Nico Rosberg (Finska världsmästaren Keke Rosbergs son) är nästan säker på att han körde så bra i förra veckans tester så det ger honom en plats i Williams nästa år.
Vad jag inte förut visste var att han kommer att köra med en finsk! förarlicens. Han har dubbla medborgarskap (Tyskt/finskt). Kanske det är Keke som vill att han kör s.a.s. under finsk flagg?
En ny formel1-förare
-
- Utvisad
De finska potentiella sponsorerna är intresserade av Nico bl.a. för att han talar fyra språk flytande - tyska, engelska, franska och italienska (jag kommer inte säkert ihåg ifall det var just italienska, kanske spanska). Hans finska lär dock hålla sig enbart till ett par fraser
Sedan hade han även framfört en "intressant sak":
Hans första testkörning var helt och hållet tack vare sin pappas connections men andra gången fick han redan en inbjudan och nu senast så var intresset enbart till honom själv som förare och absolut inget annat.
Jag köper det där.
Så kom ihåg när en som exempelvis Björn W skall lyckas med konststycket att få en fot inklämd mellan dörren - det är inte en lätt väg att komma dit med "bara egna meriter".
Sedan hade han även framfört en "intressant sak":
Hans första testkörning var helt och hållet tack vare sin pappas connections men andra gången fick han redan en inbjudan och nu senast så var intresset enbart till honom själv som förare och absolut inget annat.
Jag köper det där.
Så kom ihåg när en som exempelvis Björn W skall lyckas med konststycket att få en fot inklämd mellan dörren - det är inte en lätt väg att komma dit med "bara egna meriter".
-
- Utvisad
-
http://www.f1racing.net/news.php?ID=68280
Williams verkar imponerade av Piquet. Hmmm dom är ju alltid imponerade av alla yngligar som får pröva på och köra tester åt dem.
Williams verkar imponerade av Piquet. Hmmm dom är ju alltid imponerade av alla yngligar som får pröva på och köra tester åt dem.
-
- Utvisad
Det är ju ett bra sätt att "ge sken av" en potentiell plats - m.a.o. "reservera" ynglingenSami skrev:http://www.f1racing.net/news.php?ID=68280
Jag slarvade när jag kollade in tabellen tidigare (såg ej namnet) - han var inte i närheten av de andra Williamsbilarna.......bra
Det skulle förstås inte vara så lyckat met ett uttalande efter ett teståk: "NN var helt utan talang - kommer aldrig att köra för oss i.a.f."
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
Nja...
Såg båda kändispojkarna i Macau i Nov
Inte så imponerad
kombinerade kvalificeringsresultat
Race 1 ---------------------------------------------
Nelson Krasch 7 varv
Nico Krasch WarmUp
resultat första loppet
Race 2 ---------------------------------------------
Nelson 8:a +41sek
Nico Krasch efter 9 varv
resultat andra loppet
/c
Inte så imponerad
Nelson Krasch 7 varv
Nico Krasch WarmUp
resultat första loppet
Nico Krasch efter 9 varv
resultat andra loppet
/c
-
- Utvisad
Re: Nja...
Michael Schumacher är Nicos förebild på "ambitiösitet"och när det "nyligen" gick upp för honom hur hårt MS går in för sitt jobb med bland annat ippemot 4 timmars daglig fysisk träning så förstod han att det är endast genom målmedvetenhet och "egen fostran" han kan få en förarplats i formel1 och för honom gällde i synnerhet den fysiska delen. Han nerättade efter Williamstestet att han aldrig skulle orkat med sin "gamla kondition" som han hade ännu förra sommaren för att genomföra testkörningarna - dessmindre ett helt lopp. OK- han är ju ung ännu.christian skrev:Såg båda kändispojkarna i Macau i Nov
Inte så imponerad
Nelson Krasch 7 varv
Nico Krasch WarmUp
resultat första loppet
Nico Krasch efter 9 varv
resultat andra loppet
/c
Vi får se vart det bär - jag hejar på Nico "Nordens" andra/tredje hopp förutom BW och en till finländare.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
På tal om det så tror jag Keke Rosberg är den mest underskattade världsmästaren av alla..han hade vunnit fler titlar om inte bensinreglerna hade kommit..han var fan grymt skicklig.
Det betyder ju inte att hans son är lika bra iofs..personligen tror jag han är för bortskämd..förresten..hur många finnar får det plats i F1 egentligen..
Det betyder ju inte att hans son är lika bra iofs..personligen tror jag han är för bortskämd..förresten..hur många finnar får det plats i F1 egentligen..
-
-
- Utvisad
Nog är det ju mer spännande att se hur det går för en två finländska förare än exempelvis två från Tyskland, Holland, Frankrike osv.Styggve skrev:Alldeles för många! =)
Om det är någon som inte förtjänar sina tittlar är det Nelson. Mansell ska ha den 1987.
Fram med (mer) nordiska förare - det är bara från Sverige som det inte har funnits nån på lång, lång tid :
Svenska, finska, danska och norska förare till formel1......
Inte är det väl jantelagen som gäller?