monzaparken, ser när Fisichella vinner på hemmaplan. Debatterar loppet över en grill med ett glar rött i näven. Tar en stilla tur norrut. Ber om påfyllning av våra Tyska ölglas. Sover och åker så sakteliga hem, fulla av kraft och glädje. När ni blir gamla kan ni för Era barnbarn säga "Jag var där när Fisichella vann på Monza och blev WDC 2005"
Jag föreställer mig att en sådan resa kan vara både trevlig och angenäm.
Lyssna här: Vi tar en tur söderut. Stannar till i smygehuk där vi avnjuter en sillamacka med rå lök. Kör vidare ner till Kasseltrakten där vi tar in på ett prisvärt hotel (ca 20 Euro /natt) . Avnjuter det lokala ölet med en liten bit mat. Kör vidare till Italien. Bosätter os hos någon annhörig (max 7 pers) eller på något prisvärt pansionat (ca 15-20 Euro / natt) . Njuter av de lokala delikatesserna. Tar en morgonpromenad i Monzaparken, ser när Fisichella vinner på hemmaplan. Debatterar loppet över en grill med ett glar rött i näven. Tar en stilla tur norrut. Ber om påfyllning av våra Tyska ölglas. Sover och åker så sakteliga hem, fulla av kraft och glädje. När ni blir gamla kan ni för Era barnbarn säga "Jag var där när Fisichella vann på Monza och blev WDC 2005"
Senast redigerad av Gösta den mån jan 24, 2005 22:39, redigerad totalt 1 gång.
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
-
- Utvisad
-
Du som har hört fler varianter av det här än jag (det här är bara den andra på en vecka) kan kanske tala om för mig hur många gånger denne Gösta behöver på sig för att förstå att man har intresse av något dylikt evenemang?LuckyStrike1 skrev:Kära Gösta,
Jag har hört så många varianter på en Monzaresa nu, och visat intresse för de flesta,att jag har svårt att komma på nya saker att säga på vilket sätt mitt intresse kan förespeglas på ett korrekt sätt
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Tja, olika datum, olika ressällskap, olika transportalternativ, olika boendealternativ.
Jag har sagt ja till det mesta av allt detta, och avvaktar med spänning förslag nummer femtioelva
Rattlås i packningen är enbart passande för ett av dessa femtiotio alternativ som hitills getts.
Solgalsögon funkar hemma också, och TV-soffan finns ju alltid där
Jag har sagt ja till det mesta av allt detta, och avvaktar med spänning förslag nummer femtioelva
Rattlås i packningen är enbart passande för ett av dessa femtiotio alternativ som hitills getts.
Solgalsögon funkar hemma också, och TV-soffan finns ju alltid där
-
-
Här anstränger man sig för att förgylla Er olidligt trista tillvaro och får bara spott, spe och förakt tillbaka. Tänk om ni kunde skriva till mig så här.
"Kära Gösta, vore trevligt om vi tilsammans kunde ge oss ut på en F1 resa till Monza. Skulle inte du kunna vara vänlig att ordna med det praktiska som biljetter, boende och lämpligt resesätt, fritidsaktiviteter mm mm. Vi ser fram emot att slippa anstränga oss och vill ha allting serverat."
Chev och LS1 är hyffsat pålitliga, liksom Raz. Enzo, du skall upp till bevis.
Ser fram emot att resa med Er.
(Har en vän som har en Chevy van, en kamel till motor. Har vi råd att tanka den?)
"Kära Gösta, vore trevligt om vi tilsammans kunde ge oss ut på en F1 resa till Monza. Skulle inte du kunna vara vänlig att ordna med det praktiska som biljetter, boende och lämpligt resesätt, fritidsaktiviteter mm mm. Vi ser fram emot att slippa anstränga oss och vill ha allting serverat."
(Har en vän som har en Chevy van, en kamel till motor. Har vi råd att tanka den?)
-
Kära Gösta, vore trevligt om vi tilsammans kunde ge oss ut på en F1 resa till Monza. Skulle inte du kunna vara vänlig att ordna med det praktiska som biljetter, boende och lämpligt resesätt, fritidsaktiviteter mm mm. Vi ser fram emot att slippa anstränga oss och vill ha allting serverat.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Kära Razor,Razor skrev:Kära Gösta, vore trevligt om vi tilsammans kunde ge oss ut på en F1 resa till Monza. Skulle inte du kunna vara vänlig att ordna med det praktiska som biljetter, boende och lämpligt resesätt, fritidsaktiviteter mm mm. Vi ser fram emot att slippa anstränga oss och vill ha allting serverat.
Jag lovar att göra mitt bästa. Skall bli mig ett sant nöje att göra denna resa med dig.
-
Kära Gösta, vore trevligt om vi tilsammans kunde ge oss ut på en F1 resa till Monza. Skulle inte du kunna vara vänlig att ordna med det praktiska som biljetter, boende och lämpligt resesätt, fritidsaktiviteter mm mm. Vi ser fram emot att slippa anstränga oss och vill ha allting serverat. Vi ser också fram emot att få femtioelva olika förslag presenterade till oss som klara under de närmsta veckorna.
-
Kära Gösta, vore trevligt om vi tilsammans kunde ge oss ut på en F1 resa till Monza. Skulle inte du kunna vara vänlig att ordna med det praktiska som biljetter, boende och lämpligt resesätt, fritidsaktiviteter mm mm. Vi ser fram emot att slippa anstränga oss och vill ha allting serverat.
I was misled and that is the way it went
-
Fast är det inte lite dyrt att åka bil? Bättre att flyga då!!
Fast är det inte lite dyrt att åka bil? Bättre att flyga då!!
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
- Utvisad
Kära Gösta, jag är ett trevligt resesällskap. Jag ber att få hänvisa till den gode ZZ/Vodafone som ju var med mig 2001 till Österrike. Dock kan jag kanske bli ett litet hinder då jag ständigt strävar efter att hålla hastighetsbegränsningarna i de land jag besöker, men om ni inte har bråttom så kanske ni kan vänta på mig i den händelse vi kör olika bilar.
Gösta skrev:Här anstränger man sig för att förgylla Er olidligt trista tillvaro och får bara spott, spe och förakt tillbaka. Tänk om ni kunde skriva till mig så här.
-
Jag hänvisar också till ZZ aka Vodafone för referens angående min lämplighet som resesällskap. För vidare referenser kan tillfrågas Pastis, Cheever och Razor, och jag kan även lämna en mycket god vän till denne ZZ aka Vodafone som referens för min lämplighet som resesällskap.
Jag hoppas att jag med dessa referenser kan räta ut eventuella frågetecken kring ett researrangemang med mig som deltagande sällskap. Frågor av mer specifik karaktär såsom utnyttjande av diverse biltillbehör rörande stöldsäkerhet, och begagnadet av dubbelsängar, kan besvars i mer slutna sällskap.
Vänligen
/LuckyStrike1
Jag hoppas att jag med dessa referenser kan räta ut eventuella frågetecken kring ett researrangemang med mig som deltagande sällskap. Frågor av mer specifik karaktär såsom utnyttjande av diverse biltillbehör rörande stöldsäkerhet, och begagnadet av dubbelsängar, kan besvars i mer slutna sällskap.
Vänligen
/LuckyStrike1
-
- Varnad
Kära Gösta, vore trevligt om vi tillsammans kunde ge oss ut på en F1 resa till Monza. Skulle inte du kunna vara vänlig att ordna med det praktiska som biljetter, boende och lämpligt resesätt, fritidsaktiviteter mm mm. Vi ser fram emot att slippa anstränga oss och vill ha allting serverat.
Jag har gjort flera av deltagarna i denna topik sällskap till lopp förut och brukar kunna hålla mig ifrån utbrott av tourettes syndrom på plats i Italien. Några skulle kanske till och med kunna misstolka mig som moderat skötsam.
Jag har gjort flera av deltagarna i denna topik sällskap till lopp förut och brukar kunna hålla mig ifrån utbrott av tourettes syndrom på plats i Italien. Några skulle kanske till och med kunna misstolka mig som moderat skötsam.