Camping på Spa, Belgien

Kungaklassen av motorsport...
tomakarl

Camping på Spa, Belgien

Inlägg av tomakarl »

Är det någon som vet om det finns camping på Spa, gångavstånd från banan, där man kan ställa upp en husbil?
Kostnad?
När bör man vara på campingen för att få plats?
/ Tomas
Nike

Inlägg av Nike »

Hej hej!

Där finns en stor camping precis bredvid banan. Den sträcker sig från Malmedy och nästan ända ner till Stavelot. Sist jag va där så va det hur bra som helst. Dock va där väldigt många tyskar å italienare! Men dom va trevliga dom oxå! 8)

Jag lyckades tom få hjälp av tre tifosis att putta upp min bil för en liten kulle som vi lyckades köra fast i! :D Än att min bil va fylld med McLaren flaggor å dekaler! :)

Jag kommer inte ihåg vad det kostade. men det va nog inte allt för mycket! Vi kom till campingen på Torsdagen å då va där platser kvar. Dock inga mängder.

// Niclas
Användarens profilbild
Black Star

Inlägg av Black Star »

Hur lång tid tar det att åka dit från typ Danmark, kanske du kommer ihåg och kanske du minns ungefär vad det kostade?
Nike

Inlägg av Nike »

Från Puttgarden till Spa är det ca 70 mil.. Det är ju svårt att säga en tid. Vi stod på rätt friskt på autobahn så! :) och på vägen ner va vi inom i Köln och kollade på Toyotas lilla huvudkontor!
På vägen hem så va det väldigt dåligt väder och mycket köer på autobahn.

ett litet tips om du ska besöka Spa. Ha med dig eget käk. för det dom säljer inne på banan är inte ätbart!!! Där fanns säkert 100+ "korvmojer" men alla hade samma saker, en oätbar korv, pommes med majonäs & och en hamburgare som inte va allt för rolig!

// Niclas