Blamage av West
-
- Utvisad
Blamage av West
Autosport har publicerat p.g.a. en ordentlig blamage av sponsorn West bilder på McLarens nya bakvinge. Wets hade satt ut (för en liten stund) bilder på sin EGEN hemsida.
-
-
-
-
-
- Utvisad
Arrows blamage, Trullis krash och Coulthards snurr
Redan före start hade det dock hänt märkliga saker. När bilarna på griden skulle ut på sitt s.k. införingsvarv blev de båda Orange-Arrowsbilarna stående! Hur mekanikerna än jobbade ville bilarna inte starta utan Arrowsmekanikerna tvingades rulla in bilarna i depågatan. En fullkomligt ofattbar blamage.
Det blev sen inte bättre när båda bilarna svartflaggades efter att ha startat från depågatan. En helsvart weekend för Tom Walkinshaw som ryktas ha köpt Alain Prosts konkursbo!
Sen kom så den olyckliga starten och efter den kom alltså säkerhetsbilen ut och samlade ihop resterna av startfältet medan funktionärer rensade banan från åtta dyrbara vrak.
När väl loppet kunde komma igång igen var det McLarenföraren David Coulthard som tog ledningen före Jarno Trulli som uppvaktades hårt av Michael Schumacher och BMWWilliams Montoya. En intensiv fight startade där Schumi varv efter varv utövade stark press på Trulli medan Montoya satt och avvaktade bakom Schumi.
Plötsligt snurrade Trulli i utgången av en kurva. Hans Renaultracer tappade greppet och Trulli for in i barriären. Säkerhetsbilen kom ånyo ut. Ställningen: Coulthard, Schumi,Montoya,Irvine, Räikkönen, Sato, de la Rosa, Webber, Yoong, Villeneuve och Salo.
Nästa sensation kom när Coulthard åkte av på säkerhetsvarvet och skänkte ledningen till Schumi som på 12:e varvet blev omkörd av BMW:s Juan Pablo Montoya.
Till er som inte visste betydelsen av blamage.
Skulle ni, som formel1-fans - ha läst dagligen BMW/Sverige:s hemsidor vad stod skrivet och förkunnat om sporten och om "blamage" så hade ni inte behövt famla i okunskapens mörker (obs. en snäll ikon)
www.bmw.se/nyhetsbrev/utskick/2002-03-03-1 - här kan du läsa samma text.
Borde jag ha öppnat igen en helt ny och helt onödig? topik
Jag anser att, exempelvis retroaktiva frågor, inte behöver "nya och egna" topikar fastän ämnet inte helt följer ämnesrubriken.
Redan före start hade det dock hänt märkliga saker. När bilarna på griden skulle ut på sitt s.k. införingsvarv blev de båda Orange-Arrowsbilarna stående! Hur mekanikerna än jobbade ville bilarna inte starta utan Arrowsmekanikerna tvingades rulla in bilarna i depågatan. En fullkomligt ofattbar blamage.
Det blev sen inte bättre när båda bilarna svartflaggades efter att ha startat från depågatan. En helsvart weekend för Tom Walkinshaw som ryktas ha köpt Alain Prosts konkursbo!
Sen kom så den olyckliga starten och efter den kom alltså säkerhetsbilen ut och samlade ihop resterna av startfältet medan funktionärer rensade banan från åtta dyrbara vrak.
När väl loppet kunde komma igång igen var det McLarenföraren David Coulthard som tog ledningen före Jarno Trulli som uppvaktades hårt av Michael Schumacher och BMWWilliams Montoya. En intensiv fight startade där Schumi varv efter varv utövade stark press på Trulli medan Montoya satt och avvaktade bakom Schumi.
Plötsligt snurrade Trulli i utgången av en kurva. Hans Renaultracer tappade greppet och Trulli for in i barriären. Säkerhetsbilen kom ånyo ut. Ställningen: Coulthard, Schumi,Montoya,Irvine, Räikkönen, Sato, de la Rosa, Webber, Yoong, Villeneuve och Salo.
Nästa sensation kom när Coulthard åkte av på säkerhetsvarvet och skänkte ledningen till Schumi som på 12:e varvet blev omkörd av BMW:s Juan Pablo Montoya.
Till er som inte visste betydelsen av blamage.
Skulle ni, som formel1-fans - ha läst dagligen BMW/Sverige:s hemsidor vad stod skrivet och förkunnat om sporten och om "blamage" så hade ni inte behövt famla i okunskapens mörker (obs. en snäll ikon)
Jag anser att, exempelvis retroaktiva frågor, inte behöver "nya och egna" topikar fastän ämnet inte helt följer ämnesrubriken.
-
- Utvisad
-
guuben, tror du inte att alla redan försått att du tycker så, kanske detta var ett "blamage" , detta säger jag i all välmening.guuben skrev: Till er som inte visste betydelsen av blamage.
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Apropå la nouvelle cousine och vad som är ätbart - komáge.Kilroyx skrev:Är det säket att man inte kan äta en fransk blamage?
(Ifall du vill pröva den "svenska varianten" av komage så går du till Östermalmshallen och köper som färskvara (den får helst inte ha varit nerfryst - åtminstone finns den att köpa färsk i Ö.H. - om du nu nångång har vägarna till Stockholm.
Berätta sen här i spalterna vad du tyckte om rätten - receptet får du i hallen)
-
Öhhh???......vägarna till stockholm......jag bor ju där jöh!? ...Alltså???Guuben skrev:om du nu nångång har vägarna till Stockholm
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
-
-
Som jag tolkar det så handlar det inte om ett misstag av West utan om ett vänskapligt gäckeri och att läsa mellan raderna!guuben skrev:Hela grejen var ju ett försök till ett vänskapligt gäckeri
Därav drar jag slutsatsen att det inte hade något att gör med Mclarens bakvinge i över huvud taget.
Case closed!
-
- Utvisad
Jag fick en bild av mormor (kanske likadan finns "övverallt" på internet) som visade att bakvingens "rektangulära" yttre sidor var utåtsvängda i mittenBopper skrev:Är det nåt speciellt med bakvingen då? eftersom det blev så mycket skriverier om det.
Omvänt = undre och övre kanten var inåtböjd sett rakt framifrån/bakifrån.
Fråga inte mig om det är en innovation för det vet jag inte.
-
Jag förstog att mormor var inblandad, är inte hon lite "off-topic"?guuben skrev:Jag fick en bild av mormor (kanske likadan finns "övverallt" på internet) som visade att bakvingens "rektangulära" yttre sidor var utåtsvängda i mittenBopper skrev:Är det nåt speciellt med bakvingen då? eftersom det blev så mycket skriverier om det.
-
- Utvisad
Och det där måste du Kilroyx både särskilt notera och skriva om?????Kilroyx skrev:Jag förstog att mormor var inblandad, är inte hon lite "off-topic"?guuben skrev:Jag fick en bild av mormor (kanske likadan finns "övverallt" på internet) som visade att bakvingens "rektangulära" yttre sidor var utåtsvängda i mittenBopper skrev:Är det nåt speciellt med bakvingen då? eftersom det blev så mycket skriverier om det.
Var det det som du fick ut av min (intressanta?) notis??? -Ge dig!
Jag vill att den alerta moderatorn ingriper angående dina (och endel andras) ideliga och omedelbara tramskommentarar apropå mina inlägg.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
Men förlåt mein herr Guube!
Jag hade ju lite svårt att tro att det var din mormor som var inblandad, nu vet jag ju bättre.
Är hon samma källa som "min vän"?
Jag hade ju lite svårt att tro att det var din mormor som var inblandad, nu vet jag ju bättre.
Är hon samma källa som "min vän"?