När börjar ETCC?
-
När börjar ETCC?
Det borde rimligtvis vara dags snart. Någon som har ett datum? Någon som har en startlista? Vilka svenskar är inblandade?
Själv hoppas jag på att Alfa tar hem det i år igen. Tarquini är en bra förare och en trevlig gubbe så han har mina sympatier.
Själv hoppas jag på att Alfa tar hem det i år igen. Tarquini är en bra förare och en trevlig gubbe så han har mina sympatier.
-
-
Kan tillägga att Giovanardi är tillbaka hos Autodelta tillsammans med Tarquini och augusto Farfus.
Larini fick alltså stryka på foten....
Giovanardis fjolårs BMW kommer att rattas av Stefano Dáste
Sedan kommer Oregon team med 3st alfa 156 (fjolårsbilarna hos autodelta)
På testerna verkar Seat ha fått lite fart på grejorna.
GR Asia kommer med 2st Honda civic type-R
JAS motorsport återkommer efter en tids frånvaro med en Honda Accord.
Det börjar röra på sig.
/mopar
Larini fick alltså stryka på foten....
Giovanardis fjolårs BMW kommer att rattas av Stefano Dáste
Sedan kommer Oregon team med 3st alfa 156 (fjolårsbilarna hos autodelta)
På testerna verkar Seat ha fått lite fart på grejorna.
GR Asia kommer med 2st Honda civic type-R
JAS motorsport återkommer efter en tids frånvaro med en Honda Accord.
Det börjar röra på sig.
/mopar
-
-
-
Ja det var jävligt trist, och nu skall han kanske köra en sådandär äckligt gul bil i STCCLuckyStrike1 skrev:Rydell var i princip klar för Alfa och hade en muntlig överenskommelse, innan stallet i sista sekunde vände 180 grader och skrev kontrakt med Giovanardi.
Men det är tydligen inte helt uteslutet att det kan bli DTM
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
-
Ja det är väl i princip klart startfält, men det innebär kanske inte alltid att det är beståendejajo skrev:Finns det verkligen några lediga platser kvar i DTM?
Jag trodde det var fullt.
/Jan
Sen tror jag även att en av platserna i det "halvsvenska" teamet Persson inte är hundra klart
Men vad jag hört så skulle Rydell ha eller åtminstone haft ett erbjudande om att köra DTM, men det är kanske kört idag? Försökte bara inge lite hopp
Men det är i så fall inte första gången han tackar nej till DTM, när Volvo drog sig ur BTCC så blev han erbjudan att köra för ett av Mercedes teamen men då skrev Volvo ett långtidskontrakt med han och lovade en ETCC satsning. Denna ETCC satsning kom som alla vet av sig och samtidigt som Volvo meddela att man bröt med Prodrive så startade ryktet att Ford tyckte att pengarna skulle stanna inom företaget så i fortsättningen skulle Cosworth bygga Volvos tävlings motorer, men efter som man bröt ett gällande kontrakt så var man tvungen att sluta tävla för en period.
Så varför inte ett inledande år i STCC med nya S40 i år och sen två år i ETCC där Richard avslutar sin karriär med att vinna ETCC 2006
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
-
-
En korean med pengar tror jagk.k skrev: Någon som vet vem den där nordkoreanen är som kör tredjebilen?
Stallchefen Stanley Dickens var mycket nöjd med Genes insats under dagen.
- För Genes del är resultatet väntat. Han har gjort ett bra jobb under sina förutsättningar. Det är första gången han tävlar utomlands och det i en klass som är ny för honom.
I was misled and that is the way it went
-
- Moderator
Gene Lee har backning men han är ingen pay-driver i den vanliga bemärkelsen. Bakgrunden är att det finns koreanska intressen i Koeniggsegg. Koeniggsegg delar lokaler med SRTS och därigenom knöts kontakten med SRTS. Backaren har velat göra något för koreansk motorsport och kollade med n¨gon i Korea vem som är deras bäste förare. Gene har vunnit de koreanska mästerskapen, tror att det rör sig om 1.8-liters Formula Vauxhall. Genes namn dök upp och vips så satt han på planet till Milano. Monza är den tredje banan han tävlingskör på öht! I Syd-Korea finns bara två banor, varav bara den ena är permanent. Gene är 28 år och började tävla för en fyra, fem år sedan. Han är self-made i det avseendet. Ingen rikemansson, utan snarare en hårt jobbande akademiker som gillar att köra bil. Med tanke på hans bakgrund var teamet väldigt nöjda med hans insats. Han gjorde inga dumheter, körde bra, förbättrade sig stadigt och är dessutom en supertrevlig kille. Ödmjuk, mogen och vet var han befinner sig i karriären. Anledningen till att han körde av i andra racet berodde på att det var olja på banan.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
Kan säga att det tjongade i hela läktaren när Rosenblad smällde in i Tavano. Det hände precis framför näsan på oss. Skönt att det gick bra för förarna för det var en otäck smäll. Synd om Rosenblad och hans gubbar som precis hade skruvat ihop bilen.
TÄRNSTRÖM
TÄRNSTRÖM
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
-
-