Vem vinner VM?
-
Vem vinner VM?
Kanske det skulle vara dags att tippa lite nu när det är ovisst och man endast kan gå på vibbar och lite lösa test tider. Man kan ju inte mer än ha fel
1. Kimi Räikkönen
Om bilen är snabb och har bra tillförlitlighet så blir nog detta Kimis år. The Dangerous One har några säsonger under bältet och är nu möjligen mogen för att ta en titel.
2. Juan Pablo Montoya.
Den hetlevrade Colombianen kommer förmodligen att vara snabb under de flesta av loppen, men stallkamraten kan när han är på rätt humör sno några poäng från honom, samt en och annan underlig manöver på det kommer att kosta honom titeln.
3. Michael Schumacher
Detta året blir början på slutet för schumi, Han kommer att vinna några lopp men varva dessa med anonyma sjunde och åttonde placeringar. Efter säsongen så tacka han för sig.
4. Ralf Schumacher
Kommer att göra några riktigt bra lopp men är alldeles för ojämn och slutar därmed inte bättre än fyra.
5. Fernando Alonso
I vissa lopp kommer Renault vara grymt bra och då kommer Alonso vara med och slåss om segrar. Det kommer att likna förra året för Alonso och Renault.
6. Rubens Barrichello
Sancho Panza gör sitt jobb som andre förare och är snabb ibland men det räcker inte längre än så här.
7. David Coulthard
David är David och inget kommer att ändra sig under 2004. Han kommer att göra några lysande insatser, som kommer att glömmas bort på grund av alla bleka insatser.
8. Jarno Trulli
Trulli kommer att harva på men som vanligt har han mycket otur vilket gör att han inte kommer bättre än åtta.
9. Takuma Sato
Japanen kommer att vara stjärnan i BAR stallet och kommer att plocka poäng i de flesta lopp om Honda motorn håller.
10. Giancarlo Fisichella
Kommer att vara en stabil poängplockare men ingen kommer att lägga märke till honom och han kommer att fortsätta sin karriär som utfyllnadsförare.
Konstruktörs VM
1. Williams
2. McLaren
3. Ferrari
4. Renault
5. BAR
6. Sauber
7. Toyota
8. Jaguar
9. Jordan
10. Minardi
I år är det dags för en New World Order.
-
Här är den rätta slutställningen.
1. Michael Schumacher
2. Juan Pablo Montoya
3. Kimi Räikkönen
4. Rubens Barrichello
5. Fernando Alonso
6. Ralf Schumacher
7. David Coulthard
8. Jenson Button
9. Giancarlo Fisichella
10. Mark Webber
11. Jarno Trulli
12. Takuma Sato
1. Michael Schumacher
2. Juan Pablo Montoya
3. Kimi Räikkönen
4. Rubens Barrichello
5. Fernando Alonso
6. Ralf Schumacher
7. David Coulthard
8. Jenson Button
9. Giancarlo Fisichella
10. Mark Webber
11. Jarno Trulli
12. Takuma Sato
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Det här året blir det bästa på flera år, Williams har växt sig starka sen år 2000 och är nu mogna för en titel, McLaren var snabba hela förra året trots sin gamla bil har haft tid att utveckla sin nya bil under en mycket lång tid samtidigt som båda stallen kör på ett bra gummi.
Ferrari i sin tur har vunnit vm 4 år i rad samt märkes VM 5 år i rad. Största orosmomentet är däcken som kan bli den svaga länken, för bygga bil, bemästra aerodynamik och att bygga motorer kan dom.
Nytt banrekord idag samt en Schumacher vars törst på att bli den absoluta F1 föraren genom tiderna samt att inneha alla tänkbara rekord vid ratten.
Schumacher
Montoya
Kimi
Alonso
Dessa fyra kommer att ligga inom 15 poäng på Interlagos där Sennas's F1 år ska avgöras. Kanske slutar en epok tio år efter att den startade och tio år sen den förra mästaren gick ur tiden, en av många mästare.
Ferrari i sin tur har vunnit vm 4 år i rad samt märkes VM 5 år i rad. Största orosmomentet är däcken som kan bli den svaga länken, för bygga bil, bemästra aerodynamik och att bygga motorer kan dom.
Nytt banrekord idag samt en Schumacher vars törst på att bli den absoluta F1 föraren genom tiderna samt att inneha alla tänkbara rekord vid ratten.
Schumacher
Montoya
Kimi
Alonso
Dessa fyra kommer att ligga inom 15 poäng på Interlagos där Sennas's F1 år ska avgöras. Kanske slutar en epok tio år efter att den startade och tio år sen den förra mästaren gick ur tiden, en av många mästare.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
-
-
-
-
-
-
Jag håller också Senna som den största jag sett och då har jag följt F1 sedan 1969. Andra favoriter är givetvis Svenskarna Ronnie och även Gunnar Nilsson och lill-Lövis även om den sistnämnde ibland verkade lite väl nöjd med att bara ha fått köra en Ferrari. Bland andra förare så tycker jag Emerson Fittpaldi var en bra förare och taktiker även om Ronnie var snabbare än han så var han den som sorterade ut Lotusbilen under deras gemensamma säsong i samma andra namn är lite bortglömad trefaldige världsmästaren Nelson Piquet som sas leva livet mellan loppen och Nigel Mansell var en personölighet men han hade lagt lite väl på hullet när han gjorde comeback has McLaren så han kom knappt ned i sitbrunnen. Man kan inte heler bortse från Micke Skomakares storhet även om man ibland har lust.
-
Det är inte vad jag tycker utan vad jag tycker man skall räkna med innan man korar den bäste föraren genom alla tider. . .
Tar du Jim Clark i jämförelse så vann han VM 2 gånger, körde flertalet andra serier paralellt, typ Saloon car serien i england, F2, Indianpolis 500(iofs ingen serie) med flera.
Prost vann för övrigt VM 4 gånger men honom pratar man sällan om i samanhang om världens bästa förare genom alla tider.
Tar du Jim Clark i jämförelse så vann han VM 2 gånger, körde flertalet andra serier paralellt, typ Saloon car serien i england, F2, Indianpolis 500(iofs ingen serie) med flera.
Prost vann för övrigt VM 4 gånger men honom pratar man sällan om i samanhang om världens bästa förare genom alla tider.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
-
-
-
-
-
Blev han???HASSE skrev:Mika glömde jag som en av mina favoriter, Prost problem var att när han körde ihop med Senna så blev han utklassad.
Som stallkamrater:
1988 vann Senna VM
1989 vann Prost VM
Senna hade fler pole, Prost hade fler snabbaste varv.
Senna tog 14 segrar, Prost 11
Senna tog 4 andraplatser, Prost 14 andraplatser
Senna tog 0 tredjeplatser, Prost tog 1 tredjeplats
Prost tog fler poäng än Senna.
Dessutom var Senna tvungen att köra Prost av banan med flit 1990 för att vinna VM. Senna vann VM 1991, men Prost vann VM 1993. Sennas bil 1991 var överlägsen Prosts bil, och Prosts bil 1993 var överlägsen Sennas bil.
Jag ser inte faktiskt inte utklassningen ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
"The Professor"- var ju Prost's smeknamn, hushålla och beräkna förbrukningen på sin bensin i bilen då man inte fick tanka var ju hans specialtet. Vilket jag tror han vann mycket på jämfört med Senna. Senna var snabb(mycket), men också ful på banan likt många tycker Schumi är på banan, fulare till och med.
-
-
-
- Utvisad
Så här tror och hoppas jag det går (kanske lite mer tyngd på "hoppas )
1) KIMI - The Dangerous - One Räikkönen
2) Montoya
3) Barrichello
4) Michael Schumacher
Ralfen och Coulthard har tydligen inte det "riktigt sista" för att gå ända fram - I stink.
1) KIMI - The Dangerous - One Räikkönen
2) Montoya
3) Barrichello
4) Michael Schumacher
Ralfen och Coulthard har tydligen inte det "riktigt sista" för att gå ända fram - I stink.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
Det va en spricka i insuget till turbon vilken gjorde att elektroniken fick fel värden och pumpa in för mycket bränsle, vilket gjorde att den inte räckte.HASSE skrev:Riktigt Prost var bra ned turbo och bränslebegränsning. Minns när Lilllövis körde om honom på Imola-85 med sedan tog bränslet slut för den Lövis på slutvarvet och Prost vann temporärt, hans bil biade sig vara regelvidrig så han diskades Elio de Angelis vann.
Prosts bil var förresten 2 kilo för lätt.
-
Re: Vem vinner VM?
Tjena jag tror att det kommer att bli följande:
1. Kimi Räikkönen
2. Juan Pablo Montoya
3. David Coulthard
4. Michael Schumacher
5. Mark Webber
6. Rubens Barrichello
7. Ralf Schumacher
8. Cristiano da Matta
9. Olivier Panis
10. Fernando Alonso
Förar VM:
1. McLaren
2. Williams
3. Ferrari
4. Toyota
5. Renault
6. Sauber
7. Jaguar
8. BAR
9. Minardi
1. Kimi Räikkönen
2. Juan Pablo Montoya
3. David Coulthard
4. Michael Schumacher
5. Mark Webber
6. Rubens Barrichello
7. Ralf Schumacher
8. Cristiano da Matta
9. Olivier Panis
10. Fernando Alonso
Förar VM:
1. McLaren
2. Williams
3. Ferrari
4. Toyota
5. Renault
6. Sauber
7. Jaguar
8. BAR
9. Minardi
-
Jag sysslar bara med musiklistor.Pepparkvarnen skrev:Just det Kilroyx, var är din lista?Kilroyx skrev:Lite fler listor kanske?
Jag bryr mig inte om att spekulera i vem som kanske kommer att komma på en viss plats när poängen är räknade.
Det är ju som sagt bara spekulationer så varför bry sig?
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
Varför läser du och skriver i den här topicen om du inte bryr dig?Kilroyx skrev: Det är ju som sagt bara spekulationer så varför bry sig?
Kom igen och posta en lista istället för att komma med dåliga undanflykter!
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Av dessa fakta kan ni dra era egna slutsatser:
Statistiken säger bara siffror men förklarar inte anledningar till dem så ta dem med en nypa salt.
(Om någon har uppgifter om hur många ggr en enskild förare åkt av på ett och samma lopp över hela säsongen (2003) så är jag tacksam om ni publicerar detta!)
Statistics 2003
Av. Of Points When Finished:
Kimi Raikkonen 7.00
Juan Pablo Montoya 6.31
Michael Schumacher 6.20
Rubens Barrichello 5.91
Fernando Alonso 5.00
David Coulthard 4.64
Ralf Schumacher 4.46
------------
Av. Finish positions:
Kimi Raikkonen 2.69
Rubens Barrichello 3.55
Michael Schumacher 3.60
Juan Pablo Montoya 3.62
Fernando Alonso 4.27
Ralf Schumacher 5.15
David Coulthard 5.18
-------------
Retirements, Driver:
Michael Schumacher 1 (1 Spin off)
Kimi Raikkonen 3 (1 Failure, 2 Collisions)
Juan Pablo Montoya 3 (1 Spin off, 2 Failures)
Ralf Schumacher 3 (1 Spin off, 1 Collision, 1 Injury*)
Rubens Barrichello 5 (2 Spin offs, 2 Failures, 1 Collision)
Fernando Alonso 5 (5 Failures)
David Coulthard 6 (2 Spin offs, 4 Failures)
Failures Retirements Team/Cars:
Ferrari 2
Williams 2
McLaren 5
Renault 9 (Trulli 4 times)
-------------
Av. Points/race:
Michael Schumacher 5.8125 (15/16 Completed)
Kimi Raikkonen 5.6875 (13/16 Completed)
Juan Pablo Montoya 5.1250 (13/16 Completed)
Rubens Barrichello 4.0625 (11/16 Comlpeted)
Ralf Schumacher 3.8667 (13/15* Completed)
Fernando Alonso 3.4375 (11/16 Completed)
David Coulthard 3,1875 (11/16 Completed)
-------------
Race Laps In Lead:
Michael Schumacher 304
Ralf Schumacher 166
Juan Pablo Montoya 142
Kimi Raikkonen 139
Fernando Alonso 97
Rubens Barrichello 79
David Coulthard 38
(Garanterar inte att siffrorna stämmer till 100%)
Källa: <http://www.f1gamers.com/f1/f1stats/?y=2003>
Statistiken säger bara siffror men förklarar inte anledningar till dem så ta dem med en nypa salt.
(Om någon har uppgifter om hur många ggr en enskild förare åkt av på ett och samma lopp över hela säsongen (2003) så är jag tacksam om ni publicerar detta!)
Statistics 2003
Av. Of Points When Finished:
Kimi Raikkonen 7.00
Juan Pablo Montoya 6.31
Michael Schumacher 6.20
Rubens Barrichello 5.91
Fernando Alonso 5.00
David Coulthard 4.64
Ralf Schumacher 4.46
------------
Av. Finish positions:
Kimi Raikkonen 2.69
Rubens Barrichello 3.55
Michael Schumacher 3.60
Juan Pablo Montoya 3.62
Fernando Alonso 4.27
Ralf Schumacher 5.15
David Coulthard 5.18
-------------
Retirements, Driver:
Michael Schumacher 1 (1 Spin off)
Kimi Raikkonen 3 (1 Failure, 2 Collisions)
Juan Pablo Montoya 3 (1 Spin off, 2 Failures)
Ralf Schumacher 3 (1 Spin off, 1 Collision, 1 Injury*)
Rubens Barrichello 5 (2 Spin offs, 2 Failures, 1 Collision)
Fernando Alonso 5 (5 Failures)
David Coulthard 6 (2 Spin offs, 4 Failures)
Failures Retirements Team/Cars:
Ferrari 2
Williams 2
McLaren 5
Renault 9 (Trulli 4 times)
-------------
Av. Points/race:
Michael Schumacher 5.8125 (15/16 Completed)
Kimi Raikkonen 5.6875 (13/16 Completed)
Juan Pablo Montoya 5.1250 (13/16 Completed)
Rubens Barrichello 4.0625 (11/16 Comlpeted)
Ralf Schumacher 3.8667 (13/15* Completed)
Fernando Alonso 3.4375 (11/16 Completed)
David Coulthard 3,1875 (11/16 Completed)
-------------
Race Laps In Lead:
Michael Schumacher 304
Ralf Schumacher 166
Juan Pablo Montoya 142
Kimi Raikkonen 139
Fernando Alonso 97
Rubens Barrichello 79
David Coulthard 38
(Garanterar inte att siffrorna stämmer till 100%)
Källa: <http://www.f1gamers.com/f1/f1stats/?y=2003>
-
Mina egna slutsatser
- M.Schumacher:
Om Michael fortsätter att hålla sin höga snittpoäng och Ferrari fortsätter att vara en av de mest tillförlitliga bilarna på gridden så är chansen stor att han blir champ för 7:e gången, han bör dock undvika den något nervösa körstil han visade prov på i Suzuka senast! Jag tror att inför denna säsong varit klokt att vidareutveckla fjolårsbilen än att satsa på ett helt nya koncept.
- K.Raikkonen:
Om Kimi fortsätter att hålla sin höga snittpoäng och håller sig borta från kollisioner samt att Mclarens tillförlitlighet förbättras så kommer Kimi stå som slutsegrare i höst. Mycket talar oxå för att McLarenbilen kommer att vara ordentligt snabb i år.
J.Montoya:
Samma som för Kimi + att Juan bli lite mer avslappnad och håller sig ifrån onödiga raceincidenter, då är chansen stor att vi får se en Colombian som slutsegrare! Tror dock inte att Williamsbilen kommer vara tillräckligt jämn över hela säsongen.
R.Barrichello:
Saknar jämnheten som Michael har, men är ibland snabbare än teamkompisen. Ett ganska högt värde på gemomsnittspoäng tagna i slutförda lopp och genomsnittlig placering i slutförda lopp pekar ändå på att Rubens kan. Rubens har dock brutit pga av tekniska fel 2 ggr (Ferraris samtliga) men även varit inblandad i avåkningar 2 ggr och blivit påkörd 1 gång. Om dessa siffror snyggas till så blir Rubens kanske den som överraskar mest!
R.Schumacher:
Är alldeles för fladdrig, hoppar jojjo i tabellen, är ofta extremt snabb men lyckas inte knyta till säcken. Om han lyckas höja sin lägstanivå med några snäpp så fightas han om topplaceringar. Har dock lägst genomsnittlig poäng i slutförda race av dessa 7.
F.Alonso:
Bedrövlig tillförlitlighet i Renaulten förra säsongen. Har definitivt möjlighet att slåss om slutsegern om bilen är konkurrenskraftig nog vilket jag betvivlar. Tror vi får vänta en säsong till innan Renaulten krigar i toppen i varje race.
D.Coulthard:
Bedrövlig tillförlitlighet, 4/5 av Mclarens DNF. Om David presterar mycket bättre i kvalen och undviker avkörningar samt att bilen håller ihop hela vägen så finns möjligheten där. Hade dock låg genomsnittlig poäng i slutförda race, vilket inte ser bra ut! Att David kan bättre är jag däremot övertygad om.
----------
Huvudet säger att Kimi Raikkonen kommer att bli svårslagen om han fortsätter i samma form och om Mclaren kommer vara tillräckligt tillförlitlig. Hjärtat säger, hoppas David Coulthard vinner. Trots detta tror jag ändå vi ser Michael Schumacher som slutsegrare även denna säsong!
Övriga förare förutom dessa 7 tror jag inte har med slutstriden att göra!
******Hmm, kanske får räkna in B.A.R efter dagens test i Barca.*****"
Sluttabellen som jag hoppas på:
1. D.Coulthard
2. R.Barrichello
3. K.Raikkonen
4. F.Alonso
5. R.Schumacher
6. J.Montoya
7. M.Schumacher
Sluttabellen som jag någotsånär tror är realistisk:
1. M.Schumacher
2. K.Raikkonen
3. D.Coulthard
4. R.Barrichello
5. R.Schumacher
6. J.Montoya
7. F.Alonso
Men detta är F1 så allt kan hända....tillförlitligheten kan bli mer avgörande i år än ifjol, vem vet...
- M.Schumacher:
Om Michael fortsätter att hålla sin höga snittpoäng och Ferrari fortsätter att vara en av de mest tillförlitliga bilarna på gridden så är chansen stor att han blir champ för 7:e gången, han bör dock undvika den något nervösa körstil han visade prov på i Suzuka senast! Jag tror att inför denna säsong varit klokt att vidareutveckla fjolårsbilen än att satsa på ett helt nya koncept.
- K.Raikkonen:
Om Kimi fortsätter att hålla sin höga snittpoäng och håller sig borta från kollisioner samt att Mclarens tillförlitlighet förbättras så kommer Kimi stå som slutsegrare i höst. Mycket talar oxå för att McLarenbilen kommer att vara ordentligt snabb i år.
J.Montoya:
Samma som för Kimi + att Juan bli lite mer avslappnad och håller sig ifrån onödiga raceincidenter, då är chansen stor att vi får se en Colombian som slutsegrare! Tror dock inte att Williamsbilen kommer vara tillräckligt jämn över hela säsongen.
R.Barrichello:
Saknar jämnheten som Michael har, men är ibland snabbare än teamkompisen. Ett ganska högt värde på gemomsnittspoäng tagna i slutförda lopp och genomsnittlig placering i slutförda lopp pekar ändå på att Rubens kan. Rubens har dock brutit pga av tekniska fel 2 ggr (Ferraris samtliga) men även varit inblandad i avåkningar 2 ggr och blivit påkörd 1 gång. Om dessa siffror snyggas till så blir Rubens kanske den som överraskar mest!
R.Schumacher:
Är alldeles för fladdrig, hoppar jojjo i tabellen, är ofta extremt snabb men lyckas inte knyta till säcken. Om han lyckas höja sin lägstanivå med några snäpp så fightas han om topplaceringar. Har dock lägst genomsnittlig poäng i slutförda race av dessa 7.
F.Alonso:
Bedrövlig tillförlitlighet i Renaulten förra säsongen. Har definitivt möjlighet att slåss om slutsegern om bilen är konkurrenskraftig nog vilket jag betvivlar. Tror vi får vänta en säsong till innan Renaulten krigar i toppen i varje race.
D.Coulthard:
Bedrövlig tillförlitlighet, 4/5 av Mclarens DNF. Om David presterar mycket bättre i kvalen och undviker avkörningar samt att bilen håller ihop hela vägen så finns möjligheten där. Hade dock låg genomsnittlig poäng i slutförda race, vilket inte ser bra ut! Att David kan bättre är jag däremot övertygad om.
----------
Huvudet säger att Kimi Raikkonen kommer att bli svårslagen om han fortsätter i samma form och om Mclaren kommer vara tillräckligt tillförlitlig. Hjärtat säger, hoppas David Coulthard vinner. Trots detta tror jag ändå vi ser Michael Schumacher som slutsegrare även denna säsong!
Övriga förare förutom dessa 7 tror jag inte har med slutstriden att göra!
******Hmm, kanske får räkna in B.A.R efter dagens test i Barca.*****"
Sluttabellen som jag hoppas på:
1. D.Coulthard
2. R.Barrichello
3. K.Raikkonen
4. F.Alonso
5. R.Schumacher
6. J.Montoya
7. M.Schumacher
Sluttabellen som jag någotsånär tror är realistisk:
1. M.Schumacher
2. K.Raikkonen
3. D.Coulthard
4. R.Barrichello
5. R.Schumacher
6. J.Montoya
7. F.Alonso
Men detta är F1 så allt kan hända....tillförlitligheten kan bli mer avgörande i år än ifjol, vem vet...
Senast redigerad av Gonzo den mån feb 02, 2004 19:37, redigerad totalt 1 gång.
-
Men hallå!Pepparkvarnen skrev:Varför läser du och skriver i den här topicen om du inte bryr dig?Kilroyx skrev: Det är ju som sagt bara spekulationer så varför bry sig?
Kom igen och posta en lista istället för att komma med dåliga undanflykter!
Att jag inte skriver listor är en sak, att jag är inttresserad av vad andra skriver, för det är ju inte bara en massa listor, är ju anledningen att jag läser den här topicen.
Och att jag nu skrivit ett inlägg som inte är relevant för topicen är ju din förtjänst!
-
-
-
-
Och varför skulle jag tala om det för dig?
Men OK då, jag har en favvo-driver, men jag tror inte han tar titeln
Men OK då, jag har en favvo-driver, men jag tror inte han tar titeln
-
-
-
-
-
Ni får gärna fortsätta er privata diskussion via privata meddelanden, eller hålla er något så när till ämnet om ni vill skriva i det här ämnet.
/Ola
/Ola
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
-
Jo DC kan det gå bra för
LOL: Jo jag anar det med men jag ville höra honom säga det eftersom det definitivt inte är någon chicken, en höna av något slag, visst, eller kanske en tupp rent av?
Som vanligt är karln ute och cycklar.
LOL: Jo jag anar det med men jag ville höra honom säga det eftersom det definitivt inte är någon chicken, en höna av något slag, visst, eller kanske en tupp rent av?
-
-
Är det in smartare att göra en omröstning om vem som vinner. sitta och skriva listor som i alla fall jag inte orkar/är intresserad av att läsa som nästan enbart är baserade på förhoppningar.
Tidigare år har det ju varit en annan femma, då ferrari har dominerat. Nu så vet i alla fall inte jag vilket stall som är snabbast. Williams, McLaren Ferrari, Sauber, BAR! och renault.
Bar satte nytt banrekord idag förresten.
Fixa en omröstning mitt tipps.
Tidigare år har det ju varit en annan femma, då ferrari har dominerat. Nu så vet i alla fall inte jag vilket stall som är snabbast. Williams, McLaren Ferrari, Sauber, BAR! och renault.
-
Förlåt Luckystrike, men jag vill bara räta ut hönsfrågetecknen en gång för alla.
Leghorn som rasen heter är nog den vanligaste frukostäggvärparen som vi har i Sverige, finns i vitt också om så önskas!
Förlåt igen Luckystrike , nu blir det bara F1-listor här igen!
Här kan ni se skillnaden mellan tupp och höna.Kilroyx skrev:Jo jag anar det med men jag ville höra honom säga det eftersom det definitivt inte är någon chicken, en höna av något slag, visst, eller kanske en tupp rent av?
Leghorn som rasen heter är nog den vanligaste frukostäggvärparen som vi har i Sverige, finns i vitt också om så önskas!
Förlåt igen Luckystrike , nu blir det bara F1-listor här igen!
-
Don't hit me with your negative waves!Styggve skrev:Är det in smartare att göra en omröstning om vem som vinner. sitta och skriva listor som i alla fall jag inte orkar/är intresserad av att läsa som nästan enbart är baserade på förhoppningar.
Nu gjorde jag denna topic för att jag gillar listor. Gillar du inte den, så läs inte i den, svårare än så är det inte...
Vill du ha en poll så är bara att fixa till en.