Kindergartner får kontrakt?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Linnofil

Kindergartner får kontrakt?

Inlägg av Linnofil »

Jag kan knappt tro det är sant, men Baumgartner har erbjudits ett kontrakt av Minardi. Visserligen är det bara i Minardi, men ändå! Ett F1 kontrakt till den grabben??? Snacka om paydriverskandal! Jag tyckte faktiskt att Minardi gjorde bort sig med Kiesa förra säsongen. Nu gör de samma sak igen, fast över en hel säsong!

Kan Kindergartner (Ungerska regeringen?) verkligen ge så mycket mer pengar än Jos? Jos är ändå en OK förare. Eller har Jos redan skrivit på för Jordan?

Jag kommer att bli otroligt trött av att se F1 om den ungerska taxichaffisen ska runda banorna i år. Något säger mig att vi måsta ha tillbaka 107% regeln!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Ja jag säger ju det.....det är skandal, snart räcker det med lift-kort för att köra lite F1.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Det behövs ett kvalsystem till F1 igen, nu när 107% regeln har försvunnit. Då skulle vi slippa se förare som Brumgardner :x
Budo

Inlägg av Budo »

Tyvärr, men pengarna styr alltid! F1 är och har alltid varit en idrottsgren för dom rika. Det räcker ju inte långt med att enbart va duktig förare. Någon som kommer ihåg hur Nelson Piguet började kariärren? Sålde butiken och satsade alla pengar på att få en chans :up:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Budo skrev:Tyvärr, men pengarna styr alltid! F1 är och har alltid varit en idrottsgren för dom rika. Det räcker ju inte långt med att enbart va duktig förare. Någon som kommer ihåg hur Nelson Piguet började kariärren? Sålde butiken och satsade alla pengar på att få en chans :up:
Jo fast nuförtiden behöver man ju inte ens vara duktig....
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Budo skrev:Tyvärr, men pengarna styr alltid! F1 är och har alltid varit en idrottsgren för dom rika. Det räcker ju inte långt med att enbart va duktig förare. Någon som kommer ihåg hur Nelson Piguet började kariärren? Sålde butiken och satsade alla pengar på att få en chans :up:
Men, Budo...

Har det gått upp för dig också att man som förare (t.ex. Michael Schumacher) måste ha ett pengastint stall ( t.ex. Ferrari ) bakom sig för att bli världsmästare?

Var konsekvent i din argumentation, annars går det inte att ta dig på allvar.
Användarens profilbild
Kilroyx

Inlägg av Kilroyx »

Helt rätt, sätt Skomakarn i en Jaguar elle Minardi, skulle vara kul och veta skillnaderna i varvtider
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Jo det är klart, då skulle han vara genomsnittligt långsammare, iaf med Minardi. Men han skulle definetivt få ut mer av Minardin än den ungerska brölimpan kommer få.
Men som sagt hur snabb var Ferrarin när Michael kom till Ferrari i början....inte särskilt. Men det tog inte lång tid innan de började vinna med honom.

Michael Schumachers framgångar handlar inte bara om honom som förare, en av hans framgångsfaktorer är ju b la att omge sig med rätt personer (för honom). Sätt samma folk i Jaguar med MS som förare och de skulle snart vara med att slåss om segrarna.

Så min slutsats måste då bli att MS framgångar handlar mer om konceptet "Michael Schumacher team" än han som förare eller vilket stall det nu än må vara.

För att ingen nu ska vända på resonemanget till något jag inte avsett så är det givetvis möjligt att skapa bra team även utan Micheal Schumacher, Häkkinen kunde ju piska honom så det går ju....

Och nästa år kommer DC att bli champion!
Användarens profilbild
Linnofil

Inlägg av Linnofil »

Även en topic om Baumgartner skandalen kan naturligtvis fås att handla om Schumachers talang eller inte talang o.s.v. Jag börjar tro att Forzas forumskribenter har en alldeles särskild talang för något...
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Tala ur skägget karl, att innehållet efter en stund viker från topicen är ju inget ovanligt precis. Jag hade ju en kommentar om brölimpan från ungern med!!!! + lite om mackan....Men det kanske var känsligt för det var ju din "topic".
Budo

Inlägg av Budo »

Gonzo har förstått det hela! Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Användarens profilbild
Kilroyx

Inlägg av Kilroyx »

Japp så är det, kan bara hålla med. :cool2:
Användarens profilbild
Linnofil

Inlägg av Linnofil »

Tycker bara att det är tröttsamt när det alltid blir samma sak i vareviga topic... Men så kom jag på en annan sak som nästan är ännu vanligare, att vi klagar på varandra... Inte konstigt att folk tröttnar emellanåt, gör nya försök, för att tröttna igen.
Användarens profilbild
Kilroyx

Inlägg av Kilroyx »

Linnofil skrev:Men så kom jag på en annan sak som nästan är ännu vanligare, att vi klagar på varandra.
Klaga??? på varanndra??? skulle vi??? men inte då!
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Baumgartner i Minardi 2004?

Svar: Ja, så går det till när det är pengar som rattar en F1-bil....

http://www.f1racing.net/news.php?ID=66742

/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Minardi Minardi Minardi, känns nu som en äkta avskrädeshög i F1, lägg ned säger jag, ett team som bara fyller en funktion, att alltid komma sist.......