Det ryktas att förutom chassi och motorförändringar till 2005 så ska även kalendern utökas. Men det mest intressanta är väl att F2 ska vara ett trebilsstall. Där en förare skall vara från F1! Tillbaks till 70-talet således.
/Jan
F2
-
-
-
-
-
-
Det är nog högst osannolikt att det genomförs. Beroende på just på vissa F1-förares primadonneliknande beteende Men jag ser inget som helst problem med det om man bara ser till racingen och konkurrensen. Helt plötsligt skulle välbetalda eller välbetalare (!) bland F1-förare tvingas mäta sig med de som vill upp. Det skulle innebära en helt annan dimension av status att vinna ett F2-lopp och serien i jämförselse mot vad det är att delta i F3000 och vinna där nu.
/Jan
/Jan
-
Tror inte det har ett dugg att göra med att F1-förare är extra mycket primadonnor.
Tror det skulle vara lika svårt att få en IRL- eller CART-förare köra parallellt i den lägre serien de har lämnat med att köra i den stora serien. Har nog också svårt att se att WRC-förare gladeligen skulle köra Junior-klassen med tvåhjulsdrivna bilar parallellt med WRC-klassen ....
Däremot alternerar man väl lite grann i NASCAR, där Winston Cup-förare ibland kör en del Busch-race. Men jag vet inte om det är att räkna som en lägre serie eller inte?
Tror det skulle vara lika svårt att få en IRL- eller CART-förare köra parallellt i den lägre serien de har lämnat med att köra i den stora serien. Har nog också svårt att se att WRC-förare gladeligen skulle köra Junior-klassen med tvåhjulsdrivna bilar parallellt med WRC-klassen ....
Däremot alternerar man väl lite grann i NASCAR, där Winston Cup-förare ibland kör en del Busch-race. Men jag vet inte om det är att räkna som en lägre serie eller inte?