TF104
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Har dom satt en myra i sittbrunnen, ser ut som när min mamma skulle köra Volvo amazon, hon såg heller inte över ratten.Styggve skrev: Bild från första testet på Paul Ricard
Ja man blev lika upphetsad som när grannen köpte ny diskmaskin. Lite av en besvikelse att större inovativitet inte infann sig.
Men inget revolutionerande med bilen på utsidan vad man kan se!
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Som sagt så är det så att en bil behöver inte se speciell ut för att vara snabb, en konventionell bil kan vara snabb ändå om man bara får "paketet" att fungera ihop.
Det finns ju ingen anledning att styla på bilen för att den skall se annorlunda ut och då få beröm för innovation och sen inte kunna prestera.
Jag tror nog att det här är det bästa Toyota fått fram ihop med det som finns innanför skalet och då behövs det inga valrosständer därfram....
/
Det finns ju ingen anledning att styla på bilen för att den skall se annorlunda ut och då få beröm för innovation och sen inte kunna prestera.
Jag tror nog att det här är det bästa Toyota fått fram ihop med det som finns innanför skalet och då behövs det inga valrosständer därfram....
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Det är så att Williams framvingedesign inte är speciellt ny som idé, det är bara det att ingen annan genomfört det innan då fördelarna inte var så stora.
Geoff Willis BARs technical director:
"We had that idea a few years ago," Geoffrey told Autosport, "but we didn't think it was worthwhile pursuing it because the merits of such a design were so small.
Ser man historiskt så är konstruktionen inte alls ny, men på dagens Williams så kan konstruktionen vara framgångsrik då den troligen passar bra ihop med resten av bilen.
Bildjämförelse förr/nu
/
Geoff Willis BARs technical director:
"We had that idea a few years ago," Geoffrey told Autosport, "but we didn't think it was worthwhile pursuing it because the merits of such a design were so small.
Ser man historiskt så är konstruktionen inte alls ny, men på dagens Williams så kan konstruktionen vara framgångsrik då den troligen passar bra ihop med resten av bilen.
Bildjämförelse förr/nu
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
Ville bara delge mina funderingar. Enligt vad jag läst till mig så vill man få bort den luftströmmen som passerar över mitten av framvingen, detta gör väl dom flesta stallen med hjälp av bards-boards på sidorna, och detta gör man för att styra bort luftströmmen så den inte stör luftflödet över bakvingen.
När det då gäller williams framvinge med betarna, tror jag att man lättare kan styra den luft som kommer över mitten av vingen, mellan betarna för att sedan leda den utåt med barge-boards. Detta för att få en bättre fungerande bakvinge. Och detta blir lättare helt enkelt för att man gjort öppningen större, (mellan betarna) samt att man kortat nosen så att den inte stör luftflödet så mycket.
Men detta är bara egna funderingar, synd att man inte har en vintunnel....
När det då gäller williams framvinge med betarna, tror jag att man lättare kan styra den luft som kommer över mitten av vingen, mellan betarna för att sedan leda den utåt med barge-boards. Detta för att få en bättre fungerande bakvinge. Och detta blir lättare helt enkelt för att man gjort öppningen större, (mellan betarna) samt att man kortat nosen så att den inte stör luftflödet så mycket.
Men detta är bara egna funderingar, synd att man inte har en vintunnel....
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41