Försäsongstester 2004
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Försäsongstester 2004
Som vi sagt tidigare så kan man inte dra några absoluta slutsatser av försäsongstesterna!
Däremot tror jag de indikerar åt vilket håll det lutar åt i generella termer!
Jag har hackat en del på folk som publicerat resultatlistor, delvis pga att de förekommer utan kommentar och att de dyker upp lite varstans.
Låt oss publicera tiderna här på samma ställe en gång per dag med kommentar!
27 January, Valencia - Spain
1 M. Gené Williams (FW26) 1.10.198 74
2 M. Schumacher Ferrari (F2003-GA) 1.10.408 115
3 J. Montoya Williams (FW26) 1.10.466 82
4 F. Massa Sauber (C23) 1.11.203 98
5 J. Trulli Renault (R24) 1.11.375 59
6 O. Panis Toyota (TF104) 1.11.770 85
7 F. Montagny Renault (R23B) 1.11.778 111
8 A. Davidson BAR 1.12.094 67
9 T. Sato BAR 1.12.193 64
10 M. Webber Jaguar (R5) 1.12.322 52
11 R. Zonta Toyota (TF103B) 1.12.762 97
12 G. Bruni Minardi (PS03B) 1.12.925 75
Kommentar:
Ferrarin tycks hänga med riktigt bra trots fjolårets modell. Vad det innebär egentligen kan vara svårt att tyda.
Noterbart är att Montoya tycks bli efter sina Wlliams-kompisar hela tiden i dessa tester, är det Mclaren i tankarna?
Tiderna är dock riktigt bra för att vara första dagens test, ser ut som Coulthards rekord kommer ryka ganska snart!
Kul att se att Minardi inte är mer än 2,7 sec efter täten, bättre än väntat tycker jag! Men som vanligt ser vi toppstallen i täten vilket iof sig inte är förvånande.
Däremot tror jag de indikerar åt vilket håll det lutar åt i generella termer!
Jag har hackat en del på folk som publicerat resultatlistor, delvis pga att de förekommer utan kommentar och att de dyker upp lite varstans.
Låt oss publicera tiderna här på samma ställe en gång per dag med kommentar!
27 January, Valencia - Spain
1 M. Gené Williams (FW26) 1.10.198 74
2 M. Schumacher Ferrari (F2003-GA) 1.10.408 115
3 J. Montoya Williams (FW26) 1.10.466 82
4 F. Massa Sauber (C23) 1.11.203 98
5 J. Trulli Renault (R24) 1.11.375 59
6 O. Panis Toyota (TF104) 1.11.770 85
7 F. Montagny Renault (R23B) 1.11.778 111
8 A. Davidson BAR 1.12.094 67
9 T. Sato BAR 1.12.193 64
10 M. Webber Jaguar (R5) 1.12.322 52
11 R. Zonta Toyota (TF103B) 1.12.762 97
12 G. Bruni Minardi (PS03B) 1.12.925 75
Kommentar:
Ferrarin tycks hänga med riktigt bra trots fjolårets modell. Vad det innebär egentligen kan vara svårt att tyda.
Noterbart är att Montoya tycks bli efter sina Wlliams-kompisar hela tiden i dessa tester, är det Mclaren i tankarna?
Tiderna är dock riktigt bra för att vara första dagens test, ser ut som Coulthards rekord kommer ryka ganska snart!
Kul att se att Minardi inte är mer än 2,7 sec efter täten, bättre än väntat tycker jag! Men som vanligt ser vi toppstallen i täten vilket iof sig inte är förvånande.
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Frågan är bara, hur "gammal" egentligen är Ferrari Michael körde idag med?
Vågar nog påstå att det är många nya delar även på den bilen.
Och vad säger egentligen test tider om en bil? Inte mycket med tanke på att dom inte är ens i närheten av ett lopp. Sen att en bil är snabb i Valencia betyder inte automatisk att den kommer att bli snabb på alla banor, eller hur? Det är snarare som så att det är viktigare med en lätthanterlig och lättannpassad bil efter resp bana.
Montoya då? Jag tror det här året kommer att va hans sämsta i F1 hittills. Skulle va mycket förvånad om han får lika mycket stöd som RS, men vem vet, allt kan ju hända.
Vågar nog påstå att det är många nya delar även på den bilen.
Och vad säger egentligen test tider om en bil? Inte mycket med tanke på att dom inte är ens i närheten av ett lopp. Sen att en bil är snabb i Valencia betyder inte automatisk att den kommer att bli snabb på alla banor, eller hur? Det är snarare som så att det är viktigare med en lätthanterlig och lättannpassad bil efter resp bana.
Montoya då? Jag tror det här året kommer att va hans sämsta i F1 hittills. Skulle va mycket förvånad om han får lika mycket stöd som RS, men vem vet, allt kan ju hända.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
Att dra slutsatser och kommentera något enbart grundat på en smiley kan vara mer eller mindre livsfarligt, eller åtmistone väldigt dåligt.
Folk kan ta illa upp och gud vet vad, akta dig Gonzo.
Folk kan ta illa upp och gud vet vad, akta dig Gonzo.
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Valencia: Gene beats old Ferrari
28/01/04
Marc Gene clocked the best time on Tuesday's first day of testing at Valencia, beating Michael Schumacher and Juan Pablo Montoya.
Gene completed 74 laps of the Spanish track, setting a best time of 1:10.198. Schumacher's best for the day was a 1:10.408. Despite launching the new F2004 on Monday Ferrari continued testing with the F2003-GA. The team's 2004 car will only make its on-track debut later in the week.
--------------------------------
Enligt min tillförlitliga källa (kompisen) så körde MS/Ferrari med delar/komponenter från den nya 2004:n.
28/01/04
Marc Gene clocked the best time on Tuesday's first day of testing at Valencia, beating Michael Schumacher and Juan Pablo Montoya.
Gene completed 74 laps of the Spanish track, setting a best time of 1:10.198. Schumacher's best for the day was a 1:10.408. Despite launching the new F2004 on Monday Ferrari continued testing with the F2003-GA. The team's 2004 car will only make its on-track debut later in the week.
--------------------------------
Enligt min tillförlitliga källa (kompisen) så körde MS/Ferrari med delar/komponenter från den nya 2004:n.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Ferrari will test tyres and developments on the F2003GA at Valencia from Tuesday morning onwards.
We have been testing for several months using many major components from the 2004 car such as cooling systems, transmission components and engine components and we are pleased with progress.
Min kompis (källa) F1Racing.Net
We have been testing for several months using many major components from the 2004 car such as cooling systems, transmission components and engine components and we are pleased with progress.
Min kompis (källa) F1Racing.Net
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Var detta inlägg en pik?Gonzo skrev:Ferrari will test tyres and developments on the F2003GA at Valencia from Tuesday morning onwards.
We have been testing for several months using many major components from the 2004 car such as cooling systems, transmission components and engine components and we are pleased with progress.
Min kompis (källa) F1Racing.Net
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Vi har haft våra duster och jag tror det räcker.
Vi får väl oxå lite till mans inse att allt inte är gravallvarligt och personligt.
Jag la till ikonen för att det skulle framgå att det var en skämtsam ton på inlägget, men som sagt, en ikon säger inte allt Dessutom kan väl inte en hemsida vara ens kompis....
Nu tar vi det bara lungt..ok!
Vi får väl oxå lite till mans inse att allt inte är gravallvarligt och personligt.
Jag la till ikonen för att det skulle framgå att det var en skämtsam ton på inlägget, men som sagt, en ikon säger inte allt Dessutom kan väl inte en hemsida vara ens kompis....
Nu tar vi det bara lungt..ok!
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
Några tankar om Montoya:
Ställer stallet upp på colombianen i år och ger honom lite uppbackning tror jag att han kommer bli väldigt farlig i år. Han kör mer för sin egen del den här säsongen eftersom han är "mellan två jobb" och kommer förmodligen inte lida av någon större press från williams.
Men det är viktigt att inte stallet vänder honom ryggen!
Sköter dom sina kort rätt kanske dom har en vm-titel i år...
/filosofen.
Ställer stallet upp på colombianen i år och ger honom lite uppbackning tror jag att han kommer bli väldigt farlig i år. Han kör mer för sin egen del den här säsongen eftersom han är "mellan två jobb" och kommer förmodligen inte lida av någon större press från williams.
Men det är viktigt att inte stallet vänder honom ryggen!
Sköter dom sina kort rätt kanske dom har en vm-titel i år...
/filosofen.
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
28 January, Valencia - Spain
1 J. Montoya Williams (FW26) 1.09.306 59
2 M. Schumacher Ferrari (F2003GA) 1.09.427 86
3 R. Schumacher Williams (FW26) 1.09.678 82
4 J. Button BAR 1.10.019 86
5 A. Pizzonia Williams (FW25) 1.10.153 85
6 R. Zonta Toyota (TF103B) 1.10.339 84
7 F. Montagny Renault (R23B) 1.10.438 103
8 J. Trulli Renault (R24) 1.10.464 84
9 O. Panis Toyota (TF104) 1.10.462 92
10 F. Massa Sauber (C23) 1.10.631 53
11 T. Sato BAR 1.11.096 95
12 B, Wirdheim Jaguar (R4) 1.11.215 106
13 M. Webber Jaguar (R5) 1.11.379 51
14 G. Bruni Minardi (PS03B) 1.12.485 20
15 Z. Baumgartner Minardi (PS03B) 1.22.213 4
Ha där ser man, Montoya läste vad jag skrev igår och tyckte att nu är det dax att visa vad han går för. Var lite rädd för att han börjat tappa koncentrationen för ett tag!
Banrekordet rök all världens väg vilket iof sig var väntat men inte mindre imponerande för det. Michael är oxå snabb men det är inte bara han som är snabb i en fjolårsbil, PIZZONIA slår till som gubben ur lådan med FW25:an och sätter en bra tid!
Att Björn med Jaguars fjolårsbil skulle piska upp Webber är bara GREAT, skitkul helt enkelt. Tiden är väl hyfsad...men den kommer nog att bli mycket bättre. Men att Webber är långsammare med "nya" bilen måste väl ändå sägas vara ett dåligt betyg såhär långt för R5:n
Hoppas nu för allt i världen att Björn får testförarplatsen.
Hoppas alla känner sig manade att redovisa testtider för kommande dagar....detta var ju inte tänkt som min personliga plats....
1 J. Montoya Williams (FW26) 1.09.306 59
2 M. Schumacher Ferrari (F2003GA) 1.09.427 86
3 R. Schumacher Williams (FW26) 1.09.678 82
4 J. Button BAR 1.10.019 86
5 A. Pizzonia Williams (FW25) 1.10.153 85
6 R. Zonta Toyota (TF103B) 1.10.339 84
7 F. Montagny Renault (R23B) 1.10.438 103
8 J. Trulli Renault (R24) 1.10.464 84
9 O. Panis Toyota (TF104) 1.10.462 92
10 F. Massa Sauber (C23) 1.10.631 53
11 T. Sato BAR 1.11.096 95
12 B, Wirdheim Jaguar (R4) 1.11.215 106
13 M. Webber Jaguar (R5) 1.11.379 51
14 G. Bruni Minardi (PS03B) 1.12.485 20
15 Z. Baumgartner Minardi (PS03B) 1.22.213 4
Ha där ser man, Montoya läste vad jag skrev igår och tyckte att nu är det dax att visa vad han går för. Var lite rädd för att han börjat tappa koncentrationen för ett tag!
Banrekordet rök all världens väg vilket iof sig var väntat men inte mindre imponerande för det. Michael är oxå snabb men det är inte bara han som är snabb i en fjolårsbil, PIZZONIA slår till som gubben ur lådan med FW25:an och sätter en bra tid!
Att Björn med Jaguars fjolårsbil skulle piska upp Webber är bara GREAT, skitkul helt enkelt. Tiden är väl hyfsad...men den kommer nog att bli mycket bättre. Men att Webber är långsammare med "nya" bilen måste väl ändå sägas vara ett dåligt betyg såhär långt för R5:n
Hoppas nu för allt i världen att Björn får testförarplatsen.
Hoppas alla känner sig manade att redovisa testtider för kommande dagar....detta var ju inte tänkt som min personliga plats....
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 00:48
- Ort: Sthlm
Han va bra idag och kommer säkert vara med i guldstriden. Striden börjar om 38 dagar och 4 timmar.FredrikF1 skrev:Några tankar om Montoya:
Ställer stallet upp på colombianen i år och ger honom lite uppbackning tror jag att han kommer bli väldigt farlig i år. Han kör mer för sin egen del den här säsongen eftersom han är "mellan två jobb" och kommer förmodligen inte lida av någon större press från williams.
Men det är viktigt att inte stallet vänder honom ryggen!
Sköter dom sina kort rätt kanske dom har en vm-titel i år...
/filosofen.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Jag har själv påpekat det flera gånger och gör det gärna igen, man kan inte dra alltför stora slutsatser av testtiderna. Men det finns indikationer...
I ärlighetens namn, Montoyas varvrekord igår var enligt uppgift (dock ännu inte bekräftat) satt med mycket lite bensin i tanken och med nya fräscha Michelin däck. MS snabbaste varv var det 6 av 10 vilket säger oss att bilen inte var ultralätt och att däckens bästa grepp kanske inte var kvar.
Oavsett orsaker så ser det väldigt uppmuntrande ut för Ferrarilägret, som med fjolårsbilen håller jämna steg med Williams och Mclaren samt för Bridgestone vars däck uppenbarligen verkar snabba!
Hur som helst så måste detta oroa de andra toppstallen som för ett ögonblick såg ut att ha dragit ifrån och att Michelin skulle ha ett klart övertag, nu verkar det mer öppet! Ferraris nästan överdrivna förtroende för Bridgestone skulle kunna tyda på att man visste vad som komma skulle!
I år kommer även tillförlitligheten bli extra viktig och än mer avgörande, McLaren har av och till haft lite problem med detta så även Williams, Ferrari har under många säsonger haft väldigt bra tillförlitlighet vilket givetvis är en styrka. Vilket team kommer i år har den bästa avvägningen mellan tillförlitlighet/motorstyrka?
Min förhoppning är att detta kommer att leda till den jämnaste säsongen i mannaminne!
I ärlighetens namn, Montoyas varvrekord igår var enligt uppgift (dock ännu inte bekräftat) satt med mycket lite bensin i tanken och med nya fräscha Michelin däck. MS snabbaste varv var det 6 av 10 vilket säger oss att bilen inte var ultralätt och att däckens bästa grepp kanske inte var kvar.
Oavsett orsaker så ser det väldigt uppmuntrande ut för Ferrarilägret, som med fjolårsbilen håller jämna steg med Williams och Mclaren samt för Bridgestone vars däck uppenbarligen verkar snabba!
Hur som helst så måste detta oroa de andra toppstallen som för ett ögonblick såg ut att ha dragit ifrån och att Michelin skulle ha ett klart övertag, nu verkar det mer öppet! Ferraris nästan överdrivna förtroende för Bridgestone skulle kunna tyda på att man visste vad som komma skulle!
I år kommer även tillförlitligheten bli extra viktig och än mer avgörande, McLaren har av och till haft lite problem med detta så även Williams, Ferrari har under många säsonger haft väldigt bra tillförlitlighet vilket givetvis är en styrka. Vilket team kommer i år har den bästa avvägningen mellan tillförlitlighet/motorstyrka?
Min förhoppning är att detta kommer att leda till den jämnaste säsongen i mannaminne!
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Valencia test times day three (unofficial)
Pos Driver Chassis-engine Tyres Time Laps
1 Antonio Pizzonia Williams-BMW M 1m09.123s 60
2 Michael Schumacher Ferrari B 1m09.407s 93
3 Marc Gene Williams-BMW M 1m10.440s 89*
4 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas B 1m10.469s 59*
5 Jenson Button BAR-Honda M 1m10.473s 92
6 Christian Klien Jaguar M 1m10.897s 101*
7 Cristiano da Matta Toyota M 1m11.301s 89*
8 Anthony Davidson BAR-Honda M 1m11.715s 98
9 Zsolt Baumgartner Minardi-Cosworth B 1m13.317s 103
Ojoj, Pizzonia satte nytt "unoffical"varvrekord och han som knappt kunde köra bil förra året... Williams har ordning på grejerna.
Pos Driver Chassis-engine Tyres Time Laps
1 Antonio Pizzonia Williams-BMW M 1m09.123s 60
2 Michael Schumacher Ferrari B 1m09.407s 93
3 Marc Gene Williams-BMW M 1m10.440s 89*
4 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas B 1m10.469s 59*
5 Jenson Button BAR-Honda M 1m10.473s 92
6 Christian Klien Jaguar M 1m10.897s 101*
7 Cristiano da Matta Toyota M 1m11.301s 89*
8 Anthony Davidson BAR-Honda M 1m11.715s 98
9 Zsolt Baumgartner Minardi-Cosworth B 1m13.317s 103
Ojoj, Pizzonia satte nytt "unoffical"varvrekord och han som knappt kunde köra bil förra året... Williams har ordning på grejerna.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Var hittade du tiderna Sami ?
Konstigt att Ferrari uppger en annan tid.
Hursomhelst man börjar ana att det kommer att bli tätt mellan Ferrari och Williams i år!
Om inte Ferraris F2004 blir en dräpare förstås.
Skall bli kul när alla de tre stora testar på samma bana.
Då kanske man kan ana vem av de tre som blir vassast.
Är det någon som vet om de tänker att testa på samma bana samtidigt?
Tänker då på Ferrari, Mclaren, Williams.
Konstigt att Ferrari uppger en annan tid.
Hursomhelst man börjar ana att det kommer att bli tätt mellan Ferrari och Williams i år!
Om inte Ferraris F2004 blir en dräpare förstås.
Skall bli kul när alla de tre stora testar på samma bana.
Då kanske man kan ana vem av de tre som blir vassast.
Är det någon som vet om de tänker att testa på samma bana samtidigt?
Tänker då på Ferrari, Mclaren, Williams.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Jag hittade mina på www.autosport.com
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Mclaren kommer att testa dessa dagar:F1-fan skrev:Var hittade du tiderna Sami ?
Konstigt att Ferrari uppger en annan tid.
Hursomhelst man börjar ana att det kommer att bli tätt mellan Ferrari och Williams i år!
Om inte Ferraris F2004 blir en dräpare förstås.
Skall bli kul när alla de tre stora testar på samma bana.
Då kanske man kan ana vem av de tre som blir vassast.
Är det någon som vet om de tänker att testa på samma bana samtidigt?
Tänker då på Ferrari, Mclaren, Williams.
2-5 February: Barcelona
10 - 13 February: Jerez
17 - 20 February: Valencia
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Jo det är klart, det skulle isf fall indikera att de nya motorerna tappat en del i effekt...Trots det sätter b la Montoya banrekord igår så det måste finnas flera förklaringar, kanske däcken än en gång utveklats med ett jättekliv vilket iaf delvis kan förklara varför nya rekord kan sättas med gamla bilar på samma bana i år ......vad tror ni?Sami skrev:Endel har väl att göra med att dom numera måste köra med en motor som ska hålla en hel helg.
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
[quote="Sami"]Endel har väl att göra med att dom numera måste köra med en motor som ska hålla en hel helg.
Samt Lazyboy:Jag tror att det trots allt är många nya delar i de gamla bilarna ...etc quote]
Det var två bra synpunkter angående testtiderna.
Det som oroar mig är att MS/Ferrari håller konstant så bra tider i teskörningarna.
Samt Lazyboy:Jag tror att det trots allt är många nya delar i de gamla bilarna ...etc quote]
Det var två bra synpunkter angående testtiderna.
Det som oroar mig är att MS/Ferrari håller konstant så bra tider i teskörningarna.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
TESTING TIMES
Circuit de Catalunya, Barcelona
Monday, February 2, 2004
Weather: A high of 23 degrees
Fastest times of the day:
Driver Constructor Time Laps
Jenson Button BAR Honda 1m13.867s 27
Marc Gene Williams BMW 1m15.301s 59
Takuma Sato BAR Honda 1m15.596s 76
Ralf Schumacher Williams BMW 1m16.015s 64
Luca Badoer Scuderia Ferrari 1m16.304s 75
Giancarlo Fisichella Sauber Petronas 1m16.58ss 86
Pedro de la Rosa Team McLaren Mercedes 1m17.049s 53
Alex Wurz Team McLaren Mercedes 1m17.070s 36
Darren Turner Team McLaren Mercedes 1m19.883s 17
Circuit de Catalunya, Barcelona
Monday, February 2, 2004
Weather: A high of 23 degrees
Fastest times of the day:
Driver Constructor Time Laps
Jenson Button BAR Honda 1m13.867s 27
Marc Gene Williams BMW 1m15.301s 59
Takuma Sato BAR Honda 1m15.596s 76
Ralf Schumacher Williams BMW 1m16.015s 64
Luca Badoer Scuderia Ferrari 1m16.304s 75
Giancarlo Fisichella Sauber Petronas 1m16.58ss 86
Pedro de la Rosa Team McLaren Mercedes 1m17.049s 53
Alex Wurz Team McLaren Mercedes 1m17.070s 36
Darren Turner Team McLaren Mercedes 1m19.883s 17
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
Idag var det Satos tur verkar det som...han körde hybridbilen. B.a.r:s bilar går fort just nu!
Alonso körde den nya R24, nästan en sekund efter.
Gene och shumacher körde båda två den nya Fw26:an. Nelsinho Piquet körde fjolårets bil (67 varv).
Kimi anslöt idag och verkade ta det ganska lugnt...
McLaren hamnar ganska långt ner idag med!
Alla 3 förarna körde med MP4-19.
1 SATO BAR 1m13.797s
2 ALONSO Renault 1m14.687s
3 GENE Williams 1m15.129s
4 R.SCHUMACHER Williams 1m15.206s
5 BUTTON BAR 1m15.462s
6 MONTAGNY Renault 1m15.610s
7 BARRICHELLO Ferrari 1m15.779s
8 PANIS Toyota 1m15.992s
9 WURZ McLaren 1m16.069s
10 PIQUET Williams 1m16.431s
11 DA MATTA Toyota 1m16.610s
12 DE LA ROSA McLaren 1m16.875s
13 FISICHELLA Sauber 1m17.016s
14 RAIKKONEN McLaren 1m17.315s
Alonso körde den nya R24, nästan en sekund efter.
Gene och shumacher körde båda två den nya Fw26:an. Nelsinho Piquet körde fjolårets bil (67 varv).
Kimi anslöt idag och verkade ta det ganska lugnt...
McLaren hamnar ganska långt ner idag med!
Alla 3 förarna körde med MP4-19.
1 SATO BAR 1m13.797s
2 ALONSO Renault 1m14.687s
3 GENE Williams 1m15.129s
4 R.SCHUMACHER Williams 1m15.206s
5 BUTTON BAR 1m15.462s
6 MONTAGNY Renault 1m15.610s
7 BARRICHELLO Ferrari 1m15.779s
8 PANIS Toyota 1m15.992s
9 WURZ McLaren 1m16.069s
10 PIQUET Williams 1m16.431s
11 DA MATTA Toyota 1m16.610s
12 DE LA ROSA McLaren 1m16.875s
13 FISICHELLA Sauber 1m17.016s
14 RAIKKONEN McLaren 1m17.315s
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Sk_t, här har man börja bygga upp förhoppningar och så ser det så jä_la dåligt ut för McLaren och KIMI.
Och skulle det vara fråga om små tidsdifferanser men nej.....eländes, elände.
MEN.....vi får hoppas på morgondagen - kanske dom körde den tvåsitsiga de två första dagarna.
Och skulle det vara fråga om små tidsdifferanser men nej.....eländes, elände.
MEN.....vi får hoppas på morgondagen - kanske dom körde den tvåsitsiga de två första dagarna.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Tyvärr har de inte ryckt upp sig!!!
Sämst idag igen
Nästan
Driver Constructor Time Laps
Fernando Alonso Renault 1m14.665s 104
Ralf Schumacher Williams BMW 1m14.679s 51
Jenson Button BAR Honda 1m14.699s 115
Marc Gene Williams BMW 1m14.998s 65
Rubens Barrichello Scuderia Ferrari 1m15.058s 84
Franck Montagny Renault 1m15.289s 82
Cristiano da Matta Toyota 1m15.446s 88
Juan Pablo Montoya Williams BMW 1m15.590s 41
Luca Badoer Scuderia Ferrari 1m15.648s 75
Olivier Panis Toyota 1m15.686s 82
Takuma Sato BAR Honda 1m15.724s 64
Kimi Raikkonen Team McLaren Mercedes 1m16.083s 91
Pedro de la Rosa Team McLaren Mercedes 1m16.438s 39
David Coulthard Team McLaren Mercedes 1m16.574s 39
Felipe Massa Sauber 1m16.583s 6
Sämst idag igen
Nästan
Driver Constructor Time Laps
Fernando Alonso Renault 1m14.665s 104
Ralf Schumacher Williams BMW 1m14.679s 51
Jenson Button BAR Honda 1m14.699s 115
Marc Gene Williams BMW 1m14.998s 65
Rubens Barrichello Scuderia Ferrari 1m15.058s 84
Franck Montagny Renault 1m15.289s 82
Cristiano da Matta Toyota 1m15.446s 88
Juan Pablo Montoya Williams BMW 1m15.590s 41
Luca Badoer Scuderia Ferrari 1m15.648s 75
Olivier Panis Toyota 1m15.686s 82
Takuma Sato BAR Honda 1m15.724s 64
Kimi Raikkonen Team McLaren Mercedes 1m16.083s 91
Pedro de la Rosa Team McLaren Mercedes 1m16.438s 39
David Coulthard Team McLaren Mercedes 1m16.574s 39
Felipe Massa Sauber 1m16.583s 6
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
Renaults testdag (5/2-04 Torsdag)
Alonso har kört R24:an idag med, med fokusering på olika setups (aerodynamiken)
Montagny körde R23 och man försökte hitta ideal-inställningar för 2004 års däck.
Ett förebyggande byte av växellåda utfördes på R24 under dagen.
Dom var nöjda med sista testdagen. Nästa test blir på Jerez 10-12 februari (Jarno Trulli, Franck Montagny)
källa: renaults hemsida.
Dagens test-tider:
1 MONTOYA Williams 1m14.804s
2 ALONSO Renault 1m15.080s
3 PIZZONIA Williams 1m15.112s
4 MONTAGNY Renault 1m15.170s
5 DA MATTA Toyota 1m15.705s
6 PIQUET Williams 1m15.809s
7 COULTHARD McLaren 1m15.908s
8 PANIS Toyota 1m15.911s
9 WURZ McLaren 1m16.022s
Alonso har kört R24:an idag med, med fokusering på olika setups (aerodynamiken)
Montagny körde R23 och man försökte hitta ideal-inställningar för 2004 års däck.
Ett förebyggande byte av växellåda utfördes på R24 under dagen.
Dom var nöjda med sista testdagen. Nästa test blir på Jerez 10-12 februari (Jarno Trulli, Franck Montagny)
källa: renaults hemsida.
Dagens test-tider:
1 MONTOYA Williams 1m14.804s
2 ALONSO Renault 1m15.080s
3 PIZZONIA Williams 1m15.112s
4 MONTAGNY Renault 1m15.170s
5 DA MATTA Toyota 1m15.705s
6 PIQUET Williams 1m15.809s
7 COULTHARD McLaren 1m15.908s
8 PANIS Toyota 1m15.911s
9 WURZ McLaren 1m16.022s
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
6 February, Barcelona - Spain
1 A. Pizzonia Williams (FW26) 1.15.080 114
2 J. Montoya Williams (FW26) 1.15.225 42
3 C. da Matta Toyota 1.16.052 82
Ja Pizzan verkar inte ha några problem att köra Williams, lite oroväckande att Toyota verkar vara ordentligt på efterkälken, hoppas att de maskerar sin form bara , men det tror jag inte på allvar såklart!
1 A. Pizzonia Williams (FW26) 1.15.080 114
2 J. Montoya Williams (FW26) 1.15.225 42
3 C. da Matta Toyota 1.16.052 82
Ja Pizzan verkar inte ha några problem att köra Williams, lite oroväckande att Toyota verkar vara ordentligt på efterkälken, hoppas att de maskerar sin form bara , men det tror jag inte på allvar såklart!
Senast redigerad av Gonzo den fre feb 06, 2004 21:30, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Mclaren har liknande tider som Toyota!!
Maskerar de formen?
Tror tyvärr inte det!!
Man har börjat prata om att komma med en ny bil halvvägs in i säsongen!!
Är det fler än jag som börjar tycka att det osar fiasko
Williams ser däremot mycket starka ut!
Ferrari lurar i vassen vill inte mäta sitt nya alster mot konkurrenterna.
Maskerar de formen?
Tror tyvärr inte det!!
Man har börjat prata om att komma med en ny bil halvvägs in i säsongen!!
Är det fler än jag som börjar tycka att det osar fiasko
Williams ser däremot mycket starka ut!
Ferrari lurar i vassen vill inte mäta sitt nya alster mot konkurrenterna.
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: fre jul 19, 2002 02:00
Att Mclaren Mp19 är långsammare än FW26:an tror jag ganska bestämt, dock så vet man ju aldrig. Jag tror att det blir en duell mellan williams o ferrari i melbourne med renault och mclaren något efter för att sedan komma tillbaka starkt under mitten av säsongen, ungefär som williams i fjol.
Detta är mina slutsatser ifrån testerna så här långt. Dock brukar de inte vara alltför tillförlitliga men de bekräftar min känsla av att williams blir oerhört starka i år. Lustigt är det ändå att ferrari envist hävdar att mclaren och renault blir deras starkaste rivaler, vet de något vi inte vet?
Detta är mina slutsatser ifrån testerna så här långt. Dock brukar de inte vara alltför tillförlitliga men de bekräftar min känsla av att williams blir oerhört starka i år. Lustigt är det ändå att ferrari envist hävdar att mclaren och renault blir deras starkaste rivaler, vet de något vi inte vet?
"Det är många som har kommoit hit till silverstone för att få se Union Jack"
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
Mugello, 7th February
Circuit: Autodromo del Mugello, 5.245 km - short course 2.760 km
Driver: Rubens Barrichello
Car: F2004
Weather: air temperature 9/10 °C, track temperature 9 °C, rain.
First day of testing of 2004 at the Mugello Circuit for Scuderia Ferrari Marlboro. Rubens Barrichello took to the track today, making his debut at the wheel of the F2004.
Testing was affected by rain, which lasted all day. Barrichello continued development work of the car, running on rain tyres throughout. A total of 56 laps was completed (6 on the short version of the track,) the quickest in a time of 1.26.823.
Barrichello continues testing at this circuit tomorrow.
källa: Ferraris hemsida
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Mugello, 8th February
Circuit: Autodromo del Mugello, 5.245 km - short course 2.760 km
Driver: Rubens Barrichello
Car: F2004
Weather: air temperature 9/13 °C, track temperature 8/19 °C, variable.
Second day of testing this week for Scuderia Ferrari Marlboro at the Mugello Circuit. Once again today Rubens Barrichello took to the track, to continue development of the F2004. In the morning, the Brazilian still had to contend with a damp track, which then dried out. In total, Barrichello completed 72 laps (15 on the short version of the track,) with a best time of 1.21.270.
Barrichello continues testing at this circuit tomorrow.
Ser bra ut för Ferrari tycker jag
Bra tider och många varv.
Circuit: Autodromo del Mugello, 5.245 km - short course 2.760 km
Driver: Rubens Barrichello
Car: F2004
Weather: air temperature 9/13 °C, track temperature 8/19 °C, variable.
Second day of testing this week for Scuderia Ferrari Marlboro at the Mugello Circuit. Once again today Rubens Barrichello took to the track, to continue development of the F2004. In the morning, the Brazilian still had to contend with a damp track, which then dried out. In total, Barrichello completed 72 laps (15 on the short version of the track,) with a best time of 1.21.270.
Barrichello continues testing at this circuit tomorrow.
Ser bra ut för Ferrari tycker jag
Bra tider och många varv.
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Det gjorde du
Mugello: Barrichello breaks record!
It was today the third and last day of testing for the Scuderia Ferrari at the Mugello circuit. Rubens Barrichello continued the development of the F2004 and finished the session on a high.
Rubens set a new track record, 1.18.704, 2 seconds faster than old record set by Schumacher in June 2002 (1.20.943).
Mugello: Barrichello breaks record!
It was today the third and last day of testing for the Scuderia Ferrari at the Mugello circuit. Rubens Barrichello continued the development of the F2004 and finished the session on a high.
Rubens set a new track record, 1.18.704, 2 seconds faster than old record set by Schumacher in June 2002 (1.20.943).
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Har tittat lite på andra forum där man har varit ilskna på att Barri inte får testa F2004 lika tidigt som Michael.
En vecka senare tycker inte jag skulle vara någon större nackdel.
Dessutom kan det ju vara så att bilen är mera klar än den var när den rullade ut ur fabriken.
I alla fall inget fel på farten
Go Barri Go !!
En vecka senare tycker inte jag skulle vara någon större nackdel.
Dessutom kan det ju vara så att bilen är mera klar än den var när den rullade ut ur fabriken.
I alla fall inget fel på farten
Go Barri Go !!
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Hur kan man vara ilsken för det? Det är Ferraris ensak!F1-fan skrev:Har tittat lite på andra forum där man har varit ilskna på att Barri inte får testa F2004 lika tidigt som Michael.
En vecka senare tycker inte jag skulle vara någon större nackdel.
Dessutom kan det ju vara så att bilen är mera klar än den var när den rullade ut ur fabriken.
I alla fall inget fel på farten
Go Barri Go !!
Men om det är som det brukar vara så är det folk som inte bryr sig det minsta om Barri egentligen, de vill bara hitta en anledning till att klanka ned på Ferrari och underförstått även på Michael Schumacher.
Barri själv tar det med ro....och sätter varvrekord istället.
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Ferrari var jäkligt hygglig mot Barren i år - förra året fick han vänta betydligt längre förrän han fick ta en provtur. Var det inte flere veckor t.o.m efter Skummen?Gonzo skrev:Hur kan man vara ilsken för det? Det är Ferraris ensak!F1-fan skrev:Har tittat lite på andra forum där man har varit ilskna på att Barri inte får testa F2004 lika tidigt som Michael.
En vecka senare tycker inte jag skulle vara någon större nackdel.
Dessutom kan det ju vara så att bilen är mera klar än den var när den rullade ut ur fabriken.
I alla fall inget fel på farten
Go Barri Go !!
Men om det är som det brukar vara så är det folk som inte bryr sig det minsta om Barri egentligen, de vill bara hitta en anledning till att klanka ned på Ferrari och underförstått även på Michael Schumacher.
Barri själv tar det med ro....och sätter varvrekord istället.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Bar har bra glöd under sulorna
Inte så bra för Mclaren idag heller.
Växellådsproblem för David
F1 testing Jerez day one (unofficial)
Pos Driver Chassis-engine Tyres Time Laps
1 Jenson Button BAR-Honda M 1m17.708s 79*
2 Jarno Trulli Renault M 1m17.868s 62*
3 Takuma Sato BAR-Honda M 1m18.022s 81*
4 Luca Badoer Ferrari B 1m18.269s 84
5 Alex Wurz McLaren-Mercedes M 1m18.429s 67*
6 David Coulthard McLaren-Mercedes M 1m18.545s 20*
7 Franck Montagny Renault M 1m18.636s 87
8 Christian Klein Jaguar M 1m19.272s 83*
9 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas B 1m19.287s 73*
10 Felipe Massa Sauber Petronas 1m19.450s B 93*
11 Giorgio Pantano Jordan-Ford B 1m22.288s 35*
12 Nick Heidfeld Jordan-Ford B 1m22.963s 23*
B = Bridgestone
M = Michelin
* denotes 2004 car
Inte så bra för Mclaren idag heller.
Växellådsproblem för David
F1 testing Jerez day one (unofficial)
Pos Driver Chassis-engine Tyres Time Laps
1 Jenson Button BAR-Honda M 1m17.708s 79*
2 Jarno Trulli Renault M 1m17.868s 62*
3 Takuma Sato BAR-Honda M 1m18.022s 81*
4 Luca Badoer Ferrari B 1m18.269s 84
5 Alex Wurz McLaren-Mercedes M 1m18.429s 67*
6 David Coulthard McLaren-Mercedes M 1m18.545s 20*
7 Franck Montagny Renault M 1m18.636s 87
8 Christian Klein Jaguar M 1m19.272s 83*
9 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas B 1m19.287s 73*
10 Felipe Massa Sauber Petronas 1m19.450s B 93*
11 Giorgio Pantano Jordan-Ford B 1m22.288s 35*
12 Nick Heidfeld Jordan-Ford B 1m22.963s 23*
B = Bridgestone
M = Michelin
* denotes 2004 car
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Jag tror det var första gången i mitt "Forza-forumliv" jag skriver om Barren - helt senil e jag ändå inte så ............:Gonzo skrev:Få lägger så mycket intresse i Barrichellos öden och äventyr som du guuben, din favvoförare va?
"Better luck next time"
Men min personliga åsikt är ändå att Barrichello är en bra förare men med den ställning han har i stallet har han inte haft mycket "chanser till succé".....det kan vi väl ändå vara överens om?
Inbromsningen före mållinjen har etsat sig i mitt minne - det var Barrichello som för en gångs skull protesterade mot den behandling han fick..........det fanns säkert så mycket färdigt i bagaget så "det blev helt enkelt för mycket den gången".
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)