Montoya till McLaren 2005

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
manson

Montoya till McLaren 2005

Inlägg av manson »

Då var det klart!! Skumt beslut tycker jag, :-? ...vad tycker ni andra?

http://f1.racing-live.com/en/index.html ... 1656.shtml
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Jupp lite skumt är det, det håller jag med om. Fast samtidigt så tycker jag det var ett bra beslut eftersom båda mina favvisar kommer köra i samma team 2005. Kimi och Juan! JÄ!!!!

Nu fattas bara Björn Wirdheim på gridden 2004 och kanske i Williams 2005?
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Hampus skrev:Nu fattas bara Björn Wirdheim på gridden 2004 och kanske i Williams 2005?
Min tanke också Wirdheim till Williams 2005 det vore något dé...
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Håller med dig Hampus det känns skönt att framtiden är säkrad.Vi får väl se om DC kan hitta nån motivation över huvudtaget -04 annars får väl Kimi bära bördan själv,men oavsett hur det går så har vi iallafall nåt att se fram emot -05. MP4/19 ska väl visas 25/11,löning och premiär samma dag :bang: . Vad gäller Wirdheim tycker jag han ska ges inreseförbud till USA(utom till USA:s GP förstås)det är nog lättare att få en styrning där men frågan är, kommer han i såfall tillbaka till (riktig)racing sen? Det är lätt att stanna kvar om det går bra(man-vet-vad-man-har syndromet) :wink:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Nu är jag igång och tror igen..jag tror Montoya väldigt gärna vill köra för McLaren...frågan är dock om det är så lyckat att komma till ett team där en förare som Kimi redan är installerad och "inkörd"..? Jag tycker Montoya passar bättre i Williams..personligt tyckande bara:-)
Piju

Inlägg av Piju »

Williams tappar på grund av detta griddens vassaste föraruppställning, vilket dock kommer gynna dem då J-P och ralf hela tiden knycker poäng av varandra.
Vassaste föraruppställning kommer nu maclaren ha och detta leder enligt min spåkula till att de förlorar förar VM 2005 men tar hem märkesmästerskapet.
"Det är många som har kommoit hit till silverstone för att få se Union Jack"
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Kan mycket väl bli så Piju. Men å andra sidan (jag kanske är ensam att resonera så här) så är det ju så, att om Sverige vinner fotbolls vm så tycker jag att det är ointressant vem som vinner skytteligan, eller har jag fel?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det är kul att JPM kommer att köra för McLaren. Då får man se hur bra Kimi respektive Montoya är.

Enda sedan Montoya kom till F1 så har det tjatats om hur han är en riktigt Williamsförare, eller förare i Williams smak. Ändå verkar JPM själv inte alls vilja köra för Williams. Kanske är det BMW med sin förkärlek för Ralf som gjort att JPM drar? Och en hyfsat stor påse pengar förstås. :spec:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

westerberg skrev:Kan mycket väl bli så Piju. Men å andra sidan (jag kanske är ensam att resonera så här) så är det ju så, att om Sverige vinner fotbolls vm så tycker jag att det är ointressant vem som vinner skytteligan, eller har jag fel?

Nja, jag tycker nog förarmästerskapet är det mest intressanta.
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Jag tror dom flesta tycker som du Sami. Det gjorde även jag tidigare men jag tycker inte att WDC-kampen är en riktigt rättvis värdemätare nu förtiden :x däremot är ju märkes vm en öppen fight där man vet att alla ger allt efter förmåga och resurser. Sen hör det väl till saken att jag alltid hållit på Mercedes oavsett vad dom gett sig in i(en sjukdom kanske) :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

westerberg skrev:Kan mycket väl bli så Piju. Men å andra sidan (jag kanske är ensam att resonera så här) så är det ju så, att om Sverige vinner fotbolls vm så tycker jag att det är ointressant vem som vinner skytteligan, eller har jag fel?
Så om jag frågar dig hur många konstruktörstitlar McLaren har kan du svara rätt utan att kolla upp det först?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Härligt, snart kan man bära sin Williams-keps utan att skämmas :up: :wink:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Lemon skrev:Härligt, snart kan man bära sin Williams-keps utan att skämmas :up: :wink:
:roll:
Har du varit Williams fan?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Nja, håller mer på Ralf än själva stallet.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

ANFRAN skrev:
Så om jag frågar dig hur många konstruktörstitlar McLaren har kan du svara rätt utan att kolla upp det först?
Jag måste erkänna att jag inte har stenkoll där,sist var då 98. Vad jag syftar på är att stallen prioriterar så olika att det nästan blir två helt olika saker, man slåss inte på samma villkor i bägge mästerskapen.
Budo

Inlägg av Budo »

Som sagt, det blir mycket intresant att följa speciellt om Mclaren lyckas ta fram en konkurenskraftig bil. Trots att jag håller på Ferrari och Schumi så tycker jag Montoya är den bästa förare just nu inom F1. Kimi i all ära men jag tror han får se sig slagen då?
Kung Kimi

Inlägg av Kung Kimi »

Budo skrev:Som sagt, det blir mycket intresant att följa speciellt om Mclaren lyckas ta fram en konkurenskraftig bil. Trots att jag håller på Ferrari och Schumi så tycker jag Montoya är den bästa förare just nu inom F1. Kimi i all ära men jag tror han får se sig slagen då?

Hehe se sig slagen :lick: yeah right.. Iceman är den som har stake att hålla känslorna i styr tycker han visade detta ganska bra i år... Monty kommer tyvärr inte att rå sig på KIMI... that life.. Anledningen är att montoya är för stirrig när det väl gäller han vill för mkt helt enkelt
--------------------------------------------------------
Wirdheim till F1 2004!
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Lemon skrev:Nja, håller mer på Ralf än själva stallet.
Ja, men så har du ju uppenbarligen inte alla getter hemma.
Det här har vi diskuterat förut och om vi ska behöva dra upp den där tråkiga historian om Raffe igen så blir det ju sådär jobbigt för dig. ;)

Och ska vi snacka stirriga förare är väl Raffe ett lysnade exempel på en sådan.
Skönt för Montoya att slippa honom, då kanske han kan visa vart skåpet ska stå den här sista säsongen för Williams. Hoppas bara att McLaren kan ta och lacka om sina vagnar till 2005, för nu har de sett för taskiga ut under alldeles för lång tid. Koolt vore det också om Monty kunde skaffa sig liite längre hår, polisonger och en frän F1-mustasch.
Användarens profilbild
Black Star

Inlägg av Black Star »

Mad Mako skrev:
Lemon skrev:Nja, håller mer på Ralf än själva stallet.
Ja, men så har du ju uppenbarligen inte alla getter hemma.
Det här har vi diskuterat förut och om vi ska behöva dra upp den där tråkiga historian om Raffe igen så blir det ju sådär jobbigt för dig. ;)

Och ska vi snacka stirriga förare är väl Raffe ett lysnade exempel på en sådan.
Skönt för Montoya att slippa honom, då kanske han kan visa vart skåpet ska stå den här sista säsongen för Williams. Hoppas bara att McLaren kan ta och lacka om sina vagnar till 2005, för nu har de sett för taskiga ut under alldeles för lång tid. Koolt vore det också om Monty kunde skaffa sig liite längre hår, polisonger och en frän F1-mustasch.
Exakt, lite 70 - tals stuk på det hela!

Monty får nog vänta tills 2005 om han ska visa var skåpet ska stå (om ens då)....sista säsongen i W/BMW väger nog tungt över till Raffes fördel nu, annars är de väl ganska lika på banan.

Gör för många misstag, har "otur", har en förkärlek till avåkningszoner, men extremt snabba när allt stämmer. Lojala med sina kontrakt och gör inte för mycket väsen av sig.

Vem ska ta över efter Villeneuve, det blev inte Monty som man trott..
Budo

Inlägg av Budo »

Iceman? Undrar bara vad det är som gör honom till iceman? Är det någon som är iceman så är det just Monty. Tycker Kimi börjar lukta lite en evig tvåa. Påminer lite om Nigel Mansell på 80-talet.
Jag följer F1 sen 1985 och under dom år har det kommit och gått många talanger likt Kimi idag. Faktum är att de flesta har alls inte kommit långt trots att det då pratades ungefär som det pratas om Kimi idag. Visst har han talang, men det är bara inträdes biljett till F1. Det som är viktigt är hur man utvecklar sig själv och bilen under tiden man kör.
Jag minns Jean Allesi-s inträde till F1. Mycket stor talang och ,då enligt många "nästa Senna", men se hur det gick för honom.
Kan dra ett ex till. Slutet av 80-talet då Senna och Prost körde tillsamans för Mclaren. Prost var den som var bättre och mer erfaren men fick se sig ändå slagen av Senna då denna utvecklade sig enormt för att sen va bättre i princip på allt. Mannen lärde sig t.o.m jappanska eftersom man hade Honda motorer i Mclaren på den tiden.
M.S. är också en sådan människa och Ferrari utan honom hade aldrig varit så starka som dom är idag.
Lite långt och off toppic :)
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Inget är off-topic på Forza Motorsports forum ;)

Jag gillar Montoya och håller honom som en av favoriterna men han är absolut ingen "iceman". Montoyas stora svaghet är att han lätt tappar koncentrationen och snurrar på banan.

Tycker inte Kimi gjort särskilt många misstag alls. Han är stencool. Även ute på banan.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Om man ska se till 2003 så tycker jag att Kimi visade en större utveckling än vad JPM gjorde. JPM var tyvärr den av dom tre som slogs om titeln som gjorde mest misstag. Kimi gjorde några klantiga kval men under loppen så var han betydligt stabilare.

Men jag gillar Montoya även om han gör lite konstiga grejer ibland.
Bamse

Inlägg av Bamse »

Min vågade gissning i mitten av säsongen var att Ron skulle löst ut David till 2004-säsongen. JPM skulle ta Davids plats och Villeneuve skulle ta JPM plats i Williams. Vilket sedan ledde till att.... osv.

Den stora frågan är om Villenueve kan hålla sig i tävlingsform till 2005 säsongen. Om han enligt Frank o Patrick gör det så tror jag väldigt starkt på att Villenueve sitter i en Williams igen.

JPM o övrigas beslut med att nu gå ut o bekräfta kontraktet blir man inte riktigt klok på.
Någon baktanke måste de ha!
De kanske vill skapa en silly season under hela 2004?
Oavsett vilket, tror jag inte det har en positiv inverkan på JPMs racefolk.
Sen får Thiessen vara hur positiv han vill till bytet :)
Bollsports-VM på is?
Goran

Inlägg av Goran »

Tycker faktiskt att Villeneuve är värd en plats i ett toppstall som Williams. För det var ju faktiskt han som tog Williams senaste titel och han borde få chansen där. Tror att det skulle vara ganska lyckat eftersom jag tror att Villeneuve då skulle få tillbaka motivationen.
Kung Kimi

Inlägg av Kung Kimi »

Budo skrev:Iceman? Undrar bara vad det är som gör honom till iceman? Är det någon som är iceman så är det just Monty. Tycker Kimi börjar lukta lite en evig tvåa. Påminer lite om Nigel Mansell på 80-talet.
Jag följer F1 sen 1985 och under dom år har det kommit och gått många talanger likt Kimi idag. Faktum är att de flesta har alls inte kommit långt trots att det då pratades ungefär som det pratas om Kimi idag. Visst har han talang, men det är bara inträdes biljett till F1. Det som är viktigt är hur man utvecklar sig själv och bilen under tiden man kör.
Jag minns Jean Allesi-s inträde till F1. Mycket stor talang och ,då enligt många "nästa Senna", men se hur det gick för honom.
Kan dra ett ex till. Slutet av 80-talet då Senna och Prost körde tillsamans för Mclaren. Prost var den som var bättre och mer erfaren men fick se sig ändå slagen av Senna då denna utvecklade sig enormt för att sen va bättre i princip på allt. Mannen lärde sig t.o.m jappanska eftersom man hade Honda motorer i Mclaren på den tiden.
M.S. är också en sådan människa och Ferrari utan honom hade aldrig varit så starka som dom är idag.
Lite långt och off toppic :)

Känns mest som du är på 80-talet och snurrar .. det var ett tag sen och mkt har ändrats sen dess....

Kan säga så här vi kommer att se nästa år att kimi inte är den eviga 2:an och hur du ens kan säga att monty är ICEMAN får mig att skratta...
--------------------------------------------------------
Wirdheim till F1 2004!
ElectroPete

Inlägg av ElectroPete »

Budo skrev:... Är det någon som är iceman så är det just Monty...
Japp, han är ju iskall :-? . Det vet alla som minns filmklippet där en kameraman krockar med JPM och colombianen ballar ur totalt. Där snackar vi cool :lol: . Denna topic, tyvärr finns inte klippet kvar.
Budo

Inlägg av Budo »

Va bra! Då är det bara att skratta för nästa år lär du nog inte skratta:).
Kom igen nu, wake upp!
80-90 eller 00 talet, vad är det för skillnad förutom dumma poängsystemet där man kan vinna ett mästerskap utan att vinna en enda race! Vore tacksam om du kunde förklara det för mig.
Kimi är bra och en dag ( beroende på hur han uvecklas ) han kanske blir världsmästare men det blir inte nästa år, så är det bara. Killen fixar inte ens pole!
Användarens profilbild
Black Star

Inlägg av Black Star »

Att kalla Monty för Mr Iceman är nog att ta i lite väl mycket tror jag, det har bevisat allt för många ggr. Dessutom finns det bara en Mr Iceman i F1 och kommer bara att finnas en, Mika Häkkinen!

Det som hänt i historien kan alltid upprepa sig, så det är inte fel att jämföra med tidigare säsonger även om de är långt borta.

Men nu står vi inför en av de mest spännande säsonger på åratal, är inte det kul, flera potentiella vinnare än på mycket länge.

- M.Schumacher
- R.Schumacher
- Montoya
- Raikkonen
- Barrichello
- Alonso

Outsider - Coulthart
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag ansluter mig till spåkärringarna och lägger till att nästa års utropstecken heter Cristiano da Matta.
/Jan
Användarens profilbild
Black Star

Inlägg av Black Star »

jajo skrev:Jag ansluter mig till spåkärringarna och lägger till att nästa års utropstecken heter Cristiano da Matta.
/Jan
Jo kanske om Toyota får riktig fart i grejjerna!

Personligen hoppas jag att antingen Barri eller DC tar hem bucklan, men misstänker att Lillebror Schumacher blir riktigt svårslagen.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jo, Ralf har ju varit riktigt bra de senaste två åren och klart varit den bästa Williams-föraren ....

Eller nåt
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Bamse

Inlägg av Bamse »

LuckyStrike1 skrev:Jo, Ralf har ju varit riktigt bra de senaste två åren och klart varit den bästa Williams-föraren ....

Eller nåt

Absolut :crazy: :crazy:

JPM är också väldigt okarismatiskt....:)
Bollsports-VM på is?
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

IMHO sa ar inte varken Schumacher Jr. eller Sr. eller Barrichello nagon WDC kandidat. Coulthart forstar jag inte varfor du ens har med i den listan. Nasta ar ar sista aret for Coulthard och det blir inte hans ar da heller.
Black Star skrev:...Men nu står vi inför en av de mest spännande säsonger på åratal, är inte det kul, flera potentiella vinnare än på mycket länge.

- M.Schumacher
- R.Schumacher
- Montoya
- Raikkonen
- Barrichello
- Alonso

Outsider - Coulthart
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

El Scorcho skrev:Nu är jag igång och tror igen..jag tror Montoya väldigt gärna vill köra för McLaren...frågan är dock om det är så lyckat att komma till ett team där en förare som Kimi redan är installerad och "inkörd"..? Jag tycker Montoya passar bättre i Williams..personligt tyckande bara:-)
Om inte jag minns helt fel så har väl JPM alltid velat sitta i en Mclaren
eller har jag fel, har för mig att han uttalade sig om det innan han kom in i formel 1:quest::quest::quest: