Christian Klien???

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
El Scorcho

Christian Klien???

Inlägg av El Scorcho »

har signat för Jaguar..jaha..sponsorer..snälla Sveriges företag..sponsra Björn Wirdheim
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Han var snabb i testerna för Jaguar förra veckan - första gången han överhuvudtaget satt i en F1:a och bara någon tiondel bakom Webber.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

LuckyStrike1 skrev:Han var snabb i testerna för Jaguar förra veckan - första gången han överhuvudtaget satt i en F1:a och bara någon tiondel bakom Webber.
Jaha och BW satte banrekord första gången han satt i en CART och din poäng, förutom att Webber är osnabb, är?
/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Att Klien tog vara på chansen i en F1-bil när han fick den och nu har ett kontrakt med Jaguar i fickan. Det är min poäng.

Tack vare Björns testinsats i CART-bilen så kör han nog i den serien nästa säsong tror jag. Han har ju tydligen fått ett konkret kontraktsförslag med sig hem ialla fall.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

LuckyStrike1 skrev:Att Klien tog vara på chansen i en F1-bil när han fick den och nu har ett kontrakt med Jaguar i fickan. Det är min poäng.
Haha det kan man ju tro, men det mest troliga i denna situation är att Jaguar tog chansen att få in sponsorpengar av Red Bull.

"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Såg du Kliens tider? Alla var väldigt imponerade som såg det på plats ialla fall att döma av rapporter från stallet och från medier på plats. Särskilt om man beaktar att det var första gången han ens satt i en F1:a och att det häftigaste han kört tidigare är F3. Jag tycker det är otroligt imponerande att kunna köra på de tiderna under sådana förutsättningar.

De hade ju Jos Verstappen som ett alternativ med sponsorer - hans sägs ha backning av bland annat Trust i c:a samma omfattning som Red Bull-backningen Klien har.

Som racingförare sedan 20 år tillbaka räcker det inte med att bara vara snabb - det är det så många som är. Man måste också vara duktig på att attrahera sponsorer, få bra backning och även ha lite tur. Det här är ju inte direkt någonting nytt inom racing och framför allt F1. Så har det åtminstone varit under alla de år jag har följt motorsport.

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Var det inte Klein som fick startlicens till Coca Cola-cup från ett flingpaket häromåret och sen vann ett race?

Hursomhelst en bra mix av sponsorer, bra test tillfälle, en hel del talang, tur och att han framförallt inte är svensk, det gav Klein Jaguarkontraket.

Svenskarnas chans var påven :x , men han har inte visat något överdrivet intresse för att hjälpa in nån svensk i F1. Varför skulle han det, han e ju svensk och då ska allt gå by the book. Så det blir ingen svensk i F1 på många år än tror jag.

Nej svenskarna får harva i jänkarnas serier där det är betydligt lättare att komma in med bl a lill-lövis hjälp.

Björn, sista chansen är att du utklassar alla i CART om du startar där, då får sponsorerna upp ögonen och då blinkar det dollartecken även i F1 bossarnas ögon.

It`s all about money!!!!!!

Förresten är inte Christian lillebrorsa till Kevin?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hade Toyota ansett att Björn var tillräckligt bra hade han fått en chans ...

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Clean får kicken innan säsongen är slut. Inte för att jag vet något om honom, men ändå.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Min poäng var att Björn behöver sponsorpengar och det börjar nästan bli helsjukt när det gäller det i F1..hade han haft sponsorer hade han haft ett kontrakt klart nu..Björn är ju idag i alla fall totalt överlägsen en förare som Klien om man tittar på meriter..

Sponsorpengar för att komma in i teamen på mellannivå verkar vara den allra viktigaste egenskapen numera..för båda förarna..inte bara en som förr..Toppteamen som t.ex. McLaren och Williams däremot fixar ju det själva så om man har helt exceptionell talang så kanske man kan få in en fot där.

Klien kanske blir bra..vem vet..en annan österrikare (Niki Lauda) köpte ju också in sig i F1 en gång i tiden och blev en av tidernas mest framgångsrika..
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Sen tror jag tyvärr att CART är en riktigt dålig återvändsgränd för Björn. Det är bättre att köra Minardi en säsong.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om Björn hade valet att köra för Minardi skulle han säkert ta det - men det valet finns ju nu inte. Sponsorspengarna som krävs finns inte, och Minardi har inte råd att ta en förare utan sponsorer med sig. Senaste det hände var väl Fisichella 96 och han fick inte köra alla lopp utan fick stå vid sidan när Lavaggi kom med sponsorer för att stallet skulle överleva.

När det gäller Klien ska man kanske låta mycket vara osvuret. Men en sak imponerade - han var väldigt snabb i testerna i förra veckan och det vär extra imponerande när man tänker på att han körde en F1:a för första gången. Klien vann också prestigefyllda Marlboro Masters på Zaandvoort där världens bästa F3-förare samlas och kör. Så det är absolut ingen dålig förare. Jag tror inte han hade fått Jaguar-platsen om han inte varit så bra på testerna för Jaguar förra veckan, oavsett sponsring av Red Bull eller inte. Jaguar hade andra förare med stora sponsorer att välja mellan som alternativ.

Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

El Scorcho skrev:Sen tror jag tyvärr att CART är en riktigt dålig återvändsgränd för Björn. Det är bättre att köra Minardi en säsong.
Håller med.
CART känns riktigt surt, det skulle vara trevligare om han var med på "rätt ställe" även om det var i en Minardi. De skulle 2004 med BW i en sits inte skulle harvat längst bak utan skulle kunnat fått ganska trevliga placeringar inte bara pga BW utan även det faktum att de har en gammal Arrowsbil att utveckla ifrån.
De lär inte vinna några lopp men att slå några team som t.ex. Jordan på fingrarna lär inte vara en omöjlighet under 2004.

*Don´t underestimate the power of the dark Minardi* - Darth Vader i ROTJ

Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Jag tror faktiskt att en plats i CART med lön, för förmodar jag första gången för Björn, är bättre än en sunksits i Minardi. I bägge lägena måste han glänsa, vilket kan vara svårt i en Minardi 8) Champcar måste han vinna senast nästa år, helst i år... Chansen här är att han får in en fot till 2005 eller 2006 då många mycke rörelse är på gång... Schumi slutar åså-vidare...

Men jag måste hålla med om FY skäms svenska företag som inte kan sponsra en svensk i F1 Ericson? Skandalia? Comviq? Var är ni??? Det är ju små summor vi snackar om... ;)
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Barcelona - 02/12/03

1. F. Montagny Renault R23B 1'16"329 108 laps
2. D. Coulthard McLaren-Mercedes MP4/19 1'16"607 75 laps
3. M. Webber Jaguar R4 1'17"178 94 laps
4. A. Wurz McLaren-Mercedes MP4/17D 1'17"250 77 laps
5. R. Zonta Toyota TF103B 1'17"679 85 laps
6. R. Briscoe Toyota TF103 1'18"188 79 laps
7. C. Klien Jaguar R4 1'18"273 91 laps
8. J.M. Lopez Renault R23B 1'18"892 59 laps

Och vips så låg Klien över 1 sekund efter Webber....

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

LOL skrev:
CART känns riktigt surt, det skulle vara trevligare om han var med på "rätt ställe" även om det var i en Minardi. De skulle 2004 med BW i en sits inte skulle harvat längst bak utan skulle kunnat fått ganska trevliga placeringar inte bara pga BW utan även det faktum att de har en gammal Arrowsbil att utveckla ifrån.
De lär inte vinna några lopp men att slå några team som t.ex. Jordan på fingrarna lär inte vara en omöjlighet under 2004.

*Don´t underestimate the power of the dark Minardi* - Darth Vader i ROTJ

Du menar att Wirdheim i princip skulle göra bättre ifrån sig i en Minardi än förare som Webber, Alonso och Fisichella?

Själv är jag nog väldigt tveksam till det.

Nu är ju det här iofs väldigt hypotetiskt resonemang eftersom Björn inte kommer att köra för Minardi nästa säsong - det finns inga sponsorspengar att betala sitsen med.

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Renault verkar vass nästa år..fasen

Jag önskar verkligen att CART var som det var fram till 2001 ungefär..då skulle Björn ta den chansen. Just nu är det en återvändsgränd..testkontrakt nånstans?
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:Hade Toyota ansett att Björn var tillräckligt bra hade han fått en chans ...
Det var här påven skulle ha dundrat men den enda tyngd han har är kanske vikten!

För tillräckligt bra är han nog, eller är BW en riktig sopa....., glöm ej karln vann faktiskt F3000 i överlägsen stil.

Toyota har väl sina motiv o BW passar kanske inte Toyotas planer av andra orsaker, det är ju som vi vet inte enbart speed som räknas idag.

Minardi är hans bästa chans att inte bli bortglömd, men det blir nog CART och där måste han glänsa än värre!

Personligen tror jag att om BW klippte sitt fula hippiehår och slutade borsta sponken så skulle det går bättre.. :crazy:
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Hörde att Björn skulle avslöja sina planer för nästa år denna veckan (andrahandsinfo) och då kan det ju knappast bli tal om CART, då allt pekar på konkurs just nu, nej det blir ett testkontrakt med BAR och avslöjas efter veckans test med dem, så det så!! Hoppas han kör skiten ur Sato på testen denna veckan...eller vad säger jag...det ska bli kul att se honom köra skiten ur Sato denna veckan :crazy:
Användarens profilbild
Kilroyx

Inlägg av Kilroyx »

Gonzo skrev: Personligen tror jag att om BW klippte sitt fula hippiehår och slutade borsta sponken så skulle det går bättre.. :crazy:
Mmmeeenn....nääää!!! det är ju så coool, tillbaks till 70-talet jöh!
Tänk på Ronnie....fast å andra sidan så gick det ju inte så bra för honom, kanske sitter det i håret.......näääää!!! :lol: :crazy:
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Jo cool ja, men stråna hänger ju i ögonen på honom.

Ronnie var väl mer av en playboy än hippie, på den tiden var det nog lättare att ta sig in i F1 om man var grymt snabb som han va, kanske va lättare att få sponsorer oxå...

Nä "nu" tycker BW ska skrävla o leva rövare så det skapas rubriker kring hans namn, all publicitet är bra publicitet, även dålig publicitet.

:moon: :saw: :beer: :wc:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Björn är rätt lik James Hunt och det kan väl knappast var negativt? Börjar han bara leva som Hunt, så blir det nog många artiklar i tidingarna.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Massor av - Wine, women and song - och skandaler så blir det festliga rubriker!

Racestjärnan som tröstar sig med kvinnor o spritfester bla bla bla....
Användarens profilbild
Kilroyx

Inlägg av Kilroyx »

Gonzo skrev:Massor av - Wine, women and song - och skandaler så blir det festliga rubriker!
Racestjärnan som tröstar sig med kvinnor o spritfester bla bla bla....
Ähh, det räcker inte, jag vill se krigsrubriker:

WIRDHEIM KNARKAR!
-Rökte morötter???

Som Willander typ...... :crazy: :D
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.