Frankrikes GP 2004

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Integralmannen

Frankrikes GP 2004

Inlägg av Integralmannen »

Läste precis på atlasf1 att det inte blir något lopp å magny cours nästa år. Tror ni att flytten till Lemans och Bugatti banan blir av nu?
Det enda jag sätt av den banan är ett par motorcykel lopp samt diverse datorspel.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Vilken bana var det Bernie hade intressen i? eller ägde han den? Kanske aktuell? :-?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Bopper skrev:Vilken bana var det Bernie hade intressen i? eller ägde han den? Kanske aktuell? :-?
Det är Paul Ricard
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Paul Ricard är inte aktuell pga att det i dag är en utpräglad testbana, bl a så saknas det väl läktare där? Inför 2005 så pratas det om att Le Mans och Bugattislingan ska ta över Frankrikes GP, det lär finnas något kontrakt för 2005 - 2009 men om det gäller Le Mans specifikt eller är någon form av generellt kontrakt med organisatören vet jag inte.

Nu är heller inte loppet helt kört för Magny Cours inför nästa säsong; Frankrikes idrottsmonister, Jean-Francois Lamour, verkar vilja hjälpa till med att få behålla loppet 2004.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Läktare går väl bygga, speciellt om man heter Bernie :roll: :wink:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Styggve

Inlägg av Styggve »

Jo i monaco är dom jävligt bra på att bygga läktare. snabbt och många.
Tycker att man ska köra Frankrikes GP på Nürburging och sen Europas GP på Donington alá 93. :P Låna ett GP har väl ingen dött av. kolla Luxemburg.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring