Mclaren MP4-19
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Mclaren MP4-19
Mclaren kommer bli det första stallet som testar sin nya bil...Dom kommer testa den nya MP4-19 på Valencia den 25-28 november 2003!!!
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: mån apr 22, 2002 02:00
- Ort: Luleå
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Ni kan skratta och göra er lustiga över McLaren men jag tror att pga att de kan starta så pass tidigt med en helt "ny" bil gör att de kommer få ett stort övertag i F1 åtminstone i början av säsongen.
Jag tror att McLaren blir teamet att jaga 2004, särskilt med en såpass vass kille som KR i sätet.
/
Jag tror att McLaren blir teamet att jaga 2004, särskilt med en såpass vass kille som KR i sätet.
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
Tyvärr kör de med Mercedes motorer och med de nya motorreglerna har nog McLaren ett STORT handikapp. Tror vi får räkna med åtskilliga motorras hos McLaren nästa säsong.LOL skrev:Ni kan skratta och göra er lustiga över McLaren men jag tror att pga att de kan starta så pass tidigt med en helt "ny" bil gör att de kommer få ett stort övertag i F1 åtminstone i början av säsongen.
Jag tror att McLaren blir teamet att jaga 2004, särskilt med en såpass vass kille som KR i sätet.
/
-
- Inlägg: 52
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 15:43
- Ort: Vasa
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
För att deras motorer brukar gå upp i rök. Kanske inte den här säsongen men två senaste var det många motorer som inte höll.
Att de varit tillförlitliga den här säsongen tolkar jag bara som att det tar lång tid för dem att få dem så här tillförlitliga.
Nästa säsong är det nya motorregler där tillförlitligen blivit mycket viktigare och jag tror inte att mercedes klarar att göra tillräckligt hållbara motorer direkt.
Fast det är ju bara jag som spekulerar. Självklart hoppas jag att jag har fel då jag håller på McLaren.
Att de varit tillförlitliga den här säsongen tolkar jag bara som att det tar lång tid för dem att få dem så här tillförlitliga.
Nästa säsong är det nya motorregler där tillförlitligen blivit mycket viktigare och jag tror inte att mercedes klarar att göra tillräckligt hållbara motorer direkt.
Fast det är ju bara jag som spekulerar. Självklart hoppas jag att jag har fel då jag håller på McLaren.
-
- Inlägg: 52
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 15:43
- Ort: Vasa
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 52
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 15:43
- Ort: Vasa
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: ons sep 10, 2003 19:48
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
Mercedes nya skall sätta nya riktlinjer vad gäller hästkrafter och varvtal. Tycker det känns lite osäkert när de uppger att den nya motorn är baserad på MP4-18s motor. Dvs en motor som inte behöver hålla lika länge som nästa säsongs motorer.
http://www.f1racing.net/news.php?ID=65445
http://www.f1racing.net/news.php?ID=65445
-
- Inlägg: 176
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 18:38
Så var det äntligen dags då! Bilderna på f1-live visar att den bär starka drag av mp4/18 med sina små sidepods och karaktäristiska nos,enligt mclaren själva så ska man testa med mp4:18,19&17d men man påstår att DC ska köra 19-bilen så man får väl lita på att det är den på bilderna och inte en uppdaterad 18. Jag kan aldrig tro att herrar Dennis&Whitmarsh skulle fara med osanningar
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: ons sep 10, 2003 19:48
Kanske inte dom bästa två bilderna... Det får duga.
Dom är ju helt klart slående lika 18 och 19, frågan är vad som skiljer/inte skiljer dom åt?
Motorkåpan är inte identisk på båda, men det kan iofs ändras mellan två olika lopp och är inte en del av själva grundchassiet.
Fram med era tränade ögon.
Oops. glömde avgasrören, det var det första som inte stämde när jag såg 19.
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
LOL skrev:Ni kan skratta och göra er lustiga över McLaren men jag tror att pga att de kan starta så pass tidigt med en helt "ny" bil gör att de kommer få ett stort övertag i F1 åtminstone i början av säsongen.
Jag tror att McLaren blir teamet att jaga 2004, särskilt med en såpass vass kille som KR i sätet.
/
Hur långt kom mp/18
En annan skillnade på nya och gamla Mclaren är nos partiet.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Har funderat lite på det där med McLarens nya bil.
Ifjol visade väl McLaren upp MP4-18 för första gången någonstans runt Imolas GP, säsongens fjärde lopp. Bilen kom aldrig ut på banan men skulle hela tiden komma ut på banan tills den aldrig kom ut. Det tog stallet 12 lopp från att de visade bilen för första gången tills de var klara med testerna och avskrivit den.
Med samma utvecklingstakt och lika mycket testande kanske det är rimligt att anta att MP4-19 nu kommer att tävlingsdebutera någonstans runt 12 lopp in på säsongen. Alltså - är det rimligt att anta att eftersom McLaren är så tidigt ute med den här ankungen, så kommer de att tävlingsdebutera den på Hockenheim när Tysklands GP körs nästa sommar?
Frågan är då - vilken museirelik ska man damma av tills dess och låta Kimi och Coulthard köra med under de 11 första loppen?
Bara en fundering ...
Ifjol visade väl McLaren upp MP4-18 för första gången någonstans runt Imolas GP, säsongens fjärde lopp. Bilen kom aldrig ut på banan men skulle hela tiden komma ut på banan tills den aldrig kom ut. Det tog stallet 12 lopp från att de visade bilen för första gången tills de var klara med testerna och avskrivit den.
Med samma utvecklingstakt och lika mycket testande kanske det är rimligt att anta att MP4-19 nu kommer att tävlingsdebutera någonstans runt 12 lopp in på säsongen. Alltså - är det rimligt att anta att eftersom McLaren är så tidigt ute med den här ankungen, så kommer de att tävlingsdebutera den på Hockenheim när Tysklands GP körs nästa sommar?
Frågan är då - vilken museirelik ska man damma av tills dess och låta Kimi och Coulthard köra med under de 11 första loppen?
Bara en fundering ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Hur kan du få alla månaders vintertestande + 12 lopp att bli lika mycket som MP4-18 testades?
Det blev ju ett väldigt långt testförbud tämligen kort efter att MP4-18 kom ut ifjol, så de hann nog inte testa särskilt mycket. Newey sa dessutom att det var ett stort problem att utveckla och testa två bilar samtidigt, eftersom MP4-17D hela tiden behövde förbättras för att hänga med. Speciellt då de mitt i alltihop drabbades av ett långt testförbud. Anledningen till förseningen var visst nån ändrad regel som jag inte kommer ihåg vad det gällde. Den här gången behöver de ju bara utveckla en bil och kan satsa alla resurser på det, plus att det är en väldig massa testdagar kvar tills premiären.
Det blev ju ett väldigt långt testförbud tämligen kort efter att MP4-18 kom ut ifjol, så de hann nog inte testa särskilt mycket. Newey sa dessutom att det var ett stort problem att utveckla och testa två bilar samtidigt, eftersom MP4-17D hela tiden behövde förbättras för att hänga med. Speciellt då de mitt i alltihop drabbades av ett långt testförbud. Anledningen till förseningen var visst nån ändrad regel som jag inte kommer ihåg vad det gällde. Den här gången behöver de ju bara utveckla en bil och kan satsa alla resurser på det, plus att det är en väldig massa testdagar kvar tills premiären.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Man behöver inte ta allting på 110% allvar heller ...
Men du kan väl göra en omfattande statistisk analys av alla olika scenarior och återkomma.
Men du kan väl göra en omfattande statistisk analys av alla olika scenarior och återkomma.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Enligt Pomperipossa finns det väl bara 100%, så hur kan man ta något på 110% allvar?
Men det är klart, vi lever ju fortfarande i Monismanien, till 120%.
PS. Pomperipossa är för övrigt en alldeles lysande artikel/saga, speciellt för de som tror att höjd skatt löser alla problem. DS.
Men det är klart, vi lever ju fortfarande i Monismanien, till 120%.
PS. Pomperipossa är för övrigt en alldeles lysande artikel/saga, speciellt för de som tror att höjd skatt löser alla problem. DS.
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Den nya Mclaren MP4-19 satte idag Torsdag 27/11-03 ett nytt varvrekord på Valencia med tiden 1.10.021. Den nya Mclaren ser ut att bli svårslagen nästa säsong! Nu kommer Ferrari att bli krossade!
1 D. Coulthard McLaren (MP4-19) 1.10.021 70
2 J.P. Montoya Williams 1.10.217 56
3 J. Trulli Renault 1.10.424 111
4 J. Wilson Jaguar 1.10.527 127
5 R. Schumacher Williams 1.10.603 73
6 M. Gené Williams 1.11.011 88
7 F. Montagny Renault 1.11.035 126
8 A. Wurz McLaren (MP4-17D) 1.11.145 95
9 R. Briscoe Toyota 1.11.918 108
10 M. Webber Jaguar 1.12.129 78
1 D. Coulthard McLaren (MP4-19) 1.10.021 70
2 J.P. Montoya Williams 1.10.217 56
3 J. Trulli Renault 1.10.424 111
4 J. Wilson Jaguar 1.10.527 127
5 R. Schumacher Williams 1.10.603 73
6 M. Gené Williams 1.11.011 88
7 F. Montagny Renault 1.11.035 126
8 A. Wurz McLaren (MP4-17D) 1.11.145 95
9 R. Briscoe Toyota 1.11.918 108
10 M. Webber Jaguar 1.12.129 78
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Inte direkt oväntat att en ny bil slår en fjolårsbil och med utveckling på den så har onekligen McLaren ett finfint utgångsläge inför 2004.
Tror som jag sagt tidigare, fortfarande är McLaren stallet att slå 2004. Att börja testa en ny bil såpass tidigt är tror jag ger ett riktigt bra försprång.
Williams, Ferrari beware!!!
/
Tror som jag sagt tidigare, fortfarande är McLaren stallet att slå 2004. Att börja testa en ny bil såpass tidigt är tror jag ger ett riktigt bra försprång.
Williams, Ferrari beware!!!
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 37
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:54
En stor skillnad mellan 18 och 19 är avgasrörens placering. På MP4/18 mynnade avgasrören i diffusorn medan dom på MP4/19 mynnar på ovansidan av motorkåpan.
I fallet med MP4/18 ledde detta till man tappade greppet i snabb kurva när man släppte gasen. Lite väl svårt att hantera....
I fallet med MP4/18 ledde detta till man tappade greppet i snabb kurva när man släppte gasen. Lite väl svårt att hantera....
'Mansell is slowing it down, taking it easy. Oh no he isn't! It's a lap record.' - Murray Walker
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Intressant fundering faktiskt! Känns som de nästan måste starta med MP4-19 vilket jag oxå tror de gör i Melbourne!! Tror faktiskt lite på BAR nästa år med Michelinsulor. Tror de kan ta steget upp och placera sig mellan Renault och de övriga mittenstallen. Det enda som talar emot det är en halvgalen japs, men Button kan bli lite farlig 2004!LuckyStrike1 skrev:Har funderat lite på det där med McLarens nya bil.
Ifjol visade väl McLaren upp MP4-18 för första gången någonstans runt Imolas GP, säsongens fjärde lopp. Bilen kom aldrig ut på banan men skulle hela tiden komma ut på banan tills den aldrig kom ut. Det tog stallet 12 lopp från att de visade bilen för första gången tills de var klara med testerna och avskrivit den.
Med samma utvecklingstakt och lika mycket testande kanske det är rimligt att anta att MP4-19 nu kommer att tävlingsdebutera någonstans runt 12 lopp in på säsongen. Alltså - är det rimligt att anta att eftersom McLaren är så tidigt ute med den här ankungen, så kommer de att tävlingsdebutera den på Hockenheim när Tysklands GP körs nästa sommar?
Frågan är då - vilken museirelik ska man damma av tills dess och låta Kimi och Coulthard köra med under de 11 första loppen?
Bara en fundering ...
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: ons sep 10, 2003 19:48
Det låter nästan som att stå upp och lyfta sig själv i håret. Men vad vet jag?Sprint RS skrev:En stor skillnad mellan 18 och 19 är avgasrörens placering. På MP4/18 mynnade avgasrören i diffusorn medan dom på MP4/19 mynnar på ovansidan av motorkåpan.
I fallet med MP4/18 ledde detta till man tappade greppet i snabb kurva när man släppte gasen. Lite väl svårt att hantera....
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Ja, McLaren säkerligen starta med Mp4-19.Intressant fundering faktiskt! Känns som de nästan måste starta med MP4-19 vilket jag oxå tror de gör i Melbourne!! Tror faktiskt lite på BAR nästa år med Michelinsulor. Tror de kan ta steget upp och placera sig mellan Renault och de övriga mittenstallen. Det enda som talar emot det är en halvgalen japs, men Button kan bli lite farlig 2004!
BAR tror jag kommer ha det lite tufft på nya sulor. Dom kommer nog att halka runt lite över hela banan som McLaren gjorde under stora delar av 2002. Sedan kommer den där galna japsen var bäst i BAR!
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Då var det dags för yttligare ett varvrekord av den nya McLaren MP4-19, denna gång på Jerez, Spanien.
1 P. de la Rosa McLaren MP4-19 1.16.210 54
2 F. Alonso Renault 1.16.705 118
3 M. Gené Williams 1.17.162 88
4 J. Montoya Williams 1.17.339 62
5 A. Wurz McLaren MP4-17D 1.17.665 67
6 F. Montagny Renault 1.17.777 106
7 L. Badoer Ferrari 1.18.335 75
8 R. Barrichello Ferrari 1.18.371 62
9 T. Sato BAR 1.18.433 71
10 C. da Matta Toyota 1.18.584 71
11 C. Klien Jaguar 1.18.726 92
12 M. Webber Jaguar 1.18.776 66
13 O. Panis Toyota 1.18.835 69
14 J. Button BAR 1.19.656 51
15 N. Jani Sauber 1.20.271 94
16 H. Tung Williams 1.22.082 41
1 P. de la Rosa McLaren MP4-19 1.16.210 54
2 F. Alonso Renault 1.16.705 118
3 M. Gené Williams 1.17.162 88
4 J. Montoya Williams 1.17.339 62
5 A. Wurz McLaren MP4-17D 1.17.665 67
6 F. Montagny Renault 1.17.777 106
7 L. Badoer Ferrari 1.18.335 75
8 R. Barrichello Ferrari 1.18.371 62
9 T. Sato BAR 1.18.433 71
10 C. da Matta Toyota 1.18.584 71
11 C. Klien Jaguar 1.18.726 92
12 M. Webber Jaguar 1.18.776 66
13 O. Panis Toyota 1.18.835 69
14 J. Button BAR 1.19.656 51
15 N. Jani Sauber 1.20.271 94
16 H. Tung Williams 1.22.082 41
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Ja hur ska man tolka det...Autosport är en erkänd blaska men deras utnämning är ju bara baserad på subjektiva uppfattningar.
Ett tröstpris till juanito kanske????
Sett över hela säsongen var M.Schumacher bäst....baserat på fakta!
Men autosports läsare ville väl markera något......kanske till hela F1 branschen..när en förare får denna utnämning även fast han bara vunnit 2 ynka lopp då är det något galet!
Men vad vet jag, jag är ju bara en enkel F1 nörd!!
Ett tröstpris till juanito kanske????
Sett över hela säsongen var M.Schumacher bäst....baserat på fakta!
Men autosports läsare ville väl markera något......kanske till hela F1 branschen..när en förare får denna utnämning även fast han bara vunnit 2 ynka lopp då är det något galet!
Men vad vet jag, jag är ju bara en enkel F1 nörd!!
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Man blir lite imponerad av nya McLaren-bilen när man läser Pedros kommentar om bilen när han satte varvrekordet i Spanien:
He said: 'The team wanted me to slow down, but I told them: 'I'm not pushing'.'
Hua, den bilen blir att räkna med.
DC blir svårslagen!
/
He said: 'The team wanted me to slow down, but I told them: 'I'm not pushing'.'
Hua, den bilen blir att räkna med.
DC blir svårslagen!
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Jag måste göra mitt strå till stacken eftersom ingen har i år skrivt i MP 4-19 topiken! - fastän mitt inlägg inte är egentligen längre nån nyhet:
Nytt banrekord av KIMI och ännu idag oslaget!
11 January, Jerez - Spain
1 K. Raikkonen McLaren (MP4-19) 1.16.125 32
2 M. Gené Williams (FW25B) 1.16.341 63
3 R. Schumacher Williams (FW26) 1.16.769 86
4 P. de la Rosa McLaren (MP4-19) 1.17.240 118
5 R. Briscoe Toyota (TF103B) 1.18.562 103
6 J. Button BAR 1.18.575 39
7 T. Sato BAR 1.19.866 35
KIMI hade skällt ut bilen dagarna före banrekordet som" riktigt dålig" och att "jag inte ser ordentligt från förarplatsen", "obekväm", mycket sämre att köra än 4-17" etc. Sällan KIMI gnäller på det sättet om egna stallet till pressen - endel del av dessa uttalandena hade han gjort enbart till den finska pressen.
Efter banrekordet hade han förstås skinit som solen!
Som ni alla säkert känner redan till så gjordes det en hel del ändringar i förarplatsen efter KIMI.s första tester.
(Utom topiken: J.Ville hoppas ännu på ett kontrakt hos Jordan. Ville tycker att han behövs så att inte "Formel-1 startfältet blir fullt av förare som Räikkönen")
Nytt banrekord av KIMI och ännu idag oslaget!
11 January, Jerez - Spain
1 K. Raikkonen McLaren (MP4-19) 1.16.125 32
2 M. Gené Williams (FW25B) 1.16.341 63
3 R. Schumacher Williams (FW26) 1.16.769 86
4 P. de la Rosa McLaren (MP4-19) 1.17.240 118
5 R. Briscoe Toyota (TF103B) 1.18.562 103
6 J. Button BAR 1.18.575 39
7 T. Sato BAR 1.19.866 35
KIMI hade skällt ut bilen dagarna före banrekordet som" riktigt dålig" och att "jag inte ser ordentligt från förarplatsen", "obekväm", mycket sämre att köra än 4-17" etc. Sällan KIMI gnäller på det sättet om egna stallet till pressen - endel del av dessa uttalandena hade han gjort enbart till den finska pressen.
Efter banrekordet hade han förstås skinit som solen!
Som ni alla säkert känner redan till så gjordes det en hel del ändringar i förarplatsen efter KIMI.s första tester.
(Utom topiken: J.Ville hoppas ännu på ett kontrakt hos Jordan. Ville tycker att han behövs så att inte "Formel-1 startfältet blir fullt av förare som Räikkönen")
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
.E de nån som vet nåt mer att berätta om Mclarens nya revolutionerande dubbelkoppling. Den här kopplingen skall teoretiskt spara in c. 30 sekunder på ett lopp eftersom drivmomentet inte försvinner ens för en "mikrosekund" mellan växlingarna.
(hur många tävlingar får McLaren månne köra - ifall konseptet är lyckat - före man skall förklara systemet som olagligt).
En annan intressant sak som jag hörde var att det kommer att bli många bilar som blir kvar på startrutan med de nya reglerna - de nya reglerna kommer att ställa mer krav av föraren vid startögonblicket. Jag iaf tycker att det är jäkligt bra att man går tillbaka med "gammal hederlig kopplingsstart".....som i den gamla goda tiden utan computerstarter.
Ännu en sak: McLaren skall i skrivande stund (eller dagarna) visa upp den nya bakvingen så man får gärna sätta in en bild på den här den som hittar den först på nätet - tack på förhand.
(hur många tävlingar får McLaren månne köra - ifall konseptet är lyckat - före man skall förklara systemet som olagligt).
En annan intressant sak som jag hörde var att det kommer att bli många bilar som blir kvar på startrutan med de nya reglerna - de nya reglerna kommer att ställa mer krav av föraren vid startögonblicket. Jag iaf tycker att det är jäkligt bra att man går tillbaka med "gammal hederlig kopplingsstart".....som i den gamla goda tiden utan computerstarter.
Ännu en sak: McLaren skall i skrivande stund (eller dagarna) visa upp den nya bakvingen så man får gärna sätta in en bild på den här den som hittar den först på nätet - tack på förhand.
Senast redigerad av guuben den fre jan 23, 2004 14:18, redigerad totalt 2 gånger.
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Som jag och Gonzo hela tiden sagt, det är DC alla får jaga iår!
Nu har han varit ute och gasat i Valencia och satt nytt banrekord.
Today's Times 22/1
1 D. Coulthard McLaren (MP4-19) 1.09.697 80
2 K. Raikkonen McLaren (MP4-19) 1.10.068 38
/
Nu har han varit ute och gasat i Valencia och satt nytt banrekord.
Today's Times 22/1
1 D. Coulthard McLaren (MP4-19) 1.09.697 80
2 K. Raikkonen McLaren (MP4-19) 1.10.068 38
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Jag hänvisar till att vi lever i ett fritt samhälle och därmed får man säga vad man tycker hur ofta man vill och var man vill.
Så svaret blir på;
Fråga 1:
Nej, det är viktigt att inte glömma bort vad vi tycker.
Fråga 2:
Nej, ni måste komma ihåg att det är DC som kommer att vinna detta!
Fler frågor?
/
Så svaret blir på;
Fråga 1:
Nej, det är viktigt att inte glömma bort vad vi tycker.
Fråga 2:
Nej, ni måste komma ihåg att det är DC som kommer att vinna detta!
Fler frågor?
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)