Sancho Panza
-
Sancho Panza
Barrichello, Barrichello, alltid denna Barrichello!
Nu ska han vara Ferraris andreförare tre säsonger till. Det händer iofs mycket när Barret är med, snurrningar, vilda krasher och endel häftiga omkörningar.
Fisichellas chanser att någonsin få köra Ferrari helt borta. Troligen är hans chanser att köra för något toppstall borta.
Nu ska han vara Ferraris andreförare tre säsonger till. Det händer iofs mycket när Barret är med, snurrningar, vilda krasher och endel häftiga omkörningar.
Fisichellas chanser att någonsin få köra Ferrari helt borta. Troligen är hans chanser att köra för något toppstall borta.
-
-
-
-
-
Aldrig att Barri blir no. 1! Formel 1 handlar om så mycket mer än enbart förartalang. Utstrålning, stjärnstatus, förhållane till media etc. Barri är helt enkelt för slätstruken tror jag. Man kan iofs ifråga sätta vad för utstrålning Schumi har men han är ändå ansedd som den största stjärnan i F1. Antingen hatar man honom eller också gudsförklarar man honom Hursomhelst så skapar han uppmärksamhet åt stallet. Nästa man för Ferrari är nog Webber, men när Schumi slutar om ett antal år så kan nog Toyota vara med i leken och då försöka kontraktera nån riktigt kvalificerad förare så man vet aldrig.
-
"Formel 1 handlar om så mycket mer än enbart förartalang. Utstrålning, stjärnstatus, förhållande till media etc. Barri är helt enkelt för slätstruken tror jag. "
De intervjuer jag sett och Barrichellos agerande på och vid sidan om banan visar en stark karaktär och tro på sig själv. Vilken annan förare visade sådan glädje när han tog sin första GP seger? Schumme är varken bättre eller sämre. Han har lärt sig med åren. Näven i luften är en sak som kommit på senare tid.
Jag varken hatar eller älskar Schumme. Dock respekterar jag hans sätt att köra bil. Han är en duktig förare. Att höja honom till skyarna är att ta i från tårna. Ska vi snacka bra förare har jag en kandidat:
MIKA HÄKKINEN
De intervjuer jag sett och Barrichellos agerande på och vid sidan om banan visar en stark karaktär och tro på sig själv. Vilken annan förare visade sådan glädje när han tog sin första GP seger? Schumme är varken bättre eller sämre. Han har lärt sig med åren. Näven i luften är en sak som kommit på senare tid.
Jag varken hatar eller älskar Schumme. Dock respekterar jag hans sätt att köra bil. Han är en duktig förare. Att höja honom till skyarna är att ta i från tårna. Ska vi snacka bra förare har jag en kandidat:
MIKA HÄKKINEN
-Red Bull Racing
-
-
-
Glöm inte att han är kontrakterad till 2006, står det någonstans att han inom denna tid är garanterad att tävla för stallet?
Dessutom tycker jag att vi ibland kan vara lite taskiga mot Barrichello. När han körde Stewart var han lysande med det material han hade till förfogande. Detta gör att jag sätter honom högt bland förarna. Säg att Barrichello och Fisichella kör Ferrari 2005? Allt kan ju hända, det vet vi.
Rubens verkar vara en mycket jordnära person och verkar sätta den känslomässiga stämningen före framgångar, även om han helst vinner, men han vill inte hamna i ett stall som har interna motgångar. Därför vill han till varje pris vara kvar, vara lojal och vänta på sin chans. Och, den kommer!
/gringo
Dessutom tycker jag att vi ibland kan vara lite taskiga mot Barrichello. När han körde Stewart var han lysande med det material han hade till förfogande. Detta gör att jag sätter honom högt bland förarna. Säg att Barrichello och Fisichella kör Ferrari 2005? Allt kan ju hända, det vet vi.
Rubens verkar vara en mycket jordnära person och verkar sätta den känslomässiga stämningen före framgångar, även om han helst vinner, men han vill inte hamna i ett stall som har interna motgångar. Därför vill han till varje pris vara kvar, vara lojal och vänta på sin chans. Och, den kommer!
/gringo
-
Hej Gringo
Jag tycker också Barrichello är väldigt bra ibland och han gjorde en del fantastiska körningar innan han kom till Ferrari med. Förra säsongen var han ju riktigt bra på Silverstone.
Men jag tycker också att det skulle vara helt otroligt och fantastiskt kul att få se en annan förare i den där Ferrarin nångång, för jag misstänker att det paret som finns nu kanske håller på i 3 år till då..och det är bara så himla tråkigt. Det finns ju knappt något tidigare exempel på att samma stall har haft samma förare så vansinnigt länge.
Jag tycker också Barrichello är väldigt bra ibland och han gjorde en del fantastiska körningar innan han kom till Ferrari med. Förra säsongen var han ju riktigt bra på Silverstone.
Men jag tycker också att det skulle vara helt otroligt och fantastiskt kul att få se en annan förare i den där Ferrarin nångång, för jag misstänker att det paret som finns nu kanske håller på i 3 år till då..och det är bara så himla tråkigt. Det finns ju knappt något tidigare exempel på att samma stall har haft samma förare så vansinnigt länge.
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Jodå, men det är bara det att man inte anställer förare efter det.ANFRAN skrev:Det finns inte längre något som heter personlighet.
Att man lät Rubens få skriva på för tre år till visar nog att Michael Schumacher kommer att köra sitt kontrakt ut. Om annars, så tycker man ju att Ferrari borde ha jagat efter någon av dom yngre löftena så som Alonso, Räikkönen, Montoya.
-
Måste få hoppa in här och ställa till det....
Tycker det är synd om de som väntar på en chans att komma till F1 få stå över eller köpa in sig i de sämre bemedlade stallen för att det är ett gäng tråkmånsar som skall vara kvar trots att deras "bäst före datum" gått ut för länge sedan.
Min åsikt kan ifs baseras på att F1 varit lite ensidigt och ojämt startfält och då vissa av förarna inte alls presterat i närheten av vad de borde kunna.
Hoppas att det blir lite mer underhållning under 2004 vad gäller både prestationer och uttalanden efter och mellan loppen, man kan ju undra i dagens läge om många av förarna ens är verbala.
/
Tycker det är synd om de som väntar på en chans att komma till F1 få stå över eller köpa in sig i de sämre bemedlade stallen för att det är ett gäng tråkmånsar som skall vara kvar trots att deras "bäst före datum" gått ut för länge sedan.
Min åsikt kan ifs baseras på att F1 varit lite ensidigt och ojämt startfält och då vissa av förarna inte alls presterat i närheten av vad de borde kunna.
Hoppas att det blir lite mer underhållning under 2004 vad gäller både prestationer och uttalanden efter och mellan loppen, man kan ju undra i dagens läge om många av förarna ens är verbala.
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
-
El Scorcho skrev:ja, de skulle aldrig våga ställa Schumacher mot t.ex. Montoya, Räikkönen, Alonso, Webber, Da Matta, Button eller ens Villeneuve..det låter ironiskt men jag tror Schumi skulle vägra att bli jämförd med en ny stallkompis..han körde rätt risigt i fjol om man jämför med den standard han hade förr.
Väl talat
-
El Scorcho skrev:ja, de skulle aldrig våga ställa Schumacher mot t.ex. Montoya, Räikkönen, Alonso, Webber, Da Matta, Button eller ens Villeneuve..det låter ironiskt men jag tror Schumi skulle vägra att bli jämförd med en ny stallkompis..han körde rätt risigt i fjol om man jämför med den standard han hade förr.
Du råkar glömma att killen har fler titlar och segrar än de alla kommer någonsin att ha tillsammans. Förstår inte på vilket sätt skulle han va "rädd" för någon utav dessa gosar.
-
Öhh småpojkar, kolla vem som legat etta eller två sen 1994 så fattar ni eventuellt.Sami skrev:El Scorcho skrev:ja, de skulle aldrig våga ställa Schumacher mot t.ex. Montoya, Räikkönen, Alonso, Webber, Da Matta, Button eller ens Villeneuve..det låter ironiskt men jag tror Schumi skulle vägra att bli jämförd med en ny stallkompis..han körde rätt risigt i fjol om man jämför med den standard han hade förr.
Väl talat
Han har väl bara råkat hamna där av misstag eller?...birdbrains.
I can hear you fuckers...............
-
Att de skrev på Barris kontrakt några år till beror väl på att de vill att schumi stannar till 2006. Schumi har ju gått ut och sagt att den dagen han får stryk av, och är långsammare än sin teamkompis, lägger han av. För att lösa det problemet förlängde man alltså Barris kontrakt så att han slipper sluta pga det Att sedan Barri ibland är snabbare löser de väl som som vanligt, han får helt enkelt stå på bromsen på upploppet... men han får ju betalt för det så.......
-