hejdå raffe

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Sami

hejdå raffe

Inlägg av Sami »

Det ser nu ut som också Ralf Schumacher kan komma att lämna stallet inför 2005 efter att förhandlingarna mellan de båda parterna går trögt.
Det stall som Ralf Schumacher och Willi Weber sägs titta mest på är Toyota, som är intresserade av en tysk förare när Panis och da Mattas kontrakt går ut nästa säsong.
Äntligen har Williams tagit sitt förnuft till fånga och verkar ha bestämt sig för att kicka den överbetalda klantkungen. Det passar fint att Ralf får avsluta sin F1-karriär hos Toyota.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Något tidigt va....de kan ju förhandla i över ett år till.....!

Williams verkar annars samla på lite snabba men halvklantiga förare, kanske de bara ska ha smågrabbar nu...de e ju några som knackar på.

Fast Frasse vill ju att Raffes storebrorsa ska köra för honom en säsong så vi får väl se.

Blir det 2 Schumachers i Williams eller Ferrari så småningom?
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

tycker de borde kickat honom den här säsongen...Toyota lär ha en bra chans att vara ett toppteam 2005...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Gonzo skrev:Något tidigt va....de kan ju förhandla i över ett år till.....!

Williams verkar annars samla på lite snabba men halvklantiga förare, kanske de bara ska ha smågrabbar nu...de e ju några som knackar på.

Fast Frasse vill ju att Raffes storebrorsa ska köra för honom en säsong så vi får väl se.
Frasse? Menar du Frankie " old Blue eyes" Williams. Han verkar vara lack över att han gick med på att betala Ralf så mycket i lön. Han ger ju liksom inget tillbaka till stallet och förmdligen kommer Juan att prestera bättre förr tredje säsongen på raken och det kommer knappast hjälpa vid förhandlingar.

Det skulle inte göra något om båda kör för Ferrari, men nej tack, när det gäller Williams.
Senast redigerad av Sami den tis dec 09, 2003 17:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

El Scorcho skrev:tycker de borde kickat honom den här säsongen...Toyota lär ha en bra chans att vara ett toppteam 2005...
Jag tror inte dom kommer att ha möjlighet att bli bättre än femma i konstruktörs-vm.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Klipper in ett citat från Nigel Roebuck i hans senaste frågor/svar på Autosport:
In a recent column I wrote of a conversation with 'a leading team principal' this summer. "Down the road," he said, "it's not Ferrari I worry about - it's these people..." We were standing by a Toyota transporter at the time.

I'm not convinced they'll have the beating of Ferrari - or Williams or McLaren - in five years. But I wouldn't bet against it, either.
Jag tror Toyota är nästa stora "supermakt" på gång i F1 - de har resurserna och kapaciteten att satsa bra mycket mer än något annat stall. Toyotas resurser är enorma, även mätt i F1- och biltillverkarmått. Deras historik i racing är också imponerande - de har vunnit i allt de har ställt upp i förr eller senare och aldrig lagt av förrän de har vunnit.

Det var en utvikning från ämnet. Ang. Ralf och Williams så verkar det handla om två saker: pengar och försteförarstatus. Något Ralf och Weber vill ha och något som Williams aldrig har gett. Baserat på de senaste säsongerna skulle jag säga att Williams har de flesta trumfen på handen. Ralfs enda trumfkort är att Montoya lämnar stallet nästa år, och om Ralf också skulle lämna står Williams med två nya förare. Det tror jag dock är ett relativt litet problem för Frank W. och Patrick Head med tanke på att de har en hel del riktigt bra förare att välja mellan som ersättare.
Så Ralf får antingen acceptera Williams krav eller överväga en framtid i Köln istället.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Jag tycker Ralph är överskattad som förare och dessutom väldigt osympatisk så jag hoppas verkligen att Williams kickar honom. Fast jag tycker inte att han skall gå till Toyota. Varför inte förpassa honom till CART eller IRL istället? :horny:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ja, det gör inget om han skulle hamna i IRL.

Toyota må ha resurser, men jag tror inte dom kommer att vara med i toppen redan 2005. Dom gjorde ju knappt några framsteg alls mellan 2002 och 2003.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Sami skrev:
Gonzo skrev:Något tidigt va....de kan ju förhandla i över ett år till.....!

Frasse? Menar du Frankie " old Blue eyes" Williams. Han verkar vara lack över att han gick med på att betala Ralf så mycket i lön. Han ger ju liksom inget tillbaka till stallet och förmdligen kommer Juan att prestera bättre förr tredje säsongen på raken och det kommer knappast hjälpa vid förhandlingar.

Det skulle inte göra något om båda kör för Ferrari, men nej tack, när det gäller Williams.
Ja Frasse...Frankie goes to HollyWill!

Det var ett väldigt klagande på Ralf, han tog ju lika många segrar som sin stallkompis och var riktigt bra med t om Frankrikes GP, sen gick sämre med massa onödiga avåkningar, kollisioner etc.
Han hade lite mer oflyt än sin stallkompis, annars kunde det lika gärna varit han som slagits om slutsegern.

Men att bara vinna 2 GP på en säsong är väl inget underverk av någon i en Williams BMW.

Året innan vann Ralf 1 race men juanito inget, trots 6 pole.....juanito är en hype!

Det är därför Frasse vill ha Michael Schumacher bakom ratten, det skulle va nåt det... :D

Tror inte juanito kommer blanda sig i slutstriden 2004, han vinner för lite, har för taskiga nerver när det gäller och planerar loppen som en kratta.

Nu ska skjuta skarpt igen:
Lucy: Williams har visst haft försteförare, kolla i början på -90 talet t ex.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Michael Schumacher lär aldrig köra för Williams. Han avslutar nog sin karriär hos Ferrari, han har väl ett kontrakt som gäller tre säsonger till. 2007 lär han knappast sitta i en Williams. Mer troligt att han sitter i en permobil utanför Lidl i kerpen...
Användarens profilbild
Kilroyx

Inlägg av Kilroyx »

Altenativet är att han åker rullstolsrally på Hardangevidda med dom hembrännande norska vännerna han har :D
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
Användarens profilbild
k.k

Inlägg av k.k »

Är Sami fortfarande sur för att Salo fick sparken? :D
Du tycker inte Toyota gjort framsteg? Titta på resultaten. Om det inte är stallets förtjänst så är förarna bättre.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Det skulle vara jädrans kul om Frasse lockade över Michael "makrillen" Schumacher till Williams. Tänk bara vilket förtret det skulle ställa till för alla anti-M.Schumacher pöjkar som samtidigt verkar hata Ferrari o älska Williams...ha ha, det vore sköj de.

Den dagen om det skulle hända.....då blir domen från mig mot er som tar åt er inte nådig.......

:argh: :rolling: :argh2: :tong: :lol:

Jo ja vet nu vill ni skriva -det kommer aldrig att hända, eller hur!!!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

k.k skrev:Är Sami fortfarande sur för att Salo fick sparken? :D
Du tycker inte Toyota gjort framsteg? Titta på resultaten. Om det inte är stallets förtjänst så är förarna bättre.
Dom slog Minardi och Jordan i år, vilken fantastik prestation, vilka enorma framsteg...

Att dom ersatte Salo med da Matta tyckte jag från början var tokigt, men med tiden började jag gilla da Matta. Men jag vet inte om Panis & da Matta var en så mycket bättre förarkombination än Salo & McNish. Alla fyra är nog rätt mediokra med F1 mått mätt.
Användarens profilbild
k.k

Inlägg av k.k »

Dom slog Minardi och Jordan i år, vilken fantastik prestation, vilka enorma framsteg...
Jämför deras erfarenheter:
- Toyota i F1 200
- Minardi 1985
- Jordan 1991

Med den lilla erfarenhet stallet har så är det en prestation att de hamnade före Minardi och Jordan vilka resurser de än har. Titta i t.ex. F1-racing så kan du se att jag inte ensam om dessa åsikter.
:youpi: :cool2: [/quote]
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Sami skrev:
k.k skrev:Är Sami fortfarande sur för att Salo fick sparken? :D

Att dom ersatte Salo med da Matta tyckte jag från början var tokigt, men med tiden började jag gilla da Matta. Men jag vet inte om Panis & da Matta var en så mycket bättre förarkombination än Salo & McNish. Alla fyra är nog rätt mediokra med F1 mått mätt.
da Matta är ju en vinnare, det vet vi sen CART åren, frågan är om han har kvar "det". Panis har inte varit en vinnare på länge men är ändå mycket snabb "ibland" lite ojämn kanske!

På någe sätt verkar McNish för vek, varken snabb eller tuff nog!

Salo mådde nog inte riktigt bra av att stå i skuggan av Häkkinen, men han var riktigt snabb när han fick chansen i Ferrari i ett par lopp för några år sen, snabb men kanske ändå karriären var på väg utför.

Ska bli kul att se om tuggummi - ota fått fart i bitarna till nästa säsong, då får matte leverera resultat!