Bra läktare på Imola ??

Kungaklassen av motorsport...
Sehlis

Bra läktare på Imola ??

Inlägg av Sehlis »

Ciao alla.
Jag har bestämt mig för att besöka F1 tävlingen på Imola i år. Men jag kan inte avgöra var det är roligast att sitta om det ska ske lite omkörningar (om det nu går på den banan :smash: ). Någon som varit där och kan ge lite tips. Det gäller även transport till banan, jag kommer söderifrån (Florens).
Tacksam för alla möjliga svar :roll:
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Innan den blev våldtagen av chikaner så måste läktarn på berget över tosa varit den bästa platsen.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Läktaren efter Tosa är fortfarande den bästa platsen på Imola, man ser en stor del av banan. Men läktaren är stor, se till att hamna så att ni ser en TV-skärm bara. Har setat på två ställen på den läktaren och enda nackdelen är väl att det är en bit om man vill bort till depån. Har även setat mitt emot depån vid start/mål och även om det är underhållande före start så ser man betydligt mindre av loppet där.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Kan tänka mig Läktarn på berget vid "andra" Rivazza, då har man syn på hela Bazza samt starten innan bilarna försvinner bort mot tamburello chikane.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring