Schumacher i Värmlänska skogarna

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
SunnyRikard

Schumacher i Värmlänska skogarna

Inlägg av SunnyRikard »

Enligt Expressen: Schumacher satt och hukade i kartläsarens säte när Solberg drog på i 200 knyck på de snöiga och isiga värmländska grusvägarna

www.expressen.se/index.jsp?a=95572
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Såg i videoklippet på svt's hemsida att Schumi åkte hem till Norge i en Audi...
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jepson

Inlägg av Jepson »

Dags för Ferrari å göra en SUV eller nåt annat 4-hjulsdrivet kanske så han kan köra Ferrari året runt??? :D :crazy:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jepson skrev:Dags för Ferrari å göra en SUV eller nåt annat 4-hjulsdrivet kanske så han kan köra Ferrari året runt??? :D :crazy:
:up: En Ferrari-jeep i stuk med hummern.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Förståligt att mackan blev impad, vem skulle inte det som inte sysslade med rally på den nivån. Kan tänka mig att fartupplevelsen är mycket starkare i rallybilen, då referenspunkterna i F1 inte är lika nära. Möjligen var gamla sträckningen av Hockenheimbanan nåt liknande?
Goran

Inlägg av Goran »

Lemon skrev:Såg i videoklippet på svt's hemsida att Schumi åkte hem till Norge i en Audi...
Vad spelar det för roll? Han kan ju inte precis åka runt i en Ferrari hela tiden.
Användarens profilbild
Dietrick

Inlägg av Dietrick »

Men en FIAT då? :crazy:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Dietrick skrev:Men en FIAT då? :crazy:
Dom är väl för dåliga, vanliga Italienska bilar verkar ha väldigt kort livslängd. Man ser inga Fiats, eller Alfor som är gjorda på 80-talet, ute på vägarna. Tyska och Svenska, samt japanska bilar från den tiden finns det gott om än.
Senast redigerad av Sami den sön jan 11, 2004 12:21, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Goran skrev: Vad spelar det för roll? Han kan ju inte precis åka runt i en Ferrari hela tiden.
Det spelar roll. Dom flesta andra F1-förare åker omkring i dom bilar som stallen vill att dom ska åka. BAR-förarna kör Honda, Renault-förarna kör Renault osv.

Nej, nu hade jag inte förväntat mig att Schumi skulle köra med sin familj i en Ferrari, men kanske en Alfa, Fiat eller en Maserati. Nu kan man dock konstatera att Audi (Volkswagen) inte tävlar i F1 och därför är det nog ok för Schumis arbetsgivare att mästaren kör omkring i en Audi på fritiden.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Det kanske ska påpekas att Ferrari inte har någon modell lämplig för vinterväglag eller av familjetyp, så varför denna förvåning?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Förvånad och förvånad. Konstaterade i alla fall att Schumacher inte körde någon av Fiat-koncernens bilar.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Jag ser att du konstaterat det, jag ifrågasatte bara sensationsvärdet av den uppgiften, den är lite aftonpostlikt, tycker du inte?
Men tydligt är att det finns folk som bryr sig om sånt.....
Battery

Inlägg av Battery »

Schumacher har iofs en Alfa 147 som vardagsbil läste jag nånstans så det kanske blir en Alfa-SUV när den kommer..
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ska Alfa också göra en SUV? Herregud, när slutar SUV- infernot?
Battery

Inlägg av Battery »

Aldrig är jag rädd för. Alfa visade upp sin på nån av mässorna härom året. Iofs bara en konceptbil men den ska visst sättas i produktion och dela det mesta av tekniken med Maseratis dito... Som om det inte vore illa nog att Alfa gör en...
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Håller med Sami, detta SUV eländet...så enormt meningslöst bara för att en del människor tror att de blir osårbara bara för att bilen är stor och klumpig.
Ge detta människor ett krav på att de skall köra en FIAT 126 i en månad så att de lär sig att det är körstilen i trafiken som avgör om man är säker eller inte, inte bilstorleken.

Och inte vet jag vad mitt inlägg har med MS i värmlandsskogarna att göra......

/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
erc

...men, vem mer var med i den värmländska skogen?

Inlägg av erc »

Förutom Subarus och Pirellis testpersonal, Petter Solberg med familj och Michael Schumacher med familj fanns där ytterligare två privatpersoner. Undertecknad är en av dem. Två timmar med två världsmästare var oförglömligt! :)
"I am not here to make it interesting, I'm here to win." (Michael Schumacher 2001)
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

gratulera men va ej shucmacher lite blek.... :)
Användarens profilbild
erc

Inlägg av erc »

njae, faktiskt inte... hans fru var dock lite blek när hon fick reda på att Michael tog med sig yngsta barnet, sonen, på en tur med Petter. :)
"I am not here to make it interesting, I'm here to win." (Michael Schumacher 2001)