När börjar ETCC?

All racing med "standardbilar".
Användarens profilbild
k.k
Inlägg: 334
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hemligt

När börjar ETCC?

Inlägg av k.k »

Det borde rimligtvis vara dags snart. Någon som har ett datum? Någon som har en startlista? Vilka svenskar är inblandade?
Själv hoppas jag på att Alfa tar hem det i år igen. Tarquini är en bra förare och en trevlig gubbe så han har mina sympatier.
:crie:
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

28 mars på Monza och inga svenskar i några ordinarie sitsar. Tomas Engström ska ev. köra några lopp för Honda i år igen
Användarens profilbild
mopar
Inlägg: 910
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Grebbestad Sweden

Inlägg av mopar »

Kan tillägga att Giovanardi är tillbaka hos Autodelta tillsammans med Tarquini och augusto Farfus.
Larini fick alltså stryka på foten....
Giovanardis fjolårs BMW kommer att rattas av Stefano Dáste
Sedan kommer Oregon team med 3st alfa 156 (fjolårsbilarna hos autodelta)
På testerna verkar Seat ha fått lite fart på grejorna.
GR Asia kommer med 2st Honda civic type-R
JAS motorsport återkommer efter en tids frånvaro med en Honda Accord.

Det börjar röra på sig.

/mopar
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Rydell var i princip klar för Alfa och hade en muntlig överenskommelse, innan stallet i sista sekunde vände 180 grader och skrev kontrakt med Giovanardi.
Användarens profilbild
k.k
Inlägg: 334
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hemligt

Inlägg av k.k »

Det var illa. Men jag hejar på Alfa ändå!
:crie:
Användarens profilbild
Salo
Inlägg: 3531
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Tittente

Inlägg av Salo »

LuckyStrike1 skrev:Rydell var i princip klar för Alfa och hade en muntlig överenskommelse, innan stallet i sista sekunde vände 180 grader och skrev kontrakt med Giovanardi.
Ja det var jävligt trist, och nu skall han kanske köra en sådandär äckligt gul bil i STCC :x
Men det är tydligen inte helt uteslutet att det kan bli DTM :rock:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
jajo
Inlägg: 2144
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00

Inlägg av jajo »

Finns det verkligen några lediga platser kvar i DTM?
Jag trodde det var fullt.
/Jan
Användarens profilbild
Salo
Inlägg: 3531
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Tittente

Inlägg av Salo »

jajo skrev:Finns det verkligen några lediga platser kvar i DTM?
Jag trodde det var fullt.
/Jan
Ja det är väl i princip klart startfält, men det innebär kanske inte alltid att det är bestående :wink:
Sen tror jag även att en av platserna i det "halvsvenska" teamet Persson inte är hundra klart :roll:
Men vad jag hört så skulle Rydell ha eller åtminstone haft ett erbjudande om att köra DTM, men det är kanske kört idag? Försökte bara inge lite hopp :crazy:

Men det är i så fall inte första gången han tackar nej till DTM, när Volvo drog sig ur BTCC så blev han erbjudan att köra för ett av Mercedes teamen men då skrev Volvo ett långtidskontrakt med han och lovade en ETCC satsning. Denna ETCC satsning kom som alla vet av sig och samtidigt som Volvo meddela att man bröt med Prodrive så startade ryktet att Ford tyckte att pengarna skulle stanna inom företaget så i fortsättningen skulle Cosworth bygga Volvos tävlings motorer, men efter som man bröt ett gällande kontrakt så var man tvungen att sluta tävla för en period.

Så varför inte ett inledande år i STCC med nya S40 i år och sen två år i ETCC där Richard avslutar sin karriär med att vinna ETCC 2006 :bang:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Alla fabrikssitsar med nya bilar är ialla fall upptagna i nuläget. Det som återstår är privatstall med fjolårsbilar som oftast kräver en sponsorsbudget och sällan leder till poängplatser ...
Användarens profilbild
k.k
Inlägg: 334
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hemligt

Inlägg av k.k »

Jaha, så var även den premiären avklarad...
Rydell två elfteplatser med en inte helt frisk bil. Rosenblad kraschade innan första chikanen...
I FIA GT så bröt Roos med chans på poäng.
Trevligt med lite framgångar för SRTS. Någon som vet vem den där nordkoreanen är som kör tredjebilen?
:crie:
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

k.k skrev: Någon som vet vem den där nordkoreanen är som kör tredjebilen?
En korean med pengar tror jag :)
Stallchefen Stanley Dickens var mycket nöjd med Genes insats under dagen.
- För Genes del är resultatet väntat. Han har gjort ett bra jobb under sina förutsättningar. Det är första gången han tävlar utomlands och det i en klass som är ny för honom.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Gene Lee har backning men han är ingen pay-driver i den vanliga bemärkelsen. Bakgrunden är att det finns koreanska intressen i Koeniggsegg. Koeniggsegg delar lokaler med SRTS och därigenom knöts kontakten med SRTS. Backaren har velat göra något för koreansk motorsport och kollade med n¨gon i Korea vem som är deras bäste förare. Gene har vunnit de koreanska mästerskapen, tror att det rör sig om 1.8-liters Formula Vauxhall. Genes namn dök upp och vips så satt han på planet till Milano. Monza är den tredje banan han tävlingskör på öht! I Syd-Korea finns bara två banor, varav bara den ena är permanent. Gene är 28 år och började tävla för en fyra, fem år sedan. Han är self-made i det avseendet. Ingen rikemansson, utan snarare en hårt jobbande akademiker som gillar att köra bil. Med tanke på hans bakgrund var teamet väldigt nöjda med hans insats. Han gjorde inga dumheter, körde bra, förbättrade sig stadigt och är dessutom en supertrevlig kille. Ödmjuk, mogen och vet var han befinner sig i karriären. Anledningen till att han körde av i andra racet berodde på att det var olja på banan.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Kan säga att det tjongade i hela läktaren när Rosenblad smällde in i Tavano. Det hände precis framför näsan på oss. Skönt att det gick bra för förarna för det var en otäck smäll. Synd om Rosenblad och hans gubbar som precis hade skruvat ihop bilen.

TÄRNSTRÖM
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
k.k
Inlägg: 334
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hemligt

Inlägg av k.k »

Jag kan fortfarande inte släppa förvåningen över att en kille från Nordkorea av alla länder har dykt upp.
:crie:
lazyboy
Inlägg: 105
Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
Ort: Luleå

Inlägg av lazyboy »

sydkorea tydligen, enligt Tärnström. En verkligt stor skillnad. En nordkorean inom racingen hade nog varit en sensation.
Användarens profilbild
k.k
Inlägg: 334
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hemligt

Inlägg av k.k »

Intill hans namn så fanns en nordkoreansk flagga. Har de blandat ihop? Som den gången Sverige fick en Schweitzisk flagga...
:crie: