Gonzo tittar i glaskulan..
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Gonzo tittar i glaskulan..
Äh, va sjutton, jag kollade i glaskulan och se vad som kom ut, nästa års slutställning med kommentar!
1. Coulthard
2. R.Schumacher
3. M.Schumacher
4. Räikkonen
5. Alonso
6. Montoya
7. Da Matta
8.
9.
Coulthard blir titelmästare nästa säsong, men Ralf är inte långt efter. De två har ett litet glapp till Michael och Räkan.
Alonso vinner 2 lopp och likaså Juan, men i övrigt så tar de i för hårt och åker av för mycket.
Förarna tar mycker poäng av varandra så det ännu jämnare än i år, toppbilarna är mer likvärdiga än på länge och det visar sig att lång erfarenhet spelar den avgörande betydelsen, äntligen lyckas David en hel säsong när nu pressen på honom är borta.
1. Coulthard
2. R.Schumacher
3. M.Schumacher
4. Räikkonen
5. Alonso
6. Montoya
7. Da Matta
8.
9.
Coulthard blir titelmästare nästa säsong, men Ralf är inte långt efter. De två har ett litet glapp till Michael och Räkan.
Alonso vinner 2 lopp och likaså Juan, men i övrigt så tar de i för hårt och åker av för mycket.
Förarna tar mycker poäng av varandra så det ännu jämnare än i år, toppbilarna är mer likvärdiga än på länge och det visar sig att lång erfarenhet spelar den avgörande betydelsen, äntligen lyckas David en hel säsong när nu pressen på honom är borta.
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
Re: Gonzo tittar i glaskulan..
nä inte blir det Coulthard men det blir en mclaren förare med namnetGonzo skrev:Äh, va sjutton, jag kollade i glaskulan och se vad som kom ut, nästa års slutställning med kommentar!
1. Coulthard
2. R.Schumacher
3. M.Schumacher
4. Räikkonen
5. Alonso
6. Montoya
7. Da Matta
8.
9.
Coulthard blir titelmästare nästa säsong, men Ralf är inte långt efter. De två har ett litet glapp till Michael och Räkan.
Alonso vinner 2 lopp och likaså Juan, men i övrigt så tar de i för hårt och åker av för mycket.
Förarna tar mycker poäng av varandra så det ännu jämnare än i år, toppbilarna är mer likvärdiga än på länge och det visar sig att lång erfarenhet spelar den avgörande betydelsen, äntligen lyckas David en hel säsong när nu pressen på honom är borta.
Kimi Räikkonen
1. K.Räikkonen
2. Montoya
3. Coulthard
4. M.Schumacher
5. R.Schumacher
6. C.da matta
7. Alonso
8. M.Webber
9. J.Button
10. O.Panis
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
Sorry Gonzo, nu blev du blåst av Gipzyn, det där var en plastkula
jag tror ju snarare på nått åt det här hållet:
1. M.Schumacher
2. Räikkonen
3. Montoya
4. Coulthard
5. R.Schumacher
6. Alonso
7. Da Matta
8. Webber
jag tror ju snarare på nått åt det här hållet:
1. M.Schumacher
2. Räikkonen
3. Montoya
4. Coulthard
5. R.Schumacher
6. Alonso
7. Da Matta
8. Webber
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Äh va sjutton igen!
Glömde helt o hållet bort Barri!
1. Coulthard
2. R.Schumacher
3. M.Schumacher
4. Räikkonen
5. Alonso
6. Barrichello
7. Montoya
8. Da Matta
9.
Ja alla har ju sina glas kulor, mina hänger i grenen.....nä nä inte där....i granen alltså!
Vi får inte veta hur det blir förräns nästa höst, då ska det bli kul vem som landade närmast.
Men det var väl ingen som trodde att Moi skulle gissa som alla andra gör, MS, Räkan eller Juanito högsta upp, det vore inte likt Gonzo!
Glömde helt o hållet bort Barri!
1. Coulthard
2. R.Schumacher
3. M.Schumacher
4. Räikkonen
5. Alonso
6. Barrichello
7. Montoya
8. Da Matta
9.
Ja alla har ju sina glas kulor, mina hänger i grenen.....nä nä inte där....i granen alltså!
Vi får inte veta hur det blir förräns nästa höst, då ska det bli kul vem som landade närmast.
Men det var väl ingen som trodde att Moi skulle gissa som alla andra gör, MS, Räkan eller Juanito högsta upp, det vore inte likt Gonzo!
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Glömde prognosen
Tror faktiskt att det blir jämnare än någonsin, men jag har ju ingen kristal kula så vem vet!? Tror även inte att det kommer att skilja mer än kanske 20p mellan 1 och 6
1. Schumacher (om han nu kör ett helt år vilket jag tvivlar på)
2. Coulthard
3. Ralf
4. Montoya
5. Kimi
6. Barichello
Tror faktiskt att det blir jämnare än någonsin, men jag har ju ingen kristal kula så vem vet!? Tror även inte att det kommer att skilja mer än kanske 20p mellan 1 och 6
1. Schumacher (om han nu kör ett helt år vilket jag tvivlar på)
2. Coulthard
3. Ralf
4. Montoya
5. Kimi
6. Barichello
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Eventuella skador kan man ju inte spekulera i. Så om det blir som 99, vet ej. Börjar däremot säsongen inte så som han vill så kan han lätt tappa suget och hoppa av. Killen har ju vunnit allt som går att vinna ( förutom pole ) och jag har svårt att se han kämpa ifrån underläge ( om det nu uppstår en sådan ). Börjar säsongen rätt, då tror jag han blir mycket svårslagen.
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
- Ort: Sthlm
känns som om den tränd som har hållt i sig sen 1994 då schumacher har varit etta eller tvåa varje år förutom 99 då han bröt benet kommer att hålla i sig. dock blir både räkan och montoya riktigt giftiga. skulle inte bli förvånad om vi fick se en slutställning där 3-5 förare slutar inom 10 poäng. Renault har ny fin motor, Williams har den bra trend som man jobbat fram sen man slutade med Renault 97. McLarens nya best blir riktigt farlig. Sist men inte minst Ferrari som nog kommer lägga ner större summor än vad hela afrika har i bmp för att vinna. eftersom man sedan i början av förra säsongen var väl medvetna om vad deras bil hade för problem, för lite vikt fram(för lätta däck bla), allt för långt bak placerad mittpunkt viktmässigt osv.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Ok, ja... jag håller nog med om att han blir svårslagen om han tar några segrar så att han kan dra i från lite i början av säsongen men jag tror nog att han kan slå ur underläge också.Budo skrev:Eventuella skador kan man ju inte spekulera i. Så om det blir som 99, vet ej. Börjar däremot säsongen inte så som han vill så kan han lätt tappa suget och hoppa av. Killen har ju vunnit allt som går att vinna ( förutom pole ) och jag har svårt att se han kämpa ifrån underläge ( om det nu uppstår en sådan ). Börjar säsongen rätt, då tror jag han blir mycket svårslagen.
Däremot så vågar jag inte tippa någon mästare, på något sätt så känns nästa säsong mer öppen och oviss än vanligt
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
FegisRazor skrev: Däremot så vågar jag inte tippa någon mästare, på något sätt så känns nästa säsong mer öppen och oviss än vanligt
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Hmm, kan och kan, en sak är säker med killen. Man ska aldrig räkna bort honom. Hittar man motivationen en dag efter morsans bortgång och vinner GP så klarar man nog det mesta, men jag tror ändå att mycket hänger på hurdan den nya bilen blir plus hur han kommer att inleda säsongen. Han har vunnit så många gånger och därmed blivit "mannen att vinna över". Tippar på att de övriga är bra mer hungriga än själva Michael.Razor skrev:Ok, ja... jag håller nog med om att han blir svårslagen om han tar några segrar så att han kan dra i från lite i början av säsongen men jag tror nog att han kan slå ur underläge också.Budo skrev:Eventuella skador kan man ju inte spekulera i. Så om det blir som 99, vet ej. Börjar däremot säsongen inte så som han vill så kan han lätt tappa suget och hoppa av. Killen har ju vunnit allt som går att vinna ( förutom pole ) och jag har svårt att se han kämpa ifrån underläge ( om det nu uppstår en sådan ). Börjar säsongen rätt, då tror jag han blir mycket svårslagen.
Däremot så vågar jag inte tippa någon mästare, på något sätt så känns nästa säsong mer öppen och oviss än vanligt
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Hur kan du tro det? Schumi är bara 34 bast, han är förmodligen bättre nu än vad han någonsin har varit och det han har förlorat i hunger kan han kompensera med rutin.Sami skrev:Jag tror Michael Schumacher kommer att vara på dekis under nästa år.
Får bara Bridgstone till sjyssta puckar så kommer han att köra åttor kring det övriga fältet.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Varför denna uppfattning att ingen utom herr Skomakare är kapabel till att ta hem ett mästerskap utan att det händer honom nåt?
Att den enda chans för någon annan att vinna måste bero på att han är på dekis eller är skadad osv.
Visst är han en ypperlig F1-pilot men man måste säga att han har det mesta till sin fördel, material och tur är bara två faktorer, dessutom har han inte på senare år en enda gång blivit dömd för någon incident där vem som helst annars skulle fällas.
Kan bara Mclaren och Williams bli lite mer tillförlitliga så kommer han få det riktigt svettigt under nästa år.
MS må vara snabb, men utan Ferrari skulle han inte kommit lika långt.
Om han varit tvungen att åka utanför den gräddfil han under senare år befunnit sig i, så skulle det nog gå upp för fler vilken buffel han egentligen är på banan.
Detta gav han med all önskvärd tydlighet prov på i Japan och det i en tävling där han bara behövde bevaka en poängplats. Om Kimi vann...
Att den enda chans för någon annan att vinna måste bero på att han är på dekis eller är skadad osv.
Visst är han en ypperlig F1-pilot men man måste säga att han har det mesta till sin fördel, material och tur är bara två faktorer, dessutom har han inte på senare år en enda gång blivit dömd för någon incident där vem som helst annars skulle fällas.
Kan bara Mclaren och Williams bli lite mer tillförlitliga så kommer han få det riktigt svettigt under nästa år.
MS må vara snabb, men utan Ferrari skulle han inte kommit lika långt.
Om han varit tvungen att åka utanför den gräddfil han under senare år befunnit sig i, så skulle det nog gå upp för fler vilken buffel han egentligen är på banan.
Detta gav han med all önskvärd tydlighet prov på i Japan och det i en tävling där han bara behövde bevaka en poängplats. Om Kimi vann...
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Visst men det behöver ju inte betyda att han är slut det, kan ju finnas en massa anledningar till att vissa race inte var hundraprocentiga.Sami skrev:I vissa av loppen såg han medioker ut, medans hans stallkamrat såg rapp ut i samma lopp.
Det är ju mölljigt men i motorsport så är nog inte åldern så avgörande som många tror, och det finns ju flera exempel på killar som har legat i topp länge som tusan.Sami skrev: Till och med en robot som schumacher borde bli mätt på att tävla någon gång.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Touche´, Mr Pepparkvarn...
1995 var defenitivt Schumachers år, inget snack om den saken.
Året innan blev han också mästare, men då på det sätt som gör att jag har svårt att acceptera honom som en stor sådan.
Att hindra en medtävlare att ta poäng i rent spel med att i stort sett köra över honom tycker i alla fall jag är skamligt.
Men det verkar som att ändamålet helgar medlen för denne man när det gäller att ta VM-poäng.
1995 var defenitivt Schumachers år, inget snack om den saken.
Året innan blev han också mästare, men då på det sätt som gör att jag har svårt att acceptera honom som en stor sådan.
Att hindra en medtävlare att ta poäng i rent spel med att i stort sett köra över honom tycker i alla fall jag är skamligt.
Men det verkar som att ändamålet helgar medlen för denne man när det gäller att ta VM-poäng.
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Är det ingen som reflekterar över att när det just är Michael Schumacher som är busen som folk blir som mest uppretade. Samma manövrar kan i princip ses som ett aggresivt tufft körsätt som är kul och uppiggande att se när exempelvis Ville eller Juanito satt/sitter bakom ratten.PC: skrev:Touche´, Mr Pepparkvarn...
1995 var defenitivt Schumachers år, inget snack om den saken.
Året innan blev han också mästare, men då på det sätt som gör att jag har svårt att acceptera honom som en stor sådan.
Att hindra en medtävlare att ta poäng i rent spel med att i stort sett köra över honom tycker i alla fall jag är skamligt.
Men det verkar som att ändamålet helgar medlen för denne man när det gäller att ta VM-poäng.
Jag säger inte att rättfärdigar MS ibland gränsöverstigande körsätt, men det borde betraktas på samma sätt. MS har ju blivit en legend redan innan han slutat så det är iof inte konstigt om folk ställer högre krav på honom än andra, kanske har han ett större ansvar.
Sen är det väl så att hos publiken finns generellt mindre tolerans mot en mästare än mot en "underdog", med all rätt kanske.
Sen blir jag lite förvånad att helt plötsligt så är "moral" något som eftersträvas, i sommras var det någon (jag påstår inte att det var du PC)som skrev att det var förarens förbannade skyldighet att göra allt för att vinna! Javisst och då måste ibland lite "dirty" körning finnas med, tänk va tråkigt om det aldrig hände nått såntdärnt.
Om jag minns helt fel PC så blev MS bestraffad så sent som förra säsongen pga passerat "vita" linjen ur pitlane (eller va det förrförra?). Men han fick ta nog så många bestraffningar under bataljerna mot Häkkinen. Men jag håller med om att de blivit mer sällsynta.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
OK.
Jag håller med om att jag kan bli lite överdrivet anti-Schumi ibland.
Detta kan kanske bero på att MS representerar en körstil och oppurtunism som jag föraktar. Det är lika mycket FIA-s fel som låter honom hållas.
Han blir en förebild för de knattar som kör gokart t.ex. Den dan kommer då en allvarlig olycka händer och föraren säger : "Jag gjorde som Schumacher"
Att han blir bestraffad för solklara förseelser är ju självklart.
Att han sen som den ende i racinghistorien får hjälp att komma ut på banan efter att ha kört fast och får behålla poängen är bl.a. sånt som får mig att må illa.
Jag håller med om att jag kan bli lite överdrivet anti-Schumi ibland.
Detta kan kanske bero på att MS representerar en körstil och oppurtunism som jag föraktar. Det är lika mycket FIA-s fel som låter honom hållas.
Han blir en förebild för de knattar som kör gokart t.ex. Den dan kommer då en allvarlig olycka händer och föraren säger : "Jag gjorde som Schumacher"
Att han blir bestraffad för solklara förseelser är ju självklart.
Att han sen som den ende i racinghistorien får hjälp att komma ut på banan efter att ha kört fast och får behålla poängen är bl.a. sånt som får mig att må illa.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Ok håller med i det mesta.
Jo var det jag menade, att han faktiskt har ett större ansvar som förebild åt tusentals barn o ungdommar.
Att han blir bestraffad för solklara förseelser är ju självklart, självklart här kommer ju FIA in i bilden, och deras ansvar, men det manglar vi väl inte en gång till va.
Ja den där knuffen ut på banan var inte ens tveksam, vad sysslade FIA med...???
Som sagt FIA är ju den som ska uppfostra förarna, kan de inte vara konsekventa så blir det oroligt och massor av problem uppstår..precis som med barn där samma mekanism gäller.
Vad jag säger är att jag tycker att FIA misslyckas med uppgiften som förälder och att ansvaret ligger i huvudsak hos dem eftersom de har alla makt.
Jo var det jag menade, att han faktiskt har ett större ansvar som förebild åt tusentals barn o ungdommar.
Att han blir bestraffad för solklara förseelser är ju självklart, självklart här kommer ju FIA in i bilden, och deras ansvar, men det manglar vi väl inte en gång till va.
Ja den där knuffen ut på banan var inte ens tveksam, vad sysslade FIA med...???
Som sagt FIA är ju den som ska uppfostra förarna, kan de inte vara konsekventa så blir det oroligt och massor av problem uppstår..precis som med barn där samma mekanism gäller.
Vad jag säger är att jag tycker att FIA misslyckas med uppgiften som förälder och att ansvaret ligger i huvudsak hos dem eftersom de har alla makt.
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
MS må vara snabb, men utan Ferrari skulle han inte kommit lika långt.
Om han varit tvungen att åka utanför den gräddfil han under senare år befunnit sig i, så skulle det nog gå upp för fler vilken buffel han egentligen är på banan.
Nu måste du skämta! Om inte, då vet jag faktiskt inte vad man ska svara på såna inlägg?
Om han varit tvungen att åka utanför den gräddfil han under senare år befunnit sig i, så skulle det nog gå upp för fler vilken buffel han egentligen är på banan.
Nu måste du skämta! Om inte, då vet jag faktiskt inte vad man ska svara på såna inlägg?
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Vem skämtar?Budo skrev:MS må vara snabb, men utan Ferrari skulle han inte kommit lika långt.
Om han varit tvungen att åka utanför den gräddfil han under senare år befunnit sig i, så skulle det nog gå upp för fler vilken buffel han egentligen är på banan.
Nu måste du skämta! Om inte, då vet jag faktiskt inte vad man ska svara på såna inlägg?
När man läser ditt inlägg så kan man ju undra. MS framgång i F1 baseras på helt andra saker än Ferrari, de har visserigen i dagsläget massor med pengar att utveckla bilen för. MEN utan bra utvecklare är det bortkastade pengar!
MS framgång har mycket mer att göra med vilka människor han har runt sig som t.ex. Ross Brawn, dessa männisor har varit med MS under lång tid och de har fårmågan att få ut det bästa av varandra.
Jag citerar Pepparkvarnen den allsmäktige "Han kom ju ganska långt i Benetton"
Dagens enkla fråga: Var det samma folk MS hade runt sig i Benetton som han har idag i Ferarri?
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Budo - Jag vet inte vilket du menar att jag skämtar om, jag är rätt ofta ironisk som en del tar för blodigt allvar.Budo skrev:MS må vara snabb, men utan Ferrari skulle han inte kommit lika långt.
Om han varit tvungen att åka utanför den gräddfil han under senare år befunnit sig i, så skulle det nog gå upp för fler vilken buffel han egentligen är på banan.
Nu måste du skämta! Om inte, då vet jag faktiskt inte vad man ska svara på såna inlägg?
Om det va det sista i inlägget om att FIA misslyckas med att vara förälder så är det ju bara en liknelse....
Om du menar min signatur så är det namnet på Black Sabbaths Lp/CD "Mob Rules". Varför det står där......bara ironi.
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
Jag tror inte Budo riktigt har förstått vad du menar Gonzo,
Han kanske är lika taskit slipad som vissa andra, vad vet jag??
Han kanske är lika taskit slipad som vissa andra, vad vet jag??
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Nej, jag skämtar inte.
Genom åren har jag sett förare, som precis som MS, är oerhört snabba och haft så bra material att de sällan behöver fightas för att ta sig i genom ett startfält p.g.a. dålig startposition t.ex.
Men när det väl händer och materialet för dagen inte är så mycket bättre än konkurrenternas så väljer man att åka sick-sack på rakan för att inte bli omkörd eller kör hellre över sina medtävlare för att de inte ska ta poäng.
Droppen var ju som sagt Japan där han kunde ta det väldigt lugnt, men valde att köra bort sin framvinge i bakändan på Sato och sen beskylla honom för detta eller vägrade låta lillebror köra om på rakan. Hade Ralf inte lyft av så hade vi förmodligen fått se en allvarlig olycka.
Nu är det inte bara MS som hållit på så här, Senna och Mansell var inte alltid så roliga de heller för att ta ett par exempel men dom såg man aldrig köra på rakan som om de vore druckna.
Problemet är att sånt här beteende tillåts. Och jag menar att MS utnyttjar detta till fullo. Han tar till alla medel som finns även om de är moraliskt tvivelaktiga och balanserar ofta på gränsen för vad som är tillåtet eftersom han så ofta kommer undan.
För vissa kan detta tyckas OK. Det är upp till alla andra att göra likadant, men om GP-serien skulle bestå av 20st Schumis då slutar i alla fall jag att titta och åker ut till närmaste folkracebana varannan söndag i stället.
Fast å andra sidan så gör jag nog inte det heller.
Det är Racing jag är intresserad av...
Genom åren har jag sett förare, som precis som MS, är oerhört snabba och haft så bra material att de sällan behöver fightas för att ta sig i genom ett startfält p.g.a. dålig startposition t.ex.
Men när det väl händer och materialet för dagen inte är så mycket bättre än konkurrenternas så väljer man att åka sick-sack på rakan för att inte bli omkörd eller kör hellre över sina medtävlare för att de inte ska ta poäng.
Droppen var ju som sagt Japan där han kunde ta det väldigt lugnt, men valde att köra bort sin framvinge i bakändan på Sato och sen beskylla honom för detta eller vägrade låta lillebror köra om på rakan. Hade Ralf inte lyft av så hade vi förmodligen fått se en allvarlig olycka.
Nu är det inte bara MS som hållit på så här, Senna och Mansell var inte alltid så roliga de heller för att ta ett par exempel men dom såg man aldrig köra på rakan som om de vore druckna.
Problemet är att sånt här beteende tillåts. Och jag menar att MS utnyttjar detta till fullo. Han tar till alla medel som finns även om de är moraliskt tvivelaktiga och balanserar ofta på gränsen för vad som är tillåtet eftersom han så ofta kommer undan.
För vissa kan detta tyckas OK. Det är upp till alla andra att göra likadant, men om GP-serien skulle bestå av 20st Schumis då slutar i alla fall jag att titta och åker ut till närmaste folkracebana varannan söndag i stället.
Fast å andra sidan så gör jag nog inte det heller.
Det är Racing jag är intresserad av...
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Mmm, kanske du har rätt i moral o etik......men då ska väl inte bara M.Schmacher hängas ut i denna serie!
The Winner takes it all, för att vara en vinnare så krävs ibland extravaganta åtgärder, inte alltid snyggt, inte alltid helt enligt regelboken, å andra sidan om du ska köra som en försiktig söndagsbilist så vinner du heller inga titlar..Du nämner ju själv Senna o Mansell som exemplel..
The Winner takes it all, för att vara en vinnare så krävs ibland extravaganta åtgärder, inte alltid snyggt, inte alltid helt enligt regelboken, å andra sidan om du ska köra som en försiktig söndagsbilist så vinner du heller inga titlar..Du nämner ju själv Senna o Mansell som exemplel..
Senast redigerad av Gonzo den tor dec 18, 2003 10:41, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
Nä ditt resonemang är lika glasklart som din glaskula, jag fattar inte heller vad han hänger upp sig på.Gonzo skrev:Bra skrivet LOL!
Man skulle kunna vända på frågan oxå och fråga sig följande:
Hade Ferrari varit vad de är idag utan Michael Schumacher?
NEJ, det tror jag inte.
Kilroyx, nej jag tror inte Budo fattade....o jag fattade inte vad han inte fattade, var det något som var oklart?
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Ett klargörande.
Michael Schumacher är en av tidernas största i F1.
Han är en otroligt duktig förare och produkt-utvecklare.
Ferrari har honom mycket att tacka för.
Allt detta tycker även jag. Men...
Om han höll sig för god för att bete sig som ett svin på banan som han ibland tyvärr gör så hade kanske även jag varit Schumi-fan. Och han hade i allas ögon hållits som den Störste.
Det är lite synd att han inte förstår det...
Michael Schumacher är en av tidernas största i F1.
Han är en otroligt duktig förare och produkt-utvecklare.
Ferrari har honom mycket att tacka för.
Allt detta tycker även jag. Men...
Om han höll sig för god för att bete sig som ett svin på banan som han ibland tyvärr gör så hade kanske även jag varit Schumi-fan. Och han hade i allas ögon hållits som den Störste.
Det är lite synd att han inte förstår det...
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
Men som du säger så har många av de "stora" gjort som Schummi tidigare. Vad som skulle behövas för att ändra på detta är en regel mot blockeringar (som verkligen funkar och följs upp). Personligen tycker jag att det räcker med den regel som finns nu men att den måste skärpas. Förarna får välja på "Ytter eller inner kurva?" inte som nu "Ett spår byte sen ytter- eller innerkurva?".PC: skrev: Om han höll sig för god för att bete sig som ett svin på banan som han ibland tyvärr gör så hade kanske även jag varit Schumi-fan. Och han hade i allas ögon hållits som den Störste.
Sen vete tusan om det blir bättre racing för det?
Senast redigerad av llowgren den tor dec 18, 2003 12:47, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Nej nej, nu blev det lite fel i min förra inlägg ser jag . Vad jag försökte var att svara på och citera PC-s inlägg, med det såg ju inte riktigt så utt
Det var ju han som tyckte att MS-s framgångar berodde enbart på Ferrari! Jag tycker precis det omvända. Ferrari kan tacka MS o hans medarbetare som följde han ifrån Benneton för sina framgångar. Många duktiga förare har kommit och gått under cirka 20 år men utan att lyckas vinna VM åt dom, tills 1994 och MS. I början på MS-Ferrari eran så var inte Ferrari den bästa bilen men MS lyckades ändå fighta om toppplaceringar med den. Tror verkligen inte det är en tillfällighet att under 10-års period killen slutar 1-a eller 2-a med en bil som inte alltid har varit snabbast.
Det var ju han som tyckte att MS-s framgångar berodde enbart på Ferrari! Jag tycker precis det omvända. Ferrari kan tacka MS o hans medarbetare som följde han ifrån Benneton för sina framgångar. Många duktiga förare har kommit och gått under cirka 20 år men utan att lyckas vinna VM åt dom, tills 1994 och MS. I början på MS-Ferrari eran så var inte Ferrari den bästa bilen men MS lyckades ändå fighta om toppplaceringar med den. Tror verkligen inte det är en tillfällighet att under 10-års period killen slutar 1-a eller 2-a med en bil som inte alltid har varit snabbast.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 768
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Sveriges framsida!
Här min profetia:
MICHELIN kommer att vinna titlarna 2004 åt Mclaren eller Williams. Även Renault kommer att vara med och hugga på top3. Testerna nu senast på Jerez visar att Ferrari kommer att få allvarliga problem 2004. Två (2) sekunder mellan bästa tid för de la Rosa i MP4-19 mot vad Badoer kunde prestera.... Ferraris nya chassi måste vara jäkligt bra om det skall rädda situationen. Bridgestone måste vakna nu annars lär Scuderia t.o.m få svårt att nå pallen i konstruktörs-VM.
Finns det några siffror på hur mycket respektive Däckleverantör satsar i personal, budget mm?? Är japanerna på väg ut?
MICHELIN kommer att vinna titlarna 2004 åt Mclaren eller Williams. Även Renault kommer att vara med och hugga på top3. Testerna nu senast på Jerez visar att Ferrari kommer att få allvarliga problem 2004. Två (2) sekunder mellan bästa tid för de la Rosa i MP4-19 mot vad Badoer kunde prestera.... Ferraris nya chassi måste vara jäkligt bra om det skall rädda situationen. Bridgestone måste vakna nu annars lär Scuderia t.o.m få svårt att nå pallen i konstruktörs-VM.
Finns det några siffror på hur mycket respektive Däckleverantör satsar i personal, budget mm?? Är japanerna på väg ut?
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Ja man kan ju gissa att han är göteborgare när det står "Från:Sveriges framsida".
Det är märkligt att de har ett sånt behov att basunera ut sitt mindrevärdeskomplex hela tiden. Undrar dock vad de fått "Sveriges framsida" ifrån?
Kanske man i götet får lära sig att klot har en sida? Ja det förklar dessutom varför IFK götet är så dåliga i fotboll. Tränaren skriker, sparka på framsidan av bollen grabbar, ja då går det ju som det går.....!
Det är märkligt att de har ett sånt behov att basunera ut sitt mindrevärdeskomplex hela tiden. Undrar dock vad de fått "Sveriges framsida" ifrån?
Kanske man i götet får lära sig att klot har en sida? Ja det förklar dessutom varför IFK götet är så dåliga i fotboll. Tränaren skriker, sparka på framsidan av bollen grabbar, ja då går det ju som det går.....!
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
Klotets framsida, ja det förklarar allt, men isåfall så förstår jag inte varför dom kan vara så dumma att dom kallar sig "Sveriges framsida", det borde ju vara "världens framsida" nån brist på hybris har dom aldrig visat dom goda göteborgarna.Gonzo skrev: Kanske man i götet får lära sig att klot har en sida? Ja det förklar dessutom varför IFK götet är så dåliga i fotboll. Tränaren skriker, sparka på framsidan av bollen grabbar, ja då går det ju som det går.....!
Fast dom insåg väl inte den möjligheten, deras mindrevärdeskomplex riktar sig enbart mot stockhom.
Jag skulle inte vilja ha en jordglob gjord av en göteborgare, inte ens en karta
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Perfekt, nu har ju alla schumifans något att skylla på om/när han inte lyckas i år....Bridgestone..... Ralf eller Kimi vinner i år, men Button blir årets överraskning! För övrigt ovanligt många kloka inlägg om schumis storheter och svagheter, vi är ju nästan överens allihop!!! Är det bara för att det är jul eller??
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Ha ha, ja det är väl för att det är jul!
Bridgestone var ju klart sämre redan förra säsongen så det är klart att "skylla" på däcken är kanske inte bara lätt utan helt rätt oxå.
Nej, bättre om de kör på däck från samma tillverkare allihop, som publik vore det att föredra!
Nu har ju vissa svårt med enhetliga komponeneter, men faktum är att det dessutom skulle göra sporten både billigare och roligare ur ett sportsligt perspektiv.
Förresten är det DC som ska vinna nästa år, inte Kimi inte Ralf.
Bridgestone var ju klart sämre redan förra säsongen så det är klart att "skylla" på däcken är kanske inte bara lätt utan helt rätt oxå.
Nej, bättre om de kör på däck från samma tillverkare allihop, som publik vore det att föredra!
Nu har ju vissa svårt med enhetliga komponeneter, men faktum är att det dessutom skulle göra sporten både billigare och roligare ur ett sportsligt perspektiv.
Förresten är det DC som ska vinna nästa år, inte Kimi inte Ralf.
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Jasså det är DC´s tur i år igen!!?? För viken gång i ordningen . Det är klart, det är ju sista chansen innan han går i ofrivillig pension så.... Vad gäller den eviga däcksfrågan så var Michelin bättre förra året, inget snack, men var kanske Bridgestone mycket bättre åren innan?? Varför "skyllde" ingen Ferraris positiva resultat på däcken då?
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Ja men då kan vi väl bjussa på lite support till DC om det nu är hans sista säsong!
Hoppas verkligen att han kan lyckas och slår små ungtuppar som Alonso på fingrarna!
Säsongen 2002, jo nog kan det väl ligga något i att Bridgestone låg före i däcksutveckligen då, men man ska inte glömma att i topp var det ju bara Ferrari som hade B-stone och sen var det Mickelin stall på rad efteråt.....!
Så i första hand var det nog Ferraris förtjänst som hade sprungit ifrån i utvecklingen, just den säsongen iaf...men vi kan skylla lite på B-stone oxå så blir alla glada.
Men som sagt, roligast vore det om alla hade däck från samma tillverkare och alla hade lika stor del i utvecklingen av dessa däck.
Hoppas verkligen att han kan lyckas och slår små ungtuppar som Alonso på fingrarna!
Säsongen 2002, jo nog kan det väl ligga något i att Bridgestone låg före i däcksutveckligen då, men man ska inte glömma att i topp var det ju bara Ferrari som hade B-stone och sen var det Mickelin stall på rad efteråt.....!
Så i första hand var det nog Ferraris förtjänst som hade sprungit ifrån i utvecklingen, just den säsongen iaf...men vi kan skylla lite på B-stone oxå så blir alla glada.
Men som sagt, roligast vore det om alla hade däck från samma tillverkare och alla hade lika stor del i utvecklingen av dessa däck.